li
door lineke1957 Jul 13, 2008 om 19:06
Geldzaken & recht

Uitbetalen door modellenbureau

Mijn dochter heeft in Oktober 2007 een mode show gelopen via modellenbureau Spotted in Belgie. Ze zou daar 350 euro voor ontvangen.
Maar tot vandaag aan toe is ze nog steeds niet uitbetaald.
Er is doorlopend mail contact maar ze blijven haar aan het lijntje houden met allerlei beloften en smoesjes.
Wat is hier aan te doen? Heeft iemand nog een goed advies want wij weten het niet meer.
Of weet iemand iets in Belgie waar we dit voor kunnen leggen.
We hopen dat er iemand is die ons verder kan helpen.

2699 13 Rapporteer

kiran
door kiran - Jul 14, 2008 om 00:59
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo lineke

Of het de oplossing is?

U zegt: er is doorlopend mail contact maar ze blijven haar aan het lijntje houden.

Ik zou het modellenbureau een mailtje (of een aangetekende brief) doen toekomen met daarin een eis tot betaling. Bv.: Binnen 14 dagen zie ik het bedrag voor geleverde diensten ad. 350,- tegemoet op girorekening nummer *****. Blijft u in gebreke, dan zal ik mijn maatregelen nemen, en een incasso bureau in de arm nemen. Vraag om ontvangst bevestiging, zodat u zeker weet dat het aangekomen is. Het is aan uw dochter, om al dan niet dat echt uit te voeren, als niet tot betaling wordt overgegaan.

Is maar een ideetje. Maar zou het gewoon proberen.

de
door debby77 - Jul 14, 2008 om 13:13
3 Antwoorden / 0 Vragen

Goedendag,

Alle papieren en communicatie uitprinten bijelkaar steken, ook het contract (ik ga er vanuit dat er een contract of overeenkomst is getekend, zoniet mondeling is ook een overeenkomst !) er bij doen en het geheel afgeven bij een gerechtelijk incassobureau. Zij kunnen precies (gratis) advies geven en evt. aktie voor jullie ondernemen. De kosten kun je van te voren opvragen maar zijn nooit zo hoog als dat de schuldenaar moet betalen.  Aanmaningen zijn niet verplicht je hebt inmiddels vaak genoeg aangegeven dat er betaald moet worden.

Bij mijn akkefietje moest ik zelf 50 euro betalen, de wanbetaler de rekening van 950,= en nog eens 300,= extra kosten, ik had binnen 1,5 maand mijn geld !

Dus gewoon harde aanpak stuur er maar iemand achteraan !

Succes ermee !

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 14, 2008 om 14:48
16966 Antwoorden / 202 Vragen

U zult in Belgié een vordering moeten instellen. begin met een aangetekend te verzenden brief waarin u het bureau in gebreke stelt en nu snelle betaling vordert. Stel dat indien men dat nu niet doet, binnen 14 dagen, u zich alle rechten voorbehoud aangaande het instellen van een vordering bij de Belgische rechter (Vrederechter).

Vraag eventueel telefonisch advies nbij advocatenkantoor Corstjens Turnhout. Het adres en telefoonnummer kunt u vinden via www.startpagina.be en dan de telefoongids. Uiteraard staan daar ook andere raadslieden in vermeld. Een rechtsreekse link:

www.starpagina.be

li
door lineke1957 - Jul 15, 2008 om 12:27
4 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mensen,

bedankt voor jullie adviezen.
We zullen inderdaad maar beginnen met een aangetekende brief te versturen.
Want op mijn laatste 2 mailtjes wordt niet meer gereageert door hun.
Ik heb al gezegd dat ik gerechtelijke stappen zal ondernemen maar dan krijg ik steeds mailtjes dat de boekhouder een ongeluk heeft gehad, het rekening nummer van mijn dochter zoek is etc.We hebben alle mailtjes bewaard dus bewijzen genoeg.
Mocht ik meer weten dan zal ik het jullie laten weten.
In ieder geval bedankt voor de moeite die jullie hebben genomen.
groeten van Lineke

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 16, 2008 om 09:08
16966 Antwoorden / 202 Vragen

succes!

li
door lineke1957 - Aug 18, 2008 om 21:42
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Ik wil jullie even bedanken voor de goede tips.
Ik heb een aangetekende brief gestuurd naar het modellenbureau maar kreeg daar geen reactie op.
Toen heb ik contact gezocht met het advocatenbureau Corstjens en Dillen en die hebben de zaak snel opgepakt.
Inmiddels is er een aangetekende brief van hun onderweg en heeft het bureau tot eind deze maand de tijd om het bedrag te voldoen plus rente.
daarna worden ze gedagvaard voor de rechter.
Dus we wachten met spanning af naar het verdere verloop.
Zodra de zaak rond is zal ik het jullie melden.

vriendelijke groeten Lineke

kiran
door kiran - Aug 18, 2008 om 22:04
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@lineke1957

Bedankt voor de terug-koppeling.

Succes! Met hopelijk een goed eindresultaat!

m.vr.gr. kiran

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 19, 2008 om 10:32
16966 Antwoorden / 202 Vragen

prima dat u deze moeite neemt! Dat soort bureau's gaat er vanuit dan toch niemand dat doet.

li
door lineke1957 - Nov 25, 2008 om 18:25
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Ik wil jullie even op de hoogte stellen van de laatste ontwikkelingen
omtrent de rechtzaak tegen modellenbureau spotted in Belgie.

Er zijn inmiddels 2 rechtzaken geweest.

Bij de 1e zaak is niemand verschenen maar bij de 2e zaak wel.

Het modellenbureau is veroordeeld tot het betalen van de 350 euro die
mijn dochter te goed had + rente vanaf december 2007, daarnaast moet
hij de kosten van de advocaat betalen.

Hij heeft vanaf vandaag 14 dagen de tijd om alles te voldoen zoniet dan krijgt hij een deurwaarder op bezoek.

We hebben in ieder geval gelijk gekregen.
Zodra we uitbetaald zijn laat ik het jullie weten.
Zonder jullie tips was het niet gelukt vooral de tip van gerritaltena om advocaten kantoor corstjens en dillens in te schakelen was zeer goed.
Het is een zeer accuraat kantoor, ze houden je uitstekend op de hoogte.
Zeker een kantoor om aan te raden.
Nogmaals hartelijk bedankt en ik laat nog van me horen.

vriendelijke groeten Lineke

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 30, 2008 om 10:03
16966 Antwoorden / 202 Vragen

Hallo Lineke1957@ OK dat het dus zo goed is afgelopen. U moest er inderdaad de nodige moeite voor doen maar dan toch: de aan houder wint.

li
door lineke1957 - Jun 30, 2009 om 16:13
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Ik zou jullie even op de hoogte houden van de rechtszaak die we tegen het modellenbureau hadden aangespannen. Zoals ik eerder al poste hebben we deze gewonnen en nu, eindelijk, na bijna 2 jaar is het geld gestort. Ik wil jullie nogmaals heel erg bedanken voor jullie adviezen! Corstjens & Dillen kan ik iedereen aanbevelen!

Hartelijke groeten,
Lineke

kiran
door kiran - Jun 30, 2009 om 16:54
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@lineke1957

Bedankt voor het terug koppelen. We vragen ons wel vaker af hoe iets is afgelopen. Maar weinigen laten dat weten. En zeker niet na een jaar!

Gefeliciteerd met het behaalde resultaat! Is een lange adem geweest he? Fijn te vernemen dat het toch nog allemaal goed is gekomen.

M.vr.gr.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 1, 2009 om 08:02
16966 Antwoorden / 202 Vragen

Hallo Lineke,

Gefeliciteerd. Aangetoond is maar weer eens dat het hebben van een lange adem noodzakelijk is en ook nog goede bijstand.

Dank voor het melden en met groet.

Gerrit Altena (Die nog altijd even minder actief is op deze site)