ad
door adnuijt Nov 6, 2019 om 12:31
Geldzaken & recht

UItbetaling vrijgekomen lijfrente

Nu mijn lijfrenteverzekering vrij is gekomen weigert Aegon tot uitbetaling over te gaan.
Na 2 maanden correspondentie geeft men nu toe dat het voor mij niet mogelijk is een betaalrekening te openen bij Aegon voor het uitbetalen van de lijfrente.
Dit omdat ik naar het buitenland ben verhuisd. Hier heb je dus jarenlang voor gespaard maar naar je geld kun je fluiten. Bijzonder kwalijk dat dit zomaar kan.
Hebben hier meer mensen ervaring mee bij Aegon ?

1158 3 Rapporteer

Ka
door Kassagebruiker - Nov 6, 2019 om 12:34
683 Antwoorden / 5 Vragen

Kunt u niet een te vertrouwen nl persoon, notaris, deurwaarder oid, met bank rekening als tussenpersoon gebruiken?

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Nov 6, 2019 om 12:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hoeft helemaal niet naar uw geld te fluiten. U dient het geld door Aegon over te laten maken naar een bank/verzekeraar die wel aan in het buitenland wonende personen een direcht ingaande lijfrente uitkeert.

Lees eens hier.

https://www.moneywise.nl/lijfrente/buitenland/

https://weblog.moneywise.nl/lijfrente/ik-heb-een-lijfrentepolis-die-vrijkomt-maar-ik-woon-in-het-buitenland-waar-kan-ik-nog-een-lijfrente-regelen/

https://www.123lijfrente.nl/Nieuws/TabId/405/PostId/13/u-woont-in-het-buitenland-en-u-heeft-vrijvallend-lijfrente-of-pensioenkapitaal.aspx

ad
door adnuijt Nov 6, 2019 om 14:38
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie.
Ondertussen kontakt opgenomen me Moneywise. Zij hebben me doorverwezen naar SynVest.
Ook daar al een reactie van ontvangen, gaat snel, en zij hebben de mogelijkheden om e.e.a. te regelen. Ik hoop daar dus verder mee te komen

123lijfrente lukt niet omdat zij alleen klanten aannemen binnen de EU, ik woon buiten de EU.

Nogmaals dank

tijger1
door tijger1 Nov 6, 2019 om 14:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Graag gedaan en succes gewenst.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 6, 2019 om 13:27
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gemeld: u behoeft helemaal niet te fluiten naar uw geld en u kunt wel degelijk Nederlandse bankrekening openen.
Nu moet ik helaas wel zeggen dat ik uw vraag niet helemaal begrijp: ik geniet o.a. lijfrente en bij de verzekeraar waar ik dat heb geregeld en gespaard heb ik nooit een bankrekening behoeven te openen! Hoe dan ook, zou Aegon u niet uitkeren, dan is dat onrechtmatig en onwettig. Met het bedrag dat u gespaard heeft kunt u ook bij anderen een lijfrente aankoop doen. Dat behoeft helemaal niet bij Aegon te gebeuren.
Zie de al gegeven verwijzingen en vooral ook deze: https://www.pensioenkoers.nl/lijfrente-berekenen-vergelijken-uitkeren-aankopen/  P.s. mijn eerste uitkeringen lijfrente ontving ik toen ik nog woonachtig was in België.

ad
door adnuijt Nov 6, 2019 om 14:42
Antwoorden / 1 Vragen

Ik was misschien niet helemaal duidelijk, maar het probleem is dat ik in het buitenland woon, buiten de EU en dat maakt het erg lastig om een Nederlandse bankrekening te openen.
De maatschappijen waar ik verzekerd weigeren dat. Ook andere verzekeringsmaatschappijen doen dat niet.

De enige optie die ik nog over heb is via SynVest.

Maar toch bedankt voor je reactie.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 6, 2019 om 15:02
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij in dat geval goed om een pensioenadviseur te raadplegen. In kan mij namelijk niet voorstellen dat men om redenen die u aangeeft het door opgebouwde kapitaal kan vasthouden Dat moet hoe dan ook omgezet kunnen worden in een periodieke uitkering.

Ik zie o.a. deze al is dat dan ook 'reclame'. als voorbeeld: https://www.moneywise.nl/lijfrente/buitenland/.

Het kan ook een idee zijn dat u de Ombudsman van www.kifid.nl om advies vraagt resp. hulp in deze.