Pa
door Patricia4 Nov 30, 2016 om 15:58
Geldzaken & recht

Toeslagpartner

goededag
een vraagje
heb ik recht op toeslagen als ik bij een vriendin ingescheven sta maar dat alleen heb gedaan voor mijn post te ontvangen.
ik heb een dochter dus ik mocht geen briefadres doen maar moest me laten inschijven.maar nu moet ik al mijn toeslagen terug betalen omdat de belastingdienst mij met de gene bij wie ik inwonend ben geregistreerd sta als toeslagpartner/fiscaalpartner?

ik zelf kom er niet uit bij de belastingdienst ze zeggen dat ik toeslagpartner ben en het andere antwoord was nee want u woont er niet en staat er alleen ingescheven voor uw post.

mvg patricia

1197 6 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Nov 30, 2016 om 16:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u zich MET EEN KIND ergens laat inschrijven, dan bent u toeslagpartner.

Kijk maar bij Toeslagen, proefberekening maken.

Ik neem aan dat dit kind ook op uw adres staat ingeschreven.

Pa
door Patricia4 - Nov 30, 2016 om 16:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

goededag
klopt mijn dochter staat bij mij ingescheven maar de gene bij wie ik ingescheven sta is niks van het kind.
zijn we dan toch toslag partners?

tijger1
door tijger1 - Nov 30, 2016 om 16:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dan bent u toch toeslagpartners. Maak die proefberekening maar, klik op de vraag wie is mijn toeslagpartner, beantwoord alle vragen en u ziet het.

http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagpartner/index.html?jaar=2016

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 30, 2016 om 16:56
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Een postbus was handiger geweest in dit geval. Maar waarom zou u zich bij uw vriendinmoeten inschrijven omdat u een dochter heeft?

Maar als u ook daadwerkelijk bij uw vriendin woont dan bent u als al door collegae gesteld toeslagpartner.

tijger1
door tijger1 - Nov 30, 2016 om 17:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerrit

Op een postbus kan men zich niet inschrijven. En ook al woont de Ts met kind daar niet, zij staat daar ingeschreven en is door dat kind toeslagpartner.

@patricia4

Een en ander heeft uiteraard ook invloed op eventuele toeslagen van vriendin.

diumenge
door diumenge - Nov 30, 2016 om 17:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom niet ingeschreven op het woonadres? Of is dat er niet?

Pa
door Patricia4 Nov 30, 2016 om 17:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Goede dag
Door relatie breuk ben ik met mijn dochter op een caravan park gaan wonen.
Ik had toen een postadres genomen,maar kreeg een brief van de belastingdienst dat ik ergens ingeschreven moet staan omdat ik een kind heb.mijn vriendin is zo aardig geweest om mij op haar adres in te laten schijven.maar ik woon er niet.we zijn totaal niet financieel met elkaar verbonden,  ik betaal haar ook niks.
Groetjes

tijger1
door tijger1 Nov 30, 2016 om 17:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, dat aardige gebaar kost u dus goudgeld en haar misschien ook.