godefrieda
door godefrieda Nov 12, 2011 om 16:20
Geldzaken & recht

Van EURO naar NEURO of terug naar de GULDEN ?

Ik ben het ook beu dat de zwakke eurozonelanden worden gesteund met velen miljarden in mijns inziens een bodemloze put.

Een oplossing zou inderdaad een consortium van sterke eurozonelanden: Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Finland en Luxemburg.

Of het dan de „NEURO” moet gaan heten, m.i. niet!

Ik denk dan aan een: „Euromark of Markeuro”!

Om te voorkomen dat wij wer wisselkoersen gaan creëren lijkt mij de Gulden niet zinvol voor terugkeeer.

2187 42 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 12, 2011 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor mij mag het de euro blijven, wat denk je wat het weer gaat kosten, de overgang van gulden naar de euro was al duur genoeg.Alleen al de wijzigingen in andere valuta kost al geld laat staan als je dadelijk je gulden weer moet inwisselen voordat je europa in gaat.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2011 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

je moet gewoon zorgen dat je stevige boekhoudregels hebt, met beloningen voor diegenen die zich houden aan gemaakte afspraken.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2011 om 23:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ alexishoop,

ja daar kan ik mij wel in vinden !

goed antwoord !

Grootvader

ve
door verwijderd - Nov 13, 2011 om 08:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van mij mag men terug naar de gulden.

Als je kijkt wat het ons gekost heeft bij de invoering van de euro en wat het ons nog gaat kosten om zwakke econonie van diverse landen overeind te houden.

ve
door verwijderd - Nov 13, 2011 om 09:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

En dan 1200 euro huur en 250-300 gulden voor het ziekenfonds betalen?
Met de Euro gaat het goed, het probleem zit bij de banken.
In ons land heb je ook rijke en arme regio`s, niemand zou zeggen dat de Friezen of de Groningers maar op moeten hoepelen.

ve
door verwijderd - Nov 13, 2011 om 09:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

lees: 1200 gulden huur

ve
door verwijderd - Nov 13, 2011 om 09:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

conny2 schreef op zondag 13 nov 2011, 09:08: En dan 1200 euro huur en 250-300 gulden voor het ziekenfonds betalen?
Met de Euro gaat het goed, het probleem zit bij de banken.
In ons land heb je ook rijke en arme regio`s, niemand zou zeggen dat de Friezen of de Groningers maar op moeten hoepelen.

Het inkomen was toentertijd ongeveer gehalveerd bij de invoering van de euro. Wij zijn toen als sluitstuk door Duisenberg gebruikt om de begroting rond te krijgen.

Nu gaan er miljarden euri naar landen die hun begroting niet in de gaten gehouden hebben. Met discutabele ( economisch gezien) landen als Letland en Litouwen die smachten om mee te doen met de euro. Ik zie de bui al hangen.

ve
door verwijderd - Nov 13, 2011 om 09:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo dacht ik vroeger ook TdeHond, maar de groei is in die landen juist veel hoger.
wikipedia
Het probleem zit bij de banken, de Euro doet het best goed. De kranten houden ons een vals beeld voor.

ve
door verwijderd - Nov 13, 2011 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

conny2 schreef op zondag 13 nov 2011, 09:28: Zo dacht ik vroeger ook TdeHond, maar de groei is in die landen juist veel hoger.
wikipedia
Het probleem zit bij de banken, de Euro doet het best goed. De kranten houden ons een vals beeld voor.

Denk het niet omdat ook zij moeten meebetalen aan de schulden in o.a. Griekenland vrijscheldenetc.
Ons Pensioen geld wordt verscheept en ons wordt minder pensioen toegezegd omdat er verkeerd belegd zou worden.
Verkeerd verscheept zou ik zeggen.

ve
door verwijderd - Nov 13, 2011 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onzin om de gulden terug te willen, je moet je niet alleen blindstaren op een negatieve dingen, je moet ook je goed realiseren dat de euro zeer veel hele goede dingen heeft gebracht. Denk hierbij aan export, werkgelegenheid etc....

Wat denk je dat je weer aan administratieve rompslomp het land binnenhaalt als we de gulden terugkrijgen. Probeer de problematiek eerder centraal aan te pakken in plaats van met 25 te landen consensus te moeten krijgen! Verder zijn wij als Nederland er net zo schuldig aan, aangezien we vaak hebben geaccepteerd dat landen als Frankrijk etc een te hoog bestedingen hadden. Hier stonden geen maatregelen tegenover. We hebben Griekenland dus een vrijbrief gegeven om er een potje van te maken.. Frankrijk en Duitsland hoefden zich toch ook niet aan de regels te houden... Probleem zit niet bij de banken, probleem zit bij de bestuurders en de wetgeving. Zolang zij iedereen de ruimte geven om er een zooitje van te maken

ve
door verwijderd - Nov 13, 2011 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geweldig! Terug naar de gulden. Dan krijgen we een sterke munt. Het gevolg is alleen, dat een sterke munt te duur/onbetaalbaar is voor de landen naar waar we exporteren. Dus gaat de export op z'n gat. En Nederland moet het daarvan hebben. Het grootste deel van de Nederlandse economie/welvaart is gebaseerd op de export.

Terug naar de gulden. Dan kunnen we in grote getalen werkeloos thuis op de bank onze sterke gulden zitten tellen totdat de gulden in elkaar gestort is en de economie ook op z'n gat ligt.

Nog maar twee maanden geleden deed zich bijna zoiets voor in Zwitserland. Iedereen blij met de geweldige sterke Zwitserse frank. De centrale bank in Zwitserland heeft heel snel rentemaatregelen genomen om een enorme teruggang in de economie te voorkomen.

Deze roep om terug te gaan naar de gulden wordt flink aangewakkerd door de PVV met z'n onderzoek daar naar. Maar ja, de PVV had dringend een flinke afleiding nodig om de gigantisch afgang van Dion Graus in de enquetecommissie naar de crisis te camoufleren. Vragen, die niets met het onderwerp te maken hadden, antwoorden, die hij vervolgens ook niet begreep etc. Wilders moet tenen tekort gekomen zijn, die hij kon krommen. Want oh jee als dat een volgende keer opgenomen wordt en op you-tube gezet wordt. Dus maar snel met een smoes de Animal-cop-voorstander uit de enquetecommissie terug gefloten en er een populair onderzoek tegen aangooien ter afleiding.

Al sluit ik niet uit dat de smoes enige grond had. De andere leden van de enquetecommissie konden soms hun gezichten niet in de plooi houden.

Nederland staat niet alleen in de wereld. Je kunt je niet achter je eigen grenzen/dijken opsluiten, zeker niet als je eigen economie en welvaart voor het grootste deel afhankelijk is van de export.

Vladja

ve
door verwijderd - Nov 14, 2011 om 09:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Vladja

Er zitten nu al steeds meer mensen werkloos thuis. Ik zie in mijn omgeving al voorbeelden volop.

Mensen die rond hun 50ste en ouder na jaren zwaar werk verrichten afgedankt worden en maar moeten zien hoe zij rondkomen tot hun 67ste.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2011 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op maandag 14 nov 2011, 09:01: @ Vladja

Er zitten nu al steeds meer mensen werkloos thuis. Ik zie in mijn omgeving al voorbeelden volop.

Mensen die rond hun 50ste en ouder na jaren zwaar werk verrichten afgedankt worden en maar moeten zien hoe zij rondkomen tot hun 67ste.

En u denkt dat dit door de euro komt? Dan zult u toch eens wat meer hier over moeten lezen.
Minder export en er komen er al weer meer werelozen bij want dan kunnen we on ze spullen niet meer kwijt

ve
door verwijderd - Nov 14, 2011 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

conny2 schreef op zondag 13 nov 2011, 09:28:
Het probleem zit bij de banken, de Euro doet het best goed. De kranten houden ons een vals beeld voor.

Even corrigeren het begon allemaal bij de heer Zalm die verzekerde de nederlanders dat door de euro niets duurder zou gaan worden !!!
Dus niet de kranten hebben ons een vals beeld voorgezet maar dit heeft de toenmalige politiek gedaan.

Wat mij betreft mag de euro blijven alleen sommige regels moeten anders.
Bijv:
- begroting niet op orde dan ERUIT
- veel corruptie dan ERUIT

Er word bakken met geld naar griekenland gestuurd waarvan als je geluk heb de helft OOIT misschien terug krijg.
Maar bedenk wel als henk en ingrit hun huis niet kunnen betalen omdat ze zonder werk komen dat ze dan wel hun spullen kunnen gaan pakken.
Waarom zou dit dan niet met griekenland gebeuren ?

En zo zijn er natuurlijk nog veel meer voorbeelden natuurlijk maar al met al zijn wij de mensen die betalen voor landen die het verkl*ten.

Greetings Lapto

ve
door verwijderd - Nov 14, 2011 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

kappen met de euro is het beste van al,ook omdat de euro een zakelijke munt is en geen normaal betaal middel,die grote jongens die heel veel willen verdienen aan het volk hebben het door onze strot gedrukt en nu de zwakke munten,franse frank de belgische de peseta en die griekse munt de italiaanse lire enzovoort hebben ons de die een sterke munt hebben al die jaren lekker uit gemolken plus dat nederland een idioot hoog bedrag en nu nog betaald aan die niks nutten in brussel en die andere plaats in waar ze ook kantoor houden.

Weg gegooid geld en wij maar dokken en moeten bezuigingen,terwijl we dat helemaal niet hoeft want we hebben genoeg om onze schuld hier in nederland af telossen.
Buiten dat nederland een hele vette pot met geld achter de hand houd waar ze niets over vertellen aan ons.

Die hele euro is dus al vanaf het begin niet goed en eerlijk geweest en daar rust echt geen zegen op,alleen maar nog meer problemen geeft het.

Wat er nu gebeurt is maar een topje van de hele ijsberg,en daarom weg met die munt en terug naar de florijn,dat is het beste en laat duitsland de DM maar weer invoeren,dan de hele EEG ook opheffen dat is nog goedkoper voor iedereen.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2011 om 09:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lapto, toen is ons een vals beeld voorgehouden en nu weer.
Ik heb de wijsheid niet in pacht maar als je zelf naar de feiten zoekt dan kom je hele andere dingen tegen dan de kranten schrijven. De euro doet het ondanks alles bijvoorbeeld veel beter dan de dollar.
Er waren maar 2 partijen tegen de euro dat waren de SP en de NMP. De meeste mensen hebben op andere partijen gestemd.
Verwacht ook niet dat wij die miljarden ooit terug krijgen, toch stemmen wij weer op die mensen die daarmee instemmen.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2011 om 10:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

conny2 schreef op zondag 13 nov 2011, 09:08:
Met de Euro gaat het goed, het probleem zit bij de banken.
In ons land heb je ook rijke en arme regio`s, niemand zou zeggen dat de Friezen of de Groningers maar op moeten hoepelen.

Met de euro gaat het niet goed, dan volg je de debatten die gevoerd worden niet goed op.
Als het zo goed gaat met de euro, waarom daalt dan zo sterk de waarde van de huizen ? om die maar even aan te halen.
Laatst heb ik een programma gezien waarin mensen financieel gezien genoodzaakt waren hun huis te verkopen,! en blijven achteraf NOG met een schuldenpost van enkele (meerdere) jaren opgezadeld omdat de banken de huizen gewoon veilen. Particulieren kunnen daar niet aan deelnemen alleen de de kapitaal krachtigen kunnen dat.
De banken interesseert het niet of de hypotheeknemer nog met een schuldenlast voor jaren is opgezadelt, die mensen gaan een zeer slechte toekomst tegemoed.

Rutten of hoe heet dat heimelijk geval, zit maar te vergaderen en te vergaderen ! met andere ministers hoe ze Griekenland en Italië moeten steunen omdat ze nagenoeg bijna failliet zijn! Potverdorie en in eigen land wordt niet omgekeken naar die arme stakkers wat hun huizen noodgedwongen wordt afgenomen door de banken !! Die mensen krijgen geen euro's toe gedeeld om hun huizen te kunnen behouden ! Nee sop het lekker zelf maar op, en zo wordt er meer en meer bezuinigd dat wij janmodaal de burger zelf ook nog ééns op onze eigen portemonnee moeten gaan bezuinigen, koopkracht gaat achteruit.
Nu gaan de ziektekosten verzekeringen ook weer omhoog met zo'n 100 euro per jaar meer.
Ga maar ééns een naar de UK, voor 100 euro krijg je een wisselkoers van 85,38 pond.

10 jaar geleden is de euro ingevoerd en is alles duurder geworden ! ze zeggen van niet toch is het zo.
10 jaar geleden kon je met honderd gulden per week boodschappen doen en kwam je nog terug met wisselgeld.
Anno 10 jaar later, mag je op je borst wrijven dat je het nog haalt met 100 euro per week?

Geen enkel land van de EU is verplicht de euro te voeren, engeland doet daar ook niet aan mee.
Ik sluit me dan ook aan bij Guust Flater, terug naar de oude hollandse gulden, zodat er weer gezegd kan worden op de markt is de gulden een daalder waard.

Wij als nederlanders zijn WATJES, die ja en nee knikken en genoegen nemen met de regels van de regering, je hebt niets binnen te brengen.
Er zou een opstand moeten komen, om de regering ééns duidelijk te maken dat het eigen volk ook te lijden heeft onder de euro.
België heeft tot nu toe ook nog geen regering ? so what...
Er gaan nog meer landen in de financiële problemen geraken, let maar op.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2011 om 10:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je je huis moet verkopen dan kan je de hypoheek niet meer betalen, dan ben je gaan scheiden of je baan kwijt. Moet een ander daarvoor opdraaien of is dat een risico wat je nu eenmaal neemt als je een huis koopt?
De banken hebben veel geld belegd in het buitenland, daarom zijn ze voorzichtig met een hypotheek te verstrekken. Ze hebben verliezen geleden omdat ze investeerden in risicovolle beleggingen. Daarom zitten ze krap bij kas.
Als je kijkt bij Engelse webwinkels dan zijn die vaak goedkoper dan Nederlandse webwinkels, de Euro is dus sterker dan het Britse Pond.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2011 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Moet dan de Nederlandse belastingbetaler de dupe worden van de schulden crisis van een ander land ? Wie draait er (nu) dan voorop, het is toch het kabinet Rutten wat steun geeft aan Griekenland of niet soms..
Er wordt ook al gesproken dat Nederland geen geld meer aan Griekenland mag gaan lenen, Nederland betaalt 2,2 % rente aan geleend geld, Italië betaalt 7 % rente !! en die wordt alleen maar groter en groter.
Dus ik ben benieuwd of Nederland oooit nog zijn geld terug ziet, van wat ze hebben uitgeleend.
En let maar op als dat gaat gebeuren, dan zal Rutten zeggen: Tja helaas we zitten met een groot te kort en wordt weer overal gesnoeid waar ook maar gesnoeid kan gaan worden! de belastingbetaler wordt weer gepakt en ik denk dat dan ook de banken hun centjes terug willen.

Webwinkels kunnen goedkoper zijn en dat hangt van meerdere factoren af, daarvoor hoeft de euro niet sterker te staan dan de pond.
De Euro heeft vooral last van landen met een zwakke economie als Ierland, Portugal, Spanje, Griekenland en zelfs Italië.
Het is dan ook de vraag of de andere sterkere landen ! de zwakker landen nog blijven helpen/steunen, zodat dat het geld uiteindelijk voldoende waard zal blijven zodat ze niet nog verder in de problemen geraken of dat ze er bovenop geraken..
Ook de dollar staat zwak tegenover de euro, wat weer prijs stijgingen teweeg gaat brengen vroeg of laat en dan heb ik voornamelijk over een vat olie.
Waar is dan de sterke euro als we straks 2 euro moeten gaan betalen voor 1 liter benzine..

ve
door verwijderd - Nov 15, 2011 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even rectificeren dames en heren...

Als de Euro niet ingevoerd was, Nederland reeds in faillissement geweest en wel heden ten dage een ook derde wereld land.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2011 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laatste redmiddel: een Euro commissaris die zorgt dat ieder Euro land zijn financiele zaken op orde heeft en een buffer van 100 miljard mocht het toch fout gaan.

Duitsland heeft al een onderzoek laten plegen ivm de terugkeer van de Deutsch Marks doch bleek dit negatief uit te vallen voor de groei v/d economie, dus ook met de Gulden in nederland !?

Ik ga ervan uit dat de landen met een slechte economie zoals Griekenland, Italie, Spanje enz. uit hun eigen de Euro gaan verlaten.

De Euro moet weer een sterke munt worden die concurerend met de Dollar de wereldmarkt kan verdedigen. In de USA zijn ze al bezig uit de depressie te krabbelen.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2011 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Economie wat is dat ?

Rutten heeft al aangekondigd dat hij de komende twee maanden gaat kijken om nog meer te gaan bezuinigen bovenop de 18 miljard wat al bezuinigd gaat worden door een begrotings te kort.
Hiermee wil Rutten de economische problemen in de eurozone aanpakken, om zo meer banen te creëren en bevorderen van de ecomische groei.

Rutten ziet er niets voor om de europese verdragen aan te passen, om een toekomstige financiële crisis te voorkomen. Wel heeft die al eerder verklaard dat landen uit de eurozone gezet moeten kunnen worden.

Het zal mij benieuwen of Frankrijk ook niet wordt meegesleept door Italië, want Frankrijk heeft tenslotte heel veel schuldenpapieren van Italië in handen.
Wie wil nu nog investeren in een land, wat op de rand van de afgrond staat !

Zeg nooit nooit, dat de euro sterk staat of dat de gulden niet meer terug kan komen, want moest Frankrijk mee getrokken worden dan is het afgelopen met de EURO.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2011 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

We hebben helemaal niks meer te willen.
Eu is volop bezig met instorten , omdat er nog geen hol aan de oorzaken is gebeurd.

Wil ik wel eens zien of ze in de kroeg dan 10 gulden gaan vragen voor een tosti.
Of 10 gulden voor een zak aardapellen.

Zijn die in Duitsalnd bestelde duikboten al geleverd in Griekenland?
Zijn die 3 maffiaorganisaties in Italie al aangepakt 140 miljard zwart geld per jaar!
Zitten die Spaanse en Ierse miljaren kostende bouwfraude oplichters al in de bak.?
In Zwitserland ligd 300 miljard euro, Grieks zwart geld, opgeslagen is dat al ipgehaald?
En 200 miljard in Bulgarije?
En dan nog niet gepraat over miljard en verstopt in Qatar.

etc etc

Neen daar hoor je De Jager en Arnoud Boot niet over

ve
door verwijderd - Nov 16, 2011 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

JUIST HAARP potverdepotver

gewoon doorgaan met de sterkste landen.. misschien duitsland en frankrijk misschien met spanje en portugal.. MISSCHIEN mag nederland dan ook nog meedoen maar mischien ook wel niet.. HEEL Misschien wordt nederland 51ste staat van de U.S.A.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2011 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

theostek schreef op dinsdag 15 nov 2011, 11:18: Moet dan de Nederlandse belastingbetaler de dupe worden van de schulden crisis van een ander land ? Wie draait er (nu) dan voorop, het is toch het kabinet Rutten wat steun geeft aan Griekenland of niet soms..

Als je zo redeneert dan moeten alle boeren en andere subsidiesponzen ook per direct alle Europese subsidies van de afgelopen decennia terugstorten. Want dat hoort er ook bij als je 1 Europa bent.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2011 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de radio hoorde ik dat bij een onderzoek nu al 1 op de 4 Nederlanders de gulden weer terug wil.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2011 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

godefrieda schreef op woensdag 16 nov 2011, 16:55: Op de radio hoorde ik dat bij een onderzoek nu al 1 op de 4 Nederlanders de gulden weer terug wil.

Gelukkig hebben we dan 75% verstandige Nederlanders.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2011 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Komend jaar gaat de gewone man de bezuinigngen zo hard voelen dat dit tot zeer harde discussies gaat leiden en de regering valt.

Mensen vonden 2010 en 2011 al frustrerend, wacht maar als het 2012 is dan breekt de hel los.
Geschat 300.000 huishoudens met een hypotheek staan op het punt failliet te raken. De PVV gaat het gedoog kabinet de VVD negeren en meer bezuinigen op alles wat Nederland is komen binnen waaien en niet productief is enz.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2011 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

rjw schreef op woensdag 16 nov 2011, 15:12:
theostek schreef op dinsdag 15 nov 2011, 11:18: Moet dan de Nederlandse belastingbetaler de dupe worden van de schulden crisis van een ander land ? Wie draait er (nu) dan voorop, het is toch het kabinet Rutten wat steun geeft aan Griekenland of niet soms..

Als je zo redeneert dan moeten alle boeren en andere subsidiesponzen ook per direct alle Europese subsidies van de afgelopen decennia terugstorten. Want dat hoort er ook bij als je 1 Europa bent.

@rjw voordat je gaat quoten ! moet je eerst lezen waardoor ik mijn antwoord heb gegeven.
In het kort effe samen gevat,
Door conny2 werd geantwoord moet een ander daar dan voor opdraaien ?
Waarop ik heb geantwoord, moet Nederland dan ook opdraaien voor de ellende van een ander land !

Dacht je nu werkelijk dat de boeren het gemakkelijk hebben ? om die maar even aan te halen..
Die zullen door besparingen en opgelegde wetten en regels ook niet veel meer te kakken hebben, als besparingen worden in-uitgevoerd, heeft iedereen daar onder te lijden zowel het bedrijfsleven, de particulier en de economie.

Dan vraag ik me af wat de ECB doet ? die is verantwoordelijk voor de euro en uitvoering van het economisch monetair beleid..!!
ECB zegt dood leuk dat de regeringen maar de schulden crisis moeten oplossen door bezuinigingen en economische hervormingen.
En wat doet ECB ! kooppt afgelopen woensdag Italiaanse en Spaanse staatsleningen.
Duitsland is daarop tegen volgens Angela Merkel en ruist tegen alle regels en het beleid in van de ECB.

Economische crisis, financiële crisis, schuldencrisis, bankencrisis, landencrisis of zo mogelijk erger nog een vertrouwenscrisis?
Wie heeft er nog vertrouwen in ? ik niet, maar de jongste kinderen vertrouwen straks wel nog binnenkort op Sinterklaas.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2011 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vindt dat wij de euro moeten houden.......de noordelijke landen nemen dan maar de neuro...de zuidelijke de zeuro......en de landen waar schepen geld heen gaan daar noemen we t dan de pleuro

ve
door verwijderd - Nov 17, 2011 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Conny2, dinsdag 15 november 2011 10:12 uur.

Nee, daar moet geen ander voor opdraaien, maar als de banken zoveel belegd hebben in landen die niet betrouwbaar zijn en als diezelfde banken daardoor nu in de problemen komen, dan moeten daar dus wél anderen voor opdraaien? Is dat dan geen probleem?
Je schrijft: “Ze hebben verliezen geleden omdat ze investeerden in risicovolle beleggingen.”
Daar moeten nu dus WEL anderen voor opdraaien?

Als de banken aan Nederlanders een hypotheek verstrekken, dan lopen ze toch ook een risico? Als dan blijkt dat de mensen het niet meer kunnen betalen, waarom worden deze banken hiermee dan niet geholpen?
Alleen als het buitenland niet meer kan betalen, wordt er wel geholpen of zelfs kwijtgescholden.
.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2011 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

loekiepoes schreef op donderdag 17 nov 2011, 13:07: Conny2, dinsdag 15 november 2011 10:12 uur.

Nee, daar moet geen ander voor opdraaien, maar als de banken zoveel belegd hebben in landen die niet betrouwbaar zijn en als diezelfde banken daardoor nu in de problemen komen, dan moeten daar dus wél anderen voor opdraaien? Is dat dan geen probleem?
Je schrijft: “Ze hebben verliezen geleden omdat ze investeerden in risicovolle beleggingen.”
Daar moeten nu dus WEL anderen voor opdraaien?

Dus toch nog iemand, die mee denkt ? tegenover het gezegde moet een ander daar dan voor opdraaien ...?

loekiepoes schreef op donderdag 17 nov 2011, 13:07: Als de banken aan Nederlanders een hypotheek verstrekken, dan lopen ze toch ook een risico? Als dan blijkt dat de mensen het niet meer kunnen betalen, waarom worden deze banken hiermee dan niet geholpen?

Omdat de ECB zegt, dat elk land van de eurozone zijn problemen zelf moet oplossen.

En dat probeert of gaat Rutten uitvoeren ! om nog meer te gaan bezuinigen want die ziet de donkere wolk al op voorhand rond zweven, maar laat zich niet uit erover en zegt? daar geef ik geen antoordt op.!!
Wilders, verklaart of zegt hierop: extra bezuinigen geen probleem ? maar trek dan daarintegen de 5 miljard euro terug voor de ontwikkelings landen, die daarvoor zijn vrijgemaakt. ?
En daar komen we dan weer op de redenatie van "moet een ander daar dan voor opdraaien" ?

eindeloos en blijft maar door gaan en doorgaan en doorgaan!

Rutten vertelt niet de waarheid ! Niemand.

Voor mij mag Frankrijk mee gesleurd worden, door de miserie van Italië en in de problemen raken, dan is het het einde van de euro.

Liever vandaag dan volgend jaar, ééns kijken wat Rutten dan zijn uitspraak zal zijn.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2011 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of we het nu moeten doen met de gulden of met de euro dat maakt niet uit, we moeten af van de lust naar steeds meer, genoeg is genoeg. Het kapitalisme maakt alles stuk, niet de munt met een naam gulden of euro. Door de euro weer gulden te gaan noemen gaat er niets veranderen in de wereld.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2011 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

godefrieda schreef op zaterdag 12 nov 2011, 16:20: Van EURO naar NEURO of terug naar de GULDEN ?

Ik ben het ook beu dat de zwakke eurozonelanden worden gesteund met velen miljarden in mijns inziens een bodemloze put.

Een oplossing zou inderdaad een consortium van sterke eurozonelanden: Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Finland en Luxemburg.

Of het dan de „NEURO” moet gaan heten, m.i. niet!

Ik denk dan aan een: „Euromark of Markeuro”!alle drie zijn ze niet meer haalbaar het wordt monopoly geld

Om te voorkomen dat wij wer wisselkoersen gaan creëren lijkt mij de Gulden niet zinvol voor terugkeeer.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2011 om 02:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

bornsol schreef op donderdag 17 nov 2011, 21:02:
godefrieda schreef op zaterdag 12 nov 2011, 16:20: Van EURO naar NEURO of terug naar de GULDEN ?

Ik ben het ook beu dat de zwakke eurozonelanden worden gesteund met velen miljarden in mijns inziens een bodemloze put.

Een oplossing zou inderdaad een consortium van sterke eurozonelanden: Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Finland en Luxemburg.

Of het dan de „NEURO” moet gaan heten, m.i. niet!

Ik denk dan aan een: „Euromark of Markeuro”!alle drie zijn ze niet meer haalbaar het wordt monopoly geld

Om te voorkomen dat wij wer wisselkoersen gaan creëren lijkt mij de Gulden niet zinvol voor terugkeeer.

@bornsol

En wat wilde je hierover schrijven?

ve
door verwijderd - Nov 18, 2011 om 09:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Elke verandering kost ons weer geld.
Dan wordt alles nog duurder dan nu.
Dus geen enkele andere munt is een goed plan.
Alles is nu al duur genoeg geworden toen we naar de euro gingen.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2012 om 00:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vrij recent is weer de discussie opgelaaid, al dan niet door Geert W., om weer terug te keren naar de Nederlandse gulden.

Wat zijn de winst en verliespunten van de huidige Euro?

Wat zijn de winst en verliespunten van de terugkeer van/naar de Nederlandse gulden?

Word dan weer hetzelfde omrekentabel, zoals bij de geboorte van Euro geïntroduceerd in 1998, gehanteerd - € 1,00 = ƒ 2.2371 ?

ve
door verwijderd - Mar 8, 2012 om 09:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

ir. benton deus schreef op donderdag 8 mrt 2012, 00:32: Vrij recent is weer de discussie opgelaaid, al dan niet door Geert W., om weer terug te keren naar de Nederlandse gulden.

Wat zijn de winst en verliespunten van de huidige Euro?

Wat zijn de winst en verliespunten van de terugkeer van/naar de Nederlandse gulden?

Word dan weer hetzelfde omrekentabel, zoals bij de geboorte van Euro geïntroduceerd in 1998, gehanteerd - € 1,00 = ƒ 2.2371 ?

De omrekentabel van 1998 kan je nu niet meer gebruiken. Je moet naar de huidige waarde van een eventueel nieuwe Nederlandse munt kijken. Overigens is de kans erg groot dat als we een nieuwe munt krijgen deze gewoon wordt gekoppeld aan de Euro (net zoals dat de gulden destijds was gekoppeld aan de D-Mark). Je zit immers niet te wachten op valutaschommelingen gezien onze internationale handel. Je krijgt dan een leuk populistisch feestje van tientallen miljarden en aan het einde van de rit heb je nog steeds hetzelfde.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2012 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

ir. benton deus de waarde van de euro was toen niet 2,2371 MAAR 2,20371

ve
door verwijderd - Mar 9, 2012 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.youtube.com/watch?v=uXR16mjybAE

zie youtube krijg de pleuro met de euro

ve
door verwijderd - Mar 9, 2012 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als we weer naar de gulden toe gaan moet die wel op dat moment gelijk staan met de euro koers. Want dat is de enige manier om alle omrekeningen te vermijden, met alle prijsverhogingen van dien.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2012 om 03:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen hier kan vinden wat ie wil maar niemand kan de afhankelijk oplossen. Onze wereld wordt niet geregeerd door politici of euro of europa. We zijn maar een miniscuul klein land. Nog Wilders of Roemer heeft invloed op het spel der spelen.Voor God spelen en rijkdom vergaren. Wij menen allemaal van alles en zijn vooral trots op onze democratie . De winnaars pogen een coalitie te vormen met geven en nemen en bla bla bla goedpraten. Terwijl wij democratie vieren zijn we bevriend met Saoedi Arabië waar olie en gematigde islam bondgenoot is. En 1 telefoontje ons begrotingstekort van 16 mijlard opgelost is.