in
door indalo Sep 2, 2006 om 12:41
Geldzaken & recht

Wasmachine

Mijn Velo TC 2800 de Luxe half-automaat wasmachine van 1 jaar is kapot.
Ik heb wettelijk twee jaar garantie, maar de fabriek in Barendrecht is failliet en naar mijn garantie kan ik fluiten.
Wasmachine reparateurs in mijn omgeving weigeren service te verlenen of reparaties uit te voeren aan een Velo.
Een was zo vriendelijk om het element door te meten, 27,5 ohm, dat komt overeen met 1900 watt.
Weerstand tussen element en aarde oneindig. Volgens hem was het element in perfecte conditie en lag het aan
de schakelklok, omdat alleen bij de laatste spoelgang, bij het innemen van de wasverzachter, de machine kuren vertoonde.

Velo probeert een doorstart te maken, maar men heeft geen personeel, geen bestel-auto's en geen service-monteurs.
De oude verplichtingen en schulden zijn niet overgenomen. Men belooft heel veel, maar doet niets.
Ik moest mijn wasmachine zelf naar Barendrecht brengen voor een reparatie tegen betaling.
Ik heb mijn machine op vrijdag gebracht en maandag weer gehaald.
2 x 350 km. want ik woon in Roermond.
Hoewel er in mijn machine geen spatje kalk zat liet men mij een volledig verkalkt en weggevreten element zien,
wat zogenaamd vervangen was. Nooit lekkage gehad maar toch een volledig verteerde en gescheurde slang, die nooit uit
een 1 jaar oude machine kan komen. Verder leek de machine die klaar stond niet op de machine die ik ingeleverd had.
Ik weet vrijwel zeker dat ik NIET mijn eigen machine heb teruggekregen, maar ik kan dit helaas niet bewijzen.
Geen nota ontvangen, 50 euro zwart betaald.
Thuis gekomen, bij de eerste was sloegen de stoppen door. De centrifuge, die eerst prima werkte, is in deze machine kapot.
De machine die ik heb mee gekregen wijkt op 11 punten af van mijn eigen machine.
Ik weet 100 % zeker dat Velo mijn nieuwe machine heeft gejat en een oud en kapot wrak heeft mee gegeven,
maar hoe kan ik dit bewijzen? Heeft u ee sugestie?

In ieder geval bedenkt u wel drie keer voor u zaken doet met Velo !!!

2064 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 2, 2006 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is het antwoord dat ik van de leverancier heb gekregen na het melden van de storing.

Geachte W.J.O.Lourens - Cleuren,

  Op 10.08.2005 heeft u bij mij geleverd een was-automaat
Velo TC 2800 de luxe.
Deze machine is sinds een week kapot, waarschijnlijk is het verwarmingselement of klok
defect.  Wat nu ?????

Even bellen met Velo voor een reparatieafspaak.
tel  0180 - 612088 of 0113 -313199

met vriendelijke greot,
Rob Groen

Op de machine die ik heb meegekregen is duidelijk te zien dat type plaatje met serie nummer op knullige wijze zijn verwisseld.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2006 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alhoewel u niet verplicht was om die wasmachine naar de fabrikant te brengen, heeft u dit op advies van die leverancier (verkoper) wel gedaan. Dit wil dan niet zeggen dat die verkoper niet meer verantwoordelijk is. In tegendeel, dat is hij nog steeds.

In dit geval zou ik eerst overleggen met die verkoper en te proberen om uw eigen gerepareerde machine terug te krijgen, zonder dat er verder enige kosten in rekening gebracht worden. Doe dit overleg wel in persoon en niet per telefoon. Neem desnoods iemand mee die verstand van zaken heeft inzake uw rechten.

De kans is aanwezig dat die verkoper zich aan zijn verantwoordelijkheden wil onttrekken. In dat geval die verkoper schriftelijk (en aangetekend) aansprakelijk stellen. Ook hierin vermelden dat u uw wasmachine heeft afgeleverd in Barendrecht op verzoek van hem (die verkoper) en dat u een andere wasmachine heeft terug gekregen, die in een veel slechtere staat verkeert als die, die u heeft afgeleverd.

Tevens hierin vermelden (eisen) dat u binnen 14 dagen uw eigen (gerepareerde) wasmachine terug dient te krijgen.

In deze lopen echter 2 zaken naast elkaar: de verkoper is verantwoordelijk voor de garantie en u verzocht heeft om dat apparaat naar de fabrikant (VELO) te brengen  en  die fabrikant (VELO) die u een verkeerde wasmachine retour heeft gedaan. Dit laatste mogelijk opzettelijk, gezien het verwisselde serienummerplaatje.

Probeer dus eerst alles te regelen via de verkoper.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2006 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat naar de garantie fluiten, fluiten doe ik zelf wel, en dat de fabriek niet meer bestaat, geen enkel probleem, de winkel moet zelf repareren, of laten repareren, en als niet mogelijk wegens ontbreken onderdelen die niet  meer leverbaar zijn, een andere machine, met aftrek van vergoeding voor de gebruikte periode.

Bij CV ketels heb ik voor een niet meer bestaand merk 3 ketels vervangen, en de nog goede voor de overige klanten gebruikt, maar mensen die reparatie eisen wel op de toekomst gewezen.

Bij een niet meer  bestaand merk inruilen voor een nog steeds leverbare is volgens mij beter.

Het komt meer voor, soms ook verdwijnt de importeur, merk zit ver weg, en dan doen we dat wel vaker.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2006 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

(vervolg):

wat u ook dient te doen is bewijs en getuigen verzamelen:

- maak voor uw eigen administratie (digitale) foto's van deze wasmachine en vooral meerdere foto's van dat plaatje waar het serienummer op staat. Vanuit meerdere hoeken.

- de waterleidingmaatschappij Limburg mailen (of gratis bellen: 0800-0233040) en vragen wat de gemiddelde waterhardheid was van het afgelopen jaar en of met deze hardheid de kans bestaat dat een verwarmingselement van een wasmachine na 1 jaar helemaal verkalkt is. Hiermee kan eventueel aangetoond worden dat uw oorspronkelijke verwarmingselement mogelijk niet verkalkt kan zijn. Zoals ik het heb gevonden, was de hardheid bij u tussen de 10,8 en 13,8 Duitse gr. (zie WML).

- de fabrikant van het wasmiddel, wat u gebruikt, mailen en vragen of met die voornoemde hardheid en met gebruik van dat wasmiddel, het verwarmingselement kan/mag verkalken.

- degene die uw verwarmingselement heeft doorgemeten zien te vinden en zijn bevindingen op papier laten zetten.

- alle personen, die weten en gezien hebben dat u een andere wasmachine terug heeft gekregen (in deze ook familieleden), een verklaring laten opmaken.

- en probeer ook een verklaring te krijgen van die verkoper, dat hij deze wasmachine nooit aan u geleverd heeft/ kan hebben, er vanuit gaande dat hij zijn medewerking wil verlenen.

Op deze wijze kunt u bewijs verzamelen, mocht u aangifte gaan doen. Denk hierbij aan oplichting (artikel 326 Wetboek van Strafrecht), danwel verduistering (artikel 321 SR), danwel een combinatie hiervan.

Ook bestaat voor u de mogelijkheid om de FIOD in te lichten omtrent dit geheel, daar u een rekening betaald heeft, zonder dat u een nota (bewijs) mocht ontvangen. Mogelijk dat voornoemde opsporingsdienst al meer klachten ontvangen heeft, danwel een onderzoek gaat instellen (zie: FIOD-ECD).

PS: leest u ook eens: VELO wasmachines en Velobeheer bv.

Gr. Hutch.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2006 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Formeel/wettelijk had als gezegd de leverancier zelf MOETEN handelen in plaats van de informatie aan u door te spelen. De leverancier is verantwoordelijk als eerder en ook door anderen gezegd en u kunt hem/haar mogelijk ezelfs aansprakelijk stellen voor de door u gemaakte reiskosten (na eventuele aftrek van de kosten die gemaakt zouden zijn via een expeditiebedrijf).

ve
door verwijderd - Sep 5, 2006 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op basis van wettelijke bepalingen heeft u niets in ieder geval weing te maken met de fabrieksgarantie. Uw leverancier is verantwoordelijk voor nakoming. Zie www.wetboek-online Burgerlijk Wetboek art boek 7: art 17 en verder. Kijk ook bij www.consuwijzer.nl met betrekking tot uw consumentenrechten. let op: dit gedt uitsluitend als sprake is van een consumentenkoop dus bij een winkel en niet bij een groothandel (als Makro)

Dan: helaas had u dus helemaal de machine niet naar barendrecht behoeven te brengen maar gewoon aanlevern bij de winkel waar die gekocht is, sterker nog, men had aan huis kunnen repareren. In bepaalde gevallen, gelet op de leeftijd hadden wel uurloonkosten in beperkte mate in rekening gebracht kunnen worden.

Dan: Als u de oorspronkelijke aankoopban nog heeft en de andere documentatie dan zal daar melding zijn gemaakt van niet alleen het merk en typenummer maar ook een serienummer. U kunt dan eenvoudig nagaan of het nummer dat op die papieren staat ook het nummer is van de machuine die u nu heeft. Is dat niet zo, of kunt u op andere wijze aantonen dat het niet uw machine is, dan riekt het tenminste naar misleiding, in ieder geval is sprake van wanprestatie en mogelijk zelfs oplichting, zeker als het serienummer niet klopt. Alvorens in dat geval aangifte te doen, dan eerst middels een aangetekend schrijven dit aan uw winkelier en de reparateuruer duidelijk maken.

Laat mij (ons) weten hoe het verdere verloop is.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2006 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vervolg op Velo Barendrecht:

Louche figuren, die door de mand drijgen te vallen beginnen altijd metteen te drijgen met een advocaat.
De eerste eikel, die mij kan intimideren, moet nog geboren worden.
Wij hebben dan ook smakelijk gelachen om het antwoord vav Velo, lacht u even mee:

-------
Mevrouw,

Uw bericht heeft mij Z E E R ontstemd, en wel hierom:
1:   Het staat bol van onwaarheden
2:   Ik heb u zeer duidelijk geschetst wat de situatie van VELO is en u
niets mooier voorgespiegeld dan het was
3:   Ik heb u zeer zeker niet een andere machine meegegeven
4:   De toon van uw bericht is uitermate tendentieus en ik wens op deze
manier niet met klanten te communiceren.

Aangezien wij uw machine naar behoren hebben gerepareerd en aangezien wij u
dezelfde aangeleverde machine hebben teruggegeven en aangezien wij u zelfs
nog aangeboden hebben om de machine wederom GRATIS  te herstellen omdat u
UITERAARD garantie heeft op een eventuele ondeugdelijke reparatie en verder
gezien de toon van uw bericht, lijkt mij het beste dat u met ons verder
uitsluitend via uw advocaat communiceert.

Wij wensen door niets en niemand te worden beticht van ondeskundigheid,
bedrog en zwart geld praktijken. Indien u deze bewoordingen niet per
ommegaande terugneemt, wensen wij met u  OP GEEN ENKELE WIJZE nog contact te
hebben dan via een advocaat.

Ik verzeker u dat wij met een gerust hart de uitkomst van een eventueel
proces of schadeclaim tegemoet zien.

Hoogachtend,

VELO wasmachines

F.A.  van der  Does

Does, de nieuwe eigenaar van Velo, heeft het water aan de lippen staan.
Hij trekt alle truken dozen open om aan geld te komen.
Laat u zich door deze praatjesmaker niet intimideren, hij kan ieder moment opniew failiet gaan.

Ons advies blijft: Bedenkt u wel drie keer voor u zaken doet met Velo Barendrecht !!!

ve
door verwijderd - Sep 5, 2006 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo indalo@

dank voor de in dit geval wel zeer boeiende terugkoppeling.

Bij Velo weten ze klaarblijkelijk niet hoe het hoort, maar dat wist u al helaas. men had die reactie aan uw verkoper/winkelier moeten zenden want zoals al eerder gemeld door Hutch, Gozik en mij: de verkoper/winkelier is en blift verantwoordelijk.

heeft u als eerder gemeld de aankooppapieren nog met serienummer en dat nummer komt niet overeen, dat is het advies van Hutch om aangifte te doen wel zeer relevant De FIOD lijkt mij ook wel aardig en het is goed dat Hutch (die heeft daar meer kaas van gegeten) op wijst, in de context van de nu verkregen reactie zeker.

Bovendien, u heeft in het geheel geen advocaat nodig, niet bij aangifte en niet mbt een procedure tot een bedrag ad €5.000,00.

Ik heb even met u mee gelachen.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2007 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Velo wasmachine, vervolg van 02-09-2006

Op het artikel dat ik toen geplaatst heb, heb ik aan aantal goede reacties gekregen, met name het advies van ‘hutch’ en ‘gerritaltena’ heb ik opgevolgd.

In overleg met het juridisch loket in Roermond heb ik de leverancier aansprakelijk gesteld. (zie brief 01 dec. 2006)

AANTEKENEN/GEWONE POST/FAX

Groen Trend B.V.

Prins Hendrikstraat 58

2405 AK Alphen aan den Rijn

tav. de Heer R.Groen

Herten, 01 december 2006

betreft: defecte Velo wasmachine.

Geachte heer Groen,

In reactie op uw schrijven 24 november 2006 j.l. stuur ik u deze brief.

U stelt in deze brief dat ik u drie pogingen had moeten geven om de wasmachine te laten repareren. Dit is niet correct, ik moet u weliswaar de kans geven om de wasmachine te repareren, maar u reageerde niet op mijn verzoeken tot reparatie.

Toen u uiteindelijk wel reageerde gaf u mij het telefoonnummer van een failliet bedrijf. U begrijpt dat ik daar ook niks mee kon.

Uiteindelijk heb ik gepoogd de wasmachine zelf te laten repareren, maar dit mocht niet baten. Aangezien ik niet zonder wasmachine kan, zag ik mij destijds genoodzaakt een nieuwe wasmachine te kopen.

U heeft mij een ondeugdelijk product geleverd en aangezien nakoming van de overeenkomst uwerzijds blijvend onmogelijk is geworden ga ik hierbij over tot ontbinding van de koopovereenkomst.

Ik eis dan ook een schadeloosstelling ten hoogste van de aankoopsom van €.644,= Ik verzoek u - en voor zoveel nodig sommeer ik u - om dit bedrag binnen 10 dagen na dagtekening van deze brief aan mij over te maken op mijn rekening 39 41 509. Geeft u hieraan binnen de gestelde termijn geen gevolg, dan ben ik genoodzaakt gerechtelijke stappen tegen u te ondernemen. De hiervoor te maken kosten komen dan eveneens voor uw rekening.

In afwachting dat het zover niet behoeft te komen, zie ik uw betaling tegemoet.

Met behoud van alle rechten en weren teken ik,

Hoogachtend

Mevr. W.J.O. Louren

Louis Beelstraat 4

6049 HS Herten

ve
door verwijderd - Mar 22, 2007 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op 6 dec. 2006 kreeg ik de volgende brief van een jurist die alle aansprakelijkheid van de hand wijst. (brief 2)

LegalAccount.nl

Oosterhout 6 december 2006

Betreft: aansprakelijkheidstelling Groen Trend B.V.

Kenmerk: W/05122006/GT/56

Geachte mevr. Lourens-Cleuren,

Tot mij wendde zich de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid Groen Trend B. V, met het verzoek haar bij te staan in het navolgende.

Op 9 augustus 2005 heeft u bij mijn cliënte, een wasmachine gekocht. Op 24 augustus 2006 heeft u een defect gemeld bij mijn cliënte. Deze heeft u vervolgens, geheel ter goeder trouw, doorverwezen naar de fabrikant en de garantiebepalingen daaromtrent. Voor uw beeldvorming, overeenkomstig de leveringsvoorwaarden (art.7) van mijn cliënte maken de garantiebepalingen van de fabrikant een onlosmakelijk onderdeel uit van de levering.

U heeft zich tot deze fabrikant gewend. Gezien het feit dat de fabrikant failliet gegaan was heeft u met diens rechtsopvolger gecommuniceerd omtrent de reparatie. Deze is uitgevoerd, waarvoor u een bedrag van € 50,- heeft voldaan. Deze reparatie was echter niet naar behoren, sterker nog u stelt zich op het standpunt dat u een andere wasmachine retour heeft ontvangen.

Op 5 september 2006 koopt u vervolgens een nieuwe wasmachine bij mijn cliënte, welke een dag later bij u bezorgt wordt. De transporteur neemt dan op uw verzoek de oude wasmachine mee en biedt deze ter vernietiging aan.

Op 17 september 2006 en later op 20 november 2006 heeft u mijn cliënte op de hoogte gebracht van de gehele situatie. Mijn cliënte leefde tot die tijd in de veronderstelling dat de zaak rond de eerdere aankoop naar tevredenheid was afgedaan. Dit mede gezien het feit dat u wederom beslist om een aankoop bij mijn cliënte te doen.

In zijn algemeenheid is het juist dat, indien het product niet de eigenschappen bezit die naar redelijke maatstaven van het product verwacht mag worden, u de leverancier daarvoor aansprakelijk kunt stellen. Geheel conform de afspraken roept deze vervolgens de garantiebepalingen in van de fabrikant. In dit specifieke geval is de fabrikant failliet gegaan.

U doet voorkomen of mijn cliënte zich aan al zijn verantwoordelijkheden probeert te onttrekken. Pas nadat u de tweede wasmachine heeft gekocht is de gehele situatie mijn cliënte pas duidelijk geworden. Dit laat onverlet dat mijn cliënte de gehele situatie betreurd.

Uw verwijzing naar artikel 17 boek 7 BW geeft wel een heel erg beperkt beeld van regels die hier van toepassing zijn.

Indien u zich op het standpunt stelt, hetgeen u doet, dat mijn cliënte de overeenkomst gebrekkig is nagekomen, dan dient u hem in gebreke te stellen. Concreet betekend dit dat mijn cliënte, voordat u tot ontbinding en/of schadevergoeding over kunt gaan, haar in de gelegenheid dient te stellen de overeenkomst alsnog correct na te komen, dan wel het gebrek te zuiveren. Meer concreet betekend dit dat u mijn cliënte in de gelegenheid had moeten stellen, nadat u hem in gebreke had gesteld, het product op zijn kosten te laten herstellen.

Naast het feit dat u de regels omtrent het in gebreke stellen niet correct heeft toegepast, komt het in redelijkheid niet voor rekening van mijn cliënte dat deze een schadevergoeding zou moeten betalen nu deze altijd ter goeder trouw is geweest en pas nadat een nieuw apparaat is geleverd en het oude apparaat op uw verzoek vernietigd is, van de gehele situatie op de hoogte is gebracht.

Resumerend kom ik tot de conclusie dat de door u geëiste schadeloosstelling van de hand gewezen moet worden.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, verblijf ik

Met vriendelijke groet, Mr. V.H.M. Voorn

ve
door verwijderd - Mar 22, 2007 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

In overleg met het juridisch loket in Roermond heb ik een nieuwe brief opgesteld die ik nog moet verzenden. (brief 3)

LegalAccount .nl ,Jan Steenlaan 36, 4907 RJ Oosterhout,

tav. Mr. V.H.M. Voorn.

Betreft: aansprakelijkstelling Groen Trend B.V.

Herten, .. maart 2007

Geachte Heer,

Groen Trend B.V. heeft ons op 09 augustus 2005 een wasmachine geleverd. In augustus 2005 (week 37) is wasmachine fabrikant Velaundry failliet verklaard. De productie van wasmachines, was toen al maanden gestopt. Als goed verkoper had hij ons hierop moeten wijzen, dat heeft u niet gedaan, in plaats daarvan heeft u ons willens en wetens een inferieur product uit een failliete boedel verkocht, (lees verslag curator)

Op 24 augustus 2006 word ik door verwezen naar deze failliete fabriek. U wilt mij nu wijs maken dat een wasmachine handelaar na een jaar nog niet weet dat deze fabriek niet meer bestaat, geen service organisatie heeft en geen onderdelen meer kan leveren. Op het oude adres is thans een koelkasten winkel gevestigd onder de naam Velo. Op het internet verkoopt ene dhr v.d. Does, eigenaar van Velo, opgelapte machines tegen nieuwprijs. Op verschillende websites wordt gewaarschuwd tegen de praktijken van deze "oplichter". Mogelijk heeft hij ook met onze machine gesjoemeld. Uitgerekend van deze persoon kregen wij het telefoonnummer, zowel privé als zakelijk. Dat zet je wel aan het denken, het pleit in ieder geval niet in het voordeel van uw cliënt.

In plaats van service te verlenen en de defecte machine bij ons op te halen, moesten wij zelf met de machine naar Barendrecht. De wasmachine werd daar z.g. gerepareerd, kosten 50 euro. Groen Trend B.V. wist dus al, op het moment dat hij ons doorverwees naar Velo, dat de reparatie een mislukking ging worden. Omdat niemand lang zonder een wasmachine kan, is op 05 september een nieuwe besteld. Bovendien niemand heeft twee wasmachines in huis. Ik weet niet of u het zich realiseert, maar u schildert hier

uw cliënt af als een sukkel, die nog niet eens tot 10 kan tellen.

Waar het nu nog om gaat is de afwikkeling van de kosten rond de oude machine.

U stelt in uw brief dat wij uw cliënt in de gelegenheid hadden moeten stellen het product op zijn kosten te laten herstellen. Waar? Bij wie? Met welke onderdelen? En waarom heeft hij dat niet direct zelf gedaan toen het defect werd gemeld, zoals het hoort als je service verleent.

Groen Trend B.V. heeft van de kans service te verlenen en de machine te (laten) repareren geen gebruik gemaakt, maar alle verantwoording en garantie afgeschoven op de koelkast handel Velo.

Daar mee handelt Groen Trend B.V. in strijd met artikel 13 van zijn eigen levering voorwaarden. Had u die van te voren even doorgelezen dan had u zich de tijd en moeite voor het schrijven van uw brief kunnen besparen.

Aangezien nakoming van de overeenkomst uwerzijds blijvend onmogelijk is geworden ga ik hierbij nogmaals over tot ontbinding van de koopovereenkomst.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2007 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar het nu nog om gaat is de afwikkeling van de kosten rond de oude machine.

U stelt in uw brief dat wij uw cliënt in de gelegenheid hadden moeten stellen het product op zijn kosten te laten herstellen.

Waar? Bij wie? Met welke onderdelen? En waarom heeft hij dat niet direct zelf

gedaan toen het defect werd gemeld, zoals het hoort als je service verleent.

Groen Trend B.V. heeft van de kans service te verlenen en de machine te (laten)

repareren geen gebruik gemaakt, maar alle verantwoording en garantie afgeschoven

op de koelkast handel Velo.

Daar mee handelt Groen Trend B.V. in strijd met artikel 13 van zijn eigen levering voorwaarden. Had u die van te voren even doorgelezen dan had u zich de tijd en moeite voor het schrijven van uw brief kunnen besparen.

Aangezien nakoming van de overeenkomst uwerzijds blijvend onmogelijk is geworden ga ik hierbij nogmaals over tot ontbinding van de koopovereenkomst.

Ik eis dan ook een schadeloosstelling ten hoogste van de aankoopsom van €.644,= Ik verzoek u - en voor zoveel nodig sommeer ik u - om dit bedrag binnen 10 dagen na dagtekening van deze brief aan mij over te maken op mijn rekening 39 41 509.

Geeft u hieraan binnen de gestelde termijn geen gevolg, dan ben ik genoodzaakt gerechtelijke stappen tegen u te ondernemen. De hiervoor te maken kosten komen dan eveneens voor zijn rekening, inclusief de tot nu toe gemaakte en nog te maken transport-, porti- en "reparatie" kosten welke thans geraamd worden op 270 euro.

Het is niet de eerste keer dat uw cliënt voor het gerecht is verschenen, voor het niet

nakomen van zijn verplichtingen als verkoper en het afschuiven van zijn

verantwoording als verkoper op de fabrikant.

Het proces van 30 december 2005 voor de rechtbank te Zutphen is door uw cliënt

verloren, waarbij hij is veroordeeld tot het betalen van alle kosten.

Ik heb dan ook alle vertrouwen in de toekomst bij het nemen van gerechtelijke

stappen tegen uw cliënt.

Hoogachtend,

R.P. Lourens

Louis Beelstraat 4

6049 HS Herten

telf.0475 - 335582

kopie: Groen Trend B.V.

Juridisch Loket

Consumentenbond

Vara Kassa.

Volgens het juridisch loket heeft het geen enkele zin deze brief te versturen, de tegenpartij laat nooit meer iets van zich horen. Ze laten het er gewoon op aankomen en gaan er van uit dat niemand naar Utrecht afreist om daar een rechtszaak te beginnen voor 644 euro.

Is dit inderdaad zo? Heeft iemand hier ervaring mee?

ruud..lourens@gmail.com

ve
door verwijderd - Mar 22, 2007 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Indalo,

dank u voor de terugkoppeling.

Het is een boeiend vervolg geworden, waaruit m.i. wel blijkt dat men beter niet bij dit bedrijf klant kan zijn, danwel toekomstige klant.

De brief, die u bedoelt, zou ik wel versturen en wel aangetekend (met ontvangstbevestiging), zowel naar zijn advocaat als wel naar het bedrijf/de persoon zelf. Hiermee geeft u in ieder geval blijk van het feit dat u deze zaak buitengerechtelijk wilt (hebt willen) oplossen.

Indien u deze zaak voor laat komen (bij de kantonrechter) zou ik graag op de hoogte willen blijven.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Mar 23, 2007 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Indalo@ dank voor de terugkoppeling en houd ons a.u.b. ook verder op de hoogte. Ik in ieder geval ( en ik weet Hutch ook) ben wel zeer benieuwd naar de afloop.

ve
door verwijderd - Mar 23, 2007 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vordering via de gerechtsdeurwaarder verhalen is mogelijk indien de partijen niet failliet zijn. Die kan ook de procedure bij de kantonrechter voor u voeren en het grootste deel van zijn kosten mee verhalen met uitzondering van info KvK en kosten deurwaardersexploit.
Na vonnis dient betaling plaats te vinden en als dat niet tijdig gebeurt dan kunt u via beslag geld laten incasseren door deurwaarder. Op zich vallen de kosten voor kantonrechterprocedure wel mee, maar begin dan zeker niet bij een advocaat want daar loop u op leeg.

ve
door verwijderd - Mar 23, 2007 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

aanvullend, het is niet aan te bevelen om op de site hier volledige adresgegevens te plaatsen. Kijkt u niet vreemd op als ze door de redactie worden verwijderd. Verder sluit ik me aan bij Tonnieboy vwb kosten etc. U kunt tot zekere hoogte en volgens mij kan dat bij u procedrene zonder dat u een balieadvocaat nodig heeft. nadere gegevens vindt u bij

www.derechtspraak.nl