na
door natas1209 Feb 22, 2007 om 17:20
Geldzaken & recht

Verkoop woning waar ik een kamer huur?

Hoi, mijn huisbaas gaat de woning verkopen.

Hij heeft niet de huurcontracten opgezegd, maar ik weet niet wat de nieuwe eigenaar gaat doen.

Mag de nieuwe eigenaar mijn huurcontract beeindigen en zo ja wat is de gestelde termijn hiervoor. Ik heb wel eens gehoord dat ik dan nog 3 jaar heb.

Wie weet het wel?

Alsvast bedankt.

1483 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 22, 2007 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe lang huurt u al een kamer? Als je bij de verhuurder in hetzelfde huis een kamer huurt, heb je de eerste 8 maanden geen huurbescherming.

Vladja

ve
door verwijderd - Feb 22, 2007 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag natas.De verhuurder kan maar op zes gronden de huur opzeggen, andere gronden zijn ongeldig. In de vragen hierna leggen we de betekenis verder uit. De zes gronden zijn:

  1. De huurder gedraagt zich niet als een goed huurder.
  2. De afgesproken tijd is verstreken. Dat is het geval als een huur voor bepaalde tijd overeen was gekomen.
  3. De verhuurder heeft de woning nodig voor dringend eigen gebruik.
  4. De huurder weigert een redelijk aanbod tot het aangaan van een nieuwe huurovereenkomst (dat aanbod mag geen verandering van de huurprijs of servicekosten betreffen, tenzij het om woningen gaat waarvan de huurprijs geliberaliseerd is.
  5. De verhuurder verwezenlijkt een bestemming volgens een geldend bestemmingsplan.
  6. De verhuurder beëindigt de huur op grond van een belangen-afweging tussen huurder en verhuurder. Deze zesde opzeggingsgrond geldt alleen voor (inwonende) hospita-kamerbewoners die langer dan 9 maanden huren.

Bron Woonbond .nl B.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2007 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op onderstaande site lees je alles over huurbescherming
zoals deze wettelijk geregeld is:

http://www.vrom.nl/pagina.html?id=7001#120

Vladja

ve
door verwijderd - Feb 22, 2007 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Mevrouw /Mijnheer Vladja,(wettelijk geregeld is) u wil toch niet suggereren dat de woonbond  niet wettig zou zijn ?? b.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2007 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Twente,

Dat zeg ik ook niet. Op de site van Vrom staat nog meer info, daarom verwijs ik daar na.

Vladja

ve
door verwijderd - Feb 23, 2007 om 01:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Natas

Volgens de wet breekt verkoop geen huur en kan uw huisbaas dus niet zondermeer de huur opzeggen.

De genoemde gewichtige redenen hierboven uitgezonderd.

Ga dus niet zomaar akkoord met het einde van uw huurcontract! Zonder gewichtige reden kan die niet verbroken worden en moet de nieuwe eigenaar deze overnemen. Hiervoor hoeft u niet te tekenen voor het einde van het huidige huurcontract. Zou u dat doen in de veronderstelling dat de nieuwe eigenaar u wel een nieuw contract aan zal bieden, dan staat u binnen no time op straat, omdat de nieuwe eigenaar niet verplicht is u een nieuw contract aan te bieden als het oude reeds ontbonden is.

Tenzij u een uitkoopsom bedingt (gebruikelijk is 4 a 5 maanden huur) en dan op eigen gelegenheid vertrekt.

Groet, C.

ve
door verwijderd - May 21, 2013 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet hoe mijn naam bij deze vraag is komen te staan, deze vraag heb ik NOOIT gesteld, maar verder toch bedankt voor de antwoorden (ik heb er alleen niets aan)

ve
door verwijderd - May 21, 2013 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien dat er 6 jaar geleden iemand was die dezelfde nick gebruikte als u nu doet

ve
door verwijderd - May 21, 2013 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

natas1209 schreef op dinsdag 21 mei 2013, 13:46: Ik weet niet hoe mijn naam bij deze vraag is komen te staan, deze vraag heb ik NOOIT gesteld, maar verder toch bedankt voor de antwoorden (ik heb er alleen niets aan)

Wat kan het schelen? Deze vraag is 6 jaar oud. Het zal iedereen voor de rest een worst zijn.