Da
door DaanTolsma Mar 23, 2017 om 10:27
Geldzaken & recht

Webhosting Elitehosting.nl stopt zonder aankondiging

Sinds een aantal weken is de website die ik met iemand anders samen beheer onbereikbaar. Tevens is de website van de webhost (Elitehosting.nl) van ons product onbereikbaar. Volgens een forumbericht (onafhankelijk van Elitehosting.nl) speelde er zich een ruzie af binnen het bedrijf en is alle data verwijderd en vernietigd; of dit waar is weet niemand.

Nu kunnen mensen onze website niet meer bereiken en hebben we geen stappen kunnen ondernemen om bijvoorbeeld de website over te zetten naar een andere webhost. Oftewel: we staan met lege handen, wij hebben geen back-up kunnen maken én de domeinnaam van onze website is gereserveerd door Elitehosting.nl voor één jaar, dus kunnen we die domeinnaam niet gebruiken. Wij hebben geld betaald voor een product die wij simpelweg niet krijgen.

Onze vragen zijn: "Wat nu?", "Wat zijn onze rechten?", "Kunnen we ons geld terugkrijgen en schadevergoeding terugkrijgen o.i.d?"

Wij hebben Elitehosting.nl proberen op te bellen, alleen Elitehosting.nl geeft geen gehoor. Tevens wachten wij nu al een enige tijd op reactie op onze e-mail, maar wederom geen gehoor.

Het forumbericht: https://www.webhostingtalk.nl/netwerk-storingen-en-updates/194055-elite-hosting-nl.html

Alvast bedankt voor uw hulp.

Met vriendelijke groet,


Daan Tolsma & David Chan







4672 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Mar 23, 2017 om 10:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dit is een forum voor consumenten en u hebt een zakelijke vraag,
.

Stel die op Higherlevel.nl

https://www.higherlevel.nl

Da
door DaanTolsma Mar 23, 2017 om 10:32
2 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij heeft u mij verkeerd begrepen, Tijger1. Ik ben consument van het webhostingbedrijf Elitehosting.nl. Ik heb een domeinnaam gekocht bij Elitehosting.nl en heb betaald voor services van Elitehosting.nl.

tijger1
door tijger1 Mar 23, 2017 om 10:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent daar klant, maar dat maakt u nog niet tot een consument voor dit forum.

Da
door DaanTolsma - Mar 23, 2017 om 10:31
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

[verwijderd bericht]

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 23, 2017 om 10:33
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

U heeft vanaf dag 1 weldegelijk een back-up kunnen maken, u heeft gewoonweg verzuimd dit te doen. Superdom, dat blijkt nu maar weer.
Stel dat ze failliet zouden zijn dan zat u in hetzelfde schuitje, ook zonder back-up ook zonder site online en ook met een geblokkeerde domeinnaam.
Maar goed zoals al aangegeven dit is een consumentenforum en u bent een ondernemer die graag iets wil horen over wat hij niet zal krijgen.

Topantwoord

Wi
door Wil_H - Mar 23, 2017 om 10:45
270 Antwoorden / Vragen
13

Lijkt mij dat het hostingbedrijf heel wat uit te leggen heeft.
1. Zij zijn verantwoordelijk voor het in de lucht houden van jullie website
2. Zij zijn verantwoordelijk voor back-ups
3. Bij calamiteiten dienen zij er voor te zorgen dat de eindgebruikers er zo weinig mogelijk last van hebben.
Je zult zeker wel een contract hebben waarop de adresgegevens van dit hostingbedrijf staan.
Schrijf ze een aangetekende brief dat je eist dat zij mee werken aan het verhuizen van jouw domeinen naar een andere provider en dat ze jou een back-up overhandigen van de betreffende websites.
Schakel maar vast een advocaat in, want wat ik zo lees zal het er wel op neer komen dat het bedrijf zeer snel failliet zal gaan.

marita5
door marita5 - Mar 23, 2017 om 10:55
11534 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo DaanTolsma , 

Lees hier , alle gedupeerden kunnen contact opnemen met Angelo , klik op de rode regel .

https://www.webhostingtalk.nl/netwerk-storingen-en-updates/194055-elite-hosting-nl-2.html#post1319097

Da
door DaanTolsma Mar 23, 2017 om 10:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Marita5,

Wij hebben al een e-mail verzonden naar Angelo, maar ook hier kregen wij helaas geen reactie op.

Cookies
door Cookies - Mar 23, 2017 om 10:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Mediamarkt, Eneco enz. enz. zullen ook wel ergens klant zijn, dat maakt ze nog geen consument. Als jullie site een commerciële site was, dan ben je ondernemer en hoort je vraag hier niet thuis. Overigens heb je dan ook niets aan gegeven antwoorden, want de consumentenwetgeving geldt niet voor ondernemers.

Da
DOOR DAANTOLSMA 23 MRT. 2017 OM 10:32 
ANTWOORDEN / VRAGEN

Volgens mij heeft u mij verkeerd begrepen, Tijger1. Ik ben consument van het webhostingbedrijf Elitehosting.nl. Ik heb een domeinnaam gekocht bij Elitehosting.nl en heb betaald voor services van Elitehosting.nl.

Da
door DaanTolsma Mar 23, 2017 om 10:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben geen ondernemer; ik sta niet ingeschreven bij KvK en de website heeft absoluut geen winstoogmerk.

Cookies
door Cookies Mar 23, 2017 om 11:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

OK, dan is nu het duidelijk dat je consument bent en je onder de consumentenwetgeving valt.

marita5
door marita5 - Mar 23, 2017 om 11:32
11534 Antwoorden / 15 Vragen
2

@DaanTolsma , 

Ik zie staan dat de technische en administratieve contactpersoon Robbert is , neem daar eens contact mee op , klik op de rode regel .

http://www.rdkp.nl/contact/

Da
door DaanTolsma Mar 23, 2017 om 11:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de suggestie; ik zal proberen contact op te nemen met Robbert.
Mag ik vragen hoe u bij Robbert terechtgekomen bent?

marita5
door marita5 Mar 23, 2017 om 12:01
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Ik had bij SIDN , elitehosting.nl ingevuld , dan krijg ik de naam van de domeinhouder , en daaronder staan de gegevens van Robbert , probeer deze te bellen niet geschoten is altijd mis .

marita5
door marita5 - Mar 23, 2017 om 12:41
11534 Antwoorden / 15 Vragen
2

@DaanTolsma , 

Neem ook eens contact op met consuwijzer .

https://www.consuwijzer.nl/contact

Da
door DaanTolsma - May 9, 2017 om 22:05
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

UPDATE: Ik heb van Angelo vernomen dat het een grote rotzooi was binnen het bedrijf; Angelo heeft een vergoeding in de vorm van webhosting aangeboden aan ons. Bij dezen is de vraag gesloten.

Gerry1969
door Gerry1969 May 10, 2017 om 01:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U kunt de vraag niet sluiten.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer