Vente-exclusive.com - garantie kleding
Beste dames & heren,
Ik heb laatst op vente-exclusive.com een aantal boeken gekocht [15/11 besteld - 03/12 geleverd].
2 van de 6 broeken vertonen na 2x dragen + 2x wassen al beschadigingen: de naad aan de binnenkant van de broek begint te pluizen/los te komen & de stop vertoont verschillende pluisachtige stroken.
Nu heb ik dit gemeld, er vanuit gaand dat deze stof/stik fouten onder de garantie vallen. Krijg ik bericht terug: "Hartelijk dank voor je bericht. Wij moeten je jammer genoeg melden dat er geen garantie zit op broeken aangezien deze zonder beschadiging zijn aangekomen."
In de algemene voorwaarde staat bij garantie: "De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aan bod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik. - Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden."
Het lijkt mij dat er geen deugdelijk/bruikbaar product is geleverd, aangezien er binnen zeer korte tijd beschadigingen zijn opgetreden onder normaal gebruik.
Is er iets aan te doen om of een nieuw product of het geld terug te krijgen? Aangezien het bij elkaar toch ongeveer 150 euro was...
Graag jullie reactie!
In principe heeft u recht op een goed product het is alleen wat kan je verwachten van een broek die 25,-euro kost. Een broek in die prijsklasse zal niet maanden meegaan en lijkt me normaal dat je snel slijtageplekken ziet. Je moet zo zien u heeft eigenlijk gelijk maar niemand stapt naar de rechter voor 50euro en dan nog kunt u afvragen wat je moet verwachten als je die goedkope dingen koopt.
Het was ongeveer € 150 voor de 2 broeken die kapot zijn, de totale order was voor meer dan € 400.
[quote=aerox schreef op woensdag 21 dec 2011, 19:02]In principe heeft u recht op een goed product het is alleen wat kan je verwachten van een broek die 25,-euro kost. Een broek in die prijsklasse zal niet maanden meegaan en lijkt me normaal dat je snel slijtageplekken ziet. Je moet zo zien u heeft eigenlijk gelijk maar niemand stapt naar de rechter voor 50euro en dan nog kunt u afvragen wat je moet verwachten als je die goedkope dingen koopt.
Het mag natuurlijk niet zo zijn dat broeken die wat goedkoper zijn al na één wasbeurt deze slijtage vertonen.Ik weet niet wat voor broeken het zijn maar als ik bij een groot winkelketen wat toch voordeliger is een spijkerbroek koop van 19,00 euro dan gaat die gewoon heel lang mee. Ze horen dit echt op te lossen, anders vind ik de service slecht.
Ik heb overigens zelf pas hoeslakens gekocht bij deze firma en daarbij valt de kwaliteit me helaas ook heel erg tegen. Ik kan er de krant door lezen, zo dun. Ik heb echter nog niet gereclameerd maar moet dit misschien ook doen. Eens kijken wat ze zeggen.
Ik heb inmiddels bericht gekregen dat ze eerst gaan kijken of er meer retouren zijn en of er misschien nog een reserve exemplaar is dat ze me gaan opsturen. Zo niet krijg ik een vergoeding. Dit is echter pas doorgekomen nadat ik ik via de thuiswinkel keurmerk waarbij ze aangesloten waren een klacht heb ingediend.
Hier stond in dat wanneer binnen 6 weken er iets mis is, hun moeten bewijzen dat het door ons komt, na 6 weken moet de consument bewijzen dat het een garantie kwestie is. Gelukkig hadden we de broeken dus nog maar 18 dagen.
Wel jammer dat je je eerst helemaal druk moet maken en een klacht in moet dienen bij het keurmerk. Service is wat dat betreft niet echt goed... [gelukkig heb ik van nature geen hart problemen....]
Misschien ook een goede tip voor jou marjon1? Ik weet natuurlijk niet hoe lang jij het al hebt..
Deze garantiekwestie bewijst weer het feit dat u, al staat u in uw recht, u dat recht niet krijgt maar moet afdwingen via de rechter. Deze procedures kosten inmiddels zoveel geld (Griffiekosten) dat de germiddelde consument van dat halen van zijn recht afziet. Leveranciers weten dat heel goed en maken daar misbruik van. Ook uw eventuele rechtsbijstandsverzekering doet niets aan ditg soort gevallen, want dit soort zaken leveren niets op en zijn alleen maar kostenpost voor de rfechtsbijstandverzekeraar. \dus, recht hebben en recht krijgen/halen, zijn 2 verschillende zaken. Laat u niet iets anders wijsmaken door een advocaat want die heeft er belang bij u als klant binnen halen.
[quote=question42day schreef op donderdag 22 dec 2011, 11:19]Ik heb inmiddels bericht gekregen dat ze eerst gaan kijken of er meer retouren zijn en of er misschien nog een reserve exemplaar is dat ze me gaan opsturen. Zo niet krijg ik een vergoeding. Dit is echter pas doorgekomen nadat ik ik via de thuiswinkel keurmerk waarbij ze aangesloten waren een klacht heb ingediend.
Hier stond in dat wanneer binnen 6 weken er iets mis is, hun moeten bewijzen dat het door ons komt, na 6 weken moet de consument bewijzen dat het een garantie kwestie is. Gelukkig hadden we de broeken dus nog maar 18 dagen.
Wel jammer dat je je eerst helemaal druk moet maken en een klacht in moet dienen bij het keurmerk. Service is wat dat betreft niet echt goed... [gelukkig heb ik van nature geen hart problemen....]
Misschien ook een goede tip voor jou marjon1? Ik weet natuurlijk niet hoe lang jij het al hebt..
Bedankt voor deze tip, ik heb ze helaas al van 15 november dus dat wordt wel heel kort dag. Maar zeker goed om te weten eventueel voor een volgende keer.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer