ewokkie
door ewokkie Aug 5, 2009 om 23:49
Geldzaken & recht

Verzendkosten betalen bij kapotte geleverde goederen

Ik heb op het internet bij een bedrijf een treintje met letters gekocht die achter elkaar een naam vormen. Bij aflevering bleek dat een aantal treintjes niet aan elkaar gekoppeld kunnen worden en dat er een aantal letters kapot zijn. Dus de bestelling moet terug gestuurd worden want ik wil wel degelijke spullen hebben als ik iets koop. Ik heb de firma een e-mail gestuurd waarin ik heb verteld dat er een aantal treintjes niet goed waren en dat ik de zending terug wilde sturen en de koop ongedaan wilde maken. Als antwoord kreeg ik daar op dat ik het pakket met de post terug kon sturen en dat dan de verzendkosten voor mijn rekening komen. Is dat waar? Volgens mij moeten wij niet tweemaal verzend kosten betalen. Ik heb immers al een keer verzendkosten betaald en de spullen zijn ondeugdelijk dus volgens mij komen dan de verzendkosten bij retourzending voor de firma die de spullen heeft geleverd.

Graag een antwoord.

Bovendien is het zo, dat de pakketdienst die de firma had ingehuurd om het pakje bij ons af te leveren, het pakje gewoon in een open tuin op een vakantiepark heeft neergelegd. Mag dit zo maar? Moet ik dan een klacht indienen bij de pakketdienst want volgens de firma van de treintjes hebben zij daar niks mee te maken. Ik vind dit allemaal erg vreemd. Zij hebben tenslotte die pakketdienst ingehuurd en als er dan iets niet goed is moeten zij dat toch regelen?



611 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2009 om 00:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het wordt wel een beetje saai als we bijna elke vraag moeten beantwoorden met een verwijzing naar Consuwijzer. Dat is een openbare website, iedereen mag 'm bezoeken.

Verzendkosten en voorwaarden bij retournering:



U betaalt de verzendkosten


Koopt u een product via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit
een catalogus? En besluit u binnen zeven werkdagen dat u het product toch
niet wilt kopen? Dan hoeft u alleen de kosten voor het terugsturen te
betalen.



U krijgt de bezorgkosten terug


Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis afgeleverd te krijgen?
Dan krijgt u dit bedrag weer terug. U kunt er ook voor kiezen om de
bezorgkosten niet terug te krijgen: dan kunt u het product gratis
terugsturen.



U bewijst dat u het product hebt teruggestuurd


Stuurt u een product terug? En raakt het product kwijt of beschadigd? Dan
moet u wel kosten betalen. Daarom is het verstandig om te vragen naar een
"bericht van ontvangst" als u iets terugstuurt. U vraagt dit bij het
postkantoor of de koeriersdienst. Als het product bij de verkoper is
aangekomen, krijgt u hiervan een bewijs. Het is handig om dit bewijs te
hebben, want een verkoper kan zeggen dat het product niet is aangekomen. Dan
kunt u bewijzen dat dit wel is gebeurd.



Geen bewijs nodig


Veel verkopers bezorgen zelf de spullen, en halen ze ook weer op. Dat
heeft voor u een groot voordeel, omdat u dan niet hoeft te bewijzen dat u het
product hebt opgestuurd. En als een product tijdens het vervoer beschadigt,
hoeft u niets te betalen.



Hoe stuurt u het product terug?


In de algemene voorwaarden staat meestal hoe u een product moet
terugsturen. Soms zijn er speciale regels voor dure spullen of spullen die
makkelijk kapot gaan. Vraag de verkoper of er bij uw product speciale regels
gelden.









ve
door verwijderd - Aug 6, 2009 om 00:54
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Edwardus,

Ben jij altijd zo onaardig in je antwoorden of alleen bij mij?

Als ik het antwoord zelf had geweten zou ik de vraag niet hebben gesteld toch? En als een product niet goed is dacht ik toch echt dat je het kosteloos terug kon sturen. Bovendien geef je antwoord op een deel van mijn vraag en niet op het tweede gedeelte. Misschien heb je niet alles helemaal gelezen en dacht je dat er weer een of andere zeurpiet was met een lullig vraagje. Al je het niet leuk vind om antwoord te geven, doe het dan gewoon niet en als je het wel wilt doen doe het dan goed en helemaal. Ik begrijp namelijk uit je reactie dat je het nogal saai vindt om alle vragen te moeten beantwoorden met consuwijzer?? Ik heb daar nog nooit van gehoord en wist dus niet dat en hoe ik dat kan vinden.



ve
door verwijderd - Aug 6, 2009 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag ewokke,


Je schrijft: Ik heb de firma een e-mail gestuurd waarin ik heb verteld dat er een aantal treintjes niet goed waren en dat ik de zending terug wilde sturen en de koop ongedaan wilde maken.


Als een produkt direkt na ontvangst beschadigd of defekt blijkt, dan kun je dat produkt terugzenden op kosten van de verkoper. Hij heeft immers niet geleverd wat er is afgeproken) Nu je echter de koop ongedaan wil maken (dat kan binnen 7 werkdagen), moet je wél de verzendkosten zelf betalen. Zo staat dat in de wet (BW7) en niet anders.


Sukses en vriendelijke groet, ReadAC.


 

ve
door verwijderd - Aug 6, 2009 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

---------U betaalt de verzendkosten

Koopt u een product via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus? En besluit u binnen zeven werkdagen dat u het product toch niet wilt kopen? Dan hoeft u alleen de kosten voor het terugsturen te betalen.   --------


ConsuWijzer - Verzendkosten en voorwaarden bij retournering


 Dat het defekt was doet daar niets aan af, dan had je het moeten laten omruilen voor een niet defekt……….


  

ve
door verwijderd - Aug 6, 2009 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi Stacy,

Ik heb de firma gevraagd of zij de kapotte deeltjes van de trein willen repareren of vervangen en dat gaan ze dus nu ook doen en daar hoef ik inderdaad geen verzendkosten voor te betalen. Bedankt voor de informatie. Als zoiets ooit nog een keer gebeurd, zal ik niet meteen zeggen dat ik de koop wil ontbinden, maar eerst vragen of er een oplossing komt van de kant van de firma zelf.

Volgens de firma moet ik zelf kontakt opnemen met de pakketdienst die zij hebben ingeschakeld dus dat ga ik zeker doen.



ve
door verwijderd - Aug 6, 2009 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi Read,

Bedankt voor je informatie. Ik heb weer wat geleerd en weet nu wat mijn rechten zijn




ve
door verwijderd - Aug 6, 2009 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,


--En als een product niet goed is dacht ik toch echt dat je het kosteloos terug kon sturen--


Dat je geen defekt artikel wilt is logisch maar je wilt ze geen kans geven alsnog een juist artikel te leveren, je annuleert nu ook gelijk de bestelling.


Bij omruiling zou het kostenloos omgeruild worden........en voor die (extra) zending betaal je dan geen (extra) porto.


Maar je zit dus altijd aan een keer porto betalen vast bij koop op afstand.


Dat de pakketdienst slechte dienst levert zou de firma zich wel aan moeten trekken, ze betalen er tenslotte voor.....maar bij zulke ongeinteresserde firma`s moet je gewoon Nooit meer iets bestellen, misschien veranderen ze eens wat aan hun werkwijze als alle klanten wegblijven ;-)


Succes,

ve
door verwijderd - Aug 6, 2009 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik wil graag iedereen hartelijk bedanken voor de antwoorden die ik op mijn probleem heb gekregen.

Inmiddels is het probleem bijna opgelost. Als het goed is krijgen we de treintjes die niet goed zijn opnieuw toegestuurd en dan hoeven we dus niet nogmaals verzendkosten te betalen. Bovendien mogen we de treintjes die niet goed zijn ook nog behouden. Er is namelijk wel mee te spelen, maar je kunt ze niet aan elkaar koppelen zodat er een naam ontstaat en dat was de bedoeling.

Nogmaals iedereen bedankt voor jullie reactie


groetjes marielouise



ve
door verwijderd - Aug 6, 2009 om 23:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja ik ben altijd onaardig en heel af en toe maak ik een uitzondering.
Enfin, nu weet je dus wat Consuwijzer is. Maak er maar goed gebruik van.



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ni
nicmol - Jun 17, 2024 om 13:39
Vrije tijd & tuin

Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen

Ik  heb eenderde van in de  tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw 
Ze zeiden dit

Goedemiddag, Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag. Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta ... Lees meer

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer

het rooie draakje
het rooie draakje - Jun 14, 2024 om 14:52
Geldzaken & recht

Aflossing lening bij Vesting Finance van NN

Onlangs hebben wij een aflosnota bij Vesting Finance opgevraagd om onze lening ( die ze ovegekocht hebben van Nationale Nederlanden ) vervroegd te kunnen aflossen.
Deze is netjes opgestuurd en door ons betaald. We hebben hier verder geen bewijs van gekregen.
Na gebeld te hebben was hun antwoord : Kijk maar op BKR... ( en daar staat hij een maand na inlossen nog steeds op "lopend")
... Lees meer