bm
door bmwk100lt Jul 6, 2005 om 11:55
Geldzaken & recht

Tiscali Incasseert steeds vroeger

Heb ADSL bij Tiscali. Bij afsluiten 2 jaar geleden werd steeds 1 maand terug gefactureerd. Dus jullie pas begin augustus. Dit is gefaseerd terug gedraaid tot vooraf factureren. Of zich een prima situatie maar....

Nu gaan ze weer steeds vroeger factureren. 1-7 is de rekening voor Augustus al weer geïncasseerd. Dit vind ik niet leuk meer. Ik snap best dat Tiscali financiële problemen heeft maar dat hoeft toch niet zo opgelost te worden?

Is daar wat aan te doen. een reactie aan de klantenservice heeft niks anders als een standaard mailtje op geleverd.

Hans

221 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 6, 2005 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou ze toch een heel boze brief sturen met de mededeling dat je niet akkoord gaat met het incasseren op 1 juli voor de maand augustus. Tenzij er zoiets bestaat als een twee-maandelijkse incasso, maw de incasso daarop vindt op 1 september plaats, een systeem zoals ook bij KPN gehanteerd wordt. Is het echter een maandelijkse incasso dan is het ronduit belachelijk dat er 30 dagen te vroeg wordt geincasseerd. Groeten - E.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2005 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Hans,

Tiscali maakt er momenteel inderdaad een potje van wat betreft het incasseren van de abonnementsgelden.

Ik ben zelf ook klant van Tiscali (ADSL+ telefonie) en ik vind dat
Tiscali hiermee op het 'randje van het toelaatbare' balanceert...

Zoals bekend heeft de europeese organisatie van Tiscali
liquiditeitsproblemen en op deze oneigenlijke manier probeert men snel
extra geld aan de 'rekening courant' toe te voegen.

Formeel staat Tiscali wel in haar recht want er is nog niet zo lang
geleden aan de abonnee's kenbaar gemaakt dat men voortaan het
abonnementsgeld één maand van tevoren zou gaan innen.

Maar je kan het natuurlijk ook te gek maken door op 1 juli het verschuldigde bedrag voor de periode van 1 augustus tot 1 september van je rekening af te schrijven...!

Dan betaal je dus twee maanden vooruit... :-(

Maar ik ben bang dat Tiscali wettelijk gezien toch in haar recht staat.

Ik heb trouwens al wel reacties van Tiscali medewerkers gelezen die
adviseerden om de automatische incasso stop te zetten en zelf iedere
maand te zorgen voor tijdige betaling.

Ik heb gehoord dat de nederlandse tak van de Tiscali-organisatie hier
zelf ook niet blij mee is maar dat deze maatregel vanuit het
hoofdkantoor in Italïe is opgelegd.

Op het Tiscali Forum kun je trouwens meer reacties lezen over deze rare gang van zaken.

Groet,

Enterprise.