Ma
door Maurits visser May 30, 2023 om 20:52
Geldzaken & recht

Woeker rente compensatie advies

Voorstel gehad abn-amro vanwege woeker rente.
Maar ik heb het idee dat ik met een schijntje word afgescheept.
Wie of wat kan mij hierbij helpen?

Mvgr,
Maurits Visser

2476 8 Rapporteer
atlas1302
door atlas1302 - May 30, 2023 om 22:58
341 Antwoorden / 13 Vragen

Als het goed is heeft de bank een uitvoerig bereking gemaakt van uw compensatie vergoeding, deze specificatie zou u dus moeten hebben. Bent u er niet mee eens, dien een bezwaarschrift in bij de bank. Wel een gemotiveerd bezwaar natuurlijk en onderbouwd  met feiten.

U bedoelde hier niet te zeggen het voorstel van schade claim toch? dat is inderdaad een schijntje. Deze heb ik ook genegeerd!

1paul
door 1paul - May 31, 2023 om 06:46
3147 Antwoorden / 0 Vragen

laat het eens uitrekenen door een financieel adviseur!!!

Ja
door JannyBoe - May 31, 2023 om 09:21
515 Antwoorden / Vragen

Hallo Maurits, Stichting Geldbelangen van Rob Goedhart houdt zich sinds 2014 bezig met teveel betaalde rente op doorlopende krediet met variabele rente.
Succes.

Ma
door Maxforster - May 31, 2023 om 10:49
1 Antwoorden / Vragen

Hello,Als je het gevoel hebt dat je met een schijntje wordt afgescheept na een voorstel van ABN-AMRO vanwege woekerrente, zijn er verschillende instanties die je kunnen helpen. Je kunt contact opnemen met een financieel adviseur, een consumentenorganisatie zoals de Consumentenbond, of een juridisch adviseur. Zij kunnen je begeleiden en advies geven over hoe je het beste kunt omgaan met deze situatie en welke stappen je kunt ondernemen om een eerlijke oplossing te krijgen. [edit link - redactie]

abnamro
door abnamro - Jun 1, 2023 om 09:41
142 Antwoorden / 0 Vragen

Beste heer Visser,

Wanneer u het idee heeft dat de compensatie in uw situatie te laag uitvalt, kunt u contact met ons opnemen via 088 – 226 26 09. Onze afdeling die gaat over de compensatieregeling kan u meer informatie en uitleg geven over het persoonlijke aanbod dat u heeft gehad.

Wellicht voor u ook fijn om na te lezen hoe onze berekening tot stand komt. Informatie over de berekening en alle overige informatie vindt u op https://www.abnamro.nl/nl/prive/lenen/compensatieregeling/uitleg.html en https://www.abnamro.nl/compensatie

Met vriendelijke groet,

Elvira

ABN AMRO Webcare

atlas1302
door atlas1302 - Jun 7, 2023 om 16:51
341 Antwoorden / 13 Vragen

Hoi Maurits, ook toevallig...kreeg ook een voorstel van de bank binnen. Nou, een vette kluif is het zeker niet.

Maar deze is wel leuk, ik heb ook van claimservice een aanbod gekregen van 175 euro als troostprijs. Ik heb deze genegeerd tot nu toe, en ik dacht ...weet je wat, ik neem hem toch maar mee.
Heel die mail conversatie waar ze om mijn rekeningnummer vroegen, nergens meer te vinden in mijn inbox. Ook bij mijn dossier van claimservice, niks en helemaal niks te vinden over dat voorstel van 175 euro.

Ik denk er toch nog eventjes over na om het aanbod te accepteren, en probeer eerst claimservice aan te horen hoe dat nu zit.