s.
door s.sandee Jan 28, 2017 om 19:39
Geldzaken & recht

Wettelijke termijn waarbinnen veilig thuis moet reageren op een aanmelding

sociaal team doet een aanmelding bij veilig thuis omdat ik mijn strijkplank in de kamer had staan met afgekoeld strijkijzer erop en mijn zoontje van 2 speelde ook in de kamer. ook was ik zelf in de kamer aanwezig. de dame van het sociaal jeugdteam vond dit zo onveilig dat zebesloten heeft een melding bij veilig thuis te doen.deze aanmelding heeft plaats gevonden in de herfstvakantie 2016 en pas half januari 2017 kreeg ik een reactie van veilig thuis. van de dame van het sociaal jeugd team heb ik niets meer vernomen

1185 5 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 28, 2017 om 19:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat is er tegen een strijkplank met een afgekoeld strijkijzer in de kamer?

En wat voor reactie hebt u dan gehad? Staat u onder toezicht of zo?

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 29, 2017 om 01:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Kind zou strijkijzer op hoofdje kunnen krijgen.

tijger1
door tijger1 Jan 29, 2017 om 09:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, ja, en dat kan niet vanaf een tafel natuurlijk.

s.
door s.sandee - Jan 28, 2017 om 20:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

nee ik sta niet onder toezicht. heb alleen wat ondersteuning gevraagd aan sociaal team omdat ik toen in een hele vervelende relatiebreuk zat.

ne
door neodutchio - Jan 28, 2017 om 22:02
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Bedankt voor uw mededeling.

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2017 om 09:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die dame van het sociaal jeugdteam had u gewoon moeten zeggen, dat dat strijkijzer beter opgeborgen kon worden in plaats van daar een melding van te maken bij Veilig thuis.

En ik denk dat Veilig thuis ook daarom pas zo laat heeft gereageerd ivm de geringe ernst van de zaak. Iedereen heeft weleens een strijkijzer op een strijkplank staan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 1, 2017 om 13:14
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Ook een koude strijkbout is gevaarlijk als die van de strijkplank valt en het kind er toevallig 'onder'staat'. Ook m.i. was een waarschuwing in die zin meer zinvol geweest.