sq
door squaw Oct 8, 2004 om 14:21
Geldzaken & recht

WNSP

Ik heb me aangemeld bij het GKB.

Nu zijn mijn schulden nogal opgelopen doordat ik zelf al probeer zoveel mogelijk af te betalen maar het niet red met een bijstandinkomen. De schulden zijn zo hoog opgelopen dankzij mijn ex partner en helaas heb ik getekend voor een bepaalde lening en wat kleinere dingen (oa. auto die hij heeft meegenomen)dus zal ik daar gewoon voor moeten betalen.
Elke instantie heb ik een brief geschreven met uitleg en vraag over een betalingsregeling. Gelukkig is dit met 2 instanties al gebeurd.

Nu is het zo dat ik het niet kan opbrengen om met mijn inkomen alles af te betalen en willen ze mij (GKB) doorsturen naar de WNSP.

Na de veiling van mij huis heb ik en mijn ex partner waarschijnlijk een gezamelijke schuld van 100.000 euro in totaal.
Hoe groot is mijn kans dat de WNSP mij wel wil en kan helpen, want als dit niet lukt zit je heel je leven lang in de schulden en dat zie ik niet meer zitten....

Ik ben al 2 jaar bezig om tot een oplossing te komen zelfs bij de rechtswinkel geweest en een advocaat. Nu hoorde ik dat bijna iedereen in aanmerking komt voor de WNSP mits je erg nalatig bent geweest of fraude heb gepleegd wat in mijn geval niet tot de orde is.

Heeft iemand enig idee hoe groot de kans is dat ik bij de WNSP wel word geholpen??? Ik moet nog een tijdje afwachten tot mijn huis is verkocht maar ik maak me er grote zorgen om.

Bedankt alvast sandra

1342 4 Rapporteer

gepriso
door gepriso - Oct 8, 2004 om 16:45
113 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan het niet op afstand beoordelen, maar gezien je verhaal is de kans wel vrij groot. Alleen als je alle betalingsregelingen in orde krijgt zou er nog een probleem kunnen zijn. Maar de GKB wil je door sturen dus ga ik ervan uit dat je erin komt. De Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen (volgens mij heet hij dus WSNP, maar ik kan me vergissen) is een zwaar traject van vaak drie jaar. Je leeft in die tijd van een absoluut minimum. Je kunt er op internet wel infomatie over vinden.

Sterkte

sq
door squaw - Oct 8, 2004 om 17:47
2 Antwoorden / 3 Vragen

Klopt idd het is de WSNP.

Zowiezo krijg ik geen betalingsovereenkomt met alle schuldeisers vandaar het GKB mij door zal sturen.
Ik hoop dat ze me daar verder helpen dus het is nu afwachten totdat mijn huis is verkocht dan kan ik weer verder.
Zelf was ik bang dat ik daar niet voor in aanmerking zou komen dus ik was benieuwd of er mensen waren die dit traject moeten doorlopen en of die mensen misschien weten of ik daarvoor in aanmerking zou komen.

Vriendelijk bedankt voor het antwoord op mijn vraag.

pr
door presau - Oct 9, 2004 om 12:37
12 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Met jou zijn er duizenden en nog eens duizenden mensen bezig om op een fatsoenlijke wijze een regeling te treffen zelf heb ik er ook mee te maken gehad net vooordat de wet op de wsnp in trad en ik nood gedwongen een een andere baan moest zoeken destijds betaalde ik het maxium wat via mijn salaris mogelijk was Dit wordt berekend door de NVVK methode deze rechtsgeldig en je schuldeisers hebben geen poot omop de staan indien ze niet akkoord gaan met jou betalingsvoorstel  schrijf je ze nogmaals dat het beslist dringend noodzakelijk is dat ze akkoord gaan met het door jou voorgestelde minnelijk akkoord en dat je in deze een verzoekschrift stuurt naar de rechtbank, in deze kan de rechtbank een uitspraak doen.  In dat verzoekschrift stel je voor dat je al je schulden in een periode een, twee of drie jaar kan voldoen naar gelang hoe hoog je schulden zijn natuurlijk daarna stel je dat alles hebt betaald  PS stel dat ook in je brief aan de schildeisers dat je na die periode van een, twee of drie jaar alles heb betaald ( let wel op ik denk dat indien je geld terug krijgt van je huis dat je dat geld volledig moet mee tellen voor de aflossing. ) belasting en boete's zijn preventief en hebben altijd voorrang dus lost die eerst af in de regel geven zij geen uitstelling wael kan betreffende belating schuldenje wende tot je bealsting kantoor om te kijken of zij een regeling accepteren.  Red je het niet omin drie maanden te betalendan kun je inderdaad een beroep doen op de WSNP eerst kijkt een schuldhulpverlerner wat de schulden zijn daarna schrijft deze de schuldeisers aan met een verzoek tot een betalings-regeling naar rato wordt er aan iedere schuldeisser maandelijks een bedrag aangeboden en na drie of vijf jaar ben je schuldvrij daar tekenenen ze voor, gaan er een of twee niet akkoord dan kan je schuldeiser alsnog een dringend beroep doen om wel akkoord te gaan met de regeling weigeren ze als nog dan komt de zaak voor de recher en wordt er een curator ingesteld hierover lees je meer op de site van de WSNP ( mijn tip reken goed uit wat je kunt betalen in zeg drie jaar kom met een voorstel dat je iedereen in drie jaar tijd betaald en dien desnoods vezoekschrift in buij de rechtbank indien er een of twee niet akkoord gaan. Ps.  ER bestaat een boekje Onjuiste rekeningen of Incassokosten Bewijs het maar daar staan vrij veel tips in hoe je brief kunt schrijven naar schuldeisers en voet bij stuk kunt houden indien ze niet willen meewerken aan jou betalingsvoorstel je kunt het vinden op www.boekenbent.

heel veel succes  met vr. gr. Presau

pr
door presau - Oct 9, 2004 om 12:42
12 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi hier nog een kort berichtje ik zie dat er nogal wat schrijf fouten in mijn vorige brief aan jou staan mijn excuses hiervoor, maar ik moest naar mijn werk nogmaals en had geen meer om het te corrigeren.