ik
door ikwilwatzeggen Jul 6, 2015 om 09:55
Geldzaken & recht

Verplichte bijeenkomst in vakantie

Hallo kassa,

Even een korte vraag: Ik werk in de zorg en heb een heel jaar doorgewerkt zonder vakantie. Nu heb ik dus eindelijk vakantie en is er een verplichte bijeenkomst. Nu vraag ik me af hoe verplicht deze bijeenkomst eigenlijk is.

8481 41 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 6, 2015 om 09:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ikwilwatzeggen,

Staat daarover iets in je arbeidscontract?
Lijkt me toch niet dat ze je tijdens je vakantie kunnen verplichten om naar die bijeenkomst te komen.
Je kunt wel in het buitenland zitten, nietwaar. ;-)

Met vr.gr.

me
door mein33 - Jul 6, 2015 om 10:26
5658 Antwoorden / 28 Vragen

In uw reguliere vakantie bent u uiteraard vrijgesteld om op een dergelijke bijeenkomst te verschijnen.
Stel u bent naar bv. Australië tijdens uw vakantie, zou uw werkgever u dan ook vragen om voor deze zgn. verplichte vergadering terug te komen en vergoed hij dan ook de gemaakte reiskosten en uren.
Ik denk van niet !!
Geniet van uw vakantie, het gaat niemand iets aan of u thuis blijft of op reis gaat en na uw vakantie hoort u wel hoe belangrijk (of niet) deze vergadering is geweest.

Een fijne vakantie gewenst, mein33

ik
door ikwilwatzeggen - Jul 6, 2015 om 10:40
8 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb mijn contract erbij gezocht en daar staat wel in de werkneemster is verplicht deel te nemen aan de door de werkgever te organiseren instructie of bijscholingsbijeenkomsten.

Ik heb gelijk ook ons hoofdkantoor gebeld en er is hun niks bekend. Ze zeggen dat het afhangt van de afspraak die ik met de manager maak.

Met andere woorden: ik moet voet bij stuk houden?

zw
door zwaardvis - Jul 6, 2015 om 10:53
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Als je gewoon thuis bent, en makkelijk een dagdeel vakantie kunt missen, zou ik niet te zeer op mijn strepen gaan staan. Een beetje flexibiliteit tonen werkt later meer in je voordeel, dan een regels zijn regels houding aannemen. Uiteraard mag je dat dagdeel dan op een ander moment vrij nemen.

ge
door gerboe - Jul 6, 2015 om 10:54
806 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, kijk hier eens wat de gebruikelijke regels zijn.

Ik zou gewoon zeggen dat u de vakantie na uw vakantieaanvraag geboekt hebt en niet meer kunt annuleren.

ik
door ikwilwatzeggen - Jul 6, 2015 om 10:55
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb inmiddels gebeld en het was geen leuk gesprek.

Het was vooral de toon die me niet echt aanstaat. Ze zegt eigenlijk dat het juridisch geen gevolgen heeft, maar wel in de werkrelatie.

Ik ga maar vast ergens anders solliciteren denk ik. Heb nu de hele vakantie de tijd.

uwjurist
door uwjurist - Jul 6, 2015 om 11:04
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Wat werkgever van u wil mag hij niet eisen (zeer bijzondere omstandigheden daargelaten en daarvoor moet u volledig gecompenseerd worden) en ook het telefoongesprek getuigt niet van goed werkgeverschap. Ik raad u aan dit bij de eventuele OR/vakbond te melden.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

door 1953 - Jul 6, 2015 om 11:11
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Beste IKWILWATZEGGEN,

[u]Verplichte bijeenkomst in uw vakantie[/u], u hoeft daar niet op te reageren mijn inzien, stel dat u uw vakantie in een ver land (o.a. Thailand) doorbrengt, dan kan uw werkgever niet van u verlangen dat dan op die bijeenkomst bent.

Uw werkgever kan ook niet verlangen van u dat u op de verplichte bijeenkomst moet zijn als dan voor, tijdens, of na een medische operatie u niet in staat bent om ...

Hoe reageert uw vakbond, als u daar lid van bent, op?

Ben zelf nu vier weken met vakantie: mijn diensttelefoon staat uit, mijn dienst e-mail lees ik sowieso niet tijdens mijn vakantie, m.a.w. ben niet bereikbar, ook niet voor collegae die gestorven zijn.

door 1953 - Jul 6, 2015 om 11:15
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=uwjurist schreef op maandag 6 jul 2015, 11:04]Wat werkgever van u wil mag hij niet eisen (zeer bijzondere omstandigheden daargelaten en daarvoor moet u volledig gecompenseerd worden) en ook het telefoongesprek getuigt niet van goed werkgeverschap. Ik raad u aan dit bij de eventuele OR/vakbond te melden.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Inderdaad de relatie met de werkgever is vertroebeld. Noem dat tegenwoordig de werkgever arrogantie.

ik
door ikwilwatzeggen - Jul 6, 2015 om 11:27
8 Antwoorden / 1 Vragen

ik ben geen lid van een vakbond, en kan helaas niks vinden over de OR van mijn werkgever.

Wel heb ik de voicemail van ons ambulant manger ingesproken en het advies gevraagd van mijn zwager. Ik weet nu dat ik wel in mijn recht sta, maar dat het alsnog gevolgen heeft. (en op dit moment vooral voor mijn gemoedsrust)

Mijn werkrelatie zal inderdaad vertroebeld zijn, maar vind dat niet terecht op basis van een bijeenkomst die zij in mijn vakantie plannen.

me
door mein33 - Jul 6, 2015 om 11:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=ikwilwatzeggen schreef op maandag 6 jul 2015, 10:40]ik heb mijn contract erbij gezocht en daar staat wel in de werkneemster is verplicht deel te nemen aan de door de werkgever te organiseren instructie of bijscholingsbijeenkomsten.

Ik heb gelijk ook ons hoofdkantoor gebeld en er is hun niks bekend. Ze zeggen dat het afhangt van de afspraak die ik met de manager maak.

Met andere woorden: ik moet voet bij stuk houden?

Laat uw manager weten dat u met vakantie bent en daarom niet kunt deelnemen aan dit overleg.
Als uw manager toch bezwaar maakt dan kunt u, op heel subtiele wijze, vragen of het deze vergadering niet naar zijn/haar vakantie kan worden verplaatst.

Lekker van uw welverdiende vakantie genieten en de boel even de boel laten.

ik
door ikwilwatzeggen - Jul 6, 2015 om 12:10
8 Antwoorden / 1 Vragen

De FNV heeft me even te woord gestaan ondanks dat ik geen lid ben, maar kan me niks meer vertellen dan ik al wist. De keuze is aan mij en dus ook de consequenties. Dus mijn volgende vraag is: Wat houdt zon vertroebelde relatie dan in? Ze had al niet al te veel geduld met mij en mijn collega's. Maar ze zal me toch moeten blijven behandelen als ieder ander lijkt me?

ha
door hanneke - Jul 6, 2015 om 12:13
321 Antwoorden / 1 Vragen

Waar ik nog wel benieuwd naar ben: wat was eerder bekend: die bijeenkomst of uw vakantie? Als de bijeenkomst al gepland was en u daarna pas vakantie nam, ligt de zaak natuurlijk wel wat anders...

ik
door ikwilwatzeggen - Jul 6, 2015 om 12:14
8 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn vakantie stond eerder gepland

zoekster
door zoekster - Jul 6, 2015 om 12:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als u zich laat ringeloren schept u ook nog een precedent voor de volgende werknemers die vakantiedagen opnemen. Als u weigert te komen, zal het bijna onmogelijk worden om dit van andere werknemers wel te eisen als zij vakantie houden.
Ik neem aan dat u wel een goede relatie met uw collega's heeft, ze zullen u dankbaar zijn.

ik
door ikwilwatzeggen - Jul 6, 2015 om 12:50
8 Antwoorden / 1 Vragen

Daar heb je zeker gelijk in zoekster. Ik heb een goede band met mijn collega's en de managers wisselen nog wel eens omdat het allemaal teveel is. Daar gaat de bijeenkomst ook over en daarom is het terdege wel belangrijk. Maar ik wil me niet zo laten imponeren. Wat haar in eerste instantie heel goed gelukt is.

Ik kan het me alleen echt niet permitteren om zonder werk te komen te zitten. Ook al heb ik vast contract, ik ben daar vaak toch een beetje bang voor.

carolyn
door carolyn - Jul 6, 2015 om 12:52
39 Antwoorden / 15 Vragen

Dat gaat wel heel ver met de ( participatie maatschappij ) Niet leuk , hoop dat je een andere baan vind want door zo.n geval is het verpest

ik
door ikwilwatzeggen - Jul 6, 2015 om 12:59
8 Antwoorden / 1 Vragen

Iemand noemde managers arrogantie en dit is wel echt een schot in de roos.

In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor de moeite en goede adviezen. Hier heb ik echt iets aan gehad. Ik heb besloten niet te gaan :) Als het het verkeerde besluit was ben ik over zon 3 weken weer terug voor arbeidsrecht.

costnix
door costnix - Jul 6, 2015 om 13:05
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn chef heeft het ooit gepresteerd om mij in mijn vakantie op te bellen, dat ik voor een spoedvergadering MOEST komen. ik zei:"Dat is best, stuur maar een helikopter naar die en die GPS coordinaten!" Verbaasd vroeg hij waar ik zat. Ik zat midden op de Noordzee op een zeilschip. Ik hoefde toen niet te komen :-)
(ik kon al goed op mijn baas schieten). Ik heb nog jaren bij dat bedrijf gewerkt.

mahadma
door mahadma - Jul 6, 2015 om 13:19
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Als de vraagsteller ontslagen zou worden omdat hij/zij niet terugkomt van vakantie op eigen kosten, dan lijkt mij een gang naar de rechter in geval van ontslag op die gronden zeker interessant worden. Ik neem aan dat de werkgever de reiskosten ook niet betaald ........

ik
door ikwilwatzeggen - Jul 6, 2015 om 13:30
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 6 jul 2015, 13:19]Als de vraagsteller ontslagen zou worden omdat hij/zij niet terugkomt van vakantie op eigen kosten, dan lijkt mij een gang naar de rechter in geval van ontslag op die gronden zeker interessant worden. Ik neem aan dat de werkgever de reiskosten ook niet betaald ........

Even voor de duidelijkheid, ik ben niet op vakantie, ik heb alleen vakantie

mahadma
door mahadma - Jul 6, 2015 om 13:35
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Doet niet terzake, vakantie is vrij van je werk, dan ben je niet beschikbaar voor de werkgever. Tenzij de directeur of een andere superbelangrijk hooggeplaatst type bent, maar ik ga er even van uit dat je dat niet bent. (dus niet negatief bedoeld).

co
door contigo1948 - Jul 6, 2015 om 13:45
21 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ikwilwatzeggen schreef op maandag 6 jul 2015, 10:55]Ik heb inmiddels gebeld en het was geen leuk gesprek.

Het was vooral de toon die me niet echt aanstaat. Ze zegt eigenlijk dat het juridisch geen gevolgen heeft, maar wel in de werkrelatie.

Ik ga maar vast ergens anders solliciteren denk ik. Heb nu de hele vakantie de tijd.

co
door contigo1948 - Jul 6, 2015 om 13:47
21 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ikwilwatzeggen schreef op maandag 6 jul 2015, 10:55]Ik heb inmiddels gebeld en het was geen leuk gesprek.

Het was vooral de toon die me niet echt aanstaat. Ze zegt eigenlijk dat het juridisch geen gevolgen heeft, maar wel in de werkrelatie.

Ik ga maar vast ergens anders solliciteren denk ik. Heb nu de hele vakantie de tijd.

Nou, ik zou dit direct aan de vakbond laten weten en als u rechtsbijstand hebt even informeren daar, want als er iets slecht werkgeverschap is, dan is dit het en ik zou lekker van uw vakantie genieten als ik u was.

endemion
door endemion - Jul 6, 2015 om 14:08
237 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=ikwilwatzeggen schreef op maandag 6 jul 2015, 12:50]Ik kan het me alleen echt niet permitteren om zonder werk te komen te zitten. Ook al heb ik vast contract, ik ben daar vaak toch een beetje bang voor.
Ook weer een goede reden voor het onvoorwaardelijke basisinkomen. Dat verplicht de werkgever de werknemer respectvol te behandelen.
http://issuu.com/zonnemax/docs/basisinkomen_2015/0

me
door mein33 - Jul 6, 2015 om 14:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ikwilwatzeggen,

"Drie keer is scheepsrecht" en nu wil ik, voor de 3e en laatste keer, wat zeggen om u te overtuigen van uw "recht" op VAKANTIE en het maakt daarbij in het geheel niet uit waar en hoe u uw vakantie wil doorbrengen.
Laat u niet gek maken met bangmakerij over sanctie's, risico's, verstoorde verhoudingen en allerlei andere zaken die in uw nadeel zouden kunnen uitpakken als u niet naar die zgn. belangrijke vergaring zou gaan.
Bij aanvang van de vergadering zal de manager, in het ergste geval, kunnen constateren dat u afwezig bent i.v.m. "vakantie" en daar is de zaak dan ook helemaal mee afgedaan. De kans is net groot dat u zelfs helemaal niet gemist zal worden.
Neem uw "recht" om van uw vakantie te genieten want daar heeft u het afgelopen jaar hard genoeg voor gewerkt.
En na de vakantie kunt u met frisse moed weer aan de slag.

co
door contigo1948 - Jul 6, 2015 om 14:28
21 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mein33 schreef op maandag 6 jul 2015, 14:25]@ikwilwatzeggen,

"Drie keer is scheepsrecht" en nu wil ik, voor de 3e en laatste keer, wat zeggen om u te overtuigen van uw "recht" op VAKANTIE en het maakt daarbij in het geheel niet uit waar en hoe u uw vakantie wil doorbrengen.
Laat u niet gek maken met bangmakerij over sanctie's, risico's, verstoorde verhoudingen en allerlei andere zaken die in uw nadeel zouden kunnen uitpakken als u niet naar die zgn. belangrijke vergaring zou gaan.
Bij aanvang van de vergadering zal de manager, in het ergste geval, kunnen constateren dat u afwezig bent i.v.m. "vakantie" en daar is de zaak dan ook helemaal mee afgedaan. De kans is net groot dat u zelfs helemaal niet gemist zal worden.
Neem uw "recht" om van uw vakantie te genieten want daar heeft u het afgelopen jaar hard genoeg voor gewerkt.
En na de vakantie kunt u met frisse moed weer aan de slag.

En met het vorenstaande ben ook ik het helemaal eens.......fijne vakantie !!!!

Cookies
door Cookies - Jul 6, 2015 om 14:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=ikwilwatzeggen schreef op maandag 6 jul 2015, 12:59]Iemand noemde managers arrogantie en dit is wel echt een schot in de roos.

In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor de moeite en goede adviezen. Hier heb ik echt iets aan gehad. Ik heb besloten niet te gaan :) Als het het verkeerde besluit was ben ik over zon 3 weken weer terug voor arbeidsrecht.

Managers (vooral in de zorg) spelen de laatste jaren erg in op de angstcultuur die er tegenwoordig heerst bij de werknemers. Angst, heb ik geleerd, is een hele slechte raadgever. Als ze iemand kwijt willen, vinden ze toch wel een stok om mee te slaan.

Ben zelf nog nooit naar een bijeenkomst geweest die in mijn vrije tijd plaats vond. Zei altijd: dan werk ik niet, dus kom ik niet. En ja, ook ik was financieel afhankelijk van mijn baan.

Mijn reactie op de woorden van jouw manager over verstoorde werkrelatie zou zijn geweest: je moest eens weten hoe deze woorden van jou de werkrelatie verstoren.

Heel goed dat je gewoon bij je zelf bent gebleven, laat je niet intimideren door dergelijke managers.

tenormin
door tenormin - Jul 6, 2015 om 14:47
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@ikwilwatzeggen: ook ik sluit me bij mijn voorgangers aan: geniet van uw vakantie en laat u zich vooral niet intimideren. Fijne vakantie: waar u die ook wilt doorbrengen. Het is Uw vakantie!

van leyden
door van leyden - Jul 6, 2015 om 14:57
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Nou zit iedereen weer allerlei smoezen / uitvluchtjes / redenen te verzinnen om niet te verschjinen, Ts is gewoon op vakantie.

Klaar.

Je hebt niks te maken met chantage van managers die zeuren over vertroebelende werkomstandigheden.
Sowieso lariekoek.

Cookies
door Cookies - Jul 6, 2015 om 14:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=van leyden schreef op maandag 6 jul 2015, 14:57]Nou zit iedereen weer allerlei smoezen / uitvluchtjes / redenen te verzinnen om niet te verschjinen, Ts is gewoon op vakantie.

Iedereen??????

van leyden
door van leyden - Jul 6, 2015 om 15:00
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Maak die naam van dat bedrijf eens openbaar.

Zullen ze niet leuk vinden, want ze hebben natuurlijk geen poot om op te staan, dit is machtsmisbruik.

Er is geen enkele dringende reden om aanwezig te zijn tijdens je vakantie.

van leyden
door van leyden - Jul 6, 2015 om 15:01
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 6 jul 2015, 14:58][quote=van leyden schreef op maandag 6 jul 2015, 14:57]Nou zit iedereen weer allerlei smoezen / uitvluchtjes / redenen te verzinnen om niet te verschjinen, Ts is gewoon op vakantie.

Iedereen??????

Ok ok ok, niet iedereen dan...

van leyden
door van leyden - Jul 6, 2015 om 15:10
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Durf te wedden dat geen mens zal zeggen dat er iets verstoord is omdat een persoon tijdens zijn vakantie NIET komt opdagen.

Tenminste,,,dat zou zijn of haar officiele mening zijn voor de camera.
Achter de schermen kan wel alles, dat is precies wat dit bedrijf doet. Natuurlijk pakken ze de mensen op de werkvloer, wie anders?

Laat me raden>> zonder managers zouden ze beter af zijn in de zorg.
Het is geeneens raden, het is een feit. zorginstellingen zonder managers doen het prima.

ka
door kama - Jul 6, 2015 om 16:24
161 Antwoorden / 19 Vragen

Als ik gewoon thuis ben tijdens mijn vakantie en er is een belangrijke (!) bijeenkomst van mijn werk dan zou ik altijd gaan.
In dit geval zeker.

Door de onzekerheid over je keuze is het vakantiegevoel waarschijnlijk toch al weg. Wel gaan geeft een goed gevoel. En rust. En een betere indruk bij de leidinggevenden.

De rest van je vakantiedagen (en werktijd) zullen een stuk aangenamer zijn als je gaat.

mahadma
door mahadma - Jul 6, 2015 om 16:27
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Managers in de zorg, ervaring van mijn partner, dikke koorts, griep, niet uitzieken na 2 dagen bellen "hoe gaat het?, Kan je morgen weer beginnen?". Na het 2 de contract geen derde en zeker geen vaste baan.Na x maanden mag je weer naar je eigen baantje solliciteren ................

En dan terugkomen nota bene in je VAKANTIE? nooit en te nimmer.

Cookies
door Cookies - Jul 6, 2015 om 17:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=kama schreef op maandag 6 jul 2015, 16:24]Als ik gewoon thuis ben tijdens mijn vakantie en er is een belangrijke (!) bijeenkomst van mijn werk dan zou ik altijd gaan.
In dit geval zeker.

Door de onzekerheid over je keuze is het vakantiegevoel waarschijnlijk toch al weg. Wel gaan geeft een goed gevoel. En rust. En een betere indruk bij de leidinggevenden.

De rest van je vakantiedagen (en werktijd) zullen een stuk aangenamer zijn als je gaat.

Managers in de zorg vinden alles belangrijk, vooral zich zelf. Je mag bij zo'n bijeenkomst hoofdzakelijk luisteren naar wat zij weer bedacht hebben. Inspraak hebben ze in die sector nog nooit van gehoord.

Maar als jij graag een goede indruk bij je leidinggevende wilt maken, moet jij maar braaf in je vakantie naar overleggen gaan.

door 1953 - Jul 6, 2015 om 17:31
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=ikwilwatzeggen schreef op maandag 6 jul 2015, 11:27]ik ben geen lid van een vakbond, en kan helaas niks vinden over de OR van mijn werkgever.

Wel heb ik de voicemail van ons ambulant manger ingesproken en het advies gevraagd van mijn zwager. Ik weet nu dat ik wel in mijn recht sta, maar dat het alsnog gevolgen heeft. (en op dit moment vooral voor mijn gemoedsrust)

Mijn werkrelatie zal inderdaad vertroebeld zijn, maar vind dat niet terecht op basis van een bijeenkomst die zij in mijn vakantie plannen.

Rustig op vakantie gaan en rustig slapen. Zij staan in het ongelijk en proberen maar wat: intimidatie!

Onredelijkheid en billijkheid van uw werkgever, daar kan, als het eventueel op aankomt, de kantonrechter brandhout mee maken en eventueel ontslag tenietdoen.

freix.
door freix. - Jul 6, 2015 om 22:39
28 Antwoorden / 14 Vragen

Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen! Een verstoorde werkrelatie kan vervelende gevolgen hebben tot aan 'wegpesten van de werknemer' toe! Ik ken hiervan vele voorbeelden in de zorg!
Doe wat goed is voor je gemoedsrust. Als je een verpeste vakantie hebt door niet te gaan, word je ook niet vrolijk. En uitkijken naar een andere werkgever blijft een optie. Maar tegenwoordig zijn er weinig managers met goed werknemerschap.......

Strekte!

pino123
door pino123 - Jul 6, 2015 om 23:27
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 6 jul 2015, 17:31][quote=ikwilwatzeggen schreef op maandag 6 jul 2015, 11:27]ik ben geen lid van een vakbond, en kan helaas niks vinden over de OR van mijn werkgever.

Wel heb ik de voicemail van ons ambulant manger ingesproken en het advies gevraagd van mijn zwager. Ik weet nu dat ik wel in mijn recht sta, maar dat het alsnog gevolgen heeft. (en op dit moment vooral voor mijn gemoedsrust)

Mijn werkrelatie zal inderdaad vertroebeld zijn, maar vind dat niet terecht op basis van een bijeenkomst die zij in mijn vakantie plannen.

Rustig op vakantie gaan en rustig slapen. Zij staan in het ongelijk en proberen maar wat: intimidatie!

Onredelijkheid en billijkheid van uw werkgever, daar kan, als het eventueel op aankomt, de kantonrechter brandhout mee maken en eventueel ontslag tenietdoen.

Je hebt in samenspraak met de manager je vakantie opgenomen, zij is hiermee akkoord gegaan. Zwaarwegende factoren kunnen een beroep doen op u als werknemer, maar daar is hier geen sprake van.

Let wel, allemaal leuk die bovenstaande adviezen zoals deze hierboven, alleen kan je consequentie niet overzien. Dat is geen probleem op het moment dat je op zoek gaat naar een nieuwe baan, maar als je een goede baan hebt kan het problemen gaan geven en iets voor de kantonrechter uit gaan zitten vechten is geen pretje.

door 1953 - Jul 7, 2015 om 02:54
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=pino123 schreef op maandag 6 jul 2015, 23:27][quote=1953 schreef op maandag 6 jul 2015, 17:31][quote=ikwilwatzeggen schreef op maandag 6 jul 2015, 11:27]ik ben geen lid van een vakbond, en kan helaas niks vinden over de OR van mijn werkgever.

Wel heb ik de voicemail van ons ambulant manger ingesproken en het advies gevraagd van mijn zwager. Ik weet nu dat ik wel in mijn recht sta, maar dat het alsnog gevolgen heeft. (en op dit moment vooral voor mijn gemoedsrust)

Mijn werkrelatie zal inderdaad vertroebeld zijn, maar vind dat niet terecht op basis van een bijeenkomst die zij in mijn vakantie plannen.

Rustig op vakantie gaan en rustig slapen. Zij staan in het ongelijk en proberen maar wat: intimidatie!

Onredelijkheid en billijkheid van uw werkgever, daar kan, als het eventueel op aankomt, de kantonrechter brandhout mee maken en eventueel ontslag tenietdoen.

Je hebt in samenspraak met de manager je vakantie opgenomen, zij is hiermee akkoord gegaan. Zwaarwegende factoren kunnen een beroep doen op u als werknemer, maar daar is hier geen sprake van.

Let wel, allemaal leuk die bovenstaande adviezen zoals deze hierboven, alleen kan je consequentie niet overzien. Dat is geen probleem op het moment dat je op zoek gaat naar een nieuwe baan, maar als je een goede baan hebt kan het problemen gaan geven en iets voor de kantonrechter uit gaan zitten vechten is geen pretje.

Aangaande uwjurist eerder heeft verwoord, die, zij gaf het juiste antwoord op de gestelde vraag.