XI
door XINTY Apr 10, 2017 om 12:57
Geldzaken & recht

Wij zouden in 2003 een lening hebben afgesloten bij primline

wij zouden in 2003 een lening hebben afgesloten bij primline
nu 14jaar later moeten wij de lening gaan betalen
met een hoge rente
wij wisten niet dat wij een lening hadden .
is de lening nog op eis baar wij hebben in 2015 een bkr toesting laten doen .
daar kwamen wij achter dat wij een lening had van 6042euro
deze is inmiddels opgelopen naar10.000euro
nu houden ze me het geld van de minst verdiende patrner in elke maand
deze lening is al 14jaar oud hebben nooit iets betaald
kunt u mij helpen of dat deze lening
verjaard is na 14jaar

4308 24 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - Apr 10, 2017 om 13:03
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Tenminste één van u tweeën heeft dus een erg slecht geheugen?

Daar zou ik maar snel kopieën van het vergeten contract gaan opvragen ... toch?

Alleen de zon gaat voor niemendal op!

marita5
door marita5 - Apr 10, 2017 om 13:06
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Xinty ,

wij wisten niet dat wij een lening hadden .

Klinkt ongeloofwaardig , mijn naam is haas en ik weet van niks

Maar dit wist u wel toen u een Bkr toetsing liet doen in 2015 .

daar kwamen wij achter dat wij een lening had van 6042euro

De verjaringstermijnen

Als uitgangspunt geldt een verjaringstermijn van 20 jaar. Deze termijn geldt ook wanneer er een vonnis is.
Voor de volgende vorderingen geldt een verjaringstermijn van 5 jaar  (wanneer er dus geen vonnis is):

  • Een vordering tot nakoming van een overeenkomst tot een geven of een doen (bijvoorbeeld geldlening). De termijn gaat in vanaf het moment dat de vordering opeisbaar is.
  • Een vordering tot periodieke betaling, zoals rente, huur en pacht en voor alles wat bij het jaar of een kortere termijn moet worden betaald. De verjaringstermijn gaat in vanaf het moment dat de vordering opeisbaar is. Elke betalingstermijn afzonderlijk verjaart na verloop van 5 jaar.
  • Een vordering uit onverschuldigde betaling (bijvoorbeeld teveel verstrekte uitkering, of geld overgemaakt op de verkeerde bankrekening). De termijn van 5 jaar gaat in vanaf het moment dat de schuldeiser zowel bekend is met het bestaan van zijn vordering als de persoon van de ontvanger. De vordering verjaart in ieder geval na 20 jaar nadat de vordering is ontstaan.
  • Een vordering tot betaling van schade of een bedongen boete. De termijn van 5 jaar vangt aan met de dag nadat zowel de schade als de dader bekend is, met een maximumtermijn van 20 jaar na de schadegebeurtenis. Bij schade als gevolg van bepaalde misdrijven gelden langere termijnen.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel.

http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=61

fa
door familyman - Apr 10, 2017 om 13:10
888 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u "toen=2003" een lening afgesloten ja of nee? Als ja dan is het logisch dat u dit bedrag met rente terug zoult moeten betalen. Het lijkt mij sterk dat u gedacht heeft dat dit een kado'tje was.
Als u geen lening heeft afgesloten (wat mij sterk lijkt vanwegde bkr) dan zou ik maar eens een contract gaan opvragen.

Dat u niet wist dat u een lening had, geloof ik eerlijk gezegd niet.

En dat u nu aan verjaring denkt? Vergeet het maar, ik ga er van uit dat u een lening heeft gehad op uw naam en daar zeker post van heeft gehad, en daardoor "gestuit" is, gewoon met rente zult moeten terug betalen.

tenormin
door tenormin - Apr 10, 2017 om 13:16
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Kan niet waar zijn, dit verhaal. Als men een lening afsluit gaat men toch ook, neem ik dan aan, per maand terugbetalen, of ben ik nu gek?

fa
door familyman Apr 10, 2017 om 13:27
888 Antwoorden / 1 Vragen

Tenormin, "of ben ik nu gek?",  ik kan daar als niet-arts niet over oordelen, maar ik denk ook dat er ergens iets niet klopt en of verteld wordt.

diumenge
door diumenge - Apr 10, 2017 om 13:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vaag verhaal. Je of wel of niet een lening afgesloten destijds. Heb je 'm wel afgesloten, dan zal je moeten betalen. Heb je 'm niet afgesloten, laat ze dan bewijs overleggen van het afsluiten van die lening. Dat kunnen ze dan niet.

marita5
door marita5 Apr 10, 2017 om 13:25
11532 Antwoorden / 15 Vragen

@diumenge , als er geen lening is afgesloten , hoe kan Ts dan geregistreerd staan bij Bkr met een lening van € 6042 ,-.

fa
door familyman Apr 10, 2017 om 13:30
888 Antwoorden / 1 Vragen

"Dat kunnen ze dan niet.", dat zal nog maar de vraag zijn. Het kan een winkelkaart zijn geweest dat er spullen gekocht zijn "op afbetaling", maar dan krijg je in elk geval een kaart gestuurd en als je die gebruikt acceptgiro's of rekeingen die je per maand kan betalen. De enige "escape" is identiteitsfraude.

diumenge
door diumenge Apr 10, 2017 om 13:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@marita5, ik ga er dan ook vanuit dat er wel een lening is, anders is indentiteitsfraude inderdaad een mogelijkheid zoals @familyman stelt. In het algemeen moet je echter van het meest voor de hand liggende scenario uitgaan en dat is dat er wel degelijk een lening is afgesloten.

marita5
door marita5 Apr 10, 2017 om 13:47
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Ik geloof dit verhaal niet , rammelt van alle kanten . er word ook iedere maand geld ingehouden van de minst verdiende partner . als ik geen lening heb afgesloten zal ik hals , buik en nek breken om met bewijzen te komen .en niet iedere maand betalen voor een lening die ik niet heb afgesloten ..

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2017 om 13:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

wij wisten niet dat wij een lening hadden .
Je weet toch wel of je al dan niet geld ontvangen hebt?
Of dacht je dat het een sinterklaascadeautje was (of van de kerstman, of de paashaas).?
En dan 14 jaar geen bericht daarover ontvangen? Vreemd hoor.
En nee, zo'n lening is niet verjaard.
Dat wordt dus betalen.
En waarom heb je in 2015 na die BKR-toetsing niet meteen actie ondernomen?

no
door nobel - Apr 10, 2017 om 13:28
6 Antwoorden / 0 Vragen

Erg vreemd allemaal; vraag de eisende partij om een duplicaat van de vermeende transactie en alles zal meteen
duidelijk worden. Indien blijkt dat het gaat om een terechte vordering dan zal u de knip moeten trekken en zijn de
zorgen mogelijk te wijten aan uw eigen slordigheid ten tijde van die lopende lening. Is de vordering niet op u van toepassing
laat dan de schuldeiser maar gerechtelijk aantonen wat hij nooit kan waarmaken.
Echter wie schulden maakt zal daar ook voor op moeten draaien en moet zich niet bezighouden met eventuele verjarings
termijnen maar gewoon voldoen aan de afspraken die in moeilijke tijden met de financier best wel te maken waren en
nog steeds zijn te maken.

ba
door bartbo - Apr 10, 2017 om 13:43
37 Antwoorden / 36 Vragen

  • Identiteitsfraude ?

marita5
door marita5 Apr 10, 2017 om 13:53
11532 Antwoorden / 15 Vragen

hoe kan er sprake zijn van identiteitsfraude ? als Ts in 2015 wist dat er een Bkr registratie was van € 6042,- , en dit 2 jaar heeft laten lopen zonder aktie te ondernemen .

jo
door jorisw Apr 11, 2017 om 16:28
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als TS er echt niets van weet denk ik eerder dat TS een katvanger was. Identiteitsfraude was in 2003 nog moeilijker dan dat het nu al is.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 10, 2017 om 13:50
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ooit werkte ik in de detailhandel.
Wij boden ook Primeline leningen aan. Om zo'n lening te verkrijgen was heel veel informatie nodig tot en met waar je werkte, wat je verdiende, je voorgaande adressen enz. Dus identiteitsfraude kon bijna niet vanwege de omvang van de informatie.
Dit hele verhaal klopt van geen kant.

Misschien een beetje waarheid lenen en dan hier terugkomen met het echte verhaal.

panter22
door panter22 - Apr 10, 2017 om 13:54
6599 Antwoorden / Vragen

Als jullie een lening hebben afgesloten in 2003, dan kun je dat niet zomaar vergeten zijn.
Als je niet betaalt aan die leningen, dan krijg je aanmaningen en op een gegeven moment een kan er een deurwaarden aan de deur komen.Of jullie waren onvindbaar of waren niet in staat de lening terug te betalen. Code A3 of A4.
En dan krijg je meestal geen hypotheek.
Mogelijk hebben jullie wel contact opgenomen met Primline. Hoe komen ze anders aan jullie bankrekening?
Er is ook al beslag gelegd op een bankrekening en wordt ook al betaald.
Bezwaar heb je daar niet tegen gemaakt. Dan zul je moeten betalen.
Vraag ook eens bij het juridisch loket. wwwjuridischloket.nl

XI
door XINTY - Apr 10, 2017 om 14:03
2 Antwoorden / 1 Vragen

nou wij wisten het echt niet en we hebben ook nooit een lening afgsloten. onze habdtekene=ingen zijn vervalst en nee eris nooit iet aan die lening betaald
wij hebben maar een wao uitkering daar krijg je geen lening van 6042euro op
er is ook iets van onzze betaal rekening afgeschreven

me
door mein33 Apr 10, 2017 om 14:28
5658 Antwoorden / 28 Vragen

onze habdtekene=ingen zijn vervalst

@xinty,

Heeft u hiervan, toen u dit bewijs in handen had, aangifte bij de politie gedaan ??

XI
door XINTY Apr 10, 2017 om 14:36
2 Antwoorden / 1 Vragen

nee dat wisten we niet daar zijn we in 2015achtergekomen

me
door mein33 Apr 10, 2017 om 14:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U bent daar in 2015 achtergekomen !!

Het is inmiddels wel 2017 en u heeft met de bewijzen die u hiervan heeft "niets" gedaan ??????????

me
door mein33 - Apr 10, 2017 om 14:09
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@xinty,

Prachtig, maar vooral een ongeloofwaardige voorstelling van feiten welke u hier (mogelijk ter goeder trouw) doet voorkomen.
Geen enkele financiële instelling die een vordering op iemand heeft laat dat jaren op z'n beloop.
Vanaf het moment van afsluiten van een 'persoonlijke lening' of een 'doorlopendkrediet' is er maandelijks tenminste een rente vergoeding betaald en bent daar waarschijnlijk, op een bepaald moment, mee gestopt.
Vanaf het moment dat er sprake is van een betalingsachterstand (wanbetaling) heeft er een briefwisseling plaatsgevonden tussen de "lener" en de financiële instelling.
Waarschijnlijk betaald u nu rente op rente plus een boete rente, waardoor het oorspronkelijk geleende bedrag aanzienlijk is opgelopen.
Als er vanaf de eerste dag niets was betaald, dan was het schulbedrag zeer aanzienlijk veel hoger geweest, aangezien het rentepercentage waarvoor geleend is niet mis te verstaan zal zijn.
Het is zeer wel aan te nemen dat degene met de bankrekening waarvan de financiële instelling nu geld inhoud meer weet van "de hoed en de rand" van deze lening.
Van verjaring zal/kan geen sprake zijn.

Een goed en eerlijk gesprek tussen u beiden lijkt dan ook zeer noodzakelijk.

fa
door familyman - Apr 10, 2017 om 14:16
888 Antwoorden / 1 Vragen

nou wij wisten het echt niet en we hebben ook nooit een lening afgsloten.
onze handtekeningen zijn vervalst en nee er is nooit iets aan die lening betaald.
Waarom heeft u dan in 2015 bij het BKR gebeuren nooit enige actie ondernomen als dit werkelijk zo is?
Vraag direct een copie op van de aanvraag.

wij hebben maar een wao uitkering daar krijg je geen lening van 6042euro op.
Had u in 2003 ook die uitkering? Gelijke hoogte als nu?

er is ook iets van onze betaal rekening afgeschreven.
Dan zal er toch een rechtelijke uitspraak zijn geweest, nooit iets van gehoord? Staat u ingeschreven bij de gemeente zoals normaal of bent u lang "zoek" geweest?

nirak888
door nirak888 Apr 10, 2017 om 15:02
4 Antwoorden / 6 Vragen

Wat heb je er aan om mensen zó de grond in te boren.

Kritische vragen stellen mag best maar blijf wel netjes.
Het valt mij telkens weer op dat mensen met een legitieme vraag,  op deze site, tot aan hun sokjes afgebrand worden en ook weer telkens door dezelfde mensen.

tenormin
door tenormin Apr 10, 2017 om 16:30
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@nirak888, ik zou zeggen, lees uw eigen verhaal nog eens plus uw latere toevoegingen. Er klopt niets van dit alles. Zeker nu u schrijft over "valse handtekeningen"; en dat al in 2015. Wat dacht u toen en vooral, waarom heeft u toen geen actie ondernomen? Geen geld hebben en toch een hypotheek willen? Zou ik ook wel willen. U bent gewoon aan de jok en ja, dan kan het gebeuren dat iemand "tot aan hun sokjes" afgebrand kunnen worden. Dat zijn trouwens uw woorden, ik vind de antwoorden meer nuchter.

tijger1
door tijger1 - Apr 10, 2017 om 14:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt dan wel volgens uw idee "geen lening"hebben afgesloten. Maar hebt u of uw partner in 2003 iets op afbetaling gekocht? Want daar is Primeline voornamelijk voor bedoeld.

En waarom hebt u in 2015 een BKR toetsing laten doen? Zomaar voor de grap? En dat u beiden blijkbaar WAO hebt, doet niets ter zake.

Of denkt u omdat er nu over identiteitsfraude in de nieuwsbrief wordt geschreven, u er op die manier onderuit komt?

XI
door XINTY - Apr 10, 2017 om 14:25
2 Antwoorden / 1 Vragen

wij hebben de zelfde uitkering zoals in 2003
wij wou kijken of het mogelijk was om een hypotheek te krijgen en ja ik denk dat er een idd fraude is gepleegd
daarom hebben wij een bkr toetsing moet laten doen
en toen ontdekte wij dat er een lening was afgesloten
en we hebben nooit een duerwaarder of iets gehad
wij gaan er van uit dat er een credit kaart bij de lening was

fa
door familyman - Apr 10, 2017 om 14:32
888 Antwoorden / 1 Vragen

Nu geloof ik er helemaal niets meer van.

Er wordt gesproken (hier) over een creditcard prime line card en u komt er nu pas mee. Vertel nu eens het hele echte verhaal, aub.

tijger1
door tijger1 - Apr 10, 2017 om 14:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een malle reactie. Eerst beweert u dat u geen lening kunt krijgen omdat u WAO hebt, en nu zou u een BKR toetsing hebben laten doen omdat u een hypotheek wilde?

Had u in 2003 kinderen die uw gegevens wellicht misbruikt hebben?

En wat hebt u sinds 2015 ondernomen tegen die "onterechte vordering"?

marita5
door marita5 - Apr 10, 2017 om 14:35
11532 Antwoorden / 15 Vragen

@xinty ,

U denkt dat er sprake is van identiteitsfraude , terwijl u wist dat er in 2015 al een Bkr registratie was van € 6042, -
Waarom laat u dit 2 jaar op zijn beloop ?
Ook geen aangifte gedaan bij de politie , omdat u dat pas wist in 2015 , word met de minuut ongeloofwaardiger .
Ik geloof geen bal van uw verhaal , u draait met alle winden mee, en probeert eronder uit te komen , gaat u niet lukken .

jo
door jorisw Apr 11, 2017 om 16:30
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat xinty opeens met identiteitsfraude komt omdat die optie hier is geopperd.

marita5
door marita5 Apr 11, 2017 om 16:37
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , ook vind ik de gebruikersnaam in de link van @Gerrit Altena om 15.23 veel lijken op Ts , Ts kan ook dit gelezen hebben https://kassa.vara.nl/nieuws/aantal-meldingen-id-fraude-ruim-verdubbeld  een kat in het nauw maakt rare sprongen .

wi
door wilhelmina59 - Apr 10, 2017 om 15:11
519 Antwoorden / 0 Vragen

Hebt u in deze periode een spaarpolis afgesloten, zoals Koersplan van Spaarbeleg??

tijger1
door tijger1 Apr 10, 2017 om 17:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat heeft een spaarpolis van doen met Primeline?

wi
door wilhelmina59 Apr 10, 2017 om 20:56
519 Antwoorden / 0 Vragen

ehh zal het uitleggen
Vola ken je hopelijk nog wel?!
Als je spaarpolis was volgestort dus na zo'n 15 jaar dan kreeg je nog wel eens een navordering van Vola.
Want ook Spaarbeleg deed aan herfinancieren van hun spaarpolissen.

hansje klein
door hansje klein - Apr 10, 2017 om 15:14
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Xinty, met uw lapidare vraag of de lening misschien inmiddels verjaard zou kunnen zijn heeft u zichzelf blodd gesteld, want dat vraag je niet wanneer je er zeker van bent opgelicht te worden resp. identiteitsfraude wilt kunnen aantonen. Door  ineens 'met valse handtekeningen' op de proppen te komen wordt het nu een cowboy-story. Indien er inderdaad sprake is van fraude bent u verplicht om allereerst aangifte te gaan doen ... waarbij o.a. de handtekeningen onderzocht zullen gaan worden ... en nog véél méér!

Bezint eer ge aan een (valse) aangifte begint.

ha
door halex - Apr 10, 2017 om 17:27
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Primeline bood doorlopende kredieten, creditcards en aankoopkredieten aan. Omdat alles met een soort doorlopende constructie werd gedaan, is verjaring niet aan de orde. Ik weet niet wat u in 2003 hebt gekocht of gedaan, maar u zult deze lening gewoon moeten aflossen. Identiteitsfraude lijkt uitgesloten, gezien de hoeveelheid papierwerk die Primeline vereiste bij het toekennen van het krediet.

fa
door familyman Apr 10, 2017 om 17:31
888 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga op dit moment uit van 'oblivioni tradita est' van de vraagsteller, bewust of onbewust.

marita5
door marita5 Apr 10, 2017 om 17:39
11532 Antwoorden / 15 Vragen

oblivioni tradita est , of tewel vergeten

panter22
door panter22 Apr 10, 2017 om 18:31
6599 Antwoorden / Vragen

Het is even piekeren wat er in 2003 is gebeurd.
Na wat speuren op het internet blijkt dat Primeline eerst Laser lafayette services heette en gevestigd was aan de Larenseweg 78-96, 5234 KC in Den Bosch.
Zij regelden koop op afbetaling bij Scheer en Foppen, Halfords en de Mediamarkt.
Ook met Ikea.
Komt jullie dit bekend voor?
€6042 is niet een bedrag wat je leent. Dan gaat het meestal om ronde bedragen. Daar zal rente en kosten bij zitten.
Een creditcard bij een lening? Hebben jullie een creditcard gehad en daarmee betaald?

fa
door familyman Apr 10, 2017 om 18:39
888 Antwoorden / 1 Vragen

Het zal een "door/dood lopend crediet" zijn geweest met een plafond en een card waarmee in winkels betaald kon worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 11, 2017 om 15:23
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Ik zie dat in het verleden (zoals in 2008) ook al vragen zijn gesteld. https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/prime-line-1

Het lijkt erop dat hier sprake is geweest van het hebben (gehad) van een creditcard van primeline bij een aankoop. Maar hoe dan ook zou u dat dan ook zelf moeten weten.
Ga dus in ieder geval na, ook met het oogpunt van verjaring als gemeld, deze vraag wel van primeline afkomstig is. Kan ook een phishing bericht/brief  zijn.

marita5
door marita5 - Apr 11, 2017 om 15:34
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Beste Forumleden ,

Antwoorden van Ts zullen we niet meer krijgen , status : niet actief .

fa
door familyman Apr 11, 2017 om 15:55
888 Antwoorden / 1 Vragen

Waarschijnlijk bezig de lening terug te betalen.

marita5
door marita5 Apr 11, 2017 om 15:59
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Heeft misschien gemerkt dat als je ,  in alle bochten wringt er niet onderuit komt .

lo
door lovewinnie - Apr 11, 2017 om 16:11
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Iets gekocht om later te betalen. Bijv een auto? Inboedel of elektronica bij een winkel? Vaak betaal je dan deel nu en deel achteraf ( binnen bepaalde periode rente vrij) en nog niet betaald binnen periode dan daarna met rente. Daar zijn dit soort leningen vaak voor. Vraag u dossier op.

Of wat gekocht met creditcard?

marita5
door marita5 Apr 11, 2017 om 16:39
11532 Antwoorden / 15 Vragen

@lovewinnie , het heeft geen zin om nog vragen te stellen , status van Ts staat op niet actief .