bm
door bmwk100lt Jul 6, 2005 om 11:55
Geldzaken & recht

Tiscali Incasseert steeds vroeger

Heb ADSL bij Tiscali. Bij afsluiten 2 jaar geleden werd steeds 1 maand terug gefactureerd. Dus jullie pas begin augustus. Dit is gefaseerd terug gedraaid tot vooraf factureren. Of zich een prima situatie maar....

 

Nu gaan ze weer steeds vroeger factureren. 1-7 is de rekening voor Augustus al weer geïncasseerd. Dit vind ik niet leuk meer. Ik snap best dat Tiscali financiële problemen heeft maar dat hoeft toch niet zo opgelost te worden?

 

Is daar wat aan te doen. een reactie aan de klantenservice heeft niks anders als een standaard mailtje op geleverd.

 

Hans

221 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2005 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik zou ze toch een heel boze brief sturen met de mededeling dat je niet akkoord gaat met het incasseren op 1 juli voor de maand augustus. Tenzij er zoiets bestaat als een twee-maandelijkse incasso, maw de incasso daarop vindt op 1 september plaats, een systeem zoals ook bij KPN gehanteerd wordt. Is het echter een maandelijkse incasso dan is het ronduit belachelijk dat er 30 dagen te vroeg wordt geincasseerd. Groeten - E.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2005 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Hans,





Tiscali maakt er momenteel inderdaad een potje van wat betreft het incasseren van de abonnementsgelden.


Ik ben zelf ook klant van Tiscali (ADSL+ telefonie) en ik vind dat
Tiscali hiermee op het 'randje van het toelaatbare' balanceert...


Zoals bekend heeft de europeese organisatie van Tiscali
liquiditeitsproblemen en op deze oneigenlijke manier probeert men snel
extra geld aan de 'rekening courant' toe te voegen.


Formeel staat Tiscali wel in haar recht want er is nog niet zo lang
geleden aan de abonnee's kenbaar gemaakt dat men voortaan het
abonnementsgeld één maand van tevoren zou gaan innen.


Maar je kan het natuurlijk ook te gek maken door op 1 juli het verschuldigde bedrag voor de periode van 1 augustus tot 1 september van je rekening af te schrijven...!


Dan betaal je dus twee maanden vooruit... :-(


Maar ik ben bang dat Tiscali wettelijk gezien toch in haar recht staat.


Ik heb trouwens al wel reacties van Tiscali medewerkers gelezen die
adviseerden om de automatische incasso stop te zetten en zelf iedere
maand te zorgen voor tijdige betaling.


Ik heb gehoord dat de nederlandse tak van de Tiscali-organisatie hier
zelf ook niet blij mee is maar dat deze maatregel vanuit het
hoofdkantoor in Italïe is opgelegd.





Op het Tiscali Forum kun je trouwens meer reacties lezen over deze rare gang van zaken.





Groet,


Enterprise.



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

El
ElleP - Jul 3, 2024 om 13:33
Winkels & webshops

Mag Webwinkel Boeties.nl restitutie weigeren in dit geval?

Paar weken terug paar laarzen gekocht. Online staat dat de laarzen in het begin oncomfortabel kunnen zijn, maar dat na 2 weken dragen het leer naar de voet gaat vormen. Dit staat op de site van Sendra, het merk van de laarzen. Ze voelden bij het passen wat oncomfortabel, maar ze pasten verder prima.   Na een kwartier erop lopen werden ze echter pijnlijk. Dit werd niet minder na een week en lang ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - Jul 1, 2024 om 17:59
Garantie & verzekeringen

Lekkage huurwoning en novilon.

Ik heb een fikse lekkage gehad in mijn huurwoning.
In de berging waar ook de cv ketel hangt lag novilon en toen deze was opgepakt kwam het water omhoog uit de vloer.
De novilon ligt aan een stuk door mijn woning.
De firma die de lekkage heeft verholpen attendeerde mij erop dat de novilon van de gang en keuken waarschijnlijk ook aan de onderkant nat is.
De vloer in de badkamer d ... Lees meer

q.
q.zonneveld - Jul 1, 2024 om 12:48
Elektronica & tv

Hoe zit het met terugleverkosten voor zonnenpanelen als de teruglevering regelmatig wordt geblokkeerd door overbelasting van het net?

Mijn omvormer valt regelmatig uit door overbelasting op het net. Dat scheelt wel 30% t.o.v. de situatie bij mijn vriendin die elders woonachtig is.(zonnenpanelen en installatie zijn identiek). De terugleverkosten zijn bij mij echter veel hoger dan bij haar , terwijl de opbrengst bij haar ruim 20% hoger is dan bij mij, omdat haar dak zuid-west is en bij mij zuid-oost.
, Lees meer