valerius-2
door valerius-2 Oct 26, 2012 om 14:14
Geldzaken & recht

Vervalen Zorgtoeslag 2014

Net gelezen dat de zorgtoeslag wordt afgeschaft wie zijn hiermee weer de dupe?

2001 40 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Oct 26, 2012 om 14:15
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Vervalen moet natuurlijk zijn vervallen. Dit voor de miere*******

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 26, 2012 om 15:16
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Het is niet vervallen, er zijn wel sterke plannen maar het VvdA kabinet is nog niet rond....

De VVD en PvdA moeten nog toestemming geven dus we wachten op hun congres.

Ook het CPB moet alles nog doorrekenen maar of dat betrouwbaar is gezien hun vooraf gemaakte reken modellen???

Verder bestaat er een kans dat er voor minimale inkomens een andere compensatie regeling zou komen dus U loopt wel erg op de regels vooruit.
Wel moet iedereen rekening houden met minder maar of deze maatregel zo uitgevoerd word zoals nu in de kranten staat is dus niet 100% zeker.

Net als de lang studeer boete ook op laatste moment niet doorging...
We hebben nog een kans.

er
door erikmulder - Oct 26, 2012 om 15:54
32 Antwoorden / 0 Vragen

Nietalleen koppen lezen, maar ook de rest van het verhaal:

Zorgtoeslag vervalt, maar er komt compensatie.

1. De zorgpremie wordt inkomensafhankelijk
2. Inkomensbelasting (laagste tarief) wordt 38% ipv 42%

Het zijn nog plannen, niets is zeker.

Cookies
door Cookies - Oct 26, 2012 om 17:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 26 okt 2012, 14:14]Net gelezen dat de zorgtoeslag wordt afgeschaft wie zijn hiermee weer de dupe?

Niemand wordt hiermee de dupe want - zoals al gezegd - ziektekostenverzekering wordt inkomensafhankelijk (als de plannen goedgekeurd worden, maar neem aan van wel). Wordt er tenminste niet meer onnodig heen en weer geschoven met geld en dat scheelt een hoop overheidskosten. Bovendien worden dan de mensen een jaar later niet meer geconfronteerd met de boodschap of ze even terug willen betalen.

Jammer dan je een topic opent zonder dat je van de hoed en de rand weet.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 26, 2012 om 17:11
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=erikmulder schreef op vrijdag 26 okt 2012, 15:54]Nietalleen koppen lezen, maar ook de rest van het verhaal:

Zorgtoeslag vervalt, maar er komt compensatie.

1. De zorgpremie wordt inkomensafhankelijk
2. Inkomensbelasting (laagste tarief) wordt 38% ipv 42%

Het zijn nog plannen, niets is zeker.

Maar als plannen wekelikheid worden dan zijn er meestal heel wat zaken niet geregeld.
Vooral voor oudere mensen die alleen AOW heben, gaat het seeds moeilijker worden.
Zij kunnen niet de belasting verlaging profijt hebbeb er wordt alleen maar inkousing gedaan voor de inkomstenafhandege zieken kosten dat is het enige punt waar mee ze kunnnen te gemoed komen. Maar dat die inhouding is lager dan wat ze nu als toeslag ontvangen.Degen die dit plan voorstellen hebben van dit soort zaken totaal geen weet.

rots92
door rots92 - Oct 27, 2012 om 00:21
157 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn complimenten gaan naar de socialisten, maar of het 1-0 voor de socialisten is, dat weet ik niet.

fe
door festinger - Oct 27, 2012 om 03:11
410 Antwoorden / 18 Vragen

Wat een onzin en voorbarig. Ons miniscule landje heeft geen enkele invloed op wat dan ook. Las dat doordat we geld toe krijgen onze schuld te financieren we 12 miljard hebben bezuinigd. Weet je wel hoe bizar het is als je geld wenst te lenen je schulden te financieren je rente erbij krijgt.

Ik zou wel willen weten waarom en wie er blij is 1 miljard te investeren met 1 miljoen verlies.

Nog de Pvda/VVD heeft deze kennis .Nog alle daartoe ingestelde overheden of banken.Nog alle deskundigheid bij wie of wat ook heeft geen adequaat antwoord anders dan argumenten bedenken.

En ja het werkt nu eenmaal zou is geen antwoord

Cookies
door Cookies - Oct 27, 2012 om 10:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=festinger schreef op zaterdag 27 okt 2012, 03:11]Wat een onzin en voorbarig. Ons miniscule landje heeft geen enkele invloed op wat dan ook. Las dat doordat we geld toe krijgen onze schuld te financieren we 12 miljard hebben bezuinigd. Weet je wel hoe bizar het is als je geld wenst te lenen je schulden te financieren je rente erbij krijgt.

Ik zou wel willen weten waarom en wie er blij is 1 miljard te investeren met 1 miljoen verlies.

Nog de Pvda/VVD heeft deze kennis .Nog alle daartoe ingestelde overheden of banken.Nog alle deskundigheid bij wie of wat ook heeft geen adequaat antwoord anders dan argumenten bedenken.

En ja het werkt nu eenmaal zo is geen antwoord

En jouw antwoord is wel een antwoord???

richard83
door richard83 - Oct 27, 2012 om 14:06
386 Antwoorden / 28 Vragen

Over die Zorgtoeslag ga ik wel volgen.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 27, 2012 om 14:09
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=richard83 schreef op zaterdag 27 okt 2012, 14:06]Over die Zorgtoeslag ga ik wel volgen.

Reken maar dat de lage inkomens hier niet beter van zullen,eerder slechter.

richard83
door richard83 - Oct 27, 2012 om 14:44
386 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 27 okt 2012, 14:09][quote=richard83 schreef op zaterdag 27 okt 2012, 14:06]Over die Zorgtoeslag ga ik wel volgen.

Reken maar dat de lage inkomens hier niet beter van zullen,eerder slechter.

Ik heb nog geen idee? Ik zie het wel.

zwemmer
door zwemmer - Oct 27, 2012 om 18:40
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Logisch dat je je zorgen maakt, maar wacht nu eerst eens even af voordat je onnodig veel energie in deze materie investeert. Het systeem zal noodzakelijkerwijs een beetje omgegooid worden echter het is nog niet zó bar in Nederland dat het echt tragisch wordt.

Zwemmer

richard83
door richard83 - Oct 27, 2012 om 19:07
386 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=zwemmer schreef op zaterdag 27 okt 2012, 18:40]Logisch dat je je zorgen maakt, maar wacht nu eerst eens even af voordat je onnodig veel energie in deze materie investeert. Het systeem zal noodzakelijkerwijs een beetje omgegooid worden echter het is nog niet zó bar in Nederland dat het echt tragisch wordt.

Zwemmer

Ik wacht ook af hoor.

Cookies
door Cookies - Oct 27, 2012 om 19:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Voorlopig is het nog maar de vraag of de Zorgverzekeraars / de Europse Commissie het gaan pikken.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 27, 2012 om 19:50
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=zwemmer schreef op zaterdag 27 okt 2012, 18:40]Logisch dat je je zorgen maakt, maar wacht nu eerst eens even af voordat je onnodig veel energie in deze materie investeert. Het systeem zal noodzakelijkerwijs een beetje omgegooid worden echter het is nog niet zó bar in Nederland dat het echt tragisch wordt.

Zwemmer

Mijn ervaring is dat afwachten niet helpt, dt heb ik in het verleden wel gezien. Hoeveel reparatie wet gevingen hier voor komen maar in tussen de mensen in de kou zet.

peedee
door peedee - Oct 27, 2012 om 22:32
96 Antwoorden / 10 Vragen

Je zult maar (rijks)ambtenaar zijn...

1. je ziektekostenverzekering wordt inkomensafhankelijk
2. je staat al 3 jaar op de nullijn
3. de regering heeft je nog eens 2 jaar nullijn beloofd
4. je hypotheekrenteaftrek (voor dat eenvoudige rijtjeshuisje) wordt beperkt
5. belastingen (zoals btw) gaan ook voor jou omhoog
6. Baanzekerheid? Welke baanzekerheid? De overheid moet nog kleiner worden
7. de ww wordt beperkt tot 12 maanden

Je zult maar (rijks)ambtenaar zijn...

peedee
door peedee - Oct 27, 2012 om 22:37
96 Antwoorden / 10 Vragen

Nog wat anders: de zorgverzekeringspremie wordt inkomensafhankelijk.

Laat dat even rustig op u inwerken.
..
De **verzekeringspremie** - ja u leest het juist.

Ik dacht dat ik bij een particuliere verzekeringsmaatschappij verzekerd ben tegen ziektekosten. Net zoals ik verzekerd ben tegen aansprakelijkheid, een opstalverzekering, reisverzekering, autoverzekering.

Gaat de regering zich nu ook al bemoeien met hoeveel verzekeringspremie ik betaal aan een commercieel bedrijf?

Het moet niet veel gekker worden.

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 27, 2012 om 22:44
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik ben het met bovenstaande eens maar.....
De 2e kamer met een VVD PvdA meerderheid wil dit maar de Eerste kamer waar ze maar 30 zetels van de 75 hebben kan wetten tegenhouden.

Dus of het werkelijk doorgaat weten we pas na aantreden dit kabinet, en het is nog niet 100% rond.

En dan de Eerste kamer nog dus wat gaat U voor de Provincie stemmen?

valerius-2
door valerius-2 - Oct 27, 2012 om 22:53
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op zaterdag 27 okt 2012, 22:44]Ik ben het met bovenstaande eens maar.....
De 2e kamer met een VVD PvdA meerderheid wil dit maar de Eerste kamer waar ze maar 30 zetels van de 75 hebben kan wetten tegenhouden.

Dus of het werkelijk doorgaat weten we pas na aantreden dit kabinet, en het is nog niet 100% rond.

En dan de Eerste kamer nog dus wat gaat U voor de Provincie stemmen?

Dat is pas over dik 2 jaar dat daar verkiezingen voor zijn.

jo
door jorisw - Oct 28, 2012 om 10:19
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=rots92 schreef op zaterdag 27 okt 2012, 00:21]Mijn complimenten gaan naar de socialisten, maar of het 1-0 voor de socialisten is, dat weet ik niet.

Socialisten? Die hebben toch niet meegespeeld? Die zitten nog steeds te huilen omdat ze geen zetel hebben gewonnen.

jo
door jorisw - Oct 28, 2012 om 10:23
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=peedee schreef op zaterdag 27 okt 2012, 22:37]Nog wat anders: de zorgverzekeringspremie wordt inkomensafhankelijk.

Laat dat even rustig op u inwerken.
..
De **verzekeringspremie** - ja u leest het juist.

Ik dacht dat ik bij een particuliere verzekeringsmaatschappij verzekerd ben tegen ziektekosten. Net zoals ik verzekerd ben tegen aansprakelijkheid, een opstalverzekering, reisverzekering, autoverzekering.

Gaat de regering zich nu ook al bemoeien met hoeveel verzekeringspremie ik betaal aan een commercieel bedrijf?

Het moet niet veel gekker worden.

Ik had hetzelfde. Het principe om het zorgtoeslagcircus af te schaffen en dat direct via de premies te regelen is op zich niet verkeerd. Maar waarom zou ik aan een verzekeraar mijn inkomen laten weten? Zelfs al is dat een vereniging of een stichting dan gaat het ze geen ene moer aan wat ik verdien.

Daarnaast is het ook uiterst dubieus dat de overheid zich gaat bemoeien met de prijzen. En als het hier lukt, dan kan de overheid zich met alle prijzen gaan bemoeien en wie weet wat nog meer. Dat moeten we niet willen.

jo
door jorisw - Oct 28, 2012 om 10:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=peedee schreef op zaterdag 27 okt 2012, 22:32]Je zult maar (rijks)ambtenaar zijn...

1. je ziektekostenverzekering wordt inkomensafhankelijk
2. je staat al 3 jaar op de nullijn
3. de regering heeft je nog eens 2 jaar nullijn beloofd
4. je hypotheekrenteaftrek (voor dat eenvoudige rijtjeshuisje) wordt beperkt
5. belastingen (zoals btw) gaan ook voor jou omhoog
6. Baanzekerheid? Welke baanzekerheid? De overheid moet nog kleiner worden
7. de ww wordt beperkt tot 12 maanden

Je zult maar (rijks)ambtenaar zijn...

Als je (rijks)ambtenaar bent heb je in ieder geval al die voorgaande jaren van een bevoorrechte positie kunnen genieten. Nu wordt het tenminsten een beetje gelijkgetrokken met de andere burgers.

PS: je vergeet erbij te vermelden dat ook voor de ambtenaren de inkomstenbelasting omlaag gaat....

Cookies
door Cookies - Oct 28, 2012 om 11:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=peedee schreef op zaterdag 27 okt 2012, 22:37]
Ik dacht dat ik bij een particuliere verzekeringsmaatschappij verzekerd ben tegen ziektekosten. Net zoals ik verzekerd ben tegen aansprakelijkheid, een opstalverzekering, reisverzekering, autoverzekering.

Nog even en die premies worden ook inkomensafhankelijk! Net als de dagelijkse boodschappen, de energie enz. enz.

Kortom: als je niet minstens 2-3x modaal verdient, kun je net zo goed de bijstand in (die met de nieuwe WW plannen ook al snel volgt) en lekker zwart bij klussen.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 28, 2012 om 14:42
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Er komen nog veel meer besparingen en kosten bij TeleText van RTL kwam er weer een bericht over scheef wonen. Ze zijn wel bezig om niet alles te gelijk laten weten, maar beetje bij beetje laten lekken. Dan lijk het niet zo erg dan als alles in ene keer op je bordje komt.Ik ben benieuwd wat er nog meer in het vat zit.

at
door ateles - Oct 29, 2012 om 12:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 26 okt 2012, 17:11][quote=erikmulder schreef op vrijdag 26 okt 2012, 15:54]Nietalleen koppen lezen, maar ook de rest van het verhaal:

Zorgtoeslag vervalt, maar er komt compensatie.

1. De zorgpremie wordt inkomensafhankelijk
2. Inkomensbelasting (laagste tarief) wordt 38% ipv 42%

Het zijn nog plannen, niets is zeker.

Maar als plannen wekelikheid worden dan zijn er meestal heel wat zaken niet geregeld.
Vooral voor oudere mensen die alleen AOW heben, gaat het seeds moeilijker worden.
Zij kunnen niet de belasting verlaging profijt hebbeb er wordt alleen maar inkousing gedaan voor de inkomstenafhandege zieken kosten dat is het enige punt waar mee ze kunnnen te gemoed komen. Maar dat die inhouding is lager dan wat ze nu als toeslag ontvangen.Degen die dit plan voorstellen hebben van dit soort zaken totaal geen weet.

ie
door ies - Oct 29, 2012 om 13:44
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=erikmulder schreef op vrijdag 26 okt 2012, 15:54]Nietalleen koppen lezen, maar ook de rest van het verhaal:

Zorgtoeslag vervalt, maar er komt compensatie.

1. De zorgpremie wordt inkomensafhankelijk
2. Inkomensbelasting (laagste tarief) wordt 38% ipv 42%

Het zijn nog plannen, niets is zeker.

Het mogen dan plannen zijn, maar ik kan me de zorg van de schrijver van deze discussie wel voorstellen. Tot nu toe is het zo gebleken dat bij veranderingen de mensen met de minste inkomsten erop achteruit gaan. Dan kan wel geroepen worden dat iedereen erop achteruit gaat. Feitelijk is dat ook zo, maar voor iemand met de minste inkomsten heeft dat wel veel grotere gevolgen. Ik bijvoorbeeld ben al 2 jaar niet meer aanvullend verzekerd. Puur omdat het door de eigenbijdrage niet meer betaalbaar is. Straks gaat de eigenbijdrage naar 350 euro - en dit gaat zeker nog meer gevolgen hebben voor mij, gezien ik ziek ben en verplicht elk jaar naar het ziekenhuis moet. Door die eigenbijdrage is er geen ruimte voor aanvullende verzekering, laat staan voor andere dingen.

Eigenlijk hadden ze die hele regel niet moeten aanpassen, maar goed dat is wel gebeurd en nu we 'gewend' zijn aan de zorgtoeslag gaan ze dat weer veranderen.

Ik kan me die zorg dus heel goed voorstellen.
Je mening ventileren hierover vooraf is juist goed omdat ook de gewone burger eigenlijk inspraak zou moeten hebben en als veel mensen hun zorg uitspreken is er een kamerlid die dit namens deze mensen ventileert als het wel aan de orde is - want aan de orde gaat het komen (het is immers een uitgewerkt plan, dat alleen nog goedkeuring nodig heeft).

Dus heel goed dat het wel benoemd wordt, vind ik!
Ik sluit me aan bij de discussievoerder Valerius2: ik spreek mijn zorg erover ook uit! Ik geloof er niet in - als het doorgevoerd wordt dat dit goed uit zal pakken voor de mensen met minimale inkomens.

Om de zorg nog groter te maken: al die veranderingen gaan op den duur ten kosten van de gezondheid van deze doelgroep, waardoor de kosten straks hoger zullen worden.

Die belastingverlaging heeft totaal geen invloed op mensen die op het minimum van het minimum zitten - wellicht als ze wat bijkrijgen vloeit dit weer weg in de verhoogde eigenbijdrage.
Deze maatregel is alleen aantrekkelijk voor mensen die genoeg geld ontvangen.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 29, 2012 om 15:33
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=ies schreef op maandag 29 okt 2012, 13:44][quote=erikmulder schreef op vrijdag 26 okt 2012, 15:54]Nietalleen koppen lezen, maar ook de rest van het verhaal:

Zorgtoeslag vervalt, maar er komt compensatie.

1. De zorgpremie wordt inkomensafhankelijk
2. Inkomensbelasting (laagste tarief) wordt 38% ipv 42%

Het zijn nog plannen, niets is zeker.

Het mogen dan plannen zijn, maar ik kan me de zorg van de schrijver van deze discussie wel voorstellen. Tot nu toe is het zo gebleken dat bij veranderingen de mensen met de minste inkomsten erop achteruit gaan. Dan kan wel geroepen worden dat iedereen erop achteruit gaat. Feitelijk is dat ook zo, maar voor iemand met de minste inkomsten heeft dat wel veel grotere gevolgen. Ik bijvoorbeeld ben al 2 jaar niet meer aanvullend verzekerd. Puur omdat het door de eigenbijdrage niet meer betaalbaar is. Straks gaat de eigenbijdrage naar 350 euro - en dit gaat zeker nog meer gevolgen hebben voor mij, gezien ik ziek ben en verplicht elk jaar naar het ziekenhuis moet. Door die eigenbijdrage is er geen ruimte voor aanvullende verzekering, laat staan voor andere dingen.

Eigenlijk hadden ze die hele regel niet moeten aanpassen, maar goed dat is wel gebeurd en nu we 'gewend' zijn aan de zorgtoeslag gaan ze dat weer veranderen.

Ik kan me die zorg dus heel goed voorstellen.
Je mening ventileren hierover vooraf is juist goed omdat ook de gewone burger eigenlijk inspraak zou moeten hebben en als veel mensen hun zorg uitspreken is er een kamerlid die dit namens deze mensen ventileert als het wel aan de orde is - want aan de orde gaat het komen (het is immers een uitgewerkt plan, dat alleen nog goedkeuring nodig heeft).

Dus heel goed dat het wel benoemd wordt, vind ik!
Ik sluit me aan bij de discussievoerder Valerius2: ik spreek mijn zorg erover ook uit! Ik geloof er niet in - als het doorgevoerd wordt dat dit goed uit zal pakken voor de mensen met minimale inkomens.

Om de zorg nog groter te maken: al die veranderingen gaan op den duur ten kosten van de gezondheid van deze doelgroep, waardoor de kosten straks hoger zullen worden.

Die belastingverlaging heeft totaal geen invloed op mensen die op het minimum van het minimum zitten - wellicht als ze wat bijkrijgen vloeit dit weer weg in de verhoogde eigenbijdrage.
Deze maatregel is alleen aantrekkelijk voor mensen die genoeg geld ontvangen.

Ja de meeste mensen weten alleen maar dat zij zich daar niet druk over hoeven te maken, omdat zij nog ruimte hebben om dat op telosse. Maar als je elke cent twee maal om moet draaien om niet in de schuld te komen die, voor die mensen wordt het alleen maar slechter.

zw
door zwaardvis - Oct 29, 2012 om 15:38
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Het ziet er naar uit dat de premie gaat varieren van 500 tot 5000 euro per jaar. En het eigen risico wordt ook inkomensafhankelijk, dus hoe meer je betaalt, hoe minder je krijgt.
Nou is alleen nog de vraag wie ze tot de hoge inkomens rekenen die straks de pineut zijn. 50.000 euro????

jo
door jorisw - Oct 30, 2012 om 12:44
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op maandag 29 okt 2012, 15:38]Het ziet er naar uit dat de premie gaat varieren van 500 tot 5000 euro per jaar. En het eigen risico wordt ook inkomensafhankelijk, dus hoe meer je betaalt, hoe minder je krijgt.
Nou is alleen nog de vraag wie ze tot de hoge inkomens rekenen die straks de pineut zijn. 50.000 euro????

De inkomensafhankelijkheid loopt door tot 2x modaal (ca. 60000 euro/jaar). Die mensen mogen bijna 7000 euro per jaar gaan ophoesten voor de zorg (en dat terwijl bekend is dat mensen met hogere inkomens minder gebruik maken van de zorg door een gezondere levenstijl. Solidariteit heeft een grens en die wordt hiermee overschreden...

En dan nog maar hopen dat die 2x modaal per inkomen geldt en niet voor een gezinsinkomen.

Cookies
door Cookies - Oct 30, 2012 om 12:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Tot nu toe is het zo gebleken dat bij veranderingen de mensen met de minste inkomsten erop achteruit gaan........

Als er 1 groep is die NIET achteruit gaat met deze plannen, is het wel de minima groep.

Cookies
door Cookies - Oct 30, 2012 om 12:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Straks gaat de eigenbijdrage naar 350 euro - en dit gaat zeker nog meer gevolgen hebben voor mij, gezien ik ziek ben en verplicht elk jaar naar het ziekenhuis moet......

De verhoging van het eigen risico wordt VOLLEDIG gecompenseerd voor minima.

Als je je nou eerst eens verder verdiept in de plannen, voordat je dingen schrijft die niet kloppen?

Cookies
door Cookies - Oct 30, 2012 om 13:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Die belastingverlaging heeft totaal geen invloed op mensen die op het minimum van het minimum zitten - wellicht als ze wat bijkrijgen vloeit dit weer weg in de verhoogde eigen bijdrage. Deze maatregel is alleen aantrekkelijk voor mensen die genoeg geld ontvangen.

En dus heel wat meer belasting betalen dan mensen met het minimumloon. Van dat beetje belasting wat de minima betalen, wordt de schatkist niet gevuld.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 30, 2012 om 14:11
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 30 okt 2012, 12:54]......Tot nu toe is het zo gebleken dat bij veranderingen de mensen met de minste inkomsten erop achteruit gaan........

Als er 1 groep is die NIET achteruit gaat met deze plannen, is het wel de minima groep.

WE zullen af moeten wachten to in 2014 en dat is inderdaad een heel eind weg. Er kan nog van alles gebeuren voordat het zo ver is.Maar als er helemaal geen commentaar op komt dan nemen ze aan dat het goed gevonden wordt.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 30, 2012 om 14:27
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 30 okt 2012, 12:54]......Tot nu toe is het zo gebleken dat bij veranderingen de mensen met de minste inkomsten erop achteruit gaan........

Als er 1 groep is die NIET achteruit gaat met deze plannen, is het wel de minima groep.

ie
door ies - Oct 31, 2012 om 11:44
6 Antwoorden / 0 Vragen

Als de zorgpremie voor mensen met een minimum inkomen echt 20 euro wordt, dan kan ik me me misschien aanvullend verzekeren - als de eigen risico het toelaat, want dat wordt nog steeds knokken als ik 350 euro of meer per jaar moet betalen - betalingsregelingen zorgen er dan voor dat ik nog steeds op 70 euro per maand zal zitten en als dat zo is zal aanvullend verzekeren nog altijd geen optie zijn.
Echter eerst zien, dan geloven. Mede omdat - voordat de premie niet meer inkomens afhankelijk was - de premie inkomensafhankelijk ook al rond de 50 euro lag. Maar goed, we zullen zien. Als rijkere mensen het dan vergoed krijgen via een belastingverlaging dan is dat een prima compensatie. Mensen met het minimuminkomen zijn namelijk meer gebaat bij directe zichtbaarheid van kostendrukking (in rekeningen die op de deurmat vallen), dan via een cijfermatigsysteem waarbij het geld vaak niet zichtbaar is en op die manier verdwijnt.

ie
door ies - Oct 31, 2012 om 11:48
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 30 okt 2012, 12:56]........Straks gaat de eigenbijdrage naar 350 euro - en dit gaat zeker nog meer gevolgen hebben voor mij, gezien ik ziek ben en verplicht elk jaar naar het ziekenhuis moet......

De verhoging van het eigen risico wordt VOLLEDIG gecompenseerd voor minima.

Als je je nou eerst eens verder verdiept in de plannen, voordat je dingen schrijft die niet kloppen?

Is dat zo? Volledig gecompenseerd voor minima? Ik heb nog NOOIT een compensatie hiervan gehad / gezien. Daarbij als dat misschien aan de orde gaat zijn, is het ook nog maar misschien - dus gewoon afwachten en het is niet erg om je ongerustheid uit te spreken! Ik ben ook verplicht om elk jaar naar het ziekenhuis te gaan. En als je geen minima bent krijg je compensatie via de belastingverlaging.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 31, 2012 om 13:27
7840 Antwoorden / 95 Vragen

TS Schrijft de premie inkomensafhankelijk ook al rond de 50 euro lag.
Nu het is een percentag en geen vast bedrag. Het is 50064 euro met een percentag van 7,1 %

jobiejoba
door jobiejoba - Oct 31, 2012 om 20:40
134 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 30 okt 2012, 12:54]

Als er 1 groep is die NIET achteruit gaat met deze plannen, is het wel de minima groep.

Dat is misschien zo als je er een ding uitlicht. Heb je een laag inkomen en studerende kinderen die geen beurs meer krijgen maar een lening en een zieke partner dan levert zo`n gezin opeens heel veel in.

alexishoop
door alexishoop - Oct 31, 2012 om 23:36
562 Antwoorden / 6 Vragen

je kan het ook positief zijn, mijn volgende looneis is 70000+ :)

valerius-2
door valerius-2 - Oct 31, 2012 om 23:38
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=jobiejoba schreef op woensdag 31 okt 2012, 20:40][quote=carola.83 schreef op dinsdag 30 okt 2012, 12:54]

Als er 1 groep is die NIET achteruit gaat met deze plannen, is het wel de minima groep.

Dat is misschien zo als je er een ding uitlicht. Heb je een laag inkomen en studerende kinderen die geen beurs meer krijgen maar een lening en een zieke partner dan levert zo`n gezin opeens heel veel in.

Voor al als u zorgtoeslag heeft want dat willen afschaffen. In de kamer werd door verschillende partijen over de bijstand mensen gesproken dat die maar 20 euro zouden gaan betalen, Maar ze raken wel 70 euro zorgtoeslag kwijt dus schieten ze er niet veel mee op, maar daar wordt niet over gesproken. (Ik ben dus geen bijstand persoon maar ik heb kennissen die er van rond komen) moeten komen.En die hebben geen armoede ,zolang ze met geld om kunnen gaan.