Wi
door Willem Schouten Apr 12, 2020 om 20:09
Geldzaken & recht

Woz te hoog

Hoe kan ik een betrouwbare WOZ waarde verkrijgen van mijn huis in almere? Op Almere.nl/belastingen
Kost dit €729.35 euro.
Ik vraag dit hier voor!
2017, 2018, 2019 was het 209.000
Nu in 2020 is het 221.000.
Dit is een verschil van €12.000 euro.
Hoe kan ik dit goed regelen?
Grtn uit almere stadwest

2007 15 Rapporteer

rj
door rjw - Apr 12, 2020 om 20:12
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is een stijging van 5,7%. De woningen in Almere zijn gemiddeld 9,2% duurder geworden in de betreffende periode. Dus je hebt mazzel dat er maar 5,7% wordt doorberekend.

tijger1
door tijger1 - Apr 12, 2020 om 20:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Haal om te beginnen die aanslag weg. Al uw persoonlijke gegevens staan er op. Dit is een openbaar forum.

Of u iets kunt regelen kan ik zo niet zeggen, maar volgens mij kunt u het taxatierapport opvragen bij de gemeente en een overzicht van de panden waarmee is vergeleken.

En dan kunt u zelf ook gaan vergelijken.

tijger1
door tijger1 - Apr 12, 2020 om 20:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Haal om te beginnen die aanslag weg. Al uw persoonlijke gegevens staan er op. Dit is een openbaar forum.

Of u iets kunt regelen kan ik zo niet zeggen, maar volgens mij kunt u het taxatierapport opvragen bij de gemeente en een overzicht van de panden waarmee is vergeleken.

En dan kunt u zelf ook gaan vergelijken

me
door mein33 - Apr 12, 2020 om 20:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De geopperde € 729,35 betaald u toch niet alleen voor de WOZ waarde !
Voorwat de woningwaarde betreft lijkt er ook niet direct iest bijzonders aan de hand te zijn, gelet de stijging van de verkoop prijzen op de woniningmarkt.
Niet akkoord, dien dan een bezwaar in.
Op of bij de aanslag zal best vermeld staan hoe u dat kan doen.

tenormin
door tenormin - Apr 12, 2020 om 20:45
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Jeetje, dat u al uw persoonlijke gegevens op een publiek forum zet, wat wereldwijd kan worden gelezen. Ik hoop niet dat u hackers o.i.d. op bezoek krijgt. Zelfs uw bankrekening nummer staat erop. Haal het zo spoedig mogelijk weg, het liefst alle gegevens: ga naar uw vraag, gebruik potloodje en deleted het ding helemaal en druk dan op opslaan. Kan nog maar heel even, een uur na plaatsing, wat het nog maar even is!!

besseldekker
door besseldekker - Apr 12, 2020 om 21:06
123 Antwoorden / 0 Vragen

HAAL DAT FORMULIER WEG!

Sorry voor het schreeuwen, maar het is met een reden, zoals anderen al zeiden: uw persoonlijke gegevens liggen op straat. Uitermate gevaarlijk.

Ik heb de redactie ingeseind, maar hoop dat u er al bij bent voordat zij hoeft in te grijpen.

besseldekker
door besseldekker - Apr 12, 2020 om 21:09
123 Antwoorden / 0 Vragen

Nu terzake: de WOZ-waarden zijn over de hele linie (aanmerkelijk) gestegen. Bij mij (andere gemeente, doodgewoon huis) is de stijging 10,5%. Ik denk dat uw taxatie betrouwbaar is.

lo
door lovewinnie - Apr 12, 2020 om 22:04
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Kan prima kloppen hoor. Mijn huis was 2017  135.000, 2018 141.000 en 2019 ineens 161.000

Prijzen zijn enorm gestegen en afgelopen jaren veel goed opgeknapte huizen verkocht in de wijk. Zelfde een huis als de onze voor 275.000 euro. Maar dan echt opgepimpt en uitbouw . Tja dan gaat het snel.

gerbera
door gerbera - Apr 12, 2020 om 22:06
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe kan ik een betrouwbare WOZ waarde verkrijgen van mijn huis in almere

Dan zelf een taxateur inschakelen, kost geld maar dan krijgt u wat u vraagt. Bent u lid van Vereniging Eigen Huis dan kan dat ook via hen. Overigens een verhoging van € 12.000 is niet overdreven veel zeker niet als u al 3 jaar op € 209.000 bent blijven staan. Maar u kunt ook gewoon bezwaar maken bij uw gemeente, hoe dat staat in de toelichting dezelfde waarin ook de woningen staan waarmee uw pand is vergeleken.
Mijn gemeente kijkt naar de verkoopprijzen van gelijksoortige woningen v.w.b. oppervlakte en inhoud maar vergeten dat het vaak om geheel gerenoveerde woningen gaat met luxe badkamer, kompleet ingerichte keuken e.d en niet te vergeten wat een "gek"er voor geeft. En dat zijn voor het merendeel Amsterdammers die dit soort vraagprijzen een pinut vinden t.a.v. gelijksoortige woningen in Amsterdam en dus vaak ook nog over de vraagprijs bieden.

diumenge
door diumenge - Apr 12, 2020 om 22:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je denkt dat het niet gekker kan, dan komt er hier een die zelfs z'n BSN op het internet plempt.

Hoe verschrikkelijk dom dit ook is, Ik vind dat BNNVARA hier mede schuldig aan is. Bescherm je vraagstellers eens wat beter!

tijger1
door tijger1 Apr 13, 2020 om 00:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Compleet zinloos. Geopperd, dat een nieuw topic eerst bekeken wordt. Vindt men niet nodig.

Dan krijg je deze gevallen.

diumenge
door diumenge Apr 13, 2020 om 01:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Jip, en ondertussen via het programma anderen maar de maat nemen.

Tr
door Trostomaat Apr 13, 2020 om 13:24
239 Antwoorden / Vragen

Dit is niet de schuld van BNNVARA.

diumenge
door diumenge Apr 13, 2020 om 13:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lezen, mede schuldig. Een simpele waarschuwing dat men geen vraag stelt aan het programma Kassa en dat de vraag met alle gegevens direct online komt, zou zeker een aantal van deze gevallen kunnen voorkomen.

rj
door rjw Apr 13, 2020 om 20:32
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Als je een bericht naar de redactie stuurt ga je ook je BSN e.d. niet vermelden. Dus je kunt 10x waarschuwen, maar dat heeft echt geen effect.
Mensen moeten gewoon eens leren wat internet is. En als dat te moeilijk is, dan maar met een grote boog er om heen lopen. Het bestaat nu al lang genoeg dat het niet meer iets nieuws is. Wie niet horen wil, moet maar voelen. Misschien is dat het enige om mensen eens zelf te laten nadenken.

diumenge
door diumenge Apr 13, 2020 om 20:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kennelijk doet men dat wel, dat blijkt uit dit topic.

justmeagain
door justmeagain - Apr 12, 2020 om 23:42
623 Antwoorden / 8 Vragen

Moeilijk doen over de WOZ maar BSN nummer, rekeningnummer, Naam en adres weggeven voor niets.
Kan zomaar meer geld kosten als die aanslag.
Met al deze gegevens bent u een dankbaar slachtoffer van cybercriminelen.

newmikey
door newmikey - Apr 13, 2020 om 09:13
830 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen maken zich vaak ontzetten druk over die WOZ terwijl de impact op de belastingen soms minimaal is. Ze geven grif geld uit aan "adviesbureaus" of allerlei online platforms om die WOZ omlaag te krijgen.

In uw geval zal de totale impact per jaat zo rond de €50 (0.6% forfait x uw belastingtarief plus 0.1336% OZB heffing in Almere) zijn terwijl u van deze WOZ bij eventuele verkoop of een tweede hypotheek alleen maar voordeel heeft. Waar maakt u zich druk om?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 13, 2020 om 09:55
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Zie deze: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/waardering-onroerende-zaken-woz/vraag-en-antwoord/bezwaar-woz-beschikking  Het is altijd de moeite waard om het te proberen, wie niet vraagt, wie niet krijgt. Bezwaar via het College van B&W van uw Gemeente.

gerbera
door gerbera - Apr 13, 2020 om 09:55
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@newmickey,
Zal ik dan ff een voorbeeld geven, tussenwoning in mijn straat geheel in oude staat gekocht voor € 235.000 door een aannemer. Is aan het verbouwen geslagen, luxe badkamer, kompleet ingerichte keuken en dakopbouw geplaatst. Daarna in de verkoop gedaan voor de vraagprijs van € 395.000. Uiteindelijk verkocht voor € 430.000. Gevolg onze gemeente kijkt naar de verkoopprijs en gebruikt deze ook voor mijn woning die het bij lange na niet haalt. Gevolg mijn WOZ waarde is met 14% (€ 42.000) gestegen. Mag ik dan bezwaar maken met mijn hoekwoning waarvan ik van plan ben deze nog heel lang niet te verkopen. En bij de verkoop wordt echt niet gekeken naar de WOZ waarde maar naar de taxatie waarde die altijd hoger is.

newmikey
door newmikey Apr 13, 2020 om 11:46
830 Antwoorden / 0 Vragen

@grabbera
Tuurlijk mag u bezwaar maken, het is een vrij land. Had u uit mijn reactie opgemaakt dat het niet zou mogen, dan leest u iets wat er niet staat. In uw geval is uw WOZ waarde fors gestegen. Het is nog maar de vraag of dat geheel toe te schrijven valt aan die verbouwde tussenwoning in uw straat.

Stel dat u met succes bezwaar maakt en de stijging wordt gehalveerd tot €21000 (gezien andere factoren die een impact op de WOZ waarde hebben zoals de gemiddelde stijging van huizenprijzen) dan bespaart u per jaar zo'n €155 aan belastingen (OZB en IB). Of het bedrag zelf minus de eventueel gemaakte kosten (zoals een taxatierapport bijv.) u het waard is, kunt alleen u zèlf bepalen.

gerbera
door gerbera Apr 13, 2020 om 12:15
7368 Antwoorden / 14 Vragen

U vergeet ook nog de waterschapslasten die berekend worden met de WOZ. Waar het hier in de gemeente over gaat is dat ze naar het verkoopbedrag kijken, dus wat een "gek er voor betaald" en niet naar de werkelijke taxatiewaarde. Gevolg bij mij is dat de WOZ waarde € 60.000 hoger is dan de werkelijke taxatiewaarde. En het blijkt, volgens de VEH dat al minstens 3 jaar de waarde te hoog is ingeschat ondanks door mij zelf ingediende en afgewezen bezwaarschriften. En het betreft hier 4, niet vergelijkbare, woningen in mijn straat die in de loop 2019 zijn verkocht aan jawel allemaal Amsterdammers die niet schrikken van de prijzen hier en vaak over de vraagprijs heen gaan.

newmikey
door newmikey Apr 13, 2020 om 19:57
830 Antwoorden / 0 Vragen

@grabbera

Dien dan verdulleme bezwaar in en vervuil het topic van een ander niet! Dit topic ging over Almere en een WOZ verschil van €12000, niet over uw persoonlijke problemen met Amsterdammers.

gerbera
door gerbera Apr 13, 2020 om 21:52
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Is allang geregeld en heb niets tegen Amsterdammer, ben er zelf geboren.

En u bent het die vindt dat men, dus ook de TS, niet moet zeuren over de te hoge WOZ waarde.

newmikey
door newmikey Apr 13, 2020 om 22:06
830 Antwoorden / 0 Vragen

"En u bent het die vindt dat men, dus ook de TS, niet moet zeuren over de te hoge WOZ waarde."
Hoe komt u eigenlijk aan die onzin (en ook eigenlijk een beetje een oneigenlijke beschuldiging)?

Ik schreef letterlijk:
Mensen maken zich vaak ontzettend druk over die WOZ terwijl de impact op de belastingen soms minimaal is. Het bewijs daarvoor heb ik ook meteen geleverd met een voorbeeldbereking op de vraag van TS. Lees ook vooral een de betekenis van de woorden "vaak" en "soms" na in een woordenboek. Maar als u op deze manier met modder wilt gooien zal ik u verder negeren. Zonde van mijn tijd.

me
door mein33 - Apr 13, 2020 om 19:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

En @willem, die wacht op een antwoord van 'Kassa', want @wilem heeft er geen flauwe notie van dat hij zijn vraag en alle peroonlijke gegevens op een openbaar forum heeft geplaatst.
Jammer voor @willem, want die mist nu alle gegeven reacties, waarvan sommige met de daarin terecht geuitte waarschuwingen en emoties !

T'is toch echt jammer !  ;-)@