ve
door vesta Nov 5, 2010 om 18:20
Geldzaken & recht

Wat nu met onsbrabantnet?

Toen mijn gemeente een paar jaar geleden overging op glasvezel van onsbrabantnet, aarzelde ik geen moment en meldde me aan.

Nu kan ik me wel voor mijn kop slaan! Een en al ellende!

Zo moest ik 4 tot 5 keer formulieren downloaden en versturen voor de wijziging van een rekeningnummer verwerkt kon worden; werd ik ten onrechte afgesloten van telefoon en internet en word ik bestookt met spookrekeningen.

Bellen heeft geen zin. Schrijven heeft geen zin en mailen heeft evenmin zin. Sinds kort ben ik er achter hoe dat komt. Een van de medewerkers meldde me, volkomen te goeder trouw, dat onsbrabantnet geen administratie voert. Och, het is pas 2010!

Maar! Er zitten ook mensen met een hart bij onsbrabantnet. Toen ik namelijk weer eens mijn nood klaagde, ontving ik een mail waarin me toegezegd werd dat ik een maand geen vastrecht hoefde te betalen. Dit als een soort van schadeloosstelling. Ik ben namelijk ernstig gedupeerd door deze exploitant. Het is erg lastig mijn werkzaamheden als freelance journalist naar behoren uit te voeren zonder telefoon en internet.

Omdat ook deze belofte niet nagekomen werd, heb ik de betaling van september teruggeboekt. Een bedrag van €55,18. Direct ook een briefje gestuurd met de reden van mijn actie. Geen reactie. Een dag of tien later wel een aanmaning! Er stond nog een bedrag van €127,en nog wat open. Ik zou in april en juni niet of slechts gedeeltelijk betaald hebben.

Goed, ik ben de beroerdste niet en ik heb screenprints gemaakt van mijn betalingen. Ik had wel betaald. Ook in april en juni.

Geen reactie. Een week later een nieuwe aanmaning: €55,18 betalen. En snel!

Gebeld. [edit redactie- naam medewerker] ] Die zou het haarfijn voor me regelen. Die nacht ging ik met een gerust gemoed slapen. Dat was 26 oktober 2010.

Vandaag is het 5 november 2010 en er lag een brief op de mat van onsbrabantnet. €55,18 betalen. Binnen 5 dagen. En anders sluiten ze af.

Weer gebeld. Nee, we sluiten niet af bij zo'n kleine achterstand, daar dreigen we alleen maar mee. O, zei ik, jullie sluiten anders zelfs af bij geen achterstand!

Deze keer zou het anders gaan. En beter! Jaja, mijn [edit redactie - naam medewerker] was even naar buiten gelopen... Toch jammer!
In ieder geval zou ik binnen vijf dagen een telefoontje krijgen. Hee, dat was dan wel het eerste in mijn leven he? Want onsbrabantnet belt nooit, reageert nooit inhoudelijk op mails of brieven... en nu zou ik gebeld worden. Praise the Lord! Mijn vreugde werd al snel de kop ingedrukt: 'Als we maandagmiddag niet gebeld hebben, moet u zelf maar contact opnemen.' (en dat hoorde ik dus vrijdagavond,dat is toch een klucht?)

Goed, ik begrijp inmiddels wel waarom steeds meer mensen vertrekken bij onsbrabantnet. Dat ga ik natuurlijk ook doen. Toch wil ik gerechtigheid. Ik wil gewoon hebben wat me toegezegd is. Wat overigens ook zwart op wit staat! Ik vind het onuitstaanbaar dat een clubje zakkenvullers op een dergelijke onbeschofte manier gebruik en misbruik maakt van een monopolypositie.

1724 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ie
door ieversti - Jul 6, 2011 om 09:52
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ook wij hebben sinds mei 2011 problemen met Onsbrabantnet (Veldhoven). Eerst een storing die 6 dagen na melding nog steeds niet verholpen was maar vervelender was nog dat wij in die 6 dagen al 3x moesten bellen om een update (geen dus) te krijgen, nog steeds geen verbetering noch zicht op verbetering hadden. Ook terugbellen zat er bij ons niet in. Kortom de communicatie en service was zeer slecht. Hierop besloten wij het contract op te zeggen. Op 23 mei kregen wij een bevestigingsbrief dat we inderdaad per 11/6 het contract zou worden beëindigd. Inmiddels was de storing na 12 dagen verholpen. Op 11/6 nog steeds ontvangst, op 20/6 nog steeds ontvangst toen maar gebeld. We zouden op 23/6 afgesloten worden. We zijn nog steeds aangesloten. KPN heeft onze bestelling geannuleerd omdat zij hun diensten niet over een lijn kunnen leveren die al bezet wordt. Vandaag is wederom voor de 5e keer toegezegd door medewerker BvU (blijkbaar hebben ze geen andere) dat er iemand op gezet wordt en dat we afgesloten gaan worden.
Ons advies ga niet met Onsbrabantnet in zee. Diensten zijn qua televisie best aardig maar de organisatie is een ramp!!!!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

Ma
Marleen Robben - Sep 30, 2024 om 20:49
Winkels & webshops
Ski jas is ingescheurd,

Ski jas is ingescheurd,

Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden, 
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.  w ... Lees meer