H5
door H5 Mar 6, 2020 om 16:55
Geldzaken & recht

Voetbaltickets Italië corona

Wij hebben bij Voetbalreizenxl 2 tickets voor een wedstrijd van Juventus gekocht a 199 per stuk.

Aangezien de komende maand zonder publiek gespeeld wordt kunnen we niet gaan en willen wij dus graag ons geld terug.

Nu kregen we vandaag het aanbod dat ze 70% teruggave deden omdat ze ook nog niet wisten wat zij zelf ervan terug konden ontvangen omdat ze besteld zijn bij hun leverancier. Wij vinden dat zelf te weinig... Wat is redelijk in deze? Wij vinden hun redenen twijfelachtig...

2620 5 Rapporteer

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Mar 6, 2020 om 16:59
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Lijkt me, tot nu toe, een redelijk aanbod als men bij Voetbalreizenxl ook nog niet weet wat ze zelf terugkrijgen. Accepteer, onder voorbehoud, de 70% en maak duidelijk dat u het gehele bedrag terug wilt als ook zij dat ontvangen. Dus maar even op schrift stellen. Succes ermee.

H5
door H5 Mar 6, 2020 om 17:20
Antwoorden / 1 Vragen

Nou dat zeggen ze dus dat ze dat niet weten.. maar ik vind het twijfelachtig. Beroepen zich op het feit dat contact met Italië lastig is op dit moment. Alsof het oorlog is...en geen verbinding tot stand kan komen.

Verder krijg je de kaartjes op de dag van aankomst in het hotel dus zijn de kaartjes wellicht nog niet eens gekocht. Heb begrepen dat de sites zo werken...

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 6, 2020 om 17:03
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Er is sprake van een negatief reisadvies maar als ik deze lees zou ik in ieder geval de 70% onder voorbehoud accepteren https://www.plusonline.nl/consumentenrecht/negatief-reisadvies-krijg-ik-mijn-geld-terug  en /of deze https://zakelijk.infonu.nl/juridisch/67386-negatief-reisadvies-annuleren-en-je-geld-terugkrijgen.html

Correctie nu ik ook even op de site van voetbalreizen heb gekeken: als al gezegd: onder voorbehoud accepteren maar daarin dus melden dat u er vanuitgaat dat op basis van hun melding dat zij werken volgens reisbureau code u op basis van het negatieve reisadvies verwacht het gehele bedrag terug te ontvangen. Ik zie niet dat het bureau is aangesloten bij de ANVR en SGR en dat maakt het wel iets lastiger als dat inderdaad niet zo is.

H5
door H5 Mar 6, 2020 om 17:23
Antwoorden / 1 Vragen

Als zij volgens betrouwbare leveranciers hun kaartjes kopen dan krijgen die partijen ook hun geld terug. Alleen ben ik bang dat ze dat dus niet doen..maar ook de algemene voorwaarden lezende kan ik daar toch niet de dupe van zijn.

Tr
door Trostomaat Mar 8, 2020 om 03:00
239 Antwoorden / Vragen

Wat heeft het negatieve reisadvies en de SGR/ANVR er nu weer mee te maken, heremietkreeft? Het gaat niet om een geboekte reis, maar om de aanschaf van een voetbalkaartje, Het kaartje heeft geen waarde, omdat er geen publiek zal worden toegelaten bij de wedstrijd. Daar dient de focus op te liggen, niet op het al dan niet gelden van een negatief reisadvies. Zonder negatief reisadvies zou de wedstrijd ook niet bezocht kunnen worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 8, 2020 om 10:07
16887 Antwoorden / 202 Vragen

@TROSTOMAAT: Het is, jammer dat u zich dat kennelijk realiseert, een absoluut gegeven dat er een negatief reisadvies is en de tickets zijn gekocht bij een in voetbalreizen gespecialiseerd reisbureau dat aangeeft onder de reisbureau code te werken! En de reisbureaucode is de ANVR/SGR code.

Tr
door Trostomaat Mar 8, 2020 om 22:11
239 Antwoorden / Vragen

Wartaal, waarmee u geen enkel coherent punt maakt. Die ANVR/SGR connectie doet er niet toe. Er zijn losse kaartjes gekocht. Er is geen reis geboekt.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Mar 6, 2020 om 19:02
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo H5 ,

Voetbalreizenxl is aangesloten bij Webshopkeurmerk , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels .

https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/webwinkel/?key=15096

https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/

H5
door H5 Mar 6, 2020 om 19:21
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u

marita5
door marita5 Mar 6, 2020 om 19:22
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan suc6

pe
door peter.subnel@gmail.com - Mar 10, 2020 om 18:58
1 Antwoorden / Vragen

Hallo,

Ik heb voor 1000 euro 6 kaarten gekocht voor de Bundesliga voetbalwedstrijd Dortmund-Schalke. Vandaag krijg ik te horen dt vanwege de corona maatregelen de wedstrijd gesloten is voor publiek. De reisorganisatie wil me 75% van het bedrag terugbetalen (of 100% tegoedbon met restricties). Reden: 25% wordt ingehouden vanwege gemaakte kosten. Ik vind de in rekening gebrachte kosten buitensporig hoog. Wanneer ik deze casus vergelijk met afgelastingen van concerten denk ik dat de reisorganisatie geen recht heeft op het inhouden van de 25%.

Graag uw advies hoe te handelen om ervoor te zorgen dat ik krijg waar ik recht op heb.

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/waar-heb-je-recht-op-als-een-evenement-wordt-afgelast/
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/andere-onderwerpen/concert-afgelast

Gr

Peter

Ka
door Kassagebruiker Mar 10, 2020 om 19:04
683 Antwoorden / 5 Vragen

Lekker slim , je email als naam, verander dat via instellingen

H5
door H5 Mar 10, 2020 om 19:22
Antwoorden / 1 Vragen

Wij krijgen 70 % terug. Mijn man stuurt nu alles door aan een jurdisch adviseur op het werk. Zij gaat het bekijken.

Bij Welke organisatie hebben jullie gekocht?