Na
door Natascha73 Jul 5, 2018 om 05:57
Geldzaken & recht

Verplicht

Kan een school een leerling verplichten om minimaal €15,- op te halen voor een goed doel ?

Dit bedrag moet opgehaald worden dmv een heitje voor een karweitje. De karweitjes moeten gefilmd worden zodat het te controleren is door de mentor.

Tevens moet dit gebeuren in een toetsweek van de leerlingen.
En er staan ook prijzen tegenover wie het meest heeft opgehaald, individueel en per klas.

7706 25 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 5, 2018 om 07:33
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Er zit natuurlijk wel een educatieve gedachte achter zoals samenwerken, overleggen en om de beurt de regie hebben.
Er moeten 60 karweitjes gedaan worden. Wie doet welk enz. En dan het eindresultaat, de voldoening ervan.
U zou het kunnen stimuleren.
Bedenk ook dat het geheel gezellig kan verlopen met voorbereidingen en al.
Ik vind het wel een goed idee. Of het verplicht gesteld kan worden weet ik niet.

Na
door Natascha73 Jul 5, 2018 om 13:40
Antwoorden / 2 Vragen

60 karweitjes per leerling dan hè.
Elke leerling moet minimaal 15euro ophalen.

Educatief in een toetsweek vind ik dus zeer vreemd.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 5, 2018 om 13:46
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat elke leerling minimaal 60 karweitjes in één week moet opknappen is natuurlijk van de gekke, ik dacht dat het klassikaal gericht was.

aurora1
door aurora1 Jul 5, 2018 om 16:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Had u dat dan wel goed begrepen?
Tegenwoordig geeft men voor een klein klusje toch heel wat meer dan bijv. een kwartje? Die 15 euro zijn al met 2-3, of zelfs 1 klusje binnen.
Gaat het soms om bijv. een sociale/maatschappelijke stage o.i.d ?
Wat werk voor anderen doen is nog niemand aan overleden. Ik zou opteren voor gratis doen. Maakt u het niet groter dan het is of denkt u dat?

Na
door Natascha73 Jul 5, 2018 om 19:32
Antwoorden / 2 Vragen

Nee nogmaals gaat niet om een stage !

En geeft u echt 5euro uit voor een klein klusje?
Sorry dat is voor ons niet weggelegd en zo snel geld verdienen kunnen niet veel mensen.
Daar leren ze ook nog eens niets van.

Dit was mij punt:
Kan een school een leerling verplichten om minimaal €15,- op te halen voor een goed doel ?

hutch
door hutch - Jul 5, 2018 om 08:01
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Uiteraard kan dit niet verplicht worden. Zo wordt het vaak wel (indirect) gesteld.

Maar als iets 'verplicht' is, moet er ook een sanctie tegenover staan, anders heeft die 'verplichting' geen zin.
En waaruit zou die sanctie dan moeten bestaan: van school verwijderen o.i.d.? Dat kan uiteraard niet.

Maar zij geven dus zelf ook al (indirect) aan, dat er geen 'verplichting' is. Er kunnen namelijk prijzen gewonnen worden.

Na
door Natascha73 Jul 5, 2018 om 13:42
Antwoorden / 2 Vragen

Klopt.

Het gaat mij erom dat dat je verplicht bent om minimaal 15euro per leerling op te halen.

Door er prijzen tegenover te zetten werkt het in mijn ogen ook nog eens pestgedrag op.

tijger1
door tijger1 Jul 5, 2018 om 14:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit is afgunst kweken.

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2018 om 08:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee natuurlijk kan dat niet verplicht worden. En dan verplicht filmen? En prijzen voor wie het meeste geld ophaalt?

Heeft de school daar eigenlijk wel een vergunning voor om geld op te halen voor een goed doel?

En waar worden die prijzen van betaald? Rare mentaliteit.

Persoonlijk zou ik mijn kinderen niet toestaan daaraan deel te nemen.

Tr
door Trostomaat Jul 5, 2018 om 09:37
239 Antwoorden / Vragen

Persoonlijk zou ik graag het precieze verhaal van de school willen horen, voordat ik een oordeel zou vellen.

Na
door Natascha73 Jul 5, 2018 om 13:43
Antwoorden / 2 Vragen

@ trostomaat.
U gelooft mijn verhaal niet jammer.
Maar het is wel de waarheid.

In een toetsweek worden ze verplicht minimaal 15euro op te halen dmv karweitjes.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 5, 2018 om 10:38
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Dit geld doen verzamelen voor een goed doel via scholen is geen onbekende zaak. 'Kinderpostzegels' is daar een goed voorbeeld van.
Van verplichten om mee te doen kan geen sprake zijn maar hier is de vraag hoe uw kind het stimuleren om mee te doen heeft ervaren en hoe u dat ervaart.

Heeft u al contacct met de school gehad c.q. daar navraag gedaan?

Na
door Natascha73 Jul 5, 2018 om 13:46
Antwoorden / 2 Vragen

Jazeker heb ik contact gehad met school.
School zegt dat de leerling tussen het leren door wel tijd heeft voor karweitjes en minimaal 15euro om te voorkomen dat men met maar 1 a 2 euro aan komt zetten.
En dat men op deze manier leert onderhandelen.

Mijn dochter heeft wel haar tijd nodig om te leren.

tijger1
door tijger1 Jul 5, 2018 om 13:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Leert onderhandelen? Lijkt meer op afpersen of chantage plegen.

Natuurlijk hebben ze wel tijd voor karweitjes, maar die doen ze wellicht al voor thuis, of de buren of hun oma of zo en daar moeten ze nu geld voor gaan vragen? Compleet achterlijk.

En hoe oud zijn die kinderen waar het over gaat?

Na
door Natascha73 Jul 5, 2018 om 16:22
Antwoorden / 2 Vragen

De meeste kinderen zijn 13.

Na
door Natascha73 Jul 5, 2018 om 16:33
Antwoorden / 2 Vragen

De meeste zijn 13 jaar.

gerbera
door gerbera - Jul 5, 2018 om 11:24
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Een school is er voor het onderwijs en dient zich buiten "verplichte" acties van goede doelen te houden. Net als met kinderpostzegels kan de school dit niet verplichten. Verder is het nog maar de vraag of het gefilmd mag worden, dit in het kader van de nieuwe wet op de privacy. Ook is het stellen van een bedrag onbehoorlijk dit zou in dit geval betekenen dat een leerling 60 klusjes moet opknappen om het bedrag te halen. Zou de mentor adviseren zelf die 60 klussen maar op te knappen. Natuurlijk is het aan het kind vrij hier aan deel te nemen, echter het filmen kunt u weigeren en zou ik geen toestemming geven.

Na
door Natascha73 Jul 5, 2018 om 13:50
Antwoorden / 2 Vragen

Dat filmen moeten ze doen om te bewijzen dat ze de karweitjes doen.

En ze moeten dus per leerling minimaal 15euro ophalen.

Ik vind het dus ook niet kunnen.
Mentor ingelicht hierover maar school vind dat ze de karweitjes gewoon in de toetsweek kunnen doen, tussen het leren door en dat ze op deze manier leren onderhandelen over het bedrag waar ze een karwei voor doen

ma
door manwijf Jul 6, 2018 om 12:30
574 Antwoorden / 1 Vragen

Kun je nagaan hoe ver we al gezakt zijn, dat leerlingen dus niet vertrouwd (kunnen?) worden. Alleen dat al.

aurora1
door aurora1 - Jul 5, 2018 om 12:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al met de school hierover gesproken?
Hier is een school waarvan de leerlingen voor een of ander sociaal vak plastic tasjes aan een brief in bussen moeten stoppen. Die zakken moeten later weer opgehaald worden gevuld met zaken voor de voedselbank. Ik vind het belachelijk en wil ook niet voor zoiets lastig gevallen worden. Als het voor het leren van iets doen voor een ander is, dan kunnen ze beter een heitje voor een karweitje doen of nog beter: gratis boodschapen voor bejaarden doen,  gaan wandelen met bejaarden, helpen in een ziekenhuis (patienten in rolstoel naar de afdeling rijden die tijdelijk niet kunnen lopen etc.

Na
door Natascha73 Jul 5, 2018 om 13:52
Antwoorden / 2 Vragen

Dit is dus ook een heitje voor een karweitje maar elke leerling wordt verplicht minimaal 15 euro op te halen.

En dat geld wordt naar een goed doel gedaan.

Het gaat mij erom dat je verplicht minimaal 15euro moet ophalen.

aurora1
door aurora1 Jul 5, 2018 om 16:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En wat zei de school toen u daarnaar vroeg? Of heeft u dat nog steeds niet gevraagd?
Is het een stokje achter de deur dat de kinderen zich niet er gemakkelijk vanaf maken evenals het filmen ervan?
Een beetje harder werken moet toch geen probleem zijn?
Als iedereen het doet en uw kind mag dat niet van u, dan is dat heel vervelend voor het kind. Of wil ze zelf niet werken, aan karweitjes doen?

Na
door Natascha73 Jul 5, 2018 om 16:37
Antwoorden / 2 Vragen

Pardon.

Waar zeg ik dat ik niet met school contact heb gehad. Dat heb ik namelijk zeker wel, zie ook andere reacties.

Mijn dochter doet vaak genoeg wat, het gaat mij erom dat ze verplichten om minimaal 15euro op te halen.

Een beetje harder werken? Alsof mijn dochter niet hard genoeg leert voor school.

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2018 om 13:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De school kan beter iets organiseren waarbij de kinderen iets moeten doen, maar zonder daar een vergoeding voor te eisen. Lijkt me toepasselijker voor een sociaal vak.

Ik zou mijn kinderen daar zeker geen toestemming voor geven.

Na
door Natascha73 Jul 5, 2018 om 16:23
Antwoorden / 2 Vragen

Vind ik dus ook.
Ga in elk geval geen minimaal bedrag noemen, wees blij met alles wat binnen komt.

sc
door schippernaastmathilde - Jul 5, 2018 om 14:23
38 Antwoorden / Vragen

Zelf ben ik niet zo voor goede doelen. Welk goed doel heeft de school dan voorhanden in deze tijd van de graaiculturen wat je ook tegenkomt in het onderwijs. Als de leerling die 15 euro zelf mocht houden zou ik het overwegen maar die ervaringen die sjoppie noemt zijn wel een beetje overdreven. Het kind weet nu nog amper in wat voor maatschappij hij leeft en zal zeker op een later tijdstip de zweep des levens over zich heen krijgen. Daar zal die mentor van die school absoluut geen invloed op hebben.

Na
door Natascha73 Jul 5, 2018 om 16:39
Antwoorden / 2 Vragen

Het geld gaat naar kanker onderzoek.
Dus wel een goed doel.

Maar om te verplichten om minimaal 15euro op te halen vind ik nog al wat.
School weet helemaal niet of er aan nog meer goede doelen een bedrag heen gaat dus vind ik de verplichting van minimaal 15euro erg hoog.

tenormin
door tenormin - Jul 5, 2018 om 14:51
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Zoals u het omschrijft komt het op mij over dat het meer een wedstrijd gaat worden tussen de kinderen: competitie. Een heitje voor een karweitje mag leuk klinken maar voor ze die €15,00 hebben opgehaald moeten ze toch, m.i. hard aan de slag. En ook nog filmpjes tussendoor maken. Mag men misschien educatief noemen, ik zie dat niet zo. Kan me ook niet voorstellen dat dit verplicht is: werkt onderlinge pesterijtjes op, iets waarvoor gewaakt zou moeten worden. Zou mijn kind, zeker als de toetsweek er is, niet aan mee laten doen.

Na
door Natascha73 Jul 5, 2018 om 16:29
Antwoorden / 2 Vragen

Dit heb ik dus ook aangegeven maar tot op heden geen reactie op gehad.

aurora1
door aurora1 Jul 5, 2018 om 16:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tegenwoordig is een heitje in de regel meer dan een kwartje dat men krijgt maar zijn de kinderen al met 2-3 heitjes/karweitjes binnen voor 15 euro.

Na
door Natascha73 Jul 5, 2018 om 16:42
Antwoorden / 2 Vragen

Je geeft zelf aan niet lastig gevallen te willen worden met plastic tassen @aurora1 en dan vind je dus 5 euro voor een afwas of dergelijke normaal?
Waar woon je? Dan kunnen de leerlingen bij jou karweitjes doen.

aurora1
door aurora1 Jul 5, 2018 om 16:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou nou, beetje rare toon heeft u. Ik doe vanaf kind al vrijwilligerswerk. Wat hier gebeurt heet "maatschappelijke stage" voor leerlingen van een Mavo. Ik zie het leerzame en maatschapoelikke niet in door bij flats langs gaan en die rommel in de bussen die in grote getale bij elkaar zitten te gooien, en evenmin het spul van een "verzamelplaats" pakken waar iedere gever dat dan heen zou moeten brengen. Een kind wat laten werken zie ik als erg leerzaam, u lijkt  daar bezwaar bezwaar tegen te hebben.

Na
door Natascha73 Jul 5, 2018 om 19:22
Antwoorden / 2 Vragen

Dit is geen maatschappelijke stage.
Lees nog eens mijn punt !
1 Stage loop je niet in een toetsweek
2 Ik weet waar ik het over heb
3 Onze kinderen doen kluisjes in huis, dit omdat wij vinden dat dat ze geleerd moet worden.

Mijn punt nog een keer:
Kan een school een leerling verplichten om minimaal 15euro op te halen voor een goed doel !
En dat ook nog eens in een toetsweek.

tenormin
door tenormin Jul 5, 2018 om 19:54
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@natascha73, zoals ik al eerder stelde, de school mag dit niet verplichten en ik zou, als ouder, het gewoon niet toestaan. Dit is geen heitje voor een karweitje klus, om €15,00 bij elkaar te werken: voor iedere klus een kwartje, maar, zoals al eerder genoemd: 60 klusjes. Houd uw voet stijf en vertel de schoolleiding dat u er niet mee akkoord gaat. De school kan een kind niet ontslaan. ;-) Vraag me trouwens af of de school hier wel een vergunning voor heeft. Vraagt u dit, indien mogelijk, morgen eens. Want er staan prijzen tegenover: mag dit wel?

Ge
door Genee - Jul 5, 2018 om 15:08
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Erger me ook vreselijk aan die kinderpostzegelactie door schoolkinderen.
De meeste kinderen willen het niet maar daar wordt niet naar gevraagd, de school beslist voor hun.
Begrijp niet dat het nog toegestaan is, gewoon niet veilig meer om als kind alleen, langs de deur te gaan.
Ook deze actie, gewoon uw dochter niet mee laten doen aan die onzin.

tenormin
door tenormin Jul 5, 2018 om 15:30
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@genee, met de veiligheid valt dit tegenwoordig wel mee met de kinderpostgels. Vroeger liepen die ukkies nog met contant geld; dat is al lang niet meer. Heb het vorig jaar zelfs niet meer gezien.

Ge
door Genee Jul 5, 2018 om 15:35
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Zonder geld kan het ook onveilig zijn.

tenormin
door tenormin Jul 5, 2018 om 15:58
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, als je het zo ziet kunnen ze helemaal niet meer vrij naar buiten.

Gr
door Grunn1 Jul 6, 2018 om 11:32
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@genee, als je zo denkt dan moet je jezelf binnen opsluiten en je huis goed barricaderen en hopen dat er geen brand uitbreekt en dan ben je heel misschien veilig.

edrick3
door edrick3 - Jul 5, 2018 om 15:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kan een school een leerling verplichten om minimaal €15,- op te halen voor een goed doel ?
NEE!
En maakt de school problemen dan is er altijd nog een onderwijsinspectie waar je aan de bel kunt trekken, nadat je het schoolbestuur benaderd hebt.
https://www.jmouders.nl/school/contact-met-school/conflict-met-school/de-tien-meest-gestelde-vragen-over-klachten

Na
door Natascha73 Jul 5, 2018 om 16:42
Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor de informatie!

gerbera
door gerbera - Jul 5, 2018 om 15:46
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Mentor ingelicht hierover maar school vind dat ze de karweitjes gewoon in de toetsweek kunnen doen, tussen het leren door en dat ze op deze manier leren onderhandelen over het bedrag waar ze een karwei voor doen

Blijkbaar weet die mentor niet wat dat "heitje voor een karweitje" inhoud. Het "heitje"staat voor een kwartje (€ 0,25) en is ooit uitgevonden door de padvinderij. Deze gingen, in uniform, langs de deuren om geld op te halen voor hun club en voor elk karweitje hoeft feitelijk niet meer dan € 0,25 betaald te worden. Wat valt er dan te onderhandelen een kwartje is een kwartje. En zoals ik al schreef moet een kind 60 klussen doen om aan die € 15,- te komen. Is zelfs nog de vraag of het onder deze naam mag worden uitgevoerd, denk dat de scouting zoals de padvinderij tegenwoordig heet, er niet zo blij mee zal zijn omdat sommige afdelingen dit nog steeds, onder die naam, doen. Verder is de vraag of een mentor, kinderen zonder toestemming van de ouders, tijdens de lesuren de straat op mag sturen om langs de deuren te gaan "bedelen". Wie is tijdens dat buitenverblijf verantwoordelijk als er iets gebeurd met de kinderen.
Dus die mentor kan zoveel willen maar uiteindelijk bent u de baas en hoeft u hier geen toestemming voor te geven. In het uiterste geval zou u kontakt op kunnen nemen met de afdeling onderwijs van uw gemeente en hier een klacht deponeren. En dat filmen, uw kind mag niet gefilmd worden zonder uw toestemming, zeker niet als het om controle gaat of er wel gewerkt wordt.

Na
door Natascha73 Jul 5, 2018 om 19:35
Antwoorden / 2 Vragen

Het is niet onder schooltijd.

pe
door pebk Jul 6, 2018 om 12:24
583 Antwoorden / 0 Vragen

Een heitje is F 0,25 (gulden tijd), niet € 0,25. Het gaat om 133 klusjes...

Voor de rest, helemaal mee eens. Dit soort acties moeten ze bij mij ook niet mee aankomen.

gerbera
door gerbera Jul 6, 2018 om 15:52
7372 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft gelijk maar ben het omrekenen al verleerd, maar ook in de eurotijd is een (Amsterdams) "heitje"gewoon 1/4 deel van een euro dus 25 eurocent..

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2018 om 15:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wie gaat dat filmen eigenlijk doen? En stellen mensen dat op prijs dat als een kind voor hen een karweitje doet, dat ook nog gefilmd wordt?

Die school is helemaal verkeerd bezig.

Na
door Natascha73 Jul 5, 2018 om 19:35
Antwoorden / 2 Vragen

De kinderen moeten het zelf opnemen met hun telefoon of door iemand anders laten doen.

ro
door ron503 - Jul 5, 2018 om 16:51
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De mentor is fout bezig met deze verplichting om zeg maar arbeid door de leerlingen te laten verrichten en het verdiende loon nog eens af te staan ook. De nieuwe wet op privacy is de mentor blijkbaar onbekend gebleven want om te mogen filmen is toestemming van de persoon in kwestie nodig. Leerlingen die geen gsm met camerafunctie of een digitale camera hebben kunnen zich helemaal suf werken maar bewijzen dan weer niet. De mentor zal het wel goed bedoeld hebben maar het plan moet retour tekentafel.

tenormin
door tenormin Jul 5, 2018 om 17:08
16847 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. @ron503, bestaat de tekentafel dan nog? Mijn man was PCB ontwerper maar toen de Computer kwam moest dat toch echt zonder de enorme tekentafel en groen,geel,bruin,zwarte dunne plaklijntjes. ;-)

ro
door ron503 Jul 5, 2018 om 17:51
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Oké de mentor zal zijn/haar toetsweek opdracht naar deze tijd aan dienen te passen. Zo beter!!!

tenormin
door tenormin Jul 5, 2018 om 18:47
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Veel beter. ;-))

ro
door ron503 Jul 5, 2018 om 19:09
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een uitdrukking uit de oudheid toen plannen nog op papier ontstonden en later pas vorm kregen en iedereen er in een meeting iets van moest vinden en als iets niet juist was terug naar de tekentafel verwezen werd. Deze mentor heeft in mijn optiek wel een leerzame opdracht bedacht maar was zich niet bewust van de consequenties die voor deze tijd van toepassing zijn.

Na
door Natascha73 Jul 5, 2018 om 19:37
Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad gaan ze ervan uit dat iedereen tegenwoordig het zelf kan opnemen met hun telefoon.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 5, 2018 om 17:33
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Het aspect dat hier het meest opvalt is het aspect van het moeten filmen want openbaar vertonen van die filmpjes mag dus niet.

Een aan een enkele andere; ik heb zelf ooit en later hebben ook mijn kinderen met veel plezier aan acties als verkoop van kinderpostzegels mee gegaadn en mijn kleindochter komt ook regelmatig met een vraag om lootjes te kopen voor een goed (school) doel.

In die context kan ik de mentor/docent wel heel goed volgen als dit als leerobject wordt gezien. Edoch, verplichten om deel te nemen kan niet.
Anderzijds, wat gebeurt er als een enkel kind niet deelneemt?

Na
door Natascha73 Jul 5, 2018 om 19:38
Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat mij erom dat ze met 1 a 2 euro geen genoegen nemen. Je moet minimaal 15euro inleveren.

Filmpjes worden niet openbaar gemaakt, althans dat staat nergens.

hutch
door hutch - Jul 5, 2018 om 17:41
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Verplicht geld ophalen d.m.v. karweitjes?

En ik maar denken dat wij in 2018 al lang geen kinderarbeid meer hebben...... Oh nee, daar geven ze tegenwoordig een andere benaming aan, maar komt dus wel op hetzelfde neer. Of zou het misschien bedelen kunnen heten......

Na
door Natascha73 Jul 5, 2018 om 19:55
Antwoorden / 2 Vragen

Tja ...

gerbera
door gerbera - Jul 5, 2018 om 21:43
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Het is niet onder schooltijd.

In dat geval heeft u het volste recht dit uw kind niet te laten doen. Een mentor en of school heeft niet het recht te bepalen wat uw kind buiten schooltijd moet doen. Neem kontakt op met de afdeling onderwijs van de gemeente en meld dit, deze school is totaal verkeerd bezig. En ook al worden de filmtjes niet openbaar gemaakt, om uw kind te filmen hebben ze altijd uw toestemming nodig. Zo ver gaat de nieuwe wet op de privacy tegenwoordig.

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2018 om 23:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zelfs een sportclub moet al asn ouders toestemming vragen voor het maken van een foto, als die club een wedstrijd wint of zo.

En nu zouden die kinderen foto’s van hun karweitjes moeten inleveren? Compleet dwaas die school.

pino123
door pino123 - Jul 6, 2018 om 07:39
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Formeel mag er gefilmd worden indien alle ouders hier toestemming voor geven. De school mag geen verplichting aan het bedrag stellen. Wat je kan doen is hierover de MR benaderen, zij kunnen met de schooldirectie hierover in gesprek gaan.

simon55
door simon55 - Jul 6, 2018 om 12:05
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Als ik een klusje doe, b v behangen, hark ik meer dan € 15 binnen. En kwartje is tegenwoordig gezien met de eurie € 1,00  Dus 15 klussen. Tuin harken, schoffelen, aanvegen, water geven etc. Heb je d r al vier.

En filmen, no wat. Mits er toestemming is van iedereen. De school is de weg kwijt!!

ma
door manwijf Jul 6, 2018 om 12:47
574 Antwoorden / 1 Vragen

Jij ook een beetje Simon? 1 euro = 0,45c en geen kwartje.
"Binnenharken" suggeert dat het onrechtmatig verkregen is. In normale gevallen heet dat gewoon 'verdienen'.

p.s. Je denkt toch niet dat een kind van nu voor een 1,- ook maar in beweging komt?
Dit terzijde, want het is natuurlijk beter dat een school zich verre houdt van "goede doelen".

tijger1
door tijger1 Jul 6, 2018 om 12:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijns inziens is een euro 2,20371 gulden.

mo
door mof - Jul 6, 2018 om 12:39
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Hangt er van af in welk kader dit project valt. Als het onderdeel is van een werkweek project oid, ja, dan kan dat.

lottesanne
door lottesanne - Jul 6, 2018 om 13:52
438 Antwoorden / 47 Vragen

Niet doen. School mag iets dergelijks niet verplichten. Een maatschappelijke stage lopen is ook iets heel anders. En filmen.... Die school gaat hiermee zwaar de mist in ivm de privacywet. Schoolinspectie en leerlingambtenaar benaderen. Wat zeggen andere ouders hiervan?

El
door Elgje - Jul 6, 2018 om 14:33
14 Antwoorden / Vragen

Absurd, helemaal in een toetsenweek. Kent u ouders van klasgenoten? Dan zou u daar contact mee op kunnen nemen en met meerdere ouders, gezamenlijk, aangeven dat jullie je kinderen hier niet aan mee laten doen. Met argumenten erbij, en die zijn er in overvloed, zoals ook de reacties laten zien.
Samen sta je sterker, en is ook voor uw kind waarschijnlijk beter en prettiger, zodat ze weet dat ze niet de enige zal zijn.

gy
door gypsyjoy - Jul 6, 2018 om 16:49
28 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn kinderen mochten pertinent niet deelnemen aan bedelacties.
Als je ziet waar de kantoren vd goededoelen organisaties staan en hoe hoog het salaris vd directeuren is, dan schrik je.
Bovendien zijn de meeste scholen een stuk rijker dan ze voorgeven te zijn.
Als ze willen doneren doen ze dat maar fijn zelf.
Bovendien, waar bellen de kinderen aan? Zijn de bewoners te vertrouwen? Worden de kinderen verplicht in groepjes te gaan?
Vast niet. Niemand geeft aan 3 kinderen wat,je maakt meer kans in je eentje.
Nee hoor, ik ben er aan alle kanten tegen. En dan nog filmen ook want de mentor vertrouwt zn leerlingen niet??
Belachelijk.
En dit alles in een toetsweek.
Zeker in het voorlaatste examenjaar waar toch bijna iedereen blijft zitten zodat de kans groter is dat de meesten daana het diploma haalt?
Dat staat zo goed op de cv vd school.
Bah.
Ook de scholen kennen de onsmakelijke marktwerking, vergis u niet ouders.

tijger1
door tijger1 Jul 6, 2018 om 19:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

13-jarigen in een voorlaatste examenjaar? Wat voor school is dat?

Ev
door Evertjandemunnikhoven - Jul 6, 2018 om 21:20
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Natascha,

Een school kan je niks verplichten op dit gebied. Ik heb dit als leraar ook ooit gedaan met mijn klas en de kinderen vonden het vaak erg leuk om te doen.

Echter is het moment hiervan niet ideaal als dit in een toetsweek gepland wordt. Ik zou dit even bespreken met de desbetreffende docent.

Met vriendelijke groet,

Evert-Jan