mo
door monikaatje Aug 21, 2010 om 00:37
Geldzaken & recht

TNT stuurt pakketjes terug!

Hallo,
Ik bestel sinds een tijdje spullen via ebay.nl en in het begin ging dit goed. Ik kreeg netjes mijn pakketjes binnen. Ik bestelde veel, en op een moment moest ik zelfs 40 pakketjes binnen krijgen. Op een gegeven moment kreeg ik pakketjes binnen die open waren gemaakt onder het "flapje" en het product (beide cosmetica) was eruit gehaald. Na de 2e keer heb ik hierover een klacht ingediend bij TNT. Ook duidelijk vermeld dat ik dus niet weet of dit in Nederland of in het buitenland is gebeurd maar dat ik het wel wilde melden. Nu bleek dat ik in het begin 2 adressen op ebay had staan waarbij er eentje het huisnummer ontbrak. Ik had dus al een heel aantal dingen gekocht toen het huisnummer nog ontbrak. In het begin kreeg ik die pakketjes gewoon gezien er toch een postcode op staat en een naam en het huisnummer netjes was opgezocht via de post. Ik heb dit meteen aangepast ook via de site waar ik dus bestel zodat ik de volgende keer gewoon een huisnummer erbij heb staan.
Vandaag kwam een meneer van TNT met een busje langs om pakketjes af te leveren aan de deur. Ik was op het werk maar mijn vader ontving de pakketjes. Toen vertelde meneer de pakketbezorger dat er pakketjes van ONS adres waren teruggestuurd na aanleiding van mijn klacht. Mijn klacht had hier niks mee te maken en meneer wist donders goed dat de pakketjes voor mij waren gezien het feit dat hij dit vertelde aan mijn vader. In totaal hebben ze 10 pakketjes teruggestuurd en ik moet dus nog maar zien of deze veilig aankomen bij de eigenaar en ik ze dan nog wel krijg. Ik vind het belachelijk van tnt dat ze zomaar pakketjes terug gaan sturen terwijl ze weten dat deze voor mij bedoeld zijn, en ik het probleem nu zelf aangepast heb aangezien ik de pakketjes nu met huisnummer krijg. Meneer voelde zich misschien aangesproken vanwege mijn klacht, maar dat mag natuurlijk niet een reden zijn om daarna zo met mijn spullen om te gaan. Wat zijn mijn rechten, mag de post zomaar pakketjes zonder huisnummer terug sturen terwijl ze dus duidelijk erbij vermelden dat ze wel wisten dat ze van ons waren? Dus het huisnummer wel nagekeken is via de postcode maar gewoon geen zin hadden om deze te leveren. Het kost me heel wat geld aangezien ik straks opnieuw verzendkosten moet betalen + dat ik op ebay geen positieve feedback kan achterlaten bij de verkoper, dit kan niet meer na een aantal weken.
Ik hoop op een reactie.
Groetjes, Monika Timmermans

2104 9 Rapporteer

frans75
door frans75 - Aug 21, 2010 om 11:26
202 Antwoorden / 0 Vragen

Klink misschien kinderachtig, maar de huidige werkinstructie luidt:

Bij onvolledige of incorrecte adressering retour afzender.

Dit is te danken aan de privatisering en de huidige regelgeving omtrent privacy.

cassandra_1
door cassandra_1 - Aug 21, 2010 om 13:09
117 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Frans75,

Hierop wil ik toch wel even reageren, want volgens mij is er bij TNT veel meer aan de hand.
TNT schrijft heel trots op haar website dat zij in Nederland per dag 15.000.000 poststukken bezorgen, waarvan er 99,7% correct worden verwerkt. Dat lijkt heel veel, maar een eenvoudig rekensommetje leert dat 0,3% dus niet of verkeerd bezorgd wordt; dit zijn 45.000 poststukken per dag.

Zelf ben ik dit jaar een nieuwe computer kwijtgeraakt in de post, die terug moest naar de leverancier. Kosten computer € 1.400,00; vergoeding TNT € 500,00! Volgens TNT was het ondoenlijk om te achterhalen waar de pc gebleven was, maar aangezien hij niet op Track&Trace stond, is het voor mij duidelijk dat degene die hem bij het postkantoor op die dag heeft opgehaald er meer van weet.
Mijn zus stuurde een kaart met 10 euro erin naar mijn zoontje voor zijn verjaardag vorige maand; deze is nog steeds niet aangekomen.

Vroeger had je de PTT; een staatsbedrijf gerund door ambtenaren. Toen werd er ook wel eens een poststuk vermist, maar wat bij TNT gebeurt kan volgens mij allang niet meer door de beugel. Belangrijke zaken kun je eigenlijk vandaag de dag niet meer met TNT meegeven. Het spijt me voor degenen die daar werken en wel goed hun werk doen (want die zijn er echt ook heel veel), maar een groot aantal van hun collega's vullen hun eigen zakken met de eigendommen van anderen.

elenay
door elenay - Aug 21, 2010 om 13:36
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Ik denk alleen dat TNT hier het antwoord op kan geven.

Ik ben het met cassandra eens, het is een rotzooitje aan het worden.

Hier krijgen we ook geregeld post van andere mensen in de bus.

Al 5 keer heb ik de moeite genomen om een klacht in te dienen, maar tevergeefs.

De vaste krachten worden ontslagen en flexibele komen ervoor terug.

Het verantwoordlijkheidsgevoel en de betrouwbaarheid is weg.

Dat hebben ook hier de mensen ondervonden.

Dus ik zegen altijd de keren dat het wel goed gaat en ben niet blij met
de klachtenafhandeling van de TNT.

En ik denk na alle gesprekken die ik met hun heb gehad, aan bovengenoemde
gebeurtenis niks zal worden gedaan, dus een schadevergoeding zal er wel niet inzitten.

Vr.gr. Elena

johanpc
door johanpc - Aug 21, 2010 om 13:48
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn dochter woont al 36 jaar in amerika regelmatig gingen er paketjes naar haar toe zonder problemen.
Dit jaar wasze hier met kerst en vergat een onderdeel van haar laptop , dat hebben we toen perpost opgestuurd, een week later kwam het terrug met de mededeling dat het adres niet bestond.
Na controle door ons hebben we het pakket nog eens verzonden en ook toen kwam het na 3 dagen al terug, zelfs op google earts is haar huis MET adres zichtbaar maar volgens tnt klopt google ook niet.
Maw 2x 56 euro weggegooid.
Want de klacht van ons werd niet gegrond verklaart.

frans75
door frans75 - Aug 21, 2010 om 14:27
202 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=johanpc schreef op zaterdag 21 aug 2010, 13:48]Mijn dochter woont al 36 jaar in amerika regelmatig gingen er paketjes naar haar toe zonder problemen.
Dit jaar wasze hier met kerst en vergat een onderdeel van haar laptop , dat hebben we toen perpost opgestuurd, een week later kwam het terrug met de mededeling dat het adres niet bestond.
Na controle door ons hebben we het pakket nog eens verzonden en ook toen kwam het na 3 dagen al terug, zelfs op google earts is haar huis MET adres zichtbaar maar volgens tnt klopt google ook niet.
Maw 2x 56 euro weggegooid.
Want de klacht van ons werd niet gegrond verklaart.

Dat tijdsbestek is zo goed als onmogelijk, was het een brief of een pakket?

mo
door monikaatje - Aug 21, 2010 om 16:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het probleem is ook dat ik in een keer veel had besteld en dus ook al die pakketjes meteen op het foute adres waren geleverd. Vandaag kwam er ook een pakketje met een andere bezorger, deze vond het ook belachelijk dat de pakketjes niet gewoon geleverd werden omdat iedereen daar dus weet dat ze van mij zijn.
Dat is gewoon hetgeen waar ik me het meest boos om maak, dat ze het weten en opzoeken maar het dan toch terugsturen. Zeker na het indienen van een eerdere klacht kwam het over als wraak op mij. Nee, "vroeger" wilde postbezorgers nog echt bezorgen, nu willen ze alleen nog maar geld verdienen en zo min mogelijk moeite doen.

sp
door spegel - Aug 21, 2010 om 19:56
2 Antwoorden / 2 Vragen

méér dan 40 pakjes??? Kijk eens naar de verzendkosten die je toch altijd zelf moet betalen. Ik denk dat je veel voordeliger uit bent als je een dag naar de stad gaat en je hebt geen problemen met tnt...

frans75
door frans75 - Aug 21, 2010 om 20:50
202 Antwoorden / 0 Vragen

@ Spegel,

Beetje erg domme opmerking.

@ Monikaatje,

Probleem is dat de bezorgers de laatste schakel in de distributieketen zijn.
Zij sorteren de zendingen niet voor. En bij het sorteren (als het goed gebeurt) is al duidelijk dat de adresgegevens van de zending niet klopppen. Ergo kan het niet worden besteld, aangezien het opzoeken van de correcte gegevens niet (meer) in de taakomschrijving van de sorteerders staat.

In principe is de bezorger die welwillend is om de zending toch op het juiste adres te bezorgen dus fout, hoe lullig dat ook klinkt.

mo
door monikaatje - Aug 22, 2010 om 17:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

@spegel

Nee hoor! Verzendkosten zijn bij veel spullen gratis voor mij. Ze verzenden het gratis dus ik betaal alleen het product. Maar er zitten er een paar bij waar wel verzendkosten gerekend werden, dus geen zin om die dubbelop te betalen.