ge
door gert1961 Jul 21, 2006 om 16:06
Geldzaken & recht

Wie heeft ervaringen met vervalste hantekeningen?

Bij mij thuis is in 2004 een vertegenwoordiger geweest van Interkrediet. Dit gebeurde na 4 tot 6 maal telefonisch benaderd te zijn, op hun inisiatief,  door Interkrediet. Deze man wist van te voren dat ik geen interesse had in zijn produckten. Ook na zijn verhaal had ik daar nog steeds geen interesse in.

Hij liet mij toen een papier tekenen voor folders die werden achter gelaten. Later bleek dat die handtekening is gebruikt om onder een contract te zetten en mij een laesecontract aan te smeren.

Zijn er mensen die ook ervaringen hebben met dit soort praktijken. Binenkort komt deze zaak voor de rechter.

1735 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 21, 2006 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

DUS  GEEN VERVALSTE HANDTEKENING. ANDERS DIRECT NAAR DE POLITIE. U heeft staan slapen bij het ondertekenen. Hij of zij die niet oplet jammer. Maar vervalsen????????????????

ve
door verwijderd - Jul 21, 2006 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat besef komt pas later. Daar ga je nu wel op letten.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2006 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus ook niet tekenen voor het achter laten van folders.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2006 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een reactie op het antwoord van Jonjo.

Ik heb nooit een contract of een laesecontract gezien. Laat staan getekend.

Hoezo geen vervalsing. Mijn handtekening komt daar niet vanzelf te staan.

uiteraard heb ik bij de politie aangifte gedaan.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2006 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Jonjo

Vraagsteller bedoelt dat de handtekening die hij gezet heeft onder de aanvraag voor informatie is nagemaakt op een leningaanvraagformulier.

Geen ervaring mee, maar laat hier weten hoe het afloopt.

Groet, Cannacampo

ve
door verwijderd - Jul 21, 2006 om 23:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Weet je zeker dat het formulier dat je tekende voor folders was ?!

Heb je niet (ongemerkt)  gewoon het/een contract getekend, dan is handtekening niet vervalsd maar door jou zelf gezet en dan zit je er wel aan vast.

Waarom speelt dit nu ? als er in 2004 iemand aan de deur was ? Dan had dat contract al 2 jaar lopend geweest...

Waarom. waarom teken je voor folders ?! en helemaal daar je er geen enkele interesse in had ?!   Gelijk van de deur trappen dat soort gasten als je geen interesse hebt.........

Succes,

ve
door verwijderd - Jul 24, 2006 om 18:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi cannacampo

Op 8 september 2006 komt deze zaak voor de rechter.

Ik zal dan laten weten wat er verder gebeurd. Maar dat de bank fout hebben ze eigenlijk een beetje toe gegeven.

Voor een paar maanden terug liet de Ribank (waar Interkrediet onderdeel van is) weten dat als de RVS het geld terug zou storten, wat de Ribank te onrechte gestort had op hun rekening, de kous af zou zijn. Echter de RVS weigerde dit waardoor een patstelling is ontstaan.

De Ribank had mij een kopie van het contract opgestuurt en een kopie naar mijn advocaat. Toen mijn advocaat en ik de kopieen naast elkaar legde viel ons direct iets op. Onder de kopieen stonden verschillende handtekeningen. Ze leken wel op die van mijn, maar ik had ze niet gezet en de handtekeningen verschilde ook nog eens van elkaar.

Heel veel vraagtekens dus in deze zaak.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2006 om 10:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, momenteel ben ik zelf voor een collega bezig om een leasecontract hem aangesmeerd door een vertegenwoordiger van Interbank ongedaan te krijgen.De vertegenwoordiger heette Colenbrander en is aldus mededeling van Interbank sinds 2004 niet meer voor hun werkzaam, ook hij heeft zijn zorgplicht niet nageleefd en zich onvoldoende verdiept in de financiele situatie van betrokkenen. Goed dat je aangifte hebt gedaan.Wellicht weet je de naam nog van de persoon die bij je is geweest.Succes groetjes

Bram sardha@tiscali.nl

ve
door verwijderd - Oct 21, 2006 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Interkrediet & Interbank! Lijken wel verdomd veel op elkaar. het zou mij niet verbazen als het onder één holding c.q. intergroep valt.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2006 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Gert1961,

Stand van zaken: Heeft de rechter al uitspraak gedaan en wie wat werd gevonnist?

Is er na het vonnis ook hoger beroep ingesteld? Stand van zaken?

ve
door verwijderd - Oct 22, 2006 om 00:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijk erop dat beide banken één en de zelfde zijn. Ook bij interkrediet werkt de man niet meer die bij mij thuis is geweest. Ook ontslagen omdat hij zorgvuldig was.

Er is bij mij nog geen uitspraak. In mijn zaak komt er nu een schriftgeleerde bij om de handtekeningen te vergelijken. Bij de eerste keer dat we voor de rechter verschenen, beet de Ribank flink in het stof. Circa 1 week voordat we bij de rechter verschenen gaf de Ribank een belastende verklaring voor mij uit. Alleen wat daar in stond kon niet kloppen. Volgens de verklaring had de Ribank, na de thuis bezoek, telefonisch contact met mij gehad. Alle contacten verliep via mijn advocaat. dus die verklaring werdt door de rechter direct nietig verklaard. Vervolgens kon de advocaat en de woordvoorder van de Ribank nergens atwoord op geven. Zij hadden de zaak heel slecht voor bereid.

Nu maar weer wachten.

ve
door verwijderd - Dec 13, 2007 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo;

Zou jij, per mail, contact willen opnemen met kees,amsterdam@tros.nl

Met hem ben ik bezig om de praktijken van Interkrediet, Interbank, Nederlandse voorschotbank en de Ribank op de tv onder de aandacht te brengen.

Alvast bedankt voor je medewerking.

ve
door verwijderd - Dec 13, 2007 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

2 januari 2008 is de uitspraak. Als ik verleist komt er een hoger beroep.