po
door poohbear1 May 17, 2010 om 17:54
Geldzaken & recht

Woningbouwvereniging aansprakelijk stellen

Hallo,

Ik heb door nalatigheid van de woningbouwvereniging ernom veel waterschade opgelopen als gevolg van een gesprongen leiding.
Ik heb hier al meerdere malen over gebeld naar de woningbouw en gevraagd of ze willen komen kijken omdat ik een vochtplek op de muur zag zitten.
Uiteidelijk is er nooit iemand gekomen en nu is het te laat en hebben mijn buren nu ook schade als gevolg.
Nu wil ik weten of de woningbouw aansprakelijk kan stellen voor de schade die ik en mijn buren hebben opgelopen door hun nalatigheid.

7007 5 Rapporteer

vladja
door vladja - May 17, 2010 om 19:15
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Heeft u een inboedelverzekering? En welke naam heeft die polis en bij loopt die?

Vladja

elenay
door elenay - May 17, 2010 om 20:25
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Indien u een verzekering heeft en die belt, dan regelt die het voor u.

Zoniet Klik hier en lees op welke manier u het kunt verhelpen.

vladja
door vladja - May 17, 2010 om 21:38
8293 Antwoorden / 27 Vragen

elenay,

Jouw verwijzing gaat over bedrijfspanden en daar gelden andere regels voor.

Vladja

elenay
door elenay - May 17, 2010 om 21:48
1031 Antwoorden / 142 Vragen

[quote=vladja schreef op maandag 17 mei 2010, 21:38]elenay,

Jouw verwijzing gaat over bedrijfspanden en daar gelden andere regels voor.

Vladja

OK Vladja, bedankt dan geven deze adviseurs hier op een identieke vraag een antwoord:

Klik hier om te lezen

In mijn vorige woning werd trouwens de waterschade in dergelijk geval gewoon door de verhuurder hersteld.

Ik zou ze dan ook schriftelijk aansprakelijk stellen en dit niet telefonisch afdoen.

Zo heeft u nooit een bewijs namelijk.

Mijn verhuurder neemt een telefonische klacht niet eens als een klacht aan, dat moet altijd schriftelijk.

Groetjes, Elena

mariegh
door mariegh - May 21, 2010 om 16:37
263 Antwoorden / 13 Vragen

Bij mij heb ik de schade bij de verhuurder gemeld en die heeft het technisch verholpen. Vervolgens heb ik bij mijn verzekering de boedelschade geclaimd en die heeft het weer verhaald op de verhuurder. Je moet altijd je eigen verzekeraar inschakelen en die gaat dan met de veroorzaker in de clinch. Daar kun jij buiten blijven. Datzelfde geldt voor je buren, die moeten ook naar hun eigen verzekeraar. Maak voor de zekerheid wel foto's van de schade. Is later bij discussies altijd handig.