vo
door voostermeyer Jun 13, 2004 om 09:45
Geldzaken & recht

Wat doe ik met het N.T.I.

Het N.T.I. heeft mijn zoon(14 jaar)ongevraagd een cursuspakket toegestuurd.Bij het retourzenden is volgens N.T.I.het pakket zoekgeraakt.Het verzendbewijs hebben wij helaas na 7 weken weggegooid.Het N.T.I. wil ons nu een bedrag van ruim €1500(dit is inclusief incassokosten) laten betalen voor het zoekgeraakte pakket.Mijns inziens is dit onterecht, mijn zoon heeft niets besteld en wij hebben het pakketje netjes teruggestuurd,bovendien ging het om een proefpakket,dat stellen ze zelf in een brief,het lijkt mij niet redelijk dat je dan voor een hele cursus moet betalen.

Wie heeft een oplossing?

607 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 13, 2004 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer u of uw zoon ongevraagd iets krijgt toegezonden hoeft u hier volgens de wet niet voor te betalen. U had het zelfs niet hoeven terugsturen. Dus nu betalen voor een gehele cursus is complete onzin! Suc6

ve
door verwijderd - Jun 13, 2004 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag voostermeyer,

Schakel als u dat hebt, uw rechtsbijstandverzekering in. Groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2004 om 20:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat betreft het ongevraagd toesturen van pakketten, deze mag u volgens het consumentenrecht houden, wel volgt dan vaak een aanmaning of wordt er zelfs een incassobureau op u afgestuurd, reageer hier echter wel op, schrijf een brief aan het incassobureau met een kopie naar de verzender (bewaar natuurlijk zelf ook een kopie), geef in u brief aan dat niets besteld heeft, en dat als het NTI beweert van wel dat ze dan maar moeten bewijzen dat u zoon iets besteld heeft. U kunt niet betalen voor iets dat u niet besteld heeft.

Dus mochten ze U een incassobedrijf op u dak hebben gestuurd, verstuur dan een brief, geen idee of het NTI dan nog hartnekkig volhoudt, maar in de meeste gevallen is het dan einde verhaal

succes

ve
door verwijderd - Jun 13, 2004 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij niet logisch dat het NTI een studiepakket van 1500 euro ongevraagd verstuurd. Als -per ongeluk misschien- toch het pakket zelf is aangevraagd heeft u een probleem.