marielleke
door marielleke Oct 10, 2010 om 18:54
Geldzaken & recht

Wat is wijs?

Vandaag is mijn hele handtas ontvreemd. Echt alles zat erin (id, geld, papieren, telefoon)
Geprobeerd mezelf te bellen (was constant in gesprek).
Nadat ik langs ben geweest bij de politie, kom ik thuis en belt er iemand aan.
Iemand had mijn tas gevonden! Ik helemaal blij.
Mijn vriend zeg nu dat ik erg op moet letten. Er zaten sleutels in (die kunnen gekopieerd zijn) en mijn mobiel moest ik helemaal opnieuw instellen (datum en alles), daarnaast zou er ook iets met mijn bankpas kunnen zijn gebeurd.
Wie heeft er advies voor mij wat slim is om te doen?
Kan er sowieso al iets bij mijn mobiel aangepast worden?

Ik hoor het graag.

828 5 Rapporteer

lottesanne
door lottesanne - Oct 10, 2010 om 19:13
439 Antwoorden / 47 Vragen

Ik ben bang dat jouw vriend gelijk heeft. Je mobiel was constant in gesprek en je moet hem helemaal opnieuw instellen. Dan denk ik dat er toch dingen mee zijn gedaan wat jij liever niet hebt.

knoop4x9
door knoop4x9 - Oct 10, 2010 om 20:31
533 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een massel dat je alles terug gekregen heb, ikzou in ieder geval je bank bellen als je dat al niet gedaan heb en vragen of er geld opgenomen is, als er geen pincode bijzat hoefd dat denk ik zelf niet, of je moet het vermoeden hebben dat er bij pinnen iemand achter je stond bij pinnen,eigenlijk zowizo laten blokkeren, met eenweek heb je weer een ander, dan de sleutels sleutel makers zijn over het algemeen op zondag dicht, hoeveel tijd is er overheen gegaan na zoekraking en terugkrijgen? in ieder geval je bankpas laten vervangen.

Sukses Nico

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 10, 2010 om 20:38
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Mariëlle,

Je vriend heeft volkomen gelijk. Wanneer vanuit je tas/telefoon je huisadres te achterhalen was dan dien je het zekere voor het onzekere te nemen! Dus:

- Meteen de pas laten blokkeren en een nieuwe aanvragen.
- Nieuwe sloten op de deuren of deze omruilen met vriend's of een ander adres (waarvan het adres niet in de tas was.)
- Voor de telefoon een sim-only kopen want er kan een omleiding geprogrammeerd zijn zodat je nu via een duur nummer belt of iemand belt met een andere telefoon op jouw account.

Zat je geld en papieren er nog wel in?

Hardware ERror MAN.

marielleke
door marielleke - Oct 11, 2010 om 13:15
2 Antwoorden / 6 Vragen

Nou dank je wel.
Ik heb wel gekeken via internet en tot nu toe is er niks opgenomen.
Voor mijn telefoon kan ik ook een nieuwe sim kaart aanvragen (met huidig nummer) is dit voldoende?
Ik wil ook een andere telefoon gaan gebruiken.
Mijn spullen had ik binnen een uur of 3 of 4 terug. Inclusief het beetje geld dat er in zat.

knoop4x9
door knoop4x9 - Oct 11, 2010 om 14:12
533 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo mrielleke, mogenlijk kunnen kinderen je tas hebben gevonden en met je mobieltje gespeeld hebben en pa je tas keurig heefd terug gebracht, van mobieltjes weet ik niet zoveel van, zelf heb ik er geen een.
Zelf denk ik dat je verder weinig hoefd te doen, hou in ieder geval de eerste periode je bankrekening in de gaten.
Zo zie je maar weer, er zijn ook nog eerlijke mensen, zeker dat je beetje geld er ook nog inzat.

Mvrgrt Nico