ha
door handoko Apr 25, 2008 om 13:50
Geldzaken & recht

Verhoging aflossing i.v.m leeftijd

Ik heb in 2001 in doorlopend krediet van 10.000 opgenomen.ik betaal elke mnd €238,00 terug.In 2007 kreeg ik bericht dat i.v.m leeftijd het aflossing bedrag werd verhoogt tot €275,00.Dat heb ik geweigerd en nu zegt de bank dat ik achterstand heb.Ik blijf dus steeds €238,00 terug betalen.De rente is in 3jaar gestegen naar 12%.terwijl het bedrag in 2001 is opgenomen.Wat kan ik hier tegen doen?ik heb alleen aow.

575 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 25, 2008 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

lees goed wat er in het contract staat. als u gelijk heeft en de voorwaarden bevestigen dit  staat u sterk want dan is het dan aan hun om te bewijzen dat het anders is

ve
door verwijderd - Apr 25, 2008 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag handoko,

Als je alleen maar een aow uitkering hebt, lijkt het me niet verstandig om een doorlopend krediet (met hoge rente) aan te houden. Je zou eens kontakt moeten opnemen met een gemeentelijke kredietbank, om te bezien of het gunstiger is een persoonlijkie lening af te sluiten (tegen een lagere rente) en het doorlopend krediet ineens af te betalen.

Sukses en met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2008 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je 65 jaar bent geweest kan je nergens je lening oversluiten.Ik heb het al overal geprobeerd.De banken geven leningen van ouderen over aan een anderen maatschappij en kunnen de rente en de aflossing verhogen.Daar valt niets aan te doen.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2008 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

 Leest u nog even uw contract/voorwaarden door. De meeste kredietverstrekkers hanteren bij een doorlopend krediet dat deze afgelost moet zijn voor een bepaalde leeftijd bv voor de 68ste of 70ste verjaardag.. Dat kan dan betekenen dat op een bepaald moment het aflossingsbedrag omhoog moet om deze termijn te halen. Het zondermeer niet betalen van het verhoogde bedrag is niet zonder risico, het kan de kosten nog hoger maken.

groet louisa2

ve
door verwijderd - Apr 27, 2008 om 01:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor je reactie louisa2.

Ik begrijp wat je bedoelt,maar dan moet je wel genoeg inkomen hebben om het verhoogde bedrag af te lossen,Beslag leggen gaat niet met mijn inkomen{beslag vrije voet}/

ve
door verwijderd - May 2, 2008 om 09:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag handoko,

Toch zit er iets niet goed hier in de informatie. Bij de RBS kun je tot je 73ste levensjaar een gewone persoonlijke lening afsluiten tegen momenteel 6,7%. Deze informatie kreeg ik van de heer Michel Bekkers van de RBS. Het telefoonnummer is 030-63388650 in Houten, Postbus 90, 3990 DB Houten. Zij hanteren dan een periode van 120 of 60 maanden. Ben je dus nog geen 73 jaar dan zou ik het daar eens proberen want dan ben je maandelijks bijna de helft goedkoper uit.

Nogmaals groeten en sukses, Read3.

ve
door verwijderd - May 2, 2008 om 09:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Kijk even op:

RBS-Bank

Read3.

ve
door verwijderd - May 2, 2008 om 22:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt read voor je antwoord.Mijn doorlopend krediet is door verschillende banken over gedragen en iedereen gooit er een paar procent boven op.Daar is niets aan te doen.De INTERBANK incasseerd voor div.banken.Mijn lening is niet over te sluiten,dat geven banken aan elkaar door,en zo profiteren ze ervan.Ik weiger om een hogere aflossing te doen.Elke week bellen ze op om het te proberen en te bedreigen.

ve
door verwijderd - May 3, 2008 om 21:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu snap ik al niet waarom u zon hoog bedrag leent als u enkel aow heeft maar dat terzijde, u kunt wel stug weigeren om deze verhoging niet te betalen, maar daar heeft u alleen uzelf mee, en word het bedrag steeds hoger en hoger.

netjes betalen lijkt mij toch de beste oplossing. het bedrag is ook niet met gigantisch veel verhoogd dus dat moet toch lukken.

ve
door verwijderd - May 4, 2008 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u goed heeft gelezen is dat bedrag 7jaar geleden al op genomen.Toen was het berdag nog hoger.Er is nu nog 10.000 van over.En elke mnd betaalde ik het zelfde bedrag als aflossing.En nu willen ze een hoger bedrag,en dat is natuurlijk niet op te brengen.Dus voor de duidelijkheid,het is 7 jaar geleden afgesloten.En daarna nooit meer iets opgenomen.En elke mnd op tijd betaald.