Ge
door Georgie.good Sep 4, 2023 om 10:24
Geldzaken & recht

Vraag over WAO en WIA beoordeling/ wetgeving?

Hallo,
ik ben 45/55% WAO afgekeurd. Sinds 1989 25/35%, sinds 2018 45/55% ivm 3x hernia, 3 hartaanvallen, Astma, 3x knie geopereerd miniscus/ kruisbanden. Ik ben daarna t/m heden postief getest voor Jicht, Fibromyalgie en long-covid door behandelend artsen,verder voor de 2022, 4e keer aan hernia geopereerd, NU nog een hernia L3 en een vernauwing en artrose in de nek C5/6, vernauwing meerdere kleine hartvaatjes 90%, ( hartkrampen en hartritme stoornissen), Astma is ondertussen COPD geworden, ik ben leip van de vele medicatie zo'n 18 verschillende stuks! Ik loop helaas bij psycholoog door de hele ellende! Mijn vraag is Mag het UWV keuren en beoordelen via de WIA of moet men omdat ik 2005 WAO rechten heb behouden via de WAO wetgeving beoordeeld worden. Dus niet WIA, wat is zijn inkomens verlies maar WAO ben ik zieker georden zijn de eerder genoemde kwalen voor 2018 erger geworden en heb ik daardoor recht op een hogere WAO afkeuring? Het is mij allemaal niet zo duidelijk? de ene zegt dit, de ndere zegt dat??? Wie kan mij eerlijk op weg helpen aub! Alvast vriendelijk bedankt!

3475 17 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Sep 4, 2023 om 11:22
857 Antwoorden / 3 Vragen

Het is nogal wat je vraagt. Wij zijn hier geen van allen deskundigen op het gebeied van sociale zekerheid. Wij putten hier voornamelijk uit eigen ervaringen en het nazoeken op internet.
Mijns inziens is dit een vraag die je beter aan een echte deskundige kunt stellen. Wellicht weet het juridisch loket je verder te helpen. Klik hier. Of anders ga op zoek naar een advocaat die gespecialiseerd is in de sociale wetgeving. Ben je toevallig lid van de politieke partij... stuur daar dan een e-mail naar toe.

1paul
door 1paul - Sep 4, 2023 om 11:36
3161 Antwoorden / 0 Vragen

informeer bij een jurist deskundig op dit gebied, kan zo maar zijn dat deze u de goede kant op kan sturen, gezien uw lijst denk ik niet dat u nog verdien mogelijkheden heeft maar de jurist kan u meer vertellen..

deze materie is te gecompliceerd om hier zo maar even een schot voor de boeg te geven!!

Ja
door JannyBoe - Sep 4, 2023 om 11:38
520 Antwoorden / Vragen

Hallo Georgie, ook vanaf hier het advies omhulp te zoeken. Bent u lid van een vakbond? Dan kunt u daar prima terecht. Bent u geen lid? Dan zou ik het worden. Hou rekening met een wachttijd van enkele maanden bij al lopende problemen bij ingang van het lidmaatschap.
Zoals al aangeraden is het Juridisch Loket er ook.

Wat zegt het UWV er zelf over? Op zich voor het UWV een niet al te ingewikkelde zaak om aan te geven of u onder het WAO of WIA regime valt.

Sterkte met uw gezondheid.

Ge
door Georgie.good - Sep 4, 2023 om 11:54
13 Antwoorden / 6 Vragen

Dank u voor zover voor u reacties!

ro
door ronny530 - Sep 4, 2023 om 13:24
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Als u nog onder de oude WAO regeling valt en dat is voor u van toepassing kunt u bij het UWV een herkeuring aanvragen, voor al uw vragen over de AOW is overigens het UWV de aangewezen instantie.
Het juridisch loket of een advocaat raadpregen heeft voor nu nog geen enkele zin omdat u nog niet herkeurd bent en zij dus ook niets voor u kunnen betekenen.

Ge
door Georgie.good - Sep 5, 2023 om 13:52
13 Antwoorden / 6 Vragen

Ronny normaal zou ik zeggen ja, navraag doen bij het UWV. maar helaas zijn zij voor mij een onbetrouwbare bron gebleken in het verleden en juist door tussenkomst van Juridisch loket etc heeft men toen in moeten binden. Ik ben bang dat zij weer gewoon een lulverhaal hou de burger voor de gek verhaal gaan komen, het is daarom ook dat ik de vraag hier neergelegd heb in de hoop kundige betrouwbare, hulpvaardige burgers tegen te komen! Bij het FNV zij de ene persoon wel ze meten via WAO wetgeving oordelen en een ander zegt weer het tegenovergestelde, men weet het niet.  Evengoed vriendelijk bedankt voor u reactie!

ro
door ronny530 Sep 5, 2023 om 14:59
2786 Antwoorden / 41 Vragen

In 5 jaar tijd is er toch wel veel veranderd en u zou bij het UWV een herkeuring aan moeten vragen ookal heeft u er geen vertrouwen meer in.
Uw gezondheidssituatie is dusdaning verslechterd en als u geen actie onderneemt gaat het UWV er van uit dat deels arbeidsongeschikt ben en voor een deel in uw eigen inkomen kan voorzien.
Als u door uw gezondheidsklachten in de financiële problemen dreigt te raken kan de gemeente waarin u woonachtig bent u ook op weg helpen want die heeft werknemers in dienst die u verder kunnen helpen.
Misschien heeft u van de gemeente al een aanvullende uitkering en een consulent als zijnde aanspreekpunt en als dat zo is trek de stoute schoenen aan en maak een afspraak omdat uw ziektebeeld wel zeer schrijnend is en er iets aan gedaan dient te worden.

Ge
door Georgie.good Sep 6, 2023 om 10:20
13 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor u reactie Ronnie! Ik heb binnenkort herkeuring maar men blijft steeds bezig over inkomensverrlies maar het gaat mij erom mag dat bij iemand die 45/55% WAO rechten heeft opgebouwd, of moet men beoordelen of ik zieker geworden ben, of eerdere aandoemingen verslechterd zijn? Wat betreft aanvullende uitkering blijkt het zo te zijn dat als je 45/55% of meer afgekeurd bent het UWV. moet aanvullen tot het minimum, ik geen aanvullende bijstan bij de gemeente hoef aan te vragen, dit is mij zever duidelijk! Ik hoop dat er nog iemand mee kijkt of misschien Kassa meekijkt om aub mee te denken, mee wil/kan helpen? Alvast dank!

Ge
door Georgie.good - Sep 6, 2023 om 10:21
13 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor u reactie Ronnie! Ik heb binnenkort herkeuring maar men blijft steeds bezig over inkomensverrlies maar het gaat mij erom mag dat bij iemand die 45/55% WAO rechten heeft opgebouwd, of moet men beoordelen of ik zieker geworden ben, of eerdere aandoemingen verslechterd zijn? Wat betreft aanvullende uitkering blijkt het zo te zijn dat als je 45/55% of meer afgekeurd bent het UWV. moet aanvullen tot het minimum, ik geen aanvullende bijstan bij de gemeente hoef aan te vragen, dit is mij zever duidelijk! Ik hoop dat er nog iemand mee kijkt of misschien Kassa meekijkt om aub mee te denken, mee wil/kan helpen? Alvast dank!

Topantwoord

Ja
door JannyBoe - Sep 6, 2023 om 11:12
520 Antwoorden / Vragen

Nogmaals, u bent het beste af bij professionele hulpverleners.
Vakbond bijvoorbeeld. Die doet aan WAO/WIA begeleiding en daar is álle kennis in huis over dit soort trajecten.
En daar kent men uw hele dossier in een begeleidingstraject.
Ik kan u met klem aanraden om bij ontmoetingen met de arts en de arbeidsdeskundige van het UWV hulp naast u te hebben op de stoel naast u.

Inhoudelijk: als je een WAO uitkering hebt dan blijft dat zo als je voor 1 januari 2004 ziek geworden bent en sindsdien ziek gebleven bent. Bron.
U bent in 2018 weer gekeurd. Dat zou dan een WAO keuring geweest moeten zijn maar dat weet u zelf het beste. Check de papieren even.

Als u sindsdien zieker bent geworden is het zaak om dat aan te tonen met bevindingen van artsen/specialisten.
Om een en ander in goede banen te leiden hebt u daar nu net die professionele begeleiding bij nodig.
Bedenk dat een al dan niet zorgvuldige en gedegen procedure gunstige of vervelende consequenties voor uw toekomst kan hebben.

atlas1302
door atlas1302 Sep 7, 2023 om 14:50
341 Antwoorden / 13 Vragen

Dat moet hij zeker gaan doen, een nieuw traject en nieuwe keuringen. Hij moet dan ondersteuning krijgen van de betreffende specialisten, die kunnen onderbouwen hoe de gesteldheid is van de persoon.

Ge
door Georgie.good - Sep 7, 2023 om 14:14
13 Antwoorden / 6 Vragen

Janny dank voor u reactie, ik word al begeleid door iemand van een stichting die mensen begeleiden bij de WAO/ WIA. Mijn WAO is van 1998 tot de keuring van 2005 25/35 WAO, dit werd tijdens de keuring van 2005 bevestigd, en men heeft het ook steeds over mijn WAO percentage, maar men blijft over het inkomens verlies aan het zeulen terwijl dat volgens mij bij de WIA hoort. Bij de vakbond verklaarde de ene persoon dat zij de WAO wetgeving moeten volgen en weer een ander zegt dat ze de WIA mogen harteren??? Dank voor u meedenken!

Ja
door JannyBoe Sep 7, 2023 om 14:35
520 Antwoorden / Vragen

Graag gedaan. Prima dat u begeleid wordt.
Nog een afsluitende vraag: wat zegt het UWV?
Is er wellicht sprake van spraakverwarring, verkeerd begrijpen?
Vraag eens om uitleg.
U kunt via inloggen op mijnuwv makkelijk schriftelijk communiceren met het UWV.

atlas1302
door atlas1302 Sep 7, 2023 om 14:47
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ik krijg sterk de indruk dat TS geen goede begeleiding heeft. Hij wordt een beetje met van alles en nog wat afgescheept. Ik heb ook in zo'n traject gezeten en ben er 5 jaar mee bezig geweest, dus ik zie hier veel gelijkenissen, en ben ervaringdeskundig genoeg om te zeggen dat ze het niet zo nauw nemen met TS.
Met al zijn kwalen en stoornissen is hij niet hoger gekomen dan 45%, ik vind dat verbazend!

Ge
door Georgie.good - Sep 8, 2023 om 09:51
13 Antwoorden / 6 Vragen

Reactie op Atlas1302, dank voor u reactie! Ja mijn begeleider vind dit ook en is ook verbaasd dat ik nog niet afgekeurd ben? Hoj begeleid mensen in omgeving Venlo, Roermond en Heerlen en hij vertelde mij dat ik in Roermond of Heerlen allang afgekeurd zou zijn maar Venlo schijnt een aantal zogenaamde artsen een soort van dictatuur te voeren? Kantoor Venlo is afgelopen jaar ook weer het kantoot geweest in Zuid Nederland met de miste afkeuringen??? Ik ben 59, ben jaren actief geweest als portier, beveiliger, dus ik heb wel in de gaten als je bedonderd word maar je staat machteloos en het FNV Limburg vind een goede relatie met dat UWV Venlo belangrijker dan op te komen voor zijn leden en met de vuist op de tafel te slaan. Mijn ervaring helaas! Helaas is de media er ook niet in geintresseerd terwijl er gewoon een tweede toeslagen affaire gaande is door en bij dat UWV, ( kantoor Venlo)! Ik moet as donderdag opnieuw op keuring, word door een arts gekeurd waar ik al diverse malen over geklaagd heb tot aan het tuchtcollege toe, maar het was toen zijn woord tegen mijn woord en dan kun je het als Jn met de Pet schudden. Heb ook nu weer bezwaar ingediend omdat ik een eerlijke onafhankelijke beoordeling niet kan verwachten van die man en van kantoor Venlo, ( slager keur je eigen vlees)!!! Een ander onafhankelijk kantoor schijnt niet te mogen? Ik loop na ondertussen 7jaar van ellene en vechten bij een psycholoog en ben stoned van de medicatie als anti depresieven, Fentanyl pleisters en tabletjes en dan heb ik al de andere medicatie voor hart, longen, maag/darmen en jicht nog niet genoemd! Ik had via FB. al eerder medio en consumenten programma's toestemming gegeven met mij mee te gaan naar zo'n keuring maar helaas???

atlas1302
door atlas1302 Sep 8, 2023 om 11:34
341 Antwoorden / 13 Vragen

Het beroerde is, dat er gekeken wordt wat u nog wel kan in beperkte mate. Of dat werk voorhanden is of uberhaupt mogelijk, daar hebben ze geen boodschap aan. Dan speelt uw opleidingen en werkervaring ook een grote rol, een ingenieur met uw kwalen zal zeker moeilijker te plaatsen zijn in het proces, en dus sneller afgekeurd. Ik gok dat u geen ingenieur bent, niet kwalijk bedoeld.

Dan heeft u nog 8 jaartjes voor de boeg en belandt u van het ene in het andere, de AOW. Ik weet niet wat u allemaal op het spel wilt zetten en het u waard is om de wedstrijd te winnen, ik kan dat moeilijk inschatten. Creatief denken kan oplossingen bieden, maar is ook zeker een zware klus.

Vervelend dit.

Ge
door Georgie.good Sep 10, 2023 om 13:53
13 Antwoorden / 6 Vragen

Nou ik ben al vanaf 2016 bezig met deze ellende, eigenlijk al eerder vanaf 2014 waarbij het UWV diverse malen pobeelrden mij te korten. Dankzij Jurisdisch loket moest men mij alsnog in het gelijk stellen en het geld terug geven! 2016 kwam ik in de ellende, bedrog leugen en oplichting van de UWV artsen, arbeidsdeskundigen en hun vooringenomenheid en koste wat het koste ervoor te zorgen dat ik geen gebruik mocht maken van mijn rechten en opgebouwde rechten, ik had immers 36 jaar gewerkt ondanks alle ellende, pijn, angst, verdriet teleurstelling en ondertussen moord gedachtes, daarvoor onder behandeling van psycholoog en vol medicatie. Ik ben in 1999 afgekeurd voor zware beroepen, beveiligingopleiding gedaan, t/m 2016 als portier, recptionist werkzaam geweest in de hotelbramche, verder vrijwilligerswerk EHBO van 1995 t/m 2018 en vrijwilliger bij dierenambulance.. Mij houdt je niet zomaar voor de gek met mijn EHBO, BHV, Burger Hulpeverlener en inzetten tijdens feesten, evenementen, etc. en als portier ervaring, maar u had eens moeten horen met welke liste en leugens die zogenaamde artsen mij woorden in de mond probeerden te leggen, onderzoeken en opmerkingen tijdens de keuringen die in mijn voordeel waren werden gewoonweg niet vermeld in de rapportage. Ik kreeg opmerkingen door die zogenaamde artsen van:  Ik kan mij niet voorstellen dat hartkrampen pijn doen,Ik geloof niet dat u nieuwe herina's in u onderrug zitten, zal wel littekenweefsel zijn terwijl in 2005 MRI scan duidelijk twee nieuwe hernia's liet zien, afgelopen jaar een van de hernia's weggehaald en wervels aan mekaar vastgezet. Ik geloof niet dat u als nr 12 kind uit een gezin van 14 kinderen vanaf dat u kon lope al mee moest werken, met u vader in de vakanties en weekenden naar de ijzergieterij moest gaan om te werken etc en zo heb ik nog wel een batterij opmerkingen zoals, u zulkt wel geen last meer hebben van jicht, ( mijn antwoord daarop werd niet vermeld in de rapportage), en ga zo maar door, u kunt drie keer per dag, ( op drongend advies van cardioloog, om verslechtering te vertragen max een ahlf uur wandelen dan kunt u dat ook 6u per dag en ga zo maar door! Rechtbank is ook niet te vertrouwen, rechter verklaarde botweg, UWV heeft u toch gekeurd, hoe dat gegaan is interesseert mij niet het UWV heeft haar plicht gedaan dus u kunt het schudden. ( Mijn gevoel was toeslagen affaire, vervolg deel 2 het UWV! En zo kan ik nog een heleboel dinge vertellen die ik daar meegemaakt heb! En hoezo iemand met een hoog inkomen eerder afkeuren dan Jan met de Pet ivm. inkomensverlies???? Pure discriminatie en meten in twee maten???

Ge
door Georgie.good - Sep 8, 2023 om 10:00
13 Antwoorden / 6 Vragen

Reactie op Janny! Het UWV. (Venlo), vertrouw ik niet! Heb al eerder meningverschillen gehad met het UWV waarin zij stellig zijden in hun recht te staan maar na inmenging van het Juridisch loket werd ik alsnog in mijn gelijk gesteld. Van 2014 t/m 2016 tot drie keer toe uiteindelijk mede dankzij klagen en Juridisch loket uiteindelijk in het gelijk gesteld en het geld wat zij terug geboekt hadden weer terug ontvangen! Alleen al de stress die ik vanaf de eerste hartaanvallen 2014 ondervind door al dat onrecht en het proberen mij te bestelen en/of een oor aan te naaien heeft van mij een heel wantrowend depressief persoon gemaakt! Ik hoop dat ik as. week net over de tafel vlieg als ik weer op welke manier dan ook merk dat men mij ptobeerd woorden in de mond te leggen of te bedonderen> Ik heb nu buiten de medicatie extra behandelingen bij de psycholoog maar ik ben bang dat ik na al die jaren ga ontploffen, valse smeerlappen!!!! Maar evengoed bedankt Janny voor u reactie!

Ja
door JannyBoe Sep 8, 2023 om 11:50
520 Antwoorden / Vragen

Ik wens u heel veel sterkte en succes de komende week bij het UWV!
En fijn dat u zich goed laat helpen, alleen is er niet door te komen in dit soort procedures.
Als ik uw verhaal zo lees snap ik ook niet waarom u niet al lang voor 100% arbeidsongeschikt ben verklaard.
Misschien gebeurt dan nu alsnog en geeft dat financieel en mentaal eindelijk rust.
Het ga u goed!

atlas1302
door atlas1302 - Sep 8, 2023 om 10:35
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ik weet niet of dit voor u mogelijk is, maar ik heb het toen zo gedaan. Ik zat in Rotterdam en werd helemaal niet afgekeurd, ik kon gewoon aan de bak niets aan de hand. Mijn begeleidster van Riagg heeft toen bezwaren ingediend, er werden verontschuldigingen aangeboden maar veel verder kwamen ze niet.
Heb mijn huis verkocht, een knappe woning aan de vliet en ben in een caravan gaan wonen in BoZ. Ik had toen ook geen werk meer, wat kon het me nog schelen!

Heb mijn Nissan Patrol om een boom heengevouwen omdat het zwart voor mijn ogen werd, en in het ziekenhuis in BoZ uitgelegd wat de oorzaak hiervan is.  Ik kwam dus bij een andere keuringsarts in Breda, ik kreeg nog net niet een kop koffie met een koekkie, en werd na een paar jaartjes keuren en herkeuren! uiteindelijk toch volledig afgekeurd.

Ik kan nog wel meer vertellen over UWV, ik ben er van af en heb mijn AOW. Maar het heeft me ruim 5 lange jaren aan me geknaagd, dat UWV gewoon die macht heeft (gehad) en kan misbruiken. Vandaar dat ik nu ook allergisch ben voor alles wat maar problemen kan veroorzaken in Nederland. De regeltjes, wetjes, structuur, bureaucratie..etc, allemaal goed bedoeld natuurlijk. Maar niet fijn om in te leven als je niet functioneert zoals het hoort, het gross.

Co
door Cor0789 - Sep 13, 2023 om 09:32
27 Antwoorden / 5 Vragen

U kunt wellicht wel ander werk doen dan beveiliging enz.? Bv. administratief werk? Telefoondienst?
Als ik lees wat U allemaal nog wel kunt doen om uw recht te halen plus het vrijwilligerswerk dan begrijp ik UWV dus ook wel.

Ja
door JannyBoe - Sep 13, 2023 om 10:14
520 Antwoorden / Vragen

Begrijp ik u nu goed @CORO789? Het feit dat de vraagsteller met hulp aan zijn zij voor zijn rechten gaat lijkt u te zien als arbeidsvermogen?
Zo van als je dat kunt dan kun je ook wel werken?

Onbegrijpelijk en ongepast.
Lees de inhoud nog eens heel rustig door.
En laat het tot u doordringen hoe slopend dit proces voor de vraagsteller is.
Hij en de begeleiding verdienen respect voor het opkomen van de eigen belangen.
Veel mensen hadden in een eerder stadium al lang de moed opgegeven.

Co
door Cor0789 Sep 13, 2023 om 10:28
27 Antwoorden / 5 Vragen

Ook in dit forum kost het hem geen geen moeite om zijn ziektes te beschrijven en allerlei beschildigingen te uiten naar bv bureau Venlo. Blijkbaar heeft hij daar geen moeite mee.
Adminstratief werk voor zeg 4 uur per dag zou toch tot mogelijk werk kunnen behoren?

Of vind jij dat iedereen maar in de WAO moet?

atlas1302
door atlas1302 Sep 13, 2023 om 10:47
341 Antwoorden / 13 Vragen

Wat heeft u tegen WAO-ers? Sir coro789. Wie bent u om uit te maken dat TS nog wel even kan werken, bent u deskundige op dit gebied of praat het gewoon makkelijk.

Het is maar goed dat het vangnet bestaat, al denk jij er anders over.

Co
door Cor0789 Sep 13, 2023 om 11:31
27 Antwoorden / 5 Vragen

De WAO is uitstekende regeling voor mensen die aan de voorwaarden voldoen. Maar in dit geval heb ik mijn twijfels.

atlas1302
door atlas1302 Sep 13, 2023 om 11:52
341 Antwoorden / 13 Vragen

Maar degene die de voorwaarden bepalen hebben wel de macht, in dit geval een keuringsarts en daar moet ie het van hebben. Ik ben er niet bij geweest, ik weet niet wat daar allemaal speelt, maar als ik dat lijstje goed lees dan heeft TS wel wat probleempjes met zijn gezondheid toch?
Om die twijfels weg te halen van jou, dan zou een onpartijdige arts en/of specialist grondig moeten onderzoeken en een gedegen rapport uitbrengen. Dat moet TS eerst doen, ik weet niet of hij al zover is.

Co
door Cor0789 Sep 13, 2023 om 12:14
27 Antwoorden / 5 Vragen

Maar die keuringsarts vertrouwt Georgie Good niet want heeft hij al eerder mee in de clinch gelegen.

Het is gemakkelijk om maar op iedereen kritiek te hebben maar als hij echt zo ziek is als hij hier beschrijft dan zal een keuringsarts hem echt wel afkeuren neem ik aan. Zeker met ondersteuning van zijn begeleiders.

Ja
door JannyBoe Sep 13, 2023 om 15:28
520 Antwoorden / Vragen

'Of vind jij dat iedereen maar in de WAO moet?'

Wat een absurde opmerking.

U hebt blijkbaar een stoel in huis van een arts of arbeidsdeskundige waar u nu op zit.
En oordeelt volstrekt vanaf de zijlijn dat de vraagsteller blijkbaar niet aan de voorwaarden voldoet.

Als iemand zicht niet goed behandeld acht op wat voor gebied dan ook dan mag diegene opkomen voor zijn/haar rechten.
Dat is bij de rechtbank zo, maar ook bij het UWV.
Bezwaar en beroep is een recht.

Wat u hier aan ongefundeerde oordelen en meningen schrijft doet helemaal niks terzake.

Het is aan de deskundigen van beide partijen om tot een eindoordeel te komen.
Maar pas nadat eventuele bezwaar- en beroepsprocedures zijn afgerond.
En maar goed ook dat het zo gaat!

Co
door Cor0789 Sep 13, 2023 om 19:01
27 Antwoorden / 5 Vragen

@jannyboe misschien eens mijn antwoorden lezen voor je hoog van de toren blaast?

Ik heb mijn twijfels over Georgie Good zijn verhaal. Zijn aandoeningen stroken niet met wat hij aan vrijwilligerswerk heeft gedaan.

En ja iedereen heeft hetcrecht om bezwaar te maken tegen uitspraken. Maar dat heeft hij al verschillende keren gedaan. Maar ook in het ongelijk gesteld als ik het goed begrijp. Maar dan is die keuringsarts weer niet goed. Of bureau Venlo niet objectief. Enz. Daarom heb ik mijn twijfels.

Ja
door JannyBoe Sep 14, 2023 om 08:15
520 Antwoorden / Vragen

Dat u uw twijfels hebt zegt al genoeg. Nog voordat de vraagsteller de voordeur van het UWV is binnengelopen.
En ik lees goed hoor. U uit wel wat meer dan twijfels: 'Zijn aandoeningen stroken niet met wat hij aan vrijwilligerswerk heeft gedaan'.
Dat is een oordeel.

U leest dat hij 'in het ongelijk gesteld is'?
Maar er staat toch juist dat hij in het gelijk gesteld is.

Hij zit in een regulier traject. Ik meen daarover 'hoog van de toren te kunnen blazen' omdat ik diverse mensen bijgestaan heb in UWV trajecten. Als je gezondheidstoestand veranderd is in de loop der jaren ben je verplicht om dat bij het UWV te melden. Dan volgt er uiteraard een herkeuring. Het traject is: Herkeuring, daarna eventueel bezwaar en tenslotte eventueel beroep. Binnen gestelde termijnen.
Daarna houdt het op.

En de vraag was ook al weer: valt de vraagsteller onder de WAO regels of de WIA regels?

Co
door Cor0789 Sep 14, 2023 om 14:44
27 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb mijn twijfels over dit verhaal. Is dat een oordeel / mening over hem? Als jij het zegt.

Als ik in de schoenen van de keuringsarts zou staan zou ik op basis van wat hier is geschreven wel werk voor Georgie Good hebben.
Maar ik ben gelukkig geen keuringsarts. Verre van dat.

Re
door Reinier182 - Sep 13, 2023 om 10:35
163 Antwoorden / Vragen

Ga hulp en advies zoeken bij een jurist of advocaat die hier in thuis is. Deze regels zijn te moeilijk om zomaar advies over te geven want persoonlijke omstandigheden zullen het bepalen. Hier kunnen alleen globale adviesen gegeven worden waar jij niks aan heb. Een vakbond of juridische loket enz kunnen wel goed adviseren en vertellen waar je recht op hebt en wat het UWV mag.

atlas1302
door atlas1302 Sep 13, 2023 om 11:04
341 Antwoorden / 13 Vragen

Het probleem hier is, dat de man wel zijn rechten weet alleen UWV denkt daar anders over. Het is steeds dezelfde keuringsarts van dit logge lichaam UWV, die niet hoger met zijn procentjes komt dan 45%. De enige mogelijkheid is om te ontsnappen van deze keuringsarts en een ander zien te krijgen. Dat is mogelijk, maar dan ga je ook daadwerkelijk het gevecht aan en dat is loodzwaar voor een patiént zoals hier genoemd. Als het nu eenmaal rommelt tussen de arts en de patiënt, dan is er altijd eentje de pineut.

Zoals alle overheidinstellingen zijn zij de baas, u moet met bewijsbare argumenten komen dat zij het verkeerd zien. Affaires genoeg om te noemen waaruit blijkt dat het zo ook is.

Ge
door Georgie.good - Oct 6, 2023 om 14:23
13 Antwoorden / 6 Vragen

Coro789 AUB mijn verhaal es goed lezen! In het verleden mijn positief aandeel aan de samenleving gedaan door in die tijd, ondertussen meer dan 10 jaar geleden vrijwilligerswerk te doen. En daarbij ben ik de afgelopen 16 jaar t/m 2016 werkzaam geweest als portier beveiliger en dat wilt u geen enkele hart/long/ rug patient aandoen.  Even nadenken vootdat u zoiets minachtigs en mensonteerend plaatst. Ik ben benieuwd wat u daadwerkelijke naam is?