lakayitha
door lakayitha Mar 31, 2010 om 17:39
Geldzaken & recht

Verschil in huurprijs cv ketel

Bij Tempus heb ik een cv ketel gehuurd. Volgens de offerte zou ik hiervoor 28,55 p/m gaan betalen. Dit wordt weer verrekend via Eneco, deze rekenen echter een huurbedrag van 33,09. Ik ben al sinds januari bezig om het antwoord op dit verschil uitgelegd te krijgen, (als het bijv. de BTW zou zijn, klopt het bedrag ook niet). Ik heb gebeld, gemaild, brief geschreven, terugbelverzoeken, maar nada antwoord. wat kan ik verder nog doen om gewoon een simpel antwoord te krijgen binnen een aanvaardbare tijd. Zo moeilijk zal het antwoord toch niet kunnen zijn.

9877 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het mogelijk,dat het verschil de maandelijkse kosten zijn voor de installatiekosten het leveren en monteren

Het toestel wordt niet uw eigendom. U huurt
voor minimaal 12 jaar.
? U betaalt maandelijks een vast bedrag.
? Service en onderhoud zijn hierbij inbegrepen.
? U kunt het huurcontract tussentijds beëindigen.
? De installatiekosten kunt u in termijnen betalen

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

---Huur 12 jaar € 28,52 p.m.
Installatiekosten € 765,00 (niet inbegrepen in huurprijs)---

Brochure

12 jaar = 144 maanden
E 765 : 144 maanden= 5,31

33,09-28,55 = 4,54
Enige wat ik kan bedenken dat beetje in de buurt komt qua bedrag..........
dat je maandelijks iets extra betaald als afbetaling voor de installatiekosten.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ware het niet dat er GEEN installatiekosten waren (aktie) en dat het onderhoud ook al in de huurprijs zit inbegrepen

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 22:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

lakayitha schreef op woensdag 31 mrt 2010, 22:05: Ware het niet dat er GEEN installatiekosten waren (aktie) en dat het onderhoud ook al in de huurprijs zit inbegrepen

Dan kan er iets fout gegaan zijn dat de aktie niet `verrekend` is wellicht ?

Als je in de buurt zit van Rotterdam zou je eens op het Eneco kantoor binnen kunnen lopen.

Als je zeker weet dat er niet iets vermeld staat in `ini mini` lettertjes in de aanbieding/ actie voorwaarden of contract betreffende dit bedrag:

Aangetekende brief schrijven met de klacht over de prijs en je herhaalde verzoeken om een antwoord die tot op heden onbeantwoord bleven, vermelden dat je ontvangstbevestiging wilt en binnen bv 2 weken termijn oplossing/antwoord omdat ze de overeengekomen prijs niet hanteren en daarmee hun deel van het contract niet nakomen en dat je daar niet mee accoord gaat en je per omgaande een correctie hiervan wilt zien.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 23:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja misschien eerst maar eens het Eneco kantoor (alhoewel zij mij weer terug verwezen naar Tempus) binnenlopen.
Wordt er een beetje moedeloos van....

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 23:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

lakayitha schreef op woensdag 31 mrt 2010, 23:25: ja misschien eerst maar eens het Eneco kantoor (alhoewel zij mij weer terug verwezen naar Tempus) binnenlopen.
Wordt er een beetje moedeloos van....

Wat heb je met Tempus te maken als je aan Eneco betaald dan volgens hun ?!
Eneco factureerd en wellicht fout dus zij moeten het uitzoeken/oplossen.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 23:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

contact gehad met Eneco. Tempus is een 100% dochterbedrijf, maar zij geven aan Eneco de huurprijs door zoals die is afgesproken. Dus vandaar dat Eneco mij terug verwees naar Tempus.
Kastje - muur verhaal

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 23:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

lakayitha schreef op woensdag 31 mrt 2010, 23:52: contact gehad met Eneco. Tempus is een 100% dochterbedrijf, maar zij geven aan Eneco de huurprijs door zoals die is afgesproken. Dus vandaar dat Eneco mij terug verwees naar Tempus.
Kastje - muur verhaal

Jij betaald aan Eneco dus gaat die het maar lekker zelf (voor jou) uitzoeken met Tempus lijkt me, Ja toch.......

De actie/korting was toch ook via Eneco trouwens, ze weten toch zelf ook wel wat voor acties ze hebben.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2010 om 00:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

mmm, 't was een folder van Tempus. Lastig al die constructies van bedrijven in 1.
Maar wellicht dat een belletje naar Eneco / of langs lopen (allebei zelfde gebouw - dus dat is wel weer gemakkelijk) nu eens wat resultaat gaat opleveren.

ve
door verwijderd - May 21, 2010 om 23:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi ,

Ik denk dat het verschilt ligt in bruto en netto.
Je kan namelijk een cv ketel huren, en als het dan een woning verbetering is (bij eigen huis) kan je de rente fiscaal aftrekken. Natuurlijk zet Tempus dan het netto bedrag in de offerte neer. En rekent eneco het bruto bedrag. Uiteindelijk vraag je de rente terug aan de belasting en hou de het netto bedrag van Tempus over....

Ik hoop dat dat het is......

Groetjes

ve
door verwijderd - May 23, 2010 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou hehe ze zijn eruit.
't blijkt dus gewoon een jaarlijkse verhoging te zijn.
Beetje jammer dat ze hier dus bijna een 4-tal maanden over het antwoord moesten doen. Was het binnen 3 maanden geweest, dan had ik dus het contract kunnen ontbinden.

ve
door verwijderd - May 23, 2010 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

brenda82 schreef op vrijdag 21 mei 2010, 23:23: Hoi ,

Ik denk dat het verschilt ligt in bruto en netto.
Je kan namelijk een cv ketel huren, en als het dan een woning verbetering is (bij eigen huis) kan je de rente fiscaal aftrekken. Natuurlijk zet Tempus dan het netto bedrag in de offerte neer. En rekent eneco het bruto bedrag. Uiteindelijk vraag je de rente terug aan de belasting en hou de het netto bedrag van Tempus over....

Ik hoop dat dat het is......

Groetjes

helaas, het is een huur ketel

ve
door verwijderd - May 23, 2010 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het verschil in prijs tussen kopen en huren is niet erg groot...
Sterker nog, ik denk dat je wel eens voordeliger af zou zijn geweest met een gekochte ketel plus onderhoudscontract én vervangen onderdelen.

ve
door verwijderd - May 23, 2010 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

ben zeer benieuwt wat voor ketel u heeft gehuurt

de totale kosten bedragen in 12 jaar tijd ruim 4500 euro.+ normaal de installatie kosten a 765 euro

als je daar het jaarlijks onderhoud van aftrekt a 1200€ wat eens in de 1,5 jaar wordt uitgevoerd, blijft er nog een zeer groot bedrag open, .

ve
door verwijderd - May 23, 2010 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

lakayitha

Probeer dit probleem eens op te lossen door kontakt op te nemen met:

Als u dit op prijs stelt, geeft u dan uw contactgegevens, samen met het onderwerp van dit forum, aan mij door via het e-mailadres:

fm_webcare@eneco.nl

Kelly, medewerkster Eneco

Sukses, ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 8, 2010 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

goedendag

weet er iemand of je in duitsland ook een ketel kunt huren ?

groet
Ronnie

ve
door verwijderd - Jun 22, 2012 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ook problemen met Tempus..
2 jaar na dato verzuimd aan eneco door te geven om te factureren van het kontract van de cv ketel...
Kan ik weg bij hun?? immers houden zij zich ook niet aan het kontrakt!