ki
door kilaudia May 20, 2010 om 15:37
Geldzaken & recht

Topspaarrekening ING kan ik niet openen.

Laatst zag ik op een uitzending van Kassa dat ging o.a. over spaarrekeningen.
Ik ben al jaren bij de ING bank.
En ik dacht mooi dan ga ik m'n centjes op de Toprekening zetten.
Maar dat kan dus mooi niet. Want je moet een hypotheek hebben lopen bij de ING. En dat heb ik niet.
Belachelijk toch?

Met vriendelijke groeten,
Mw C. van den Hooven

916 8 Rapporteer

frans75
door frans75 - May 20, 2010 om 15:58
202 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=]Heeft u een hypotheek bij de ING of laat u uw salaris of studiefinanciering op uw betaalrekening bij de ING storten? Dan geldt er voor de Toprekening geen minimumsaldo. In andere gevallen geldt er een minimumsaldo van € 5.000.

Bron

nelleke51
door nelleke51 - May 20, 2010 om 16:05
14 Antwoorden / 3 Vragen

de enige voorwaarde voor een Toprekening of een andere spaarrekening bij de ING is een betaalrekening.

De voorwaarde voor rentevergoeding is zoals frans75 vermeldt.

druifje01
door druifje01 - May 20, 2010 om 16:53
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Inderdaad, zoals Nelleke51 zegt is er alleen een betaalrekening bij de ING voor nodig om een Toprekening te openen. Op de site van de ING zult U daar vast wel nadere informatie over vinden.

edrick3
door edrick3 - May 20, 2010 om 17:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kilaudia,

Je kunt gewoon een toprekening openen als je een betaalrekening hebt.

Lees hier maar even de voorwaarden.

Met vr.gr.

rebek
door rebek - May 21, 2010 om 02:21
228 Antwoorden / 97 Vragen

Ik weet natuurlijk niet hoe het nu precies is maar toen ik vorig jaar een toprekening aangeboden kreeg was het enkel verplicht om een tegenrekening te hebben waarvan iedere maand n bepaald bedrag van op je top wordt gezet, die rekening waarvan het geld afgaat en waarvan ook de top is moet iedere maand n suptiantieel bedrag op worden gestort.
kort gezecht.. je salaris komt op je rekening binnen, die zelfde rekening heb je de top en iedere maand spaar je met automatisch incasso n bedrag maar iedere cent blijft van jou. Groetjes

ki
door kilaudia - May 21, 2010 om 14:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dankje Rebek, dit is me wat duidelijker! De reacties van: frans75, nelleke51, druifje01, edrick3 hebben me het ook al duidelijker gemaakt (ik zag dat ik me had vergist. Er staat inderdaad één van deze (dus of hypotheek of minimaal 5.000,-- etc.).

Maar al met al, betekent het dus dat dan meteen m'n hele inkomen op de Toprekening gezet wordt?
Ik kan bijv. geen opdracht geven elke maand E 100,-- automatisch op m'n Toprekening te zetten?
Dát zou toch veel logischer zijn? Maar ja al met al bedankt voor jullie reaktie.
Ik zal de ING wat vragen stellen.
Groeten.

edrick3
door edrick3 - May 21, 2010 om 16:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kilaudia,

Als je internetbankiert is het heel makkelijk om een toprekening te openen. Dit is een spaarrekening en je kunt een willekeurig bedrag overboeken. Als je elke maand een vast bedrag opzij wilt zetten kun je die opdracht bij overboeken aangeven.

Met vr.gr.

se
door seeker - May 21, 2010 om 16:12
181 Antwoorden / 13 Vragen

Je moet niet eens een spaarrekening bij ING willen openen, of er moet al hoge rente op zitten, maar dat is meestal niet geval of maar voor de eerste 3 maanden.