ti
door tijg10 Jul 28, 2011 om 01:23
Geldzaken & recht

Verhuurder

Woonachtig in een pand dat per 01-07 verkocht is.Nieuwe eigenaar gaat hier wonen. Het is verbouwen en verbouwen van 08.00 tot 02.00.Sinds twee weken geen douche(verstopte afvoer),hij doet er niets aan. Bouwtoezicht Arnhem is geweest, vooralsnog zonder resultaat.Nieuwe verhuurder
veroorlooft zich om mijn post te onderzoeken/laten verdwijnen,telefoonkabel tot 3x doorgeneden.Om de haverklap geen gas/water/licht. stankoverlast door het Indisch eten, is wel lekker voor eenmaal, maar 18 uur op een dag. Ik woon te goedkoop en er wordt getracht mij op deze manier weg te werken.
Klagen bij een verhuurder helpt dus niet!Mijn slot van mijn deur(3 hoog) wil hij verwijderen,mijn trap in zijn smaak schilderen.Oh, de cv is ook verdwenen!
Leidingen zijn met een slijptol verwijderd. Heel fijn dat dat ijzervijlsel op alles neerdaalt.

625 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 28, 2011 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is de vraag?

ve
door verwijderd - Jul 28, 2011 om 10:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je woont in een huis wat verkocht is en waar de nieuwe eigenaar gaat wonen? Jouw huurovereenkomst is beëindigd ofzo of blijf jij daar ook wonen?
Is de nieuwe eigenaar jouw nieuwe huisbaas geworden?

ve
door verwijderd - Jul 28, 2011 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraagsteller spreekt van "de nieuwe verhuurder", dus de situatie is duidelijk. De vraag ook, al stelt hij die niet expliciet: "Wat moet ik doen?"

Tijg10, je kunt maar één ding doen: rechtshulp inschakelen. Dus eerst naar het Juridisch Loket en dan linea recta naar een advocaat. En wel zo spoedig mogelijk. Niet hier verhaaltjes schrijven, maar handelen! Vandaag nog. Veel sterkte.

ve
door verwijderd - Jul 28, 2011 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees vooral zaken die 'erbij horen'... Verbouwing? Tja, nieuwe eigenaar mag (binnen redelijke grenzen) natuurlijk verbeteringen aanbrengen. Telefoonkabel doorgesneden? Beetje klunzig, maar 'kan gebeuren'. Trap schilderen? Ik krijg de indruk dat TS een kamer huurt, dus dan is het niet echt 'zijn' trap, maar de opgang naar z'n kamer. Geurtjes uit andermans keuken? Ook dat kun je volgens mij niet verbieden... Bouwtoezicht Arnhem is al langsgeweest schrijft TS, en heeft schijnbaar niets illegaals of dingen die niet door de beugel kunnen gevonden, dus ik zou eerst beginnen met de gaan praten met de nieuwe eigenaar. Vraag eens wat de plannen zijn en hoe lang het allemaal nog gaat duren etc.