sc
door scout_eefje Apr 9, 2015 om 16:52
Geldzaken & recht

Wat te doen bij ongewenste post?

Wat te doen bij ongewenste post ??
Al ruim 2 jaar krijg ik post op naam van de vorige bewoonster van mijn huis.
Deze post is van incasso bedrijven.
De meeste bedrijven stoppen met post sturen na 1x bellen of bij retour afzender.
Er is 1 bedrijf dat post blijft sturen, en beweert dat mijn adres in geen mogelijkheid uit het systeem gehaald kan worden.
Hoe kan ik er voor zorgen dat de post toch stopt??
Het is echt heel vervelend!!!

11916 39 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 9, 2015 om 16:59
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Gewoon de brief, uiteraard ongeopend retour sturen met: geadresseerde onbekend op dit adres. Het kan zelfs wel 10 jaar duren (had ik ook) na 5 jaar ben ik gestopt, ook met retour sturen. Eens houd het op, voor u dan. Dat bedrijf wat beweert dat U niet uit het "systeem" gehaald kan worden zuigt dit uit enorm grote duim. U bent niet de geadresseerde, laat zij maar met bewijzen komen dat u het wel bent.

diumenge
door diumenge - Apr 9, 2015 om 17:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Noem dat bedrijf hier maar, zo'n bedrijf wil namelijk niemand zaken mee doen.

sc
door scout_eefje - Apr 9, 2015 om 17:16
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 9 apr 2015, 17:10]Noem dat bedrijf hier maar, zo'n bedrijf wil namelijk niemand zaken mee doen.

hahaha ik denk ook niet dat particulieren zaken kunnen doen met dit bedrijf.
het bedrijf heet "laser services"
als ik het allemaal goed begrijp is het een bedrijf dat ingehuurd word door andere bedrijven om hun geld te krijgen.

en wat ze mij dus vertellen, is dat mijn adres er pas uit kan, als ze de mevr in kwestie "gevonden" hebben. deze mevrouw is dus al jaren "zoek" en daarom krijg ik haar post nog.

me
door mein33 - Apr 9, 2015 om 17:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Neem een grote enveloppe.
Adresseer deze aan de afzender van de ongewenste brieven. Liefst geen antw.nr. gebruiken.
Doe er de "ongeopende" en ongewenst brief in en vul de enveloppe bij met papier uit de papierversnipperaar en/of uit een perforator of knip een flinke hoeveelheid kleine stukjes papier.
Voeg een begeleidend briefje bij met de mededeling dat u elk poststuk dat u nog van hen zult ontvangen op dezelfde wijze en ongefrankeerd zult retourneren.
Doe de enveloppe "ongefrankeerd" in de brievenbus van POSTNL. (geen afzender op de enveloppe vermelden)
Vervolgens krijgt de betreffende firma ook nog enkele verzoeken tot het betalen van strafport van POSTNL.

diumenge
door diumenge - Apr 9, 2015 om 17:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kredietverstrekker Laser Nederland?

Dus zij zoeken een oude klant die nog een lening heeft lopen bij ze? Tja, zolang ze geen nieuw adres hebben blijven ze u dan lastig vallen om de termijn te stuiten. Heel vervelend, inderdaad niet veel aan te doen. Zolang ze u niet persoonlijk lastig gaan vallen, is het alleen erg vervelend.

hutch
door hutch - Apr 9, 2015 om 17:31
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=scout_eefje schreef op donderdag 9 apr 2015, 16:52]Er is 1 bedrijf dat post blijft sturen, en beweert dat mijn adres in geen mogelijkheid uit het systeem gehaald kan worden.
Zelden zo'n goedkope ***smoes gehoord.

Dit flutbedrijfje hoopt natuurlijk dat u het zat wordt en maar gaat betalen (al dan niet terecht). Dat laatste zal hen een rotzorg zijn, als er maar centjes binnen komen.

Het is gewoon een ordinaire wijze van pesten. Betalen of wij gaan gewoon door......

Dat idee van Mein33 is een goed idee. Stop er maar allerlei rommel in en gewoon blijven terug sturen. Dat flutbedrijfje heeft er ook geen moeite mee om u te blijven bestoken met rommel.

sc
door scout_eefje - Apr 9, 2015 om 17:43
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 9 apr 2015, 17:25]Kredietverstrekker Laser Nederland?

Dus zij zoeken een oude klant die nog een lening heeft lopen bij ze?

klopt. het is alleen geen enkele lening, het gaat steeds om aankopen via internet. het gaat steeds om een ander bedrag.

en er komen brieven van andere "nieuwe" bedrijven met nieuwe aankopen.

edrick3
door edrick3 - Apr 9, 2015 om 17:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo scout_eefje,

'Niet (meer) op reageren, Lena'

Met vr.gr.

diumenge
door diumenge - Apr 9, 2015 om 17:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus ze verstrekken die persoon nog krediet, terwijl het duidelijk is dat hij/zij niet op u adres woont? Absurd!

Hoewel het eigenlijk voor het niet ontvangen van ongewenste reclames is, kunt u misschien gebruik maken van uw recht tot verzet. Stuur een brief naar:

LaSer Nederland B.V.
Postbus 3220
5203 DE 's-Hertogenbosch

Hier staat een voorbeeld brief: klik (pdf).

Brief natuurlijk wel wat aanpassen, misschien helpt het.

diumenge
door diumenge - Apr 9, 2015 om 17:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En bij de gemeente nagaan of die persoon nog op uw adres staat ingeschreven, zo ja een onderzoek tot uitschrijving laten starten.

getty
door getty - Apr 9, 2015 om 18:16
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Brieven gewoon direct in de kliko mikken.

komsja
door komsja - Apr 9, 2015 om 18:35
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@scout-eefje
Ik woon al 9 jaar in deze flat,en nog steeds ontvang ik zo af en toe post bestemd voor de vorige bewoners zelfs van een hypotheek verstrekker maar ook van blijkbare kennissen etc etc,ik ontvang kaarten met verjaardagen en met de feestdagen.Dan denk ik:weten ze na 9 jaar niet dat die lullo hier niet meer woont??Heb de vorige bewoner via google op weten te sporen en hem een mail gestuurd met de tekst: gelieve u na 9 jaar nu eindelijk uw nieuwe woonadres door te geven aan bepaalde instanties en (kennissen) en zo niet! dan gaat alle aan u geadreseerde post (hoe belangrijk dan ook) linea-recta de kliko in.Heb ook het telefoonnummer van die lullo gevonden en hem daarover gebeld maar er werd niet opgenomen,en heb z,n voicemail ingesproken,dat het na 9 jaar afgelopen moet zijn,maar geen enkele reactie.
Dus ben ik er klaar mee en alle post gaat direct de kliko in.

ho
door hopetobehelping - Apr 9, 2015 om 21:15
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste scout_eefje,

een erg goedkope smoes die LaSer gebruikt. Laat ze dan gewoon het adres veranderen in hun eigen adres. Het is gewoon erg vervelend om post van anderen nog steeds te krijgen, zeker als het van incassobureau's afkomstig is.

In het verleden helaas ook te maken gehad met deurwaarders en incasso bureau's die op zoek waren naar vorige bewoners. Een bedrijfje (kon men dus niet opsporen in de gemeente administratie) ooit gevestigd op ons adres had her en der nog wat schulden.
In het begin stuurde ik de post terug met de tekst 'onbestelbaar, geadresseerde verblijft niet op dit adres' maar dat hielp niet veel.
Daarna maakte ik de post altijd gewoon open en belde dan het betrokken incassobureau of de deurwaarder.
Als ik daarna dan nog 1 keer post van het betrokken incassobureau kreeg stuurde ik een brief naar degene die het incassobureau had ingeschakeld (en een kopie naar het incassobureau).
In die brief gaf ik aan dat ik teleurgesteld was in het bedrijf dat ze met een derderangs incassobureau in zee waren gegaan en dat ik altijd gedacht had dat het een fatsoenlijk bedrijf was. Daarmee spreek je dus de opdrachtgever (de klant) van het incassobureau aan en kan het het incassobureau klanten kosten. Na zo'n brief hoorde ik nooit meer iets van ze.
Aangezien LaSer incasseert voor andere bedrijven als ik u goed begrijp wellicht ook een idee voor u.

van leyden
door van leyden - Apr 9, 2015 om 22:01
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Krijg ook nog steeds incasso s van de vorige bewoner, van interum justitia,
Het is een restaurant rekening van de vorige bewoner, het bedrag is al opgelopen tot ruim vijfhonderd euro.
Aangezien ik alle post daarover linea recta weggooi, komen ze na een tijdje aan de deur.
Dan vertelt de incassodienst waar ze voor komen, ik luister geeneens, ik loop weg, maar de voordeur blijft openstaan.

En dan?
Niks, hij druipt (weer) af.
Dat vind ik nou zo jammer, zit er op te azen dat hij een stap naar binnen doet, want dan is die voor mij, dan pak ik hem, sluit hem op in het cv-hok en bel de politie dat er een indringer in huis is.

sc
door scout_eefje - Apr 9, 2015 om 22:37
8 Antwoorden / 2 Vragen

ik lees alle reacties aandachtig door. het verzwaard retour sturen van de post is een leuk pesterijtje natuurlijk. maar kijken ze ook wat er inzit. ik heb namelijk in een pensioen overzicht van mevr haar bsn nummer. via de telefoon zou ik dat niet mogen geven want ze mogen haar daarmee niet opzoeken.
wat nou als ik het mee retour stuur?
want als ze haar vinden ben ik er vanaf!!
mevr heeft op mijn adres een bedrijf gehad iets genaamd als maison miau. heb nog een paar dikke enveloppen liggen van de sligro. ik zag in een reactie ook intrum justitia voorbij komen. daar heb ik ook post van gehad voor mevr. die stopten wel met post sturen na 1 telefoontje. de 2 andere bedrijven ook.

nu ik alles nog eens aan het doornemen ben in gedachten vraag ik me af of ik met het bsn nummer zelf mevr kan zoeken. geen idee exact wat daarna te doen.
ik wil alleen maar dat het stopt!

voor echte deurwaarders ben ik niet echt bang. ik kan me identificeren als iemand anders.
laser service heeft me ook verzekerd in een eerder telefoon gesprek zolang ik me kan identificeren dat deurwaarders mij niks kunnen maken.

een brief schrijven gericht aan de opdrachtgever gaat niet lukken.
er staat niet vermeld in de brief in opdracht van welk bedrijf ze werken.

ik ga google eens proberen. misschien levert het wat op

tenormin
door tenormin - Apr 9, 2015 om 23:33
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Officieel mag men geen post openen die voor een ander bestemd is, anders dan retour afzender of weggooien. Ik zelf zou er geen energie in steken, ergo: niet zelf achter een BSN nummer aangaan. Als u er na twee jaar genoeg van heeft, of leg de brieven ongeopend apart, gooi ze weg, reageren zou ik niet meer doen. Het is en blijft "de andere kant" die zal moeten bewijzen dat ze U zoeken en U bent het niet. Maar nogmaals: niet openmaken, blijkt dat u dat al gedaan heeft. Weet het wetsartikel niet: maar het mag niet. Ik weet dat er veel niet mag. maar zou maar niet reageren anders dan of retour afzender, brieven apart leggen of weggooien.

door 1953 - Apr 10, 2015 om 04:19
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Bij het oud papier! U bent niet de enige die stapels post kreeg, daar de vorige ... met de noorderzon zijn vertrokken of dat de woning werd ontruimd.

hutch
door hutch - Apr 10, 2015 om 07:20
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Scout_eefje,

betreffende mevrouw.... heet zij toevallig: Eva S***?

Cookies
door Cookies - Apr 10, 2015 om 10:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=hutch schreef op vrijdag 10 apr 2015, 07:20]Dag Scout_eefje,

betreffende mevrouw.... heet zij toevallig: Eva S***?

Dat is de 1e hit die je krijgt als je op maison miau googelt. Vreemd dat topicstarter wel zo onbeschoft is om niet voor haar bestemde post open te maken, maar niet even de moeite neemt om te gaan googelen.

sc
door scout_eefje - Apr 10, 2015 om 10:27
8 Antwoorden / 2 Vragen

fijn dat iedereen in ieder geval vriendelijk blijft.
ik ging ervanuit dat het een spook bedrijf was.
in eerste instantie heb ik de post open gemaakt uit angst voor deurwaarders.
in tweede instantie om de post te stoppen.
dat kan immers maar op 1 manier. het beste bedrijf bellen of een briefje sturen.
tussen haar verblijf in dit huis en dat ik de sleutel kreeg heeft dit huis een jaar lang leeg gestaan.

dat ik onbeschoft ben snap ik dan weer niet.
die postbox is van mij. ik betaal daarvoor.
daarnaast vind ik het onbeschoft dat een ander jou met de financiele troep op zadelt.
is bewust misbruik maken van een postadres niet ook gewoon strafbaar? net zo strafbaar als dat ik post open maak die in mijn postbox ligt???

anyway. er zijn gelukkig een hoop reacties waar ik wel wat mee kan. bedankt daarvoor.

Cookies
door Cookies - Apr 10, 2015 om 10:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Jij bent niet de geadresseerde, dus mag je de post niet open maken. Je kunt 2 dingen doen met post die niet voor jou bestemd is: de post retour afzender sturen of dumpen in de kliko.

Ik begrijp dat je mijn recht voor zijn raap reactie niet op prijs stelt, so be it.

Cookies
door Cookies - Apr 10, 2015 om 10:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En hoezo bang voor deurwaarders? Jij bent toch niet de persoon aan wie de post gericht is? En wie zegt dat betrokkene de adreswijziging niet heeft doorgegeven? Er gaat bij bedrijven het nodige fout.

me
door mein33 - Apr 10, 2015 om 11:09
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=scout_eefje schreef op donderdag 9 apr 2015, 22:37] ik heb namelijk in een pensioen overzicht van mevr haar bsn nummer.

Poststukken die u ontvangt maar die niet voor u bestemd zijn hoort u niet open te maken.
Met de gegevens uit de poststukken mag u helemaal niets doen, zeker niet met het BSN van betrokkene. U kunt hierdoor alleen maar in de problemen komen.
Het pensioen overzicht kunt u het beste retourneren aan het betreffende pensioenfonds, met de mededeling dat u de brief per ongeluk hebt geopend en dat geadresseerde niet op het adres bekend is.
Wees verstandig, open geen poststukken, maar stuur ze retour op de wijze zoals ik reeds eerder heb aangegeven.
Voor deurwaarders etc. hoeft u geen schrik te hebben omdat u niet bij de zaken bent betrokken.

mo
door mof - Apr 10, 2015 om 13:36
3619 Antwoorden / 3 Vragen

ik ken het probleem. Bij mij komt ook nog post binnen van de vorige bewoner en van de bewoner daarvoor. En ik woon al op hetzelfde adres sinds april 2012 ...

Ik stuur alle ongewenste post, dus ook met adressering zoals: aan de bewoners van dit pand, etc. etc. linea recta retour met de mededeling: bewoner onbekend, retour afzender.
Ongefrankeerd wel te verstaan.

De oude bewoners zijn, zeker na zo lange tijd, zelf verantwoordelijk voor hun adreswijziging en missen daardoor informatie. Wat er trouwens nu nog binnen komt zijn vaak reclamefolders van vakantie en tour operators. Gewoon ongeopend terugsturen. Ook heb ik wel brieven van een deurwaarder ongeopend teruggestuurd. Die kunnen toch niets en doen ws ook niets want in de gemeentelijke basisadministratie sta ik als enige geregistreerd op het adres. Dus niet de vorige bewoners. Dit heeft wel zin om even voor jezelf te controleren.

En post zoals: aan de bewoners van dit adres, ik vergelijkhet dan met email:
als iemand ongewenst mail (vaak reclamemail) in mijn malbox stuurt, dan is dat spam.
Terugsturen kost iemand geld, de Post, en hopelijk het bedrijf dat de mail stuurt ook.
Met beide heb ik geen medelijden. De Post faciliteert de verzending van spammail, en verdient daar dus gewoon geld mee. HEt bedrijf is de veroorzaker van spam.

op
door oplossing - Apr 10, 2015 om 16:17
119 Antwoorden / 1 Vragen

@scout eefje, ik zou me er niet zo druk om maken, ik krijg al 3 jaar steeds aanmaningen van een incasso bureau van de vorige bewoners deze hebben hun slag geslagen bij Wehkamp en nooit betaald maar zijn wel met alle spullen mee vandoor gegaan toen ze hier het huis uit werden gezet.
Ik kreeg verleden jaar dreigbrieven van het Incasso bureau dat ze een Deurwaarder gaan sturen maar tot nu toe nog niets gezien en de laatste dreigbrief was dat als er vóór een bepaalde datum niet was betaald dit dan een rechtzaak zou worden, ook dt is alweer 2 maanden geleden en nog steeds niets gehoord. Ik heb zelfs van de belasting die voor de vorige bewoners was bedoeld een brief met daarop "in naam der Koningin" ik heb de Belastingdienst gebeld en dat is nu gestopt maar een incasso bureau blijft doorgaan dus gewoon weggooien dan moeten ze maar naar de Gemeente in uw woonplaats om daar verhaal te gaan houden waar die bewoners naartoe zijn verhuisd en dat is niet uw zaak.
In het begin heb ik ook alles retour geznden met "RETOUR AFZENDER - ADRES ONBEKEND" maar het schijnt dat ze daar niet kunnen lezen dus ben ik ook daarmee opgehouden, het wachten is nu op de rechtzaak die waarschijnlijk nooit zal komen. Spannend toch??

simon55
door simon55 - Apr 10, 2015 om 16:51
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Heb ik ook tot vervelends aan gehad tot vijfenveertig maal retour gestuurd bleef maar doorgaan toen uiteindelijk in t vierkante archief gedaan waar zo n grijze zak in zit en toen kwamen de vorige bewoners plots eens opdagen of ik post voor ze had na bijna 3 jaar ik zei bekijk t zoek t uit doei

ho
door hopetobehelping - Apr 10, 2015 om 19:21
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste scout_eefje,

zou gewoon de post open blijven maken (ondanks dat het officieel niet mag).
Dan weet u in ieder geval waar u aan toe bent. Kunt u als het een brief van een deurwaarder is in ieder geval passende actie ondernemen.

tenormin
door tenormin - Apr 10, 2015 om 19:41
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op vrijdag 10 apr 2015, 19:21]Beste scout_eefje,

zou gewoon de post open blijven maken (ondanks dat het officieel niet mag).
Dan weet u in ieder geval waar u aan toe bent. Kunt u als het een brief van een deurwaarder is in ieder geval passende actie ondernemen.

Maar, beste hopetobehelping, in de eerste plaats is dit niet echt een goed advies, ten tweede: scout_eefje heeft totaal niets te vrezen van deurwaarders o.i.d. Waarom een "passende actie" ondernemen die totaal niet nodig is: ze staat helemaal buiten dit alles ; maar gaat zij rondsnuffelen en actie ondernemen met een BSN nummer, dat zou ik nogal een brug te ver vinden. Niet verstandig.

mo
door mof - Apr 10, 2015 om 19:41
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Hopetobehelping wat bedoel je met passende actie? Als een deurwaarder een bevel heeft dan is dat gericht aan de persoon die is vertrokken. Als de deurwaarder aan de deur komt hoef je alleen maar te zeggen dat jij niet die persoon bent en dat die niet meer op dat adres woont met een verwijzing naar gemeentelijke basisadministratie.

Evt. Kan hij om een legitimatie vragen. De deurwaarder zal dan onderzoek moeten doen of het klopt voordat hij ook maar iets mag aanraken. Hij mag alleen aan bezittingen van de weggetrokken bewoner komen, niet aan uw bezittingen.

Je hoeft dus de post niet open te maken. Je heoft helemaal niets te doen anders dan de post terug te sturen aan de deurwaarder. Dat zou je zelfs een keer aangetekend kunnen doen met een begeleidend schrijven.

ho
door hopetobehelping - Apr 10, 2015 om 19:58
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mof schreef op vrijdag 10 apr 2015, 19:41]Hopetobehelping wat bedoel je met passende actie? Als een deurwaarder een bevel heeft dan is dat gericht aan de persoon die is vertrokken. Als de deurwaarder aan de deur komt hoef je alleen maar te zeggen dat jij niet die persoon bent en dat die niet meer op dat adres woont met een verwijzing naar gemeentelijke basisadministratie.

Bedrijven kunnen niet nagetrokken worden bij de gemeentelijke basisadministratie.
Als de brief van de deurwaarder een datum en tijdstip bevat waarop staat 'als u niet thuis bent dan verschaffen wij ons toegang tot uw woning' en u bent dan inderdaad niet thuis kan ik raden wat er gebeurd (u weet niet eens dat de deurwaarder langs komt omdat u de brief retour hebt gestuurd en deze wellicht aan de andere kant op een grote hoop is beland) .
U staat volledig in uw recht maar komt 's avonds thuis en ziet dat uw voordeur geforceerd is. Toch maar beter om het dan voor te zijn lijkt mij zo en zelf contact te zoeken met die deurwaarder. Persoonlijk heb ik dergelijke brieven van een deurwaarder ontvangen en ben blij dat ik ze open gemaakt heb en er actie op heb ondernomen.
Daarom ook het advies aan vraagsteller om (ondanks dat het officieel niet mag) de brieven gewoon open te blijven maken.

hutch
door hutch - Apr 10, 2015 om 19:59
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Scout-eefje,

klopt die naam? Zo ja, heeft u haar nieuwe adres dan ook al gevonden?

sc
door scout_eefje - Apr 10, 2015 om 21:11
8 Antwoorden / 2 Vragen

@hutch
de naam klopt inderdaad. en ik heb een adres gevonden.
ik heb vandaag mijn woon gemeente opgebeld.
er staat maar 1 pers ingeschreven op dit adres. dus dat is goed nieuws.
de mevr zei dat ik verder niets kan doen. dan alles retour sturen en hints mee sturen met de hoop dat ze haar dan vinden.

ookal vind ik het wat hard to believe maak ik de post die vanaf nu komt dus maar niet meer open.
ik vind het ook ongeloofelijk dat een bedrijf zomaar post mag blijven sturen.
er moet toch iets zijn wat ik kan doen om het te stoppen.
is er niet ergens een maas in de wet???

het gaat gelukkig niet om brieven van deurwaarders en mocht ik niet thuis zijn wens ik ze veel succes met het forceren van mijn woning.
politie krijgt de deur ook maar met moeite open heb ik gemerkt bij een inval van de boven buren.

het enigste wat ik nog kan verzinnen is zelf contact met mevr zoeken.
ik vraag me echter af of dit de meest verstandigste actie is.

supersplid
door supersplid - Apr 10, 2015 om 21:17
8 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien dat je hier wat aan hebt ?

https://nl.linkedin.com/in/luckycatagency

hutch
door hutch - Apr 10, 2015 om 21:20
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Haar telefoonnummer is bekend. U zou er een telefoontje aan kunnen wagen en haar verzoeken om contact op te nemen met de bedrijven die haar zoeken.

Wil zij daar aan niet meewerken, zou ik (...) haar post retour afzender sturen met haar nieuwe adres en telefoonnummer er op.

Wel raar dat ik haar gegevens (naam, adres en telefoonnummer) zo gevonden heb en die incassobureaus blijkbaar niet.......

supersplid
door supersplid - Apr 10, 2015 om 21:23
8 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=hutch schreef op vrijdag 10 apr 2015, 21:20]Haar telefoonnummer is bekend. U zou er een telefoontje aan kunnen wagen en haar verzoeken om contact op te nemen met de bedrijven die haar zoeken.

Wil zij daar aan niet meewerken, zou ik (...) haar post retour afzender sturen met haar nieuwe adres en telefoonnummer er op.

Wel raar dat ik haar gegevens (naam, adres en telefoonnummer) zo gevonden heb en die incassobureaus blijkbaar niet.......

En als je dan toch bezig bent : laat een bandrecorder meedraaien als je het gesprek voert . Opnemen van gesprekken waar je zelf aan deelneemt is namelijk toegestaan (ook zonder kennisgeving van het feit dat je de opname maakt !!!)

wimmi20
door wimmi20 - Apr 10, 2015 om 22:31
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Weet u hoe Wimmi dat in het verleden eens heeft opgelost voor een kennis ?
Ga ik vertellen.
Aan de incassodreigementsennoubetalenbrieven zat een acceptgiro.
Regelmatig kwamen er zulke brieven, van verschillende afzenders
Ik ondertekende de acceptgiro's en postte ze.

tenormin
door tenormin - Apr 10, 2015 om 22:37
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op vrijdag 10 apr 2015, 22:31]Weet u hoe Wimmi dat in het verleden eens heeft opgelost voor een kennis ?
Ga ik vertellen.
Aan de incassodreigementsennoubetalenbrieven zat een acceptgiro.
Regelmatig kwamen er zulke brieven, van verschillende afzenders
Ik ondertekende de acceptgiro's en postte ze.

Ook nog valsheid in geschrifte...?Of had 'die vriend' dezelfde handtekening als wimmi20? Of is je verhaaltje incompleet. Of....

besseldekker
door besseldekker - Apr 11, 2015 om 00:39
123 Antwoorden / 0 Vragen

Tenormin heeft gelijk, en zo'n valse handtekening moet scout_eefje zeker niet zetten!

Een acceptgiro is toch ontegenzeglijk "een geschrift, dat bestemd is om tot bewijs van enig feit te dienen" — namelijk het feit dat de op het biljet genoemde (voorgedrukte) persoon toestemming geeft een afschrijving te (laten) doen van het betreffende IBAN.

Wie zo'n geschrift "valselijk opmaakt of vervalst, met het oogmerk om het als echt en onvervalst te gebruiken", pleegt valsheid in geschrifte, dunkt mij.

Gevangenisstraf in gewone gevallen tot 7 jaar.

(Dit alles is op het internet na te lezen.)

tenormin
door tenormin - Apr 14, 2015 om 11:16
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op vrijdag 10 apr 2015, 22:31]Weet u hoe Wimmi dat in het verleden eens heeft opgelost voor een kennis ?
Ga ik vertellen.
Aan de incassodreigementsennoubetalenbrieven zat een acceptgiro.
Regelmatig kwamen er zulke brieven, van verschillende afzenders
Ik ondertekende de acceptgiro's en postte ze.

[edit] U heeft iets opgelost voor een kennis in het verleden. Aan een incasso dreigement en nou betalen brieven zat een acceptgiro. En die brieven kwamen regelmatig, van verschillende afzenders. U ondertekende de acceptgiro's en postte ze. Dit is uw schrijven; ik concludeer alleen maar dat u kennelijk handtekeningen zette bij iets wat aan een ander gericht was. Vraagje dan: was het te betalen bedrag al ingevuld door de verschillende afzenders?

[edit-red.]