antje16
door antje16 Dec 19, 2010 om 10:03
Geldzaken & recht

VAvA en reclameterreur

Ik heb een paar keer mee gedaan aan een enquete van de VAvA . Dat was voor het eerst drie weken geleden .........Om vervolgens tot laat in de avond gebeld te worden door allelei bedrijven die zich bij hen hebben aangesloten.Met een onbekend of privee nummer.Het gekke is dat het allemaal telfoontjes zijn die nergens opslaan want ik weet zeker dat ik dat allemaal niet heb aan gevinkt of geen interresse had . Maar toch blijven de telefoontjes komen.Inmiddels heb ik de site belmeniet.nl in werking gesteld... en wordt het al wat minder. Ook hebben zij mijn telefoon nummer en adres door gegeven aan het hele bedrijfs leven. Daar kwam ik achter toen ik een beetje door vroeg en zijn mijn oude adres gegevens ook wisten en dat is al meer dan drie jaar geleden.
Zij hebben mijn privee gegevens onwettelijk gebruikt en dan verkocht voor veel geld En dat is volgens de consumenten site strafbaar. Nu wil ik een schade vergoeding van tenminste 10.000 euro.... door de geleden schade heb ik heel wat werk mis gelopen omdat mijn werkgever ook altijd beld met een privee nummer met een opdracht van een client.
Al verschillende keren hen gemaild dat ik de mails die zij sturen niet meer wil maar ik krijg ze nog steeds iedere dag .Ook heb ik een mail gestuurd naar de DDMA, die overgens direct reageerden en hun best zouden doen. Maar echt helpen doet het nog steeds niet.. Ook zij zijn met handen en voeten gebonden door deze reclame terreur

Wat kan ik nu nog doen en waar moet ik zijn ......? om tegen deze terreur in verweer te komen

Reactie Geachte mevrouw

3 jaar is inderdaad een hele lange tijd. We gaan u helpen. Allereerst kunt u zich afmelden voor telemarketing door organisaties waar u geen klant bent door u in te schrijven in het bel-me-niet register. Bedrijven die telemarketing willen doen, mogen mensen die in dit register staan niet bellen. U kunt zich eenvoudig inschrijven in het register via www.bel-me-niet.nl
Ik vermoed dat u door het meedoen aan de VaVa enquete op de één of andere manier heeft aangegeven geïnteresseerd te zijn in bepaalde aanbiedingen, dus hier volstaat het bel-me-niet register niet.??????/ met andere woorden hoe kom hier vanaf ?

Ik zal contact opnemen met de organisatie achter VaVa en vragen of zij al uw gegevens uit hun database willen verwijderen. Kunt u mij tot dat doel uw telefoonnummer emailen?

Ik hou u op de hoogte over de vorderingen.
ik heb hen een bericht terug gestuurd maar niets meer vernomen.....
Ik ben echt zat.......

13286 13 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Dec 19, 2010 om 10:20
11562 Antwoorden / 51 Vragen

"De door u ingevulde gegevens worden vastgelegd in een bestand van WDM Nederland BV dat is aangemeld bij het College Bescherming Persoonsgegevens te Den Haag onder nummer 1056889. Periodiek zullen we u vragen uw gegevens te actualiseren en/of aan te vullen. Uw nieuwe of reeds door ons in het verleden verzamelde gegevens kunnen, na analyse, door zorgvuldig geselecteerde bedrijven worden gebruikt om u per post, telefoon, sms of e-mail op de hoogte te houden van aantrekkelijke aanbiedingen, gratis productinformatie, nieuws en dergelijke. Om dit zoveel mogelijk op uw interesses af te stemmen, kunnen we uw gegevens (laten) analyseren en combineren met andere bij WDM ondernemingen bekende gegevens en met gegevens van onze opdrachtgevers. Daarnaast worden uw gegevens, niet identificeerbaar, verwerkt in marktonderzoeksrapporten. Hierbij handelen we volgens de wet en regelgeving op het gebied van de bescherming persoonsgegevens en de Gedragscode van de DDMA.

Uw e-mailadres wordt nooit doorgegeven aan andere bedrijven tenzij u hiervoor expliciet toestemming geeft. Indien u niet langer e-mailings van de Verenigde Aanbieders van A-merken wilt ontvangen, kunt u uzelf op elk gewenst moment uitschrijven via de link onder in ieder e-mailbericht
."

Dit is hun privacy regelement. En door mee te doen aan hun enquete heeft u waarschijnlijk een vinkje gezet bij "accoord voorwaarden". En dan heeft u m.i. geen recht uw claim "Nu wil ik een schade vergoeding van tenminste 10.000 euro".

mahadma
door mahadma - Dec 19, 2010 om 10:29
11562 Antwoorden / 51 Vragen

•Kan ik mijn gegevens laten verwijderen als ik dat wil?
"De Verenigde Aanbieders van A-merken zullen uw gegevens zodra u dit aangeeft, blokkeren. Dit betekent dat de gegevens in het bestand worden gemarkeerd en niet langer worden gebruikt voor de doeleinden zoals beschreven in het privacystatement. Uw gegevens worden niet verwijderd om te voorkomen dat uw adresgegevens in de toekomst niet herkend worden en daardoor opnieuw in ons bestand worden opgenomen. Daardoor zouden we uw verzoek om niet benaderd te worden niet kunnen honoreren.
Als u helemaal geen commerciële aanbiedingen per post of telefoon wilt ontvangen kunt u zich richten tot de Stichting Zelfregulering DM, via www.infofilter.nl. Als u alleen door één bedrijf of enkele bedrijven niet benaderd wilt worden, kunt u zich rechtstreeks tot het desbetreffende bedrijf of de bedrijven richten
."

Dit laatste is onmogelijk. Wie hebben je nummer? Misschien helpt het om als u gebeld wordt eerst een antwoordapparaat (op bepaalde uren?) te laten opnemen (en mee te luisteren) en melden dat u terugbelt na inspreken en tel nr. Callcenters geven nooit een terugbelnummer.

Succes

mahadma
door mahadma - Dec 19, 2010 om 10:32
11562 Antwoorden / 51 Vragen

P.S.

je schrijft "omdat mijn werkgever ook altijd beld met een privé nummer met een opdracht van een client." Koop een eenvoudig pre paid mobieltje en laat je werkgever daarop bellen en geef alleen hem dat nummer.

invalide
door invalide - Dec 19, 2010 om 10:34
787 Antwoorden / 5 Vragen

Plaats een lijst met bedrijven die U ongewenst belden en deze anti reclame zal nog meer klanten kosten!

Vraag dus welke firma U deze aanbieding doet en maak een zwarte lijst.
Dat zal alleen maar omzet kosten omdat wij allen hier mee kunnen lezen wegens misbruik van dit soort vragenlijsten.

Ook als ze dus wel een leuke aanbieding hebben weigeren dus als je doet alsof je interesse hebt maar omdat ze ongewenst belden nu elders gaat zoeken....
Dat is nog erger voor deze opdringerige verkopers die meestal alleen maar provisie willen op verkochte diensten.

antje16
door antje16 - Dec 19, 2010 om 10:43
15 Antwoorden / 15 Vragen

Als je mee doe aan deze enquete dan moet je wel wat aanvinken..STOM VAN MIJ. maar ik krijg nog steeds mails
en iedere dag telefoontjes van steeds weer andere bedrijven die aan mijn gegeven zijn gekomen HOE DAt weet ik nu wel maar daar moet je toch wat aan kunnen doen . Volgens mij lezen zij hum mail niet.
Misschien ligt het niet aan de terreur bende van de VAvA maar dat een ander bedrijf mijn gegevens heeft verkocht want de VAvA kan niet weten dat ik inmiddels op een ander adres woon...... maar deze gegeven gewoon heeft door gegeven.

antje16
door antje16 - Dec 19, 2010 om 10:48
15 Antwoorden / 15 Vragen

Omdat ik het meer dan zat was zeg ik nu dat ik het niet ben (leugentje om best wil) en vraag meteen of ze mij willen verwijderen uit hun date opslag..

invalide
door invalide - Dec 19, 2010 om 10:57
787 Antwoorden / 5 Vragen

Ja hallo... en zij vragen dan of U Antje 16 is....
En dan gewoon een andere naam roepen, dus Klaartje 18 als de koeien in Friesland?

Nee, ik wil niets en sta ook geregistreerd bij Bel me Niet.
Kunt U nog even het bedrijf noemen zodat ik een klacht kan indienen en het zal snel excuus of stil worden...

En geef nooit een privé nummer door bij dit soort vragenlijsten...

antje16
door antje16 - Dec 19, 2010 om 11:26
15 Antwoorden / 15 Vragen

Wie hebben je nummer? Misschien helpt het om als u gebeld wordt eerst een antwoordapparaat (op bepaalde uren?) te laten opnemen (en mee te luisteren) en melden dat u terugbelt na inspreken en tel nr. Callcenters geven nooit een terugbelnummer.

Weet je wel wat dit tegen woordig kost. KPN heeft daarmee 2.2 mijoen mee verdiend

birdies
door birdies - Dec 19, 2010 om 11:34
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Weet je wel wat dit tegen woordig kost. KPN heeft daarmee 2.2 mijoen mee verdiend........

Waarmee???? Boodschap inspreken op antwoordapparaat is n.l. gratis.

mahadma
door mahadma - Dec 19, 2010 om 12:11
11562 Antwoorden / 51 Vragen

Antje16, omdat de KPN bellen naar mobiel en vast gelijk gaat trekken, zal "de rest" wel snel volgen. Daarom zomaar een gedachte: koop een mobieltje of misschien heb je dat al, geef diegenen die je wél wilt spreken je mobiele nummer (dit kost je niets, want je wordt gebeld). Dan houdt je overlast, ontstaan door een fout vinkje vroeg of laat vanzelf op. Je kan ook een, maar dat kost geld, een ander nummer aanvragen. Maar dan ben je wel zeker van je stoorzenders af.

antje16
door antje16 - Dec 19, 2010 om 17:37
15 Antwoorden / 15 Vragen

De KPN antwoord dienst is niet meer gratis en als je je afmeld dan sturen zij zelf een berichtje zo van deze client heeft geen voismail .... dat dan bij jou in je box valt ......wat je dan als nog geld kost een lucratieve bezigheid

birdies
door birdies - Dec 19, 2010 om 17:56
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=antje16 schreef op zondag 19 dec 2010, 17:37]De KPN antwoord dienst is niet meer gratis en als je je afmeld dan sturen zij zelf een berichtje zo van deze client heeft geen voismail .... dat dan bij jou in je box valt ......wat je dan als nog geld kost een lucratieve bezigheid

Oh, blijkbaar heb je het over mobiel en niet over vaste telefoon. Daar was je niet duidelijk in.

quantas
door quantas - Dec 19, 2010 om 18:06
670 Antwoorden / 0 Vragen

Kunt U nog even het bedrijf noemen zodat ik een klacht kan indienen en het zal snel excuus of stil worden...

Als jij niet gebeld bent heb jij ook geen enkele reden om een klacht in te dienen.
Die calls zijn af en toe hinderlijk geheel mee eens, maar omdat de consument alleen maar het REGELTJE GRATIS ziet staan doet men mee en leest in het geheel de voorwaarden niet en klaagt dan steen en been.