la
door larsraden1 Apr 22, 2008 om 22:03
Geldzaken & recht

Verkoop op afstand

Volgens de wet "verkoop op afstand" kan ik een artikel dat bij een webwinkel is gekocht binnen 7 dagen retoureren. Volgens de site van zonweringstunter.nl geldt deze mogelijkheid niet wanneer je een een orderbevestiging hebt getekend en teruggestuurd.
In mijn geval gaat het om een verduisteringsgordijn dat ik per abuis in een onjuiste maat heb besteld. Het gaat dus niet om een speciaal voor mij op maat gemaakt artikel. Mijn vraag is of zonweringstunter.nl hier niet in strijd handelt met de wet. Voor de goede orde: ze willen het wel terugnemen, maar slechts tegen een betaling van €25,00 euro wat, volgens hen, de kosten zijn om het door hen te kunnen retourneren naar de leverancier (Velux). Mijn stelling is dat ik met dat traject niets te maken heb.


De vermelding op hun site:


Omdat producten speciaal voor u besteld worden en/of speciaal voor u op maat gemaakt worden, geldt het herroepingsrecht niet. U krijgt dus voor uw bestelling geen bedenktijd van 7 werkdagen en kunt deze niet herroepen. Nadat u het bestelformulier op deze site heeft ingevult, ontvangt u binnen 2 werkdagen een schriftelijke orderbevestiging. Zodra deze, voorzien van uw handtekening, in het bezit is van Zonweringstunter.nl kan uw bestelling niet meer worden geannuleerd zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Zonweringstunter.nl.

1287 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2008 om 22:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Toch zal u het spit moeten delven en het bedrag van 25 euro betalen omdat u een verkeerde maat heeft opgegeven. Het gaat hierbij niet eens om een speciaal op maat gemaakte verdusteringsgordijn maar om de fout die u heeft gemaakt door verkeerd te bestellen. Hiervoor is het bedrijf niet verantwoordelijk voor. De regeling 25 euro is redelijk te noemen zelfs.


Groetjes ,labswans

ve
door verwijderd - Apr 22, 2008 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Natuurlijk is het waar dat ik een fout heb gemaakt door een foutieve orderbevestiging te ondertekenen. Overigens vind ik 25 euro moeten betalen al minder redelijk worden als het gaat om een totaal bestelbedrag van tegen de €2000,00 zoals in mijn geval. Waar het mij om gaat is de vraag of zonweringstunter gelijk heeft met de redenering dat de wet "verkoop op afstand" door hun werkwijze zo gemakkelijk omzeild kan worden. De bepalingen in die wet blijven volgens mij gewoon van toepassing. Dit vond ik over de wet (n.b. op de site van zonweringsunter zelf!)


Een van de belangrijkste bepalingen in de nieuwe wet is het herroepingsrecht van de consument. Omdat de consument vooraf geen mogelijkheid heeft een goed te zien of te testen, acht de wetgever het noodzakelijk de consument een 'bedenktijd' van zeven werkdagen te gunnen waarbinnen deze het goed zonder opgaaf van redenen kan retourneren, of in het geval van een dienst, de overeenkomst kan ontbinden.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2008 om 09:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Staat vermeld op hun site :


----bezorgen alles voor slechts € 25,00 bij u thuis.------


Bij retourzendingen bij je zelf verantwoordelijk voor retourzending/porto dus vandaar de E 25,00 verwacht ik.


Bovendien mag je mi niet echt klagen, als het hier een Maatwerk product betreft heb je geen enkel recht op annuleren dus hadden ze je het ook kunnen laten houden en je gehele bedrag kunnen laten betalen..........


Succes,


 

ve
door verwijderd - Apr 23, 2008 om 09:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Staat vermeld op hun site :


----bezorgen alles voor slechts € 25,00 bij u thuis.------


Bij retourzendingen bij je zelf verantwoordelijk voor retourzending/porto dus vandaar de E 25,00 verwacht ik.


Bovendien mag je mi niet echt klagen, als het hier een Maatwerk product betreft heb je geen enkel recht op annuleren dus hadden ze je het ook kunnen laten houden en je gehele bedrag kunnen laten betalen..........


Succes,

ve
door verwijderd - Apr 23, 2008 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag larsraden1,


In hun voorwaarden staat: Omdat producten speciaal voor u besteld worden en/of speciaal voor u op maat gemaakt worden, geldt het herroepingsrecht niet.


Deze voorwaarde is juridisch gezien een onredelijk beding en in strijd met de wetgeving over Koop op Afstand. Er had moeten staan: Omdat de produkten speciaal voor u op maat gemaakt worden, geldt ....


In deze voorwaarde mag dus niet staan: omdat produkten speciaal voor u besteld worden.....


Immers: alle produkten worden door een verkoper direkt of indirekt speciaal voor een koper besteld. Dat is het risico van de verkoper zelf!


Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2008 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zoals al was vermeld betreft het geen maatwerk artikel en heeft die €25,00 niet te maken met verzendkosten. De verzendkosten moet ik zelf betalen (lijkt me), maar die bedragen slechts €7,95 (TNT Zeker pakket).

ve
door verwijderd - Apr 23, 2008 om 19:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bedankt voor dit antwoord. Dit is precies wat ik dacht. Ik neem aan dat ik nu het beste het artikel aan hen kan retourneren (via TNT-zeker pakket, zodat ik bewijs heb van verzending en ontvangst) met de mededeling dat ik het volledige aankoopbedrag terug wens te ontvangen.


mhg, Lars

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

Ma
Marleen Robben - Sep 30, 2024 om 20:49
Winkels & webshops
Ski jas is ingescheurd,

Ski jas is ingescheurd,

Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden, 
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.  w ... Lees meer