As
door Astrid Ribbers Jan 2, 2021 om 23:10
Geldzaken & recht

Wij zijn scheefhuurders. Mag mijn huur onbeperkt omhoog? En stel wij zakken fors in inkomen, hebben we dan recht op toeslag omdat de huur nu al boven de 800 euro ligt?

Ik vraag me af wat mijn rechten zijn, vooral voor de toekomst. Moeten wij verplicht verhuizen, wanneer we de hoge huur niet meer kunnen betalen? Toen wij hier kwamen wonen, hadden we minder inkomen en omdat we al op leeftijd zijn, durven we niet meer te kopen. We wonen hier prettig, maar betalen al 300 euro meer huur dan de buren.

10334 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 2, 2021 om 23:53
16837 Antwoorden / 108 Vragen
tijger1
door tijger1 - Jan 3, 2021 om 00:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt geen recht  op toeslag als uw inkomen zakt. Als u de huur niet betaalt, wordt u er uit gezet.

Wat u meer betaalt dan de buren is niet relevant.

Ik zou maar eens een goede puntentelling van die woning uitvoeren.

justmeagain
door justmeagain Jan 3, 2021 om 01:15
623 Antwoorden / 8 Vragen

@tijger1 ik dacht dat boven de 752 euro de woning niet meer als sociale huurwoning wordt gezien. Bij vrije sector huurwoningen is de puntentelling niet van toepassing.

Bron

tijger1
door tijger1 Jan 3, 2021 om 03:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een sociale huurwoning wordt niet ineens een vrije sector woning doordat de huur boven een grens uitkomt.

Er moet daar iets met die huren aan de hand zijn, want € 300,00 verschil tussen gelijke huurwoningen kan niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 3, 2021 om 11:00
16872 Antwoorden / 202 Vragen

@TIJGER1, de twee zin van u roept de nodige vraagtekens op: 'U hebt geen recht  op toeslag als uw inkomen zakt.  . Lees m.b.t. de eerste zin de toeslagregeling nog maar eens.

tijger1
door tijger1 Jan 3, 2021 om 12:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@heremietkreeft

Als de huur te hoog was voor huurtoeslag, maakt dat niet dat je die toeslag wel krijgt als je inkomen sterk daalt.

justmeagain
door justmeagain Jan 4, 2021 om 23:49
623 Antwoorden / 8 Vragen

@tijger, mijn excuses, ik had echt gemist dat het om een sociale huurwoning ging.

tijger1
door tijger1 Jan 5, 2021 om 11:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Excuses niet nodig. Er staat nergens dat het een sociale huurwoning betreft. Dus de Ts moet daar eerst achter komen.

mahadma
door mahadma - Jan 3, 2021 om 00:23
11550 Antwoorden / 51 Vragen

maar betalen al 300 euro meer huur dan de buren.

Recentelijk was er bij mr frank visser een soortgelijke vraag, Dit kan, mag en gebeurd. Daar kunt u niets aan doen.

Wel kunt u een puntentelling doen mbt uw huurwoning, maar dat geeft geen garantie op huurvermindering.

Voor huurtoeslag belt u 0800-0543 of google de belastindienst, in geval van ja let dan op dat u dat dan (eventueel) ook echt via de echte belastingdienst (gratis) en niet een burotje wat u geld kost.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 3, 2021 om 00:31
1771 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Astrid,

De antwoorden op uw vragen zijn : nee, nee en nee.

De maximale huurverhoging is 5,4 % voor 2021 : het gezamenlijk inkomen moet dan hoger zijn dan € 44655, - bruto. (bij een lager bedrag is de maximale huurverhoging 2,4 %;ook bij huishoudens groter dan 3 personen of als er iemand AOW ontvangt).

Ik kamp met hetzelfde probleem.

Bewoners van sociale huurwoningen zijn een "makkelijke prooi" om extra belasting te heffen.

tijger1
door tijger1 Jan 3, 2021 om 04:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het inkomen van 2019 is dan de basis. En met welk probleem kampt u dan? Als uw inkomen in 2019 al meer dan € 44.655 was, hebt u toch geen probleem?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 3, 2021 om 12:32
1771 Antwoorden / 31 Vragen

@Tijger1,

Er zijn in Nederland veel "werkende armen" :

Met je salaris kun je je huur, gas en licht, internet, zorgverzekering, voedsel en wat kleding betalen, verder niets.

Daarom vertrekken veel pensioengerechtigden naar goedkopere landen zoals Thailand.

rj
door rjw Jan 3, 2021 om 13:07
3269 Antwoorden / 5 Vragen

Leg eens uit waar die extra belasting vandaan komt? Je betaalt meer huur, niet meer belasting. Of vind je het geld dat je uitgeeft bij de bakker ook belasting?

En de pensioengerechtigden die naar Thailand vertrekken zijn niet de armste onder ons. En zoveel zijn het er ook niet.

Ik kan trouwens zo'n 1200 euro per maand sparen van mijn salaris, nadat ik wonen, eten, verzekeringen e.d. betaald heb. Doe ik zeker iets verkeerd.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 3, 2021 om 13:11
1771 Antwoorden / 31 Vragen

@RJW,

Het gaat om de verhuurdersheffing, die de woningbouwvereniging doorberekend naar de huurders.

Als u € 1200,- euro overhoudt per maand heeft u een riant salaris..., mijn partner en ik hebben het minimumloon.

tijger1
door tijger1 Jan 3, 2021 om 13:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt het minimumloon maar u zit met hetzelfde probleem als deze scheefhuurders? U kletst uit uw nek.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 3, 2021 om 13:41
1771 Antwoorden / 31 Vragen

@Tijger1,

Als 2 partners alleen minimumloon verdienen, lijkt het veel maar alleen aan wonen ben je al 1000 euro kwijt(met gas en licht erbij....)

Als je een auto erbij hebt, is het geld snel op......

Donuts
door Donuts Jan 3, 2021 om 14:49
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Amsterdammer, u heeft in een eerder topic zelf geschreven dat uw inkomen te hoog is voor een sociale huurwoning. Of u loog in dat topic, of nu.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 3, 2021 om 20:20
1771 Antwoorden / 31 Vragen

@Sprietje,

Toen ik nog alleen woonde, was ik geen scheefhuurder.....

Als deze coronacrisis aanhoudt, ben ik een scheefhuurder, maar dan met een te dure woning......

Donuts
door Donuts - Jan 3, 2021 om 02:36
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Is die 800,- euro wel de kale huur?

ro
door ronny530 - Jan 3, 2021 om 08:21
2786 Antwoorden / 41 Vragen

De huursom van een sociale huurwoning mag jaarlijks met een bepaald percentage stijgen en geldt voor iedereen die een woning huurt. Scheefwoners betalen bovenop dat percentage zeg voor het gemak maar scheefwonersbelasting die door de overheid wordt vastgesteld. Voor 2020 was dat 1,5% meer dan de maximale huurverhoging voor huurders met een laag inkomen. Verschil in huursom tussen twee soortgelijke woningen komt vaker voor omdat de huur pas geharmoniseerd mag worden als een bewoner besluit te verhuizen d.w.z. als de buren er al jarenlang wonen enkel de jaarlijkse huurverhogingen betalen over de destijds afgesproken huursom gaan de buren verhuizen dan wordt de huur geharmoniseerd aan het huidige prijspeil en gaan de nieuwe huurders net zoveel of nog iets meer huur betalen dan u nu doet. Daarbij is het zo dat de totale huursom uit de kale huur en de service kosten bestaat en dus nog net binnen de sociale huurgrens valt. Of u als uw inkomen dusdanig daalt ook recht op huurtoeslag heeft hangt van de rekenhuur af die u bij het huren van de woning heeft afgesproken en kunt u in onderstaande link lezen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning-zoeken/vraag-en-antwoord/wat-is-het-verschil-tussen-een-sociale-huurwoning-en-een-huurwoning-in-de-vrije-sector

panter22
door panter22 - Jan 3, 2021 om 08:34
6599 Antwoorden / Vragen

Misschien heb je in het nieuws gehoord over de eenmalige huurverlaging in 2021.
Hier kun je de voorwaarden vinden:
https://www.aedes.nl/artikelen/klant-en-wonen/huurbeleid/huurprijsbeleid/eenmalige-huurverlaging-in-2021.html
En mocht je huur verlaagd worden zodat je in aanmerking kunt komen voor huurtoeslag, dan geldt niet alleen je inkomen, maar ook je vermogen.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/toeslagen/content/vermogensgrens-in-2021

Donuts
door Donuts Jan 3, 2021 om 10:51
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Het zijn scheefhuurders. Dan ligt hun gezamenlijk inkomen vast en zeker boven de € 32.000,-.

panter22
door panter22 Jan 3, 2021 om 16:22
6599 Antwoorden / Vragen

Dat zou best kunnen, maar dan weten ze nu meteen dat ze er niet voor in aanmerking komen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 3, 2021 om 10:50
16872 Antwoorden / 202 Vragen

Re: uw vraag is niet zonder meer met ja of nee te beantwoorden omdat er diverse factoren zijn die daarvoor van belang zijn. Hoe dan ook mag  uw huur zoals het er nu voorstaat niet onbeperkt omhoog en zie daarvoor deze info. Deze info betreft dan huur van woningen in de vrije setor voor-het-eerst-maximale-huurverhoging-vrije-sector-volgend-jaar-maximaal-2-4-procent~  Ik leid evenwel uit uw vraag af dat u in een woning woont die oorspronkelijk in de sociale huursector viel en dan is er hoe dan ook sporake van een verhoging en zie dan deze info woonbond.nl/trefwoord/inkomensafhankelijke-huurverhoging met aantekening dat de laatste info nog 2020 betreft. Als er sprake is van een woning die eerder in de sociale sector viel heeft u ook mogelijk nog recht op huurtoeslag en zie dan deze inf die geldt indien de woning voor 1997 was aangewezen voor huurtoeslag https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/huurtoeslag/welke-woningen-huurtoeslag/

Voor meer informatie kunt u terecht bij https://www.woonbond.nl/landelijk-kantoor en ook bij een seniorenorganisatie zoals ANBO en KBO/PCOB (in Brabant https://www.kbo-brabant.nl/   Het verschil met uw buren is m.i. erg hoog en dan kan mogelijk toch ook nagaan van het puntensysteem zinvol zijn puntencheck  U ziet dat er nog al wat aspecten zijn om uw vraag geheel volledig te kunnen beantwoorden.

Hoe dan ook is dit van belang of u inderdaad scheefwoner bent: Wat is scheefwonen?

  • Goedkope scheefheid. Van goedkope scheefheid is sprake wanneer huishoudens met een midden of hoog inkomen in een sociale huurwoning (tot de liberaliseringsgrens) wonen.
  • Dure scheefheid. ...
  • Aantal scheefwoners. ...
corporatiestrateeg.nl/corporatiebeleid/huurbeleid/wat-is-scheefwonen/

Donderdag a.s. hebben wij als huurdersbelangenorganisatie (waar ik bestuurslid van ben) uitgebreid overleg met het bestuur van oonze corperatie over 'principes jaarlijkse huuraanpassing 2021' en zo daar nadere interessante info uit naar voren komt kom ik er hier op terug. De 'ham'vraag is wel: was de woning die u huurt eerder aangewezen als sociale huurwong.

Aanvullend is er ook nog sprake van een andere factor die van belang kan zijn: huurt u bij een corperatie of huurt u een woning van bijv. een investeerder zoals een pensioenfonds die het beheer heeft onder gebracht bij een makelaar?. In dat laatse geval geldt hoe dan ook het aspect van wel of niet eerder aangewezen zijn als sociale huurwoning en de huur boven de sociale huurgrens is gekomen. Ik wees u al op de regeling die er dan is m.b.t. het ontvangen van huursubsidie dat dan mestal wel mogelijk is (onder een bepaalde inkomensgrens)

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 3, 2021 om 17:47
1389 Antwoorden / 10 Vragen

2 vragen;

Mag de Huur onbeperkt omhoog.... nee  en daar zit een maxium op.  maar is al eerder hier genoemd.

Als ik zak in inkomen....   ga je niets terug  en is verhuizen als dat al lukt enige oplossing helaas...
Word wel flink  zoeken en  als je geen Den Helder,  Zeeland of  Schokproef  Groningen wilde  en  kop  Friesland want daar is nog wat betaalbaar te vinden,  maar dan heb je wel  erg  vrije  woning met  uitzicht meestal.

Vele moeten dus wegens deze goedbedoelde ooit ingevoerde regels bij te hoog inkomen als dat terug liep inderdaad verhuizen...
Toch maar iets kopen en  na 30 jaren  betalen gratis wonen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 3, 2021 om 20:23
1771 Antwoorden / 31 Vragen

@Somsss,

U slaat de spijker op zijn kop.....

Het nadeel van een koopwoning is, dat bij baanverlies, je dakloos wordt.....

door 526996 - Jan 4, 2021 om 10:43
32 Antwoorden / 0 Vragen

Ongeacht of het wel of niet mag,maar als u het verkiezingsprogramma van de VVD leest zou ik me meer zorgen maken over hun programma voor de verkiezingen aanstaande.voorstel VVD als je boven de huurgrens zit moet  je na 3 jaar verplicht uit uw sociale huurwoning.deze woningen moeten vrij komen voor stateshouders en mensen met een uitkering of laag inkomen.dus denk bij het stemmen maar goed na of u VVD stemt.huurders zijn ten opzichte van kopers altijd de klos.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 4, 2021 om 12:02
1771 Antwoorden / 31 Vragen

@526996,

Bedankt voor de tip,

Deze partij van "graaiers" is er bekend om : meneer Dijkhoff maakte misbruik van wachtgeldregelingen.......

Donuts
door Donuts Jan 4, 2021 om 13:08
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor de tip! Ik vond al langer dat er op deze manier moest worden ingegrepen, aangezien sociale woningbouw bestemd is voor mensen met een beperkt inkomen. Komen er tenminste weer woningen vrij voor mensen die mede door deze figuren op jarenlange wachtlijsten staan. Dat wordt dus opnieuw stemmen op de VVD.

sh
door shera Jan 4, 2021 om 13:24
51 Antwoorden / 7 Vragen

Tja de vvd schijnt het erg goed te doen in de peilingen. Puur door de corona en mensen daardoor zo idolaat zijn van Rutte....

+  veel mensen praten opeens ook over scheefwonen alsof omdat de vvd dit vind dat nu ook zo is.
En zullen dus zeker niet op andere partijen gaan stemmen om deze reden.

panter22
door panter22 Jan 4, 2021 om 16:06
6599 Antwoorden / Vragen

Sociale huurwoningen voor mensen die het echt nodig hebben. Lekker om in zo'n armoedewijk te wonen.
Enkele jaren geleden werd vanwege deze uitspraak de huurtoeslag verlaagd. De VVD wil meer midden huurwoningen. Dat is mij een raadsel. Huurwoningen boven de huurtoeslaggrens zijn er volop te huren. Amper wachttijd, Maar dan is kopen,veel voordeliger. Dus die huurwoningen worden snel weer verlaten.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 4, 2021 om 23:36
1771 Antwoorden / 31 Vragen

@Sprietje,

U zit hier als VVD aanhanger op het forum van de VARA (links)......

justmeagain
door justmeagain Jan 4, 2021 om 23:54
623 Antwoorden / 8 Vragen

@GA heerlijk toch een tegengeluid. Ik ben het overigens wel deels met @sprietje eens.
Mensen met een laag inkomen vallen nu buiten de boot omdat mensen met een goed inkomen maar zonder voldoende spaargeld om te kopen lekker blijven zitten. Terwijl als ze wat reserves hadden aangelegd ze konden kopen voor 600 euro hypotheek IPV 900 euro huur.

pino123
door pino123 Jan 5, 2021 om 11:33
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Dan ben ik ook zeker een rechtse 'rakker' als ik vind dat sociale huurwoning ook voor mensen is die onder een bepaald inkomen vallen.
@GA hoe kan je 'misbruik' maken van een bestaande regeling? De regeling is er of is er niet en als je er dan gebruik van maakt ben je een graaier?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 5, 2021 om 12:22
1771 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Pino, Justmeagain en Sprietje,

Wonen is een grondrecht in Nederland.

Het kopen van een woning is een groot risico,dan bedoel ik de hypotheek en onderhoud.

Als mensen, soms na jaren wachten, een Sociale huurwoning weten te krijgen en daar besluiten te wonen na een loonstijging, dan is daar niets mis mee.

Soms is de buurt wat minder aantrekkelijk (denk aan asocialen en drugsdealers).

Maar niet iedereen durft een huis te kopen.

Door deze coronacrisis heb ik de juiste beslissing genomen.

Ik slaap rustig zonder stress en schulden.

Donuts
door Donuts Jan 5, 2021 om 12:36
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik slaap rustig zonder stress en schulden. En dat is voor u natuurlijk het belangrijkste. Dat mede door u anderen tientallen jaren op wachtlijsten staan, maakt u geen sodemieter uit. Lekker 'sociaal' links bent u! Wordt de hoogste tijd dat u eens stopt met klagen over van alles en nog wat, u heeft wat mij betreft met deze houding geen enkel recht van spreken. U heeft het altijd alleen over uw rechten, over uw al dan niet morele, plichten lees ik nooit iets.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 5, 2021 om 21:04
1771 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Sprietje,

Het feit, dat u klaagt over scheefhuurders, betekent, dat u buiten de werkelijkheid leeft.....

Waarschijnlijk bent u een "babyboomer" van voor 1951 voor wie het werk op oprapen lag in de jaren 50/60.....

De huidige maatschappij is behoorlijk complex en duur (vanwege de euro)....

Dus graag wat meer empathie en kijk niet naar de wereld door een VVD - bril...

mo
door mof - Jan 4, 2021 om 11:37
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Verplicht te verhuizen wordt u niet. Wel kan elk jaar de huur tot max 6% worden verhoogd als uw gezamenlijk inkomen hoger ligt dan de norm die ongeveer bij 43000€ ligt. Scheefhuurder bent u echter niet. Datis een woord dat is bedacht om u een schuldgevoel aan te praten. Ubent ooit in een sociale huurwoning gaan wonen en daarom redenen nietuitgetrokken. Voor 800€ per maand vindt u in Nederland nietveel beter dan een kippenhok op de vrije sector markten kunt u ws ook niet voordelig iets kopen. In de vrije sector wordt vaak een inkomenseis gesteld van drie a vier maal de huur moet het brutomaandinkomen zijn.

wat scheefzit in Nederland zijn niet de huurders maaris de overheid die in de jaren negentig veel corporaties toestemming hebben gegeven sociale huurwoningen af te stoten om koopwon8ngen te bevorderen. Daarnaast worden er te weinig woningen gebouwd voor de lagere inkomens. Het probleem wordt bij de mensen neergelegd. Die boven de 43000€ verdienen maar te weinig om een fatsoenlijke hypotheek te krijgen danwel op de vrije sector markt iets te vinden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 4, 2021 om 12:20
1771 Antwoorden / 31 Vragen

@Mof,u slaat de spijker op zijn kop.

Volgens artikel 22 van de Nederlandse Grondwet is wonen een grondrecht.

Helaas worden woningen in Nederland door veel mensen gebruikt als handel: mensen kopen woningen op om voor veel geld te verhuren.......

Zelfs iemand van het koninklijk huis doet hieraan mee.....

sh
door shera - Jan 4, 2021 om 13:07
51 Antwoorden / 7 Vragen

Ze mogen de huren blijven verhogen als u volgens de regering geen recht hebt op een sociale huurwoning. Ook als de huur hoger is dan de grens van een sociale huurwoning en ook als het meer word dan dat het huis waard is.
Alles om het doel te behalen dat mensen die volgens egering geen recht hebben op sociale huurwoning eruit te krijgen.

Dat je bijv je thuis voelt in je huis, de buurt enz en er al bijv 30 jaar woont en altijd gedacht hebt er altijd te blijven wonen .. dat interresseert de regering niet. Zij hebben met de eu het systeem sociale huurwoningen opeens bedacht en opeens word je als misdadiger gezien die een huis afpikt van iemand die in hun ogen recht heeft op dat huis.
Dat je geen huis kan kopen omdat geen bank je met die leeftijd een hypotheek geeft en alle vrije sector huizen te duur zijn waardoor je in 1 klap op bijstand   niveau zit  .... dat maakt de regering niet uit.

Het is een misdadige regel. Omdat je nu mensen die scheefwonen in een hoek duwt als vogelvrij om kaal te plukken / afstraft voor het misdaad .. scheefwonen ... Terwijl ook al doe je , je best om te verhuizen je geen huis vind. Want er zijn gewoon niet genoeg huizen in de vrije sector . En al helemaal niet die te betalen zijn en waar je niet jaar in en jaar uit  uitgemolken word.

Eerlijk gezegd is dat voor mij , scheefwoner echt stress want ik zit ergens in verwikkeld waar ik niet schuldig aan ben en waar ik met geen mogelijkheid uit kan komen.

En zie met angst en beven uit naar de nieuwe verkiezingen waar hoogstwaarschijnlijk de vvd weer aan de macht komt. Ellende begon bij hun en zij zijn nog lang niet klaar om ons leven nog zuurder te maken.

panter22
door panter22 Jan 4, 2021 om 17:36
6599 Antwoorden / Vragen

  • Scheefwoners uit sociale huur: door driejaarlijkse inkomenstoets voor bewoners van sociale huurwoningen om te kijken of een huurder nog recht heeft op een sociale huurwoning. Een huurder met een (te) hoog inkomen of vermogen krijgt twee jaar om een alternatieve woning te vinden. Zo komen meer sociale woningen beschikbaar voor mensen met een laag inkomen.
  • https://www.aedes.nl/artikelen/woningmarkt/verkiezingen/tweede-kamer/vvd-over-wonen.html
  • En dan te bedenken dat de term scheefwonen wordt gebruikt om te bezuinigen op huurtoeslag.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 4, 2021 om 23:30
1771 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Panter en Sheba,

Er is een mogelijkheid, dat dit kabinet valt vanwege het kinderopvangtoeslag schandaal.

Ook zit dit kabinet te rommelen met het vaccin en de aanpak van het Corona virus.

Ik verwacht, dat de VVD kleiner wordt.

Donuts
door Donuts Jan 5, 2021 om 11:41
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Al zou het kabinet vallen, zijn de verkiezingen alleen maar eerder. Ik verwacht dat de VVD groter wordt en de SP veel kleiner. Als u dan zo'n 'sociale' linkse rakker bent, waarom zit u dan nog in een sociale huurwoning? U schreef namelijk eerder dat uw gezamenlijk inkomen boven de 44.000,- ligt en daardoor een scheefhuurder bent, maar dat kopen u teveel stress oplevert. Ja, zo lust ik er ook nog wel een paar...

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 5, 2021 om 21:17
1771 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Sprietje,

Het is een bruto bedrag.....

Vergeet niet, dat ik alle gemeentelijke belastingen moet betalen.....

Dus geen vetpot.....

ro
door ronny530 - Jan 4, 2021 om 18:26
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Het verkiezingsprogramma van politieke partijen er bij halen heeft geen enkele zin want 9 van de 10 plannen worden bijvoorbaat door de tweede kamer afgeschoten. In de sociale huur sector zijn contracten voor onbepaalde tijd van toepassing en daarbij geniet de huurder huurdersbescherming en mag de verhuurder niet zomaar het huurcontract opzeggen dus iemand die zich netjes gedraagd en de huur tijdig voldoet kan hoe hoog het inkomen ook is niet uitgezet worden. Verhuurders in de sociale sector zijn ook niet blij met de scheefwonersbelasting want het heffen daarvan kost meer dan het oplevert. En daarbij straf je huurders die in beginsel een laag inkomen hadden en later met werken steeds meer salaris gingen ontvangen door een goede inzet moeten die dan in de toekomst gaan zeggen 'ik wil die promotie niet want dan moet ik mijn huis uit' of kiezen om minder te gaan werken om net onder de inkomensgrens te blijven. De maximale inkomensgrens verlagen heeft ook geen nut want dan vallen nog meer mensen buiten de boot want koopwoningen zijn er in een normale prijsklasse niet en de vrije sector is qua huren gigantisch duur. Al met al zal er vooralsnog niets gaan veranderen tenzij er in hoog tempo meer woningen gebouwd gaan worden en mensen die nu in een te grote woning gestimuleerd worden om kleiner te gaan wonen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 4, 2021 om 23:39
1771 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ronny,

U slaat de spijker op zijn kop :

Als je de huurprijzen omrekent naar de gulden, val je stijl achterover......

Het woonbeleid in Nederland is ziek.....

Donuts
door Donuts Jan 5, 2021 om 11:39
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Als ik uw uitkering omreken naar guldens, val ik ook stijl achterover...