maykemeijer
door maykemeijer Feb 24, 2007 om 13:44
Geldzaken & recht

UPC mediabox (decoder)

Wie heeft er ervaring met de UPC mediabox voor digitale tv? Ik heb eerst een brief gekregen, waarin UPC mij feliciteerde met de box die ze me vervolgens ongevraagd toestuurden. Heb ik gewijgerd. Vervolgens kwam er een jongeman aan de deur met de box. Hij vertelde, dat analoog binnenkort uit de lucht gaat. Box weer gewijgerd. Nu weer een brief ontvangen, waarin ze de levering van de box aankondigen. Als ik geen belangstelling heb, kan ik hun bellen. Doe ik natuurlijk niet. Hardnekking clubje, dat UPC. Ik vind het zo ongelooflijk brutaal!! Groeten, Mayke

461 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 24, 2007 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

heel kort gezegd : u hoeft het nooit aan te nemen op geen enkele manier dan ook. Het signaal analoog blijft gewoon bestaan en als het gaat verdwijnen dan pas kan u overwegen het te gaan nemen van een maatschappij als upc. Het is wel erg opdringerig tot in het onbeschofte van upc zelf.

Bijf het voorlopig weigeren zolang u wilt en niks aannnemen van enig pakket wat u nooit heeft aangevraagd.

Er zijn talloze items hier al voorbijgegaan met allemaal dezelfde ervaringen

labswans

ve
door verwijderd - Feb 24, 2007 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Mayke.

 Gewoon niet op reageren. Ik heb hem ook gehad en in die tijd wel geaccepteerd. Tot ik ontdekte dat hij iedere keer vastliep, en als je zoals wij, in beide kamers tv hebt, en je had toevallig dezelfde zender opstaan, liep het geluid niet synchroon. Vreselijk irritant. Dus UPC gebeld, was geen probleem, ze hebben hem hier van huis opgehaald en ik heb er nooit meer iets van gehoord. Zoals u dit meemaakt is het idd. brutaal. Maar zoals ik al zei; niet op reageren, is de kortste klap.

Vriendelijke groet, libra.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2007 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Mayke,

Gewoon blijven weigeren en vooral zelf géén actie ondernemen. Ik verwacht ze ook binnenkort en ze kunnen wat mij betreft rechtsomkeerd maken mét het pakketje.
Criminele praktijken zijn het om op deze wijze de consument een product op te dringen.

En dat het analoge signaal binnenkort gaat verdwijnen is een fabeltje. Dat het in de toekomst wellicht een keer zal verdwijnen zal best, maar voorlopig blijft het gewoon bestaan en hoef je je niet bang te laten maken.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Feb 24, 2007 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mayke,

UPC is inderdaad heel erg vasthoudend... Hoe vaak we daar in 2006 niet over zijn gebeld, hoeveel brieven we er niet over hebben gekregen. Toen er uiteindelijk iemand aan de deur kwam zijn we wel ingegaan op het aanbod "6 maanden gratis". (NB: verbreken van de verzegeling betekend instemmen met de voorwaarden...) Dat beviel niet... geen mogelijkheid om tv, video, dvd en box op 1 afstandbediening te zetten, dagelijks resetten om beeld te krijgen, zenders niet op eigen voorkeurs-posities te plaatsen. Toen de "extra zenders" die je tijdelijk krijgt weer verdwenen, wilden we weer van dat ding af... Bellen: naar postkantoor brengen. Postkantoor: neen, daarvoor is een retourverpakking. Weer UPC bellen, wachten op retourverpakking, inpakken en toch weer naar postkantoor brengen... Ze bleven (met andere aanbiedingen) steeds bellen, totdat ik duidelijk heb gemaakt dat onze winkel gesloten is en dat we, wanneer we een andere "kabelaar" zouden kunnen nemen dat ook direct zouden doen. ( "Maar: dan bellen we u dus nooit meer???!" Dat is nu net de bedoeling...) Enfin: eind januari weer een brief: volgende week komen we u de Mediabox brengen... Ik heb ze nog 1 keer gebeld, denk niet dat ze ooit nog contact met ons opnemen, wanneer dat over iets anders dan de factuur gaat...

IJzerbroot

ve
door verwijderd - Feb 24, 2007 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

eigenlijk te laat maar.......

Elk uw ongevraagd toegezonden pakket mag u behouden om niet!

Dus eigenlijk had iedereen die niet gevraagde hebben om zo'n mediabox hadden dat ding gewoon ongeopend in een kast moeten donderen en alle UPC-reclames daarover in de papiierbak moeten gooien.

Hooguit een klein briefje van: "Zeg UPC, ik heb hier een pakket van jullie maar weten niet wat het is. Mochten jullie dat pakket terug willen hebben dan kunnen jullie daarvoor een afspraak maken.
Nootgedwongen thuis moeten blijven zal echter wel in rekening worden gebracht, enzovoort..."
Dan was dit al veel eerrder al afgelopen geweest en nu(dit weer eens lezende) kabbelt het maar door en door.

Dus..... wordt ook u nog steeds geconfronteerd hiermee?
Het pakket ongeopend gewoon bewaren en hooguit zo'n briefje naar UPC.

De Vrije Vogel.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2007 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Mayke,

als beloning voor hun hardnekkige opstelling, zou de mogelijkheid kunnen zijn om hen (UPC) hiervoor een aardigheidje te sturen. Wat dacht u van (bijv.) een netjes ingepakte stoeptegel naar hun antwoordnummer. Of iets makkelijker, een grote enveloppe met oud papier en dat elke week.... uiteraard ook naar hun antwoordnummer. Uiteraard dit alles zonder afzender......

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Feb 24, 2007 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

hutch@ UPC levert zelf keurige terugzend dozen en daar past ook wel een tegel in.

Richting vraagstelster wil ik nog opmerken dat sprake was van misleiding door "de jongeman". Analoog via kabel gaat nog lang niet "uit de lucht".