eu
door eup1955 May 5, 2013 om 10:14
Geldzaken & recht

Waarom 110 € aan WMO betalen in de maand

Ik vind dit geld weg halen bij de mensen die het hard nodig hebben.
Ik moet 110€ in de maand afdragen aan de WMO.
Ik heb al een wao uitkering en mijn vrouw die is ook cronisch ziek + dat die ook nog mantelzorg voor mijn doe,ze probeer toch nog 2 uur op een dag te werken en dat lukt prima,onze zorgpremie van ieder 350€ zijn we elk jaar kwijt en nog de nodige kosten van t/m 700a800euro in een jaar komen daar nog eens extra bij.worden nu de invaliden de melk koe van de regering,ik kan mijn vakantiegeld gelijk aan de belasting afdragen omdat de uitkeringsinstantie geen belasting op de uitkering in houd.Ik vind dit echt een walgelijke toestand,waarom weer geld weg halen bij de minderheden,Rutte kijk eens verder dan je neus lang is.

700 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 5, 2013 om 19:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als de uitkeringsinstantie, ten onrechte, geen belasting op uw uitkering inhoudt, moet u met hen contact opnemen om dat te laten veranderen.

De bijdrage aan het WMO is afhankelijk van uw gezamenlijke inkomen. U moet daarvan een berekening hebben ontvangen. Als dat volgens u niet correct is, kunt u bezwaar indienen.

Aan het eigen risico is helaas niets te doen, dat geldt voor iedereen.

Als u daarnaast nog andere medische kosten hebt, kunt u die wellicht opvoeren bij de aangifte inkomstenbelasting.

eu
door eup1955 - May 6, 2013 om 08:52
42 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 5 mei 2013, 19:46]Als de uitkeringsinstantie, ten onrechte, geen belasting op uw uitkering inhoudt, moet u met hen contact opnemen om dat te laten veranderen.

De bijdrage aan het WMO is afhankelijk van uw gezamenlijke inkomen. U moet daarvan een berekening hebben ontvangen. Als dat volgens u niet correct is, kunt u bezwaar indienen.

Aan het eigen risico is helaas niets te doen, dat geldt voor iedereen.

Als u daarnaast nog andere medische kosten hebt, kunt u die wellicht opvoeren bij de aangifte inkomstenbelasting.

eu
door eup1955 - May 6, 2013 om 09:03
42 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 5 mei 2013, 19:46]Als de uitkeringsinstantie, ten onrechte, geen belasting op uw uitkering inhoudt, moet u met hen contact opnemen om dat te laten veranderen.

De bijdrage aan het WMO is afhankelijk van uw gezamenlijke inkomen. U moet daarvan een berekening hebben ontvangen. Als dat volgens u niet correct is, kunt u bezwaar indienen.

Aan het eigen risico is helaas niets te doen, dat geldt voor iedereen.

Als u daarnaast nog andere medische kosten hebt, kunt u die wellicht opvoeren bij de aangifte inkomstenbelasting.

Weet u hoe hoog deze drempel is,om de ziektekosten enz...in te dienen bij de belasting.Nou die is echt verschrikkelijk hoog.
Ik heb verschillende malen naar het UWV gebeld om belasting in te houden voor de wao uitkering,maar dat doen ze niet,zelfs bij niemand.
Maar ik vind het gewoon belachelijk dat je vakantiegeld gelijk weer naar den haag kan sturen.

Cookies
door Cookies - May 6, 2013 om 12:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Ik heb verschillende malen naar het UWV gebeld om belasting in te houden voor de wao uitkering,maar dat doen ze niet,zelfs bij niemand.......

Hoe kom je daar nou bij?? Loonbelasting wordt gewoon ingehouden op de WAO-uitkering. Ik denk dat je iets helemaal niet begrijpt.

tijger1
door tijger1 - May 6, 2013 om 12:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die drempel valt dus wel mee. Als u een laag inkomen hebt is die maa 1,65% van uw inkomen, wat daar boven uitgaat mag u aftrekken. En op sommige kosten komt zelfs nog een opslag, afhankelijk van leeftijd.

Het UWV houdt bij iedereen belasting in. Dat is echt onjuist wat u zegt. Of uw uitkering moet lager zijn dan ca. € 7.000 per jaar. En dat kan ik mij echt niet voorstellen.

Zet hier eens uw bruto masndbedrag neer van de WAO. En hebt u daarnaast nog ander inkomen?

En als uw vrouw maar twee uur per dag werkt krijgt zij van de belastingdienst toch ook nog een deel loonheffingskorting uitbetaald?

eu
door eup1955 - May 6, 2013 om 12:48
42 Antwoorden / 20 Vragen

Beste Tijger 1

Ik ga hier op deze site mijn inkomen niet zetten als u een prive mail adres heeft wil ik het u gerust toe zenden,dan kan u zien dat ik niet lieg!!!.
Ik heb nog 10% aanvulling van mijn bedrijfsvereniging daar word wel loonheffing van ingehouden.

groet @eup

Cookies
door Cookies - May 6, 2013 om 13:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=eup1955 schreef op maandag 6 mei 2013, 12:48]
Ik heb nog 10% aanvulling van mijn bedrijfsvereniging daar word wel loonheffing van ingehouden.

Heb je bij aanvraag/toekenning WAO wel ingevuld dat UWV de loonheffingskorting moet toepassen? Bij degene met het hoogste inkomen moet je deze laten toepassen, NIET bij de bedrijfsvereniging waar je maar een paar centen krijgt.

tijger1
door tijger1 - May 6, 2013 om 13:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Beste Eup 1965

Deze site is volkomen anoniem, dus wat dat betreft kunt u rustig uw inkomen vermelden. Ik zeg ook niet dat u liegt, maar volgens mij vergist u zich.

Op het inkomen, wat u van het UWV krijgt wordt altijd standaard loonheffing ingehouden. Er zal ook staan vermeld:
Loonheffingskorting toegepast? Ja. Dus alleen als u, zoals ik al schreef, een heel lage uitkering hebt, kan het zo zijn dat de loonheffingskorting opweegt tegen de in te houden loonheffing.

Dat er op de aanvulling loonheffing wordt ingehouden is helemaal correct.

U zegt dat u per jaar € 800 aan de belastingdienst moet nabetalen en daaruit volgt al dat er op uw uitkering wel loonheffing wordt ingehouden, anders is die nabetaling veel te laag, want u hebt ca. € 2.000 loonheffingskorting.

@carola.83 Ts claimt juist dat er GEEN loonheffing wordt ingehouden en dat doet het UWV natuurlijk wel en zij houden standaard rekening met de loonheffingskorting, wat ook terecht is.

mi
door misaba - May 19, 2013 om 19:07
22 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ga hier even op in, want ook mijn WAO uitkering wordt door het UWV geen loonbelasting ingehouden en ik heb geen zoals TS andere inkomsten. Mijn jaar inkomen bruto € 8.500,00.

Heb het UWV daar ook diverse keren op gewezen, zonder succes. Net als TS kreeg ik te horen dat dit op een "oude" WAO uitkering standaard is. Nu heeft mijn rechtsbijstand ze een brief gestuurd, is even afwachten wat er gebeurt.

tijger1
door tijger1 - May 19, 2013 om 19:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=misaba schreef op zondag 19 mei 2013, 19:07]Ik ga hier even op in, want ook mijn WAO uitkering wordt door het UWV geen loonbelasting ingehouden en ik heb geen zoals TS andere inkomsten. Mijn jaar inkomen bruto € 8.500,00.

Heb het UWV daar ook diverse keren op gewezen, zonder succes. Net als TS kreeg ik te horen dat dit op een "oude" WAO uitkering standaard is. Nu heeft mijn rechtsbijstand ze een brief gestuurd, is even afwachten wat er gebeurt.

Als u geen ander inkomen hebt dan die WAO uitkering zult u daarover dus ca. € 1.144 moeten nabetalen.

Ik ken heel wat mensen met een WAO uitkering van het UWV, bij iedereen wordt standaard de loonheffingskorting toegepast en over het daarboven uitgaande wordt loonheffing ingehouden. Ook bij een "oude " WAO uitkering van meer dan 30 jaar geleden.

Ik zie niet in waarom u daarvoor uw rechtsbijstand moet inschakelen. U kunt gewoon verzoeken om loonheffing in te houden. En afgezien daarvan, u kunt ook de belastingdienst verzoeken om een voorlopige aanslag op te leggen.