ar
door arija3 Oct 21, 2005 om 19:07
Geldzaken & recht

Uitbetaling pensioenrechten

In 1979 sloot  ik bij Vita een lefvens/pensioenverzekering. De verzekering zou uitbetalen op 1  oktober 2005 en de som bedraagt ca. 30.000 euro. Ik heb zelf actie moeten ondernemen om erachter te komen dat mijn verzekering is overgegaan naar Reaal en daar zelf moeten melden dat er een polis is die per genoemde datum zou uitkeren. Resultaat: Tot nu toe geen offerte of bericht van betaling.Moet ik de offerte, zo die nog komt, accepteren en/of kan ik het bedrag gezien het relatief kleine bedrag laten uitkeren?

540 4 Rapporteer

wa
door wallis - Oct 26, 2005 om 18:39
10 Antwoorden / 0 Vragen

Dit gebeurt vaker zeker door de vele overnames van verzekeraars.

Een goed intermediair kan je helpen en kan je ook advies geven over wat je met het geld kan doen.

Kijk op www.independer.nl voor onafhankelijk advies.

Ik kan het ook geven maar werk voor een verzekeraar

ar
door arija3 - Oct 26, 2005 om 18:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Wallis,

Hartelijk dank voor je reaktie. Ik weet het niet meer. Heb inmiddels een offerte ontvangen op basis van levenslange kwartaaluitbetaling. Intermediair claimt offerrte te kunnen maken voor uitbetaling over 10 jaar. (ben 55 en zou dus tot officieel pensioen deze periode hiermee kunnen overbruggen). Verzekeraar zegt dat uitbetaling uitgesmeerd over 10 jaar ipv levenslang niet mogelijk is. Zou gaarne jouw advies. Hoe spreken we dat af?

wa
door wallis - Oct 27, 2005 om 16:06
10 Antwoorden / 0 Vragen

Het beste kun u even bellen met DBV te zeist tel.030-6933166 en vragen naar de afdeling individueel leven u krijgt dan een specialist aan de lijn die u verder kan helpen. Als referentie kunt u mij opgeven ( Gerard Wallis de Vries ) U kunt eventueel ook naar mij vragen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 13, 2006 om 21:02
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Afgezien van de door Wallis aangeboden diensten, u heeft toch zelf ook een verzekeringsadviseur, altijd goed voor een tweede advies.

Ik begrijp overigens niet dat men maar 10 jaar aanbied. U kunt hoe dan ook laten uitkeren en de lijfrente via een ander regelen. Weet uw verzekeringsadviseur en/of de specilalist bi Wallis vast wel raad op.

Groet,

Gerrit