ro
door robbie66 Jul 30, 2018 om 13:01
Geldzaken & recht

UWV betaalt te laat ww-uitkering

Al twee maanden op rij heeft het UWV pas mijn ww-uitkering uitbetaald nadat ik erom gevraagd had want binnen de wettelijke 10 werkdagen plus drie bankverwerkingsdagen stond er nog niets op mijn bankrekening. Sterker nog: bij navraag bleek dat in hun systeem niets stond over uitbe talen!!! Een keer een fout kan altijd maar twee keer....zojuist reactie UWV hierover:'' middels een aantekening wordt dit hopelijk de volgende keer voorkomen dat uw ww-uitkering te laat wordt uitbetaald.'' Hoezo is daar een aantekening voor nodig. UWV moet zich gewoon aan de wettelijke regels houden!!! En door die te late betalingen heb ik twee maanden in de min gestaan. Vind niet meer als normaal dat het UWV mij dat vergoedt!

9245 12 Rapporteer

panter22
door panter22 - Jul 30, 2018 om 13:08
6599 Antwoorden / Vragen
tenormin
door tenormin Jul 30, 2018 om 13:53
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Mist de mevrouw in het voorbeeld van rente toch €9,00 want wettelijk hoeven ze pas boven de € 10,00 uit te betalen. Lekker, zo'n 'vrijstelling' voor het UWV.

panter22
door panter22 Jul 30, 2018 om 14:46
6599 Antwoorden / Vragen

Het zal financieel misschien niets opleveren, maar de klacht staat dan geregistreerd.

edrick3
door edrick3 - Jul 30, 2018 om 13:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hopelijk gaat het dan de derde (en volgende) keer goed.
Vind niet meer als normaal dat het UWV mij dat vergoedt!
Wat moet er dan vergoed worden? Je hebt rente moeten betalen over de roodstand?
Lees hier: https://www.uwv.nl/particulieren/klantenservice/klachten-bezwaar-beroep/te-late-betaling/index.aspx

aurora1
door aurora1 - Jul 30, 2018 om 13:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat is uw vraag in deze rubriek Vraag&beantwoord?
Of gebruikt u ten onrechte deze rubriek om met vooral veel uitroeptekens uw gramschap te ventileren?
Dus dat mensen voor niks uw lange verhaal lezen in de veronderstelling dat ze u misschien met iets kunnen helpen?
Het is hier Facebook niet.
Overigens: beter laat dan niet en "te" laat kan niet.

ro
door robbie66 - Jul 31, 2018 om 14:37
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nee Aurora1 blijkbaar ben jij nooit afhankelijk geweest van een uitkering en weet dus niet wat de gevolgen zijn van het te laat uitbetalen....en volgens de wet moet het UWV de uitkering binnen een wettelijke termijn uitbetalen en doen ze dat niet dan zijn ze......TE LAAT!
Dus eerst even goed lezen voor U zo dom reageert.....

tijger1
door tijger1 Jul 31, 2018 om 15:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U begrijpt het blijkbaar niet echt goed. Dit is de rubriek Vraag & Beantwoord. U stelt geen vraag, maar griept alleen over het UWV.

Als u een klacht over het UWV hebt, moet u die daar indienen.

aurora1
door aurora1 Jul 31, 2018 om 15:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ts u begrijpt het niet. Wij gaan hier niet over klachten, en zoals gezegd moet u bij het UWV zijn met uw klacht.
Wij op dit forum zijn er niet voor om geklaag te lezen. Dwz ik in ieder geval niet. Lees eens goed waar deze rubriek voor is. Dus wie is er nu dom?
Verder kunt u maar beter een andere toon aanslaan en de hand in eigen boezem steken.

wi
door wilhelmina59 - Jul 31, 2018 om 15:21
512 Antwoorden / 0 Vragen

Om voor een WW uitkering in aanmerking te kunnen komen moet u aan een aantal wettelijke eisen voldoen
Dat is iets tussen u en het UWV
Als er vragen of onduidelijkheden zijn kunt u het beste  via email met het UWV communiceren.
Verder wordt/werd een deel van de WW uitkeringen per maand uitbetaald en een deel per vier weken maar wel altijd achteraf.
En van schreeuwen zijn wij niet gediend.

ro
door robbie66 - Aug 1, 2018 om 14:25
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het is triest om te moeten constateren dat twee mensen hier aurora1 en wilhelmina59 hun mening geven over iets zonder te hebben begrepen waarover het hier gaat....ik krijg al maanden gedeeltelijk ww of sinds april zelfs geheel ww...ineens wordt niet meer automatisch uitbetaald zonder dat daarvoor een reden door het UWV wordt opgegeven. Bij navraag krijg ik dus geen toelichting. Wat moet ik nu doen als UWV zo verder gaat en nee het valt niet onder de regeling die op de UWV-website staat....

marita5
door marita5 - Aug 1, 2018 om 14:44
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Robbie66 ,

Stel uw vraag op FB , daar reageert de webcare , klik op de rode regel .

https://www.facebook.com/pg/UWVnl/posts/?ref=page_internal

tijger1
door tijger1 - Aug 1, 2018 om 14:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hebt u nu al eens een officiële schriftelijke klacht ingediend? Hier worden geen uitkeringen verstrekt.

marita5
door marita5 - Aug 1, 2018 om 15:10
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@robbie66 ,

Als u Digid heeft , kunt u inloggen bij Mijn UWV , daar klikt u op Mijn Berichten , stel dan uw vraag over uw uitkering .

Mijn Berichten .

U kunt ons niet e-mailen. U kunt ons wel berichten sturen via Mijn UWV op uwv.nl en de Werkmap op werk.nl. Mijn UWV en de Werkmap zijn beide een beveiligde, persoonlijke omgeving. U logt in met uw DigiD.
Via Mijn berichten op Mijn UWV kunt u vragen stellen over bijvoorbeeld een lopende uitkering of over een aanvraag voor een uitkering. In de Werkmap kunt u berichten uitwisselen met uw adviseur werk over het vinden van werk.

https://www.uwv.nl/particulieren/mijnuwv/index.aspx

aurora1
door aurora1 - Aug 1, 2018 om 15:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen
aurora1
door aurora1 - Aug 1, 2018 om 15:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u dan wel begrepen dat wij op dit forum niet over uitkeringen gaan, die niet uitbetalen en geen klachten behandelen?
Dwz ik in ieder geval niet.
Nog maar eens: u
moet voor klachten bij het uwv zijn.
Heeft u al eens op de rode regels in de reacties hier geklikt? Dus op de aanwijziingen en adviezen?
Voorts: het is toch niet zo dat u helemaal geen uitkering ontvangt?
En: wie zonder fouten (aangepaste tekst....) is werpe de eerste steen.....

wi
door wilhelmina59 - Aug 1, 2018 om 17:44
512 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals al eerder germeld dit is iets tussen het UWV en u, wij hebben geen inzage in het dossier. Wij kunnen hier niets mee.
Komt u er niet uit ga dan met de Ombudsman aan de slag.