Ni
door Nippebaasje Apr 19, 2017 om 09:52
Geldzaken & recht

Vakantiedag opnemen bij ruilen Dienst Met collega

ik Werk in de zorg en val onder de CAO VV en VVT 2016-2018. Nu moet Ik een vakantiedag inleveren en mijn collega ook, terwijl wij alleen elkaars dienst ruilen. Is dit correct, zoja waar staat dat in de CAO?

6941 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 19, 2017 om 09:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat kan natuurlijk helemaal niet.

fa
door familyman - Apr 19, 2017 om 10:03
888 Antwoorden / 1 Vragen

Als de werkgever accoord is met de dienstruiling heeft het begrip vakantiedagen er niets mee te maken. Tenzij die diensten een dusdanige nonstop arbeidsdag opleveren dat dit onverantwoord is.

Ni
door Nippebaasje Apr 19, 2017 om 10:18
Antwoorden / 1 Vragen

Nee van dusdanige nonstop arbeitsdag is geen sprake.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Apr 19, 2017 om 10:12
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe worden die uren gerekend die je gewerkt hebt? Overuren?
Ik zie alleen in de CAO onder verschoven diensten dat je werkgever dat incidenteel met toestemming van jullie mag doen,
Diensten ruilen onderling zal toch wel vaker voorkomen. Of wil je werkgever onderling ruilen verbieden?

Ni
door Nippebaasje Apr 19, 2017 om 10:17
Antwoorden / 1 Vragen

Nee normale werkuren. Waar in de CAO zie jij dit? Geen idee dat de werkgever onderling ruilen wil verbieden, maar ze willen het overschot aan vakantie dagen verminderen door dit.

reflecs
door reflecs Apr 19, 2017 om 11:30
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Overschot aan vakantiedagen verminderen is prima, maar voor de extra dienst die u gewerkt heeft, moet u compensatie uren krijgen, of ze moeten uitbetaald worden.
Het kan niet zo zijn, zoals carola.83 hieronder schrijft, dat u op die dag vrijwilligerswerk doet.

Ni
door Nippebaasje Apr 19, 2017 om 11:35
Antwoorden / 1 Vragen

Het is geen extra dienst. Het betreft alleen maar het ruilen van een dienst Met collega, waarvoor wij beiden een vakantiedag moeten inleveren

me
door mein33 - Apr 19, 2017 om 10:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dit heeft niets van doen met welke CAO of iets dergelijks dan ook.
Dit is gekluns van een administratief medewerker die geen benul heeft wat het verschil is tussen het opnemen van vakantieuren en het onderling ruilen van werkuren.
Dit is niets meer of minder dan het ruilen van werkuren waar de werkgever geen enkel na- of voodeel van zal ondervinden.
Mocht de werkgever toch voet bij stuk houden dan kunt u deze ruiling beter ongedaan maken en degene die behoefte heeft aan een vrije dag kan dan alsnog de nodige vakantieuren inleveren en de ander kan zijn/haar vrijedag behouden.
Zou eerst nog maar eens proberen de betreffende medewerker van het verschil tussen het onderling ruilen van werkuren en het opnemen van vakantieuren te overtuigen.

Cookies
door Cookies - Apr 19, 2017 om 10:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Begrijp ik het goed dat met ruilen niet akkoord wordt gegaan en dat je leidinggevende wil dat je in plaats daarvan een vrije dag opneemt? Zo ja, de leiding hoeft met ruilen niet akkoord te gaan.

Ni
door Nippebaasje Apr 19, 2017 om 10:45
Antwoorden / 1 Vragen

Nee de leidinggevende heeft geen probleem met ruilen zolang je het maar onderling met je collega regelt. Komt er op neer dat je alleen maar van dienst ruilt Met collega, wat je beiden een vakantiedag kost.

Cookies
door Cookies - Apr 19, 2017 om 10:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat klopt natuurlijk van geen kanten: gewoon je uren op een andere dag werken + dan nog eens een vakantiedag afschrijven. Dat zou dan betekenen dat je op die dag vrijwilligerswerk verricht. Is dat iemand van personeelszaken die de vakantiedag wil afboeken? Zo ja, zou ik maar even bellen naar diens leidinggevende.

DOOR NIPPEBAASJE 19 APR. 2017 OM 10:45
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Nee de leidinggevende heeft geen probleem met ruilen zolang je het maar onderling met je collega regelt. Komt er op neer dat je alleen maar van dienst ruilt Met collega, wat je beiden een vakantiedag kost.

Ni
door Nippebaasje Apr 19, 2017 om 11:39
Antwoorden / 1 Vragen

Nee Carola ze zitten met een overschot aan niet opgenomen vakantietegoed. De leidinggevende heeft de planner gezegd bij dienstenruil maar voor ieder een vakantiedag af te schrijven. Dit kan volgens mij absoluut niet.

Cookies
door Cookies Apr 19, 2017 om 11:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, dat kan inderdaad niet, want dat is dan dubbelop. Neem over deze kwestie contact op met personeelszaken.

tijger1
door tijger1 - Apr 19, 2017 om 10:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Degene die dat namens uw baas zegt, is of in de war of een beetje kierewiet.

Cookies
door Cookies Apr 19, 2017 om 11:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....of een beetje kierewiet..... Ik heb het 'genoegen' gehad te mogen constateren dat daarvan bij veel managers in de zorgsector sprake is.

jo
door jorisw - Apr 19, 2017 om 11:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou nog eens met de leidinggevende gaan praten. Wellicht is hier sprake van een spraakverwarring.

Ni
door Nippebaasje Apr 19, 2017 om 11:47
Antwoorden / 1 Vragen

Nee hier is geen sprake van een spraakverwarring maar men probeert via deze wijze het overschot aan vakantietegoed te verkleining. Dit is naar mijn mening totaal niet toelaatbaar.

edrick3
door edrick3 - Apr 19, 2017 om 12:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Onzinnige zaak.
Twee mensen ruilen van dienst en moeten dan beide een verlofdag inleveren? Van de gekke! Kan niet!
Volgens mij heeft degene die met dit verhaaltje komt zélf zorg nodig.

panter22
door panter22 - Apr 19, 2017 om 13:20
6599 Antwoorden / Vragen
Ni
door Nippebaasje Apr 19, 2017 om 13:34
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt zo het ruilen van je dienst met een collega heet dus een verschoven dienst? Maar in dit geval kan het toch niet zo zijn dat je beide een vakantiedag moet inleveren, correct?

panter22
door panter22 - Apr 19, 2017 om 14:11
6599 Antwoorden / Vragen

De leidinggevende heeft geen probleem met ruilen, schrijf je. Dat geloof ik graag.
Door onderling ruilen lossen jullie het probleem voor de leidinggevende op.
Anders moet de leidinggevende zelf gaan schuiven met de diensten.
Onderling schuiven met de diensten heeft tot gevolg dat  er minder verlof wordt opgenomen.
Om van het verlofstuwmeer op papier af  te komen, bedenkt je leidinggevende een plannetje?
Als je niet je dienst kunt doen moet je verlof nemen. Als je dan toch die week op een andere dag je dienst inhaalt, dan blijven die uren staan. Die kun je later opnemen of als het niet druk is, wordt je niet ingeroosterd?
Je bent de verlofdagen officieel kwijt, maar de uren staan er nog wel.
 Is het zoiets?
Heb je je vraag al gesteld aan de FNV?

Cookies
door Cookies Apr 19, 2017 om 14:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En voor het antwoord moet je dan wel even lid worden? Die vraag hoeft ook helemaal niet aan de vakbond gesteld te worden. Dat antwoord weten we hier wel. Ze moet gewoon naar hoofd Personeelszaken gaan.

fa
door fairman - Apr 19, 2017 om 14:26
22 Antwoorden / 3 Vragen

Warom stel je zo'n vraag niet bij je vakbond (mede-afsluiter van de CAO) ???