ak
door aklsdfhdh Feb 8, 2019 om 18:56
Geldzaken & recht

Verantwoordelijkheid tor

Ik wil graag een tor exit node runnen. Er zijn mensen die tor gebruiken om illegale dingen te doen, en in de algemene voorwaarden van mijn internet staat:

"Gebruiker is verantwoordelijk voor alle gebruik van de Aansluiting [sic], op welke wijze en door wie of wat dan ook."

Kan ik daadwerkelijk verantwoordelijk gehouden worden voor overtredingen en strafbare feiten die ik niet begaan heb?

En een tweede vraag: mag mijn woningcorporatie dit in hun agv zetten als dit niet zo blijkt te zijn? Want dan liegen ze gewoon.

1170 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2019 om 19:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen
ak
door aklsdfhdh Feb 8, 2019 om 19:40
Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil graag weten wat de wetgeving hierover zegt, niet een willekeurige provider (niet eens die van mij).

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 8, 2019 om 19:21
16885 Antwoorden / 202 Vragen

De verwijzing die @TIJGER1 geeft lijkt mij glashelder.

tenormin
door tenormin Feb 8, 2019 om 19:29
16847 Antwoorden / 108 Vragen

heremietkreeft, doe dit nu toch niet: een antwoord herhalen. Desnoods in toon reacties. Is toch nergens voor nodig?

tijger1
door tijger1 Feb 8, 2019 om 19:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin :-))

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 8, 2019 om 19:42
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik geef aan dat ik het met @T1 eens ben en niets heb toe te voegen. Dat is ook een mening maar als dat niet op prijs wordt gesteld zal ik ook niet meer + en.

Topantwoord

costnix
door costnix - Feb 8, 2019 om 19:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er zal vast wel iets in uw huurovereenkomst staan, waarin vermeld wordt, dat geen strafbare dingen in u woning mag doen.
Zoals een weedpplantage,.....

ak
door aklsdfhdh Feb 8, 2019 om 19:50
Antwoorden / 1 Vragen

Dat doe ik ook niet.

costnix
door costnix Feb 8, 2019 om 22:56
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Maar de gevolgen van een tor-exit node zijn wel voor u. U verleent de mogelijkheid tot het plegen van een strafbaar feit. Vergelijk het met heling van gestolen goederen. Als het toch wilt doen, doe dit zoals door XS4all wordt geadviseerd en dan als het misgaat, zult u op de blaren moeten zitten.

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2019 om 20:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als uwilt weten wat de wetgeving hierover zegt, moet u contact opnemen met een advocaat. Die zal beslist voor € 250 per uur in de wetboeken willen duiken.

De algemene voorwaarden van uw provider zijn toch duidelijk! En als u illegale zaken in uw woning doet, kunt u er per saldo uitgezet worden.

costnix
door costnix Feb 8, 2019 om 22:52
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is een koopje. Een BNer advocaat kost veel meer.

aurora1
door aurora1 - Feb 8, 2019 om 20:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat wilt u verbergen?
Ga naar een advocaat als u niet tevreden bent over de gegeven reacties. Die is natuurlijk niet zo enorm gratis als dit forum.

Thijs12
door Thijs12 - Feb 8, 2019 om 20:35
554 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk bent U geheel verantwoordelijk voor alle strafbare handelingen die via Uw toegang tot internet worden gedaan.

ro
door ron503 - Feb 9, 2019 om 12:16
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als u uw apparatuur voor dit soort praktijken beschikbaar stelt aan derden dan bent u verantwoordelijk voor het eventuele misbruik maar dat wist u al. De kans dat u uit de woning gezet wordt zal door een kantonrechter bepaald dienen te worden maar of dat ook gaat gebeuren acht ik vrij klein omdat u de woning niet beschadigd en niet oneigelijk gebruikt. Het is wel zo dat als blijkt dat er illegale data uitgewisseld wordt u voor langere tijd in hechtenis genomen kan worden met als gevolg dat u geen inkomsten kan genereren en dus ook de huursom niet meer kunt voldoen.