la
door lanzarote Mar 29, 2004 om 20:13
Geldzaken & recht

Terug gave van standgeld

ik heb op camping de berckt in baarlo een stacaravan.nu heeft de oostappengroep de camping overgenomen.we kregen de rekening zoals normaal dus standgeld betalen voor 1 maart.ook kregen we een bijlage dat er verbouwd zou worden (nieuwe wegen douches aansluitingen voor gas stroom ed)op 2 maart kregen we een brief dat: het zwembad voor onbepaalde tijd dicht gaat er regelmatig geen stroom,water en geen verlichting op de camping zal zijn. met de auto kunnen we niet meer bij de caravan komen daar ze alle wegen open hebben liggen.mijn vraag kan ik hiervoor minimaal de helft van mijn standgeld terug eisen en zo ja hoe.

416 2 Rapporteer

gepriso
door gepriso - Apr 16, 2004 om 13:08
113 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet hoe ver u wil gaan, maar waarschijnlijk hebt u weinig kans. Als u namelijk een plaats op een camping huurt dan weet u dat er om de zoveel tijd onderhoud moet worden gepleegd of een verbouwing nodig is. Dat is het zelfde als bij uw (huur) woning de weg en bermen vernieuwd worden, het woongenot wordt minder, maar u krijgt zeer zelden een vergoeding. U kunt het natuurlijk proberen, maar u moet wel aantoonbaar schade ondervinden. De helft lijkt mij wat overdreven.

ta
door tamej00 - Apr 16, 2004 om 13:08
15 Antwoorden / 0 Vragen

Van belang is wat er in de voorwaarden staat, waaronder u de plaats huurt.
Een verhuurder dient nu eenmaal onderhoud te plegen en kan daardoor wel eens bepaalde voorzieningen tijdelijk buiten werking stellen.

Dat het zwembad dicht gaat voor onbepaalde tijd, zal ongetwijfeld in de voorwaarden staan, dat dit mogelijk is. Dat onbepaalde is een kwalijke zaak ik denk dat het redelijk is dat u over de periode dat het zwembad dicht is een verzoek doet van restitutie van uw stageld maar voor een maximaal bedrag van 10 % lijkt me redelijk ( want je ligt niet de gehele dag in het zwembad ), ja helaas zal u alle andere ongemaaken voor lief moeten nemen.