Webhosting Elitehosting.nl stopt zonder aankondiging
Sinds een aantal weken is de website die ik met iemand anders samen beheer onbereikbaar. Tevens is de website van de webhost (Elitehosting.nl) van ons product onbereikbaar. Volgens een forumbericht (onafhankelijk van Elitehosting.nl) speelde er zich een ruzie af binnen het bedrijf en is alle data verwijderd en vernietigd; of dit waar is weet niemand.
Nu kunnen mensen onze website niet meer bereiken en hebben we geen stappen kunnen ondernemen om bijvoorbeeld de website over te zetten naar een andere webhost. Oftewel: we staan met lege handen, wij hebben geen back-up kunnen maken én de domeinnaam van onze website is gereserveerd door Elitehosting.nl voor één jaar, dus kunnen we die domeinnaam niet gebruiken. Wij hebben geld betaald voor een product die wij simpelweg niet krijgen.
Onze vragen zijn: "Wat nu?", "Wat zijn onze rechten?", "Kunnen we ons geld terugkrijgen en schadevergoeding terugkrijgen o.i.d?"
Wij hebben Elitehosting.nl proberen op te bellen, alleen Elitehosting.nl geeft geen gehoor. Tevens wachten wij nu al een enige tijd op reactie op onze e-mail, maar wederom geen gehoor.
Het forumbericht: https://www.webhostingtalk.nl/netwerk-storingen-en-updates/194055-elite-hosting-nl.html
Alvast bedankt voor uw hulp.
Met vriendelijke groet,
Daan Tolsma & David Chan
Dit is een forum voor consumenten en u hebt een zakelijke vraag,
.
Stel die op Higherlevel.nl
https://www.higherlevel.nl
U bent daar klant, maar dat maakt u nog niet tot een consument voor dit forum.
U heeft vanaf dag 1 weldegelijk een back-up kunnen maken, u heeft gewoonweg verzuimd dit te doen. Superdom, dat blijkt nu maar weer.
Stel dat ze failliet zouden zijn dan zat u in hetzelfde schuitje, ook zonder back-up ook zonder site online en ook met een geblokkeerde domeinnaam.
Maar goed zoals al aangegeven dit is een consumentenforum en u bent een ondernemer die graag iets wil horen over wat hij niet zal krijgen.
Topantwoord
Lijkt mij dat het hostingbedrijf heel wat uit te leggen heeft.
1. Zij zijn verantwoordelijk voor het in de lucht houden van jullie website
2. Zij zijn verantwoordelijk voor back-ups
3. Bij calamiteiten dienen zij er voor te zorgen dat de eindgebruikers er zo weinig mogelijk last van hebben.
Je zult zeker wel een contract hebben waarop de adresgegevens van dit hostingbedrijf staan.
Schrijf ze een aangetekende brief dat je eist dat zij mee werken aan het verhuizen van jouw domeinen naar een andere provider en dat ze jou een back-up overhandigen van de betreffende websites.
Schakel maar vast een advocaat in, want wat ik zo lees zal het er wel op neer komen dat het bedrijf zeer snel failliet zal gaan.
Hallo DaanTolsma ,
Lees hier , alle gedupeerden kunnen contact opnemen met Angelo , klik op de rode regel .
https://www.webhostingtalk.nl/netwerk-storingen-en-updates/194055-elite-hosting-nl-2.html#post1319097
Hallo Marita5,
Wij hebben al een e-mail verzonden naar Angelo, maar ook hier kregen wij helaas geen reactie op.
Mediamarkt, Eneco enz. enz. zullen ook wel ergens klant zijn, dat maakt ze nog geen consument. Als jullie site een commerciële site was, dan ben je ondernemer en hoort je vraag hier niet thuis. Overigens heb je dan ook niets aan gegeven antwoorden, want de consumentenwetgeving geldt niet voor ondernemers.
Volgens mij heeft u mij verkeerd begrepen, Tijger1. Ik ben consument van het webhostingbedrijf Elitehosting.nl. Ik heb een domeinnaam gekocht bij Elitehosting.nl en heb betaald voor services van Elitehosting.nl.
Ik ben geen ondernemer; ik sta niet ingeschreven bij KvK en de website heeft absoluut geen winstoogmerk.
OK, dan is nu het duidelijk dat je consument bent en je onder de consumentenwetgeving valt.
@DaanTolsma ,
Ik zie staan dat de technische en administratieve contactpersoon Robbert is , neem daar eens contact mee op , klik op de rode regel .
http://www.rdkp.nl/contact/
Bedankt voor de suggestie; ik zal proberen contact op te nemen met Robbert.
Mag ik vragen hoe u bij Robbert terechtgekomen bent?
Ik had bij SIDN , elitehosting.nl ingevuld , dan krijg ik de naam van de domeinhouder , en daaronder staan de gegevens van Robbert , probeer deze te bellen niet geschoten is altijd mis .
UPDATE: Ik heb van Angelo vernomen dat het een grote rotzooi was binnen het bedrijf; Angelo heeft een vergoeding in de vorm van webhosting aangeboden aan ons. Bij dezen is de vraag gesloten.
U kunt de vraag niet sluiten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer