re
door reactiemarie Jun 11, 2009 om 07:16
Geldzaken & recht

Zak Wehkamp vermist - nota € 192: hoe moet ik dit aanpakken

April 2009 bestelde ik via internet 47 dingen bij Wehkamp, waarop door een zeer haastige, zenuwachtige bezorger (ik woon in een drukke buurt in Amsterdam, waar bezorgen een ramp is) , die niet zeker wist of hij alle zakken wel bij zich had en die meldde dat hij als hij nog een zak vond, die later aan de deur zou afleveren (wat niet gebeurd is en waar ik verder niet mer aan gedacht heb) 4 zakken met in totaal 37 artikelen werd bezorgd. Ik heb er verder geen aandacht aan besteed omdat er wel vaker dingen niet op voorraad zijn of nabezorgd worden (soms weken later) en stuurde keurig alle dingen terug, die ik niet had gehouden en betaalde de dingen, die ik wel had gehouden. Afgehandeld dacht ik, totdat ik een nota kreeg van Wehkamp voor - ik heb alles nast elkaar gelegd en vergeleken en uitgerekend - vrijwel precies het bedrag van door mij wel bestelde maar niet ontvangen artikelen. Ik heb Wehkamp hier nu herhaalde malen over gemaild, maar nog geen inhudelijke reactie van hun ontvangen. Graag uw adviezen/tips over hoe ik dit het beste aan kan pakken. Het is toch niet zo, dat ik moet bewijzen dat ik de zak niet gehad heb? Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten bewijzen, Ik hoop, dat Wehkamp moet kunnen bewijzen, dat ik de zak wel gehad heb, maar heb ook geen idee hoe zij dat moeten doen, omdat je bij aflevering aan de deur geen bewijs van ontvangst hoeft te tekenen. Dank voor uw reactie - Christine

3037 11 Rapporteer

jurrien_1
door jurrien_1 - Jun 11, 2009 om 08:35
77 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vrees dat je het zelf zal moeten betalen. Wehkamp heeft het bewijs dat de bestelling is afgeleverd en jij kan niet bewijzen dat het niet compleet was. Deze haastige bezorger gaat je geld kosten.

harrie
door harrie - Jun 11, 2009 om 08:47
765 Antwoorden / 36 Vragen

Verzenden is op risico van de verzender en aangezien Christine niet getekend heeft voor ontvangst kan Wehkamp niet bewijzen dat het ontvangen is.

Het enige probleem is dat Christine de pakbon niet gecontroleerd heeft en niet gereclameerd heeft binnen de gestelde tijd. Mogelijk zat de pakbon bij de niet ontvangen pakketten. Dit lijkt mij de enige mogelijkheid om Wehkamp aansprakelijk te stellen.

Harrie

re
door reactiemarie - Jun 11, 2009 om 09:14
22 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo Harrie e.a.: dank voor jullie reacties - Wehkamp doet zijn pakbon per zak dus van het niet ontvangen pak heb ik helemaal geen pakbon omdat ik de zak niet heb ontvangen - voor de toekomst weet ik wel, dat ik de lijst van bestelde dingen meteen naast de lijst van ontvangen dingen leg en wehkanp meteen mail wat er (nog) niet geleverd is  - voor nu blijf ik hopen, dat wehkamp moet aantonen dat ik het heb ontvangen en dat wehkamp als ze dat niet kan mij geen nota mag sturen - overigens weet ik nog niet hoe wehkamp gaat reageren dus dat wacht ik nog even af - christine

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 11, 2009 om 10:24
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Christine,

Af en toe meldt bij Wehkamp problemen op deze site de volgende persoon van Wehkamp Public Relations zich met deze tekst:

Graag wil ik voor u bemiddelen in deze kwestie. Hierbij verzoek ik u dan ook vriendelijk om uw contactgegevens z.s.m.
sturen naar dhendriksen@wehkamp.nl

Met vriendelijke groet,

D.Hendriksen

wehkamp.nl

Soms wort door vraagsteller dan ook nog terug gemeld dat het probleem opgelost is.

Ik hoop dat het hiermee voor jou ook voor elkaar komt.

Hardware ERror MAN.

re
door reactiemarie - Jun 11, 2009 om 10:56
22 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo helpers: ik kreeg net een mail van Wehkamp met de volgende inhoud:

Geachte ...........

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij hebben naar aanleiding van uw uitleg de rekening gecontroleerd en zullen hierop een correctie uitvoeren. Hierdoor is een tegoed ontstaan van € 27,72. Wij kunnen dit verrekenen met een eventuele volgende bestelling, of terugstorten op het bij ons bekende rekeningoverzicht.

Wilt u aangeven waar uw voorkeur naar uitgaat?

Ik heb geen idee of Wehakamp toch in hun eigen administratie hebben kunen vinden, dat ik de bestellinng niet had gehad of dat mijn mail hun heeft overtuigd - hoe het ook zij: het is goed afgelopen! Hoera - dank en groeten - christine

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 11, 2009 om 13:13
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Christine:

Bedankt voor de terugmelding. fijndat het toch nog goed komt.

Wat ik nog graag voor volgenden met Wehkamp problemen zou willen weten:
Was het bericht dat je kreeg een reactie van Wehkamp n.a.v. een e-mail van je aan D. Hendriksen of een een verlate reactie op een vorige e-mail van je?

H.

re
door reactiemarie - Jun 11, 2009 om 14:16
22 Antwoorden / 27 Vragen

Het was een reactie van Wehkmap nav mijn eigen /brieven/mails aan Wehkamps klantenservice - hoezo het komt, dat wehkamp nu wel de juiste toedracht weet is mij (nog) niet bekend - vr. groeten - christine

kenwel2
door kenwel2 - Jun 11, 2009 om 14:59
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Cmm347, Wel wil ik je enkele tips meegeven, voor als je weer eens wat gaat bestellen: Bestellingen worden doorgaans 'franco' verstuurd, als de bezorger toevallig een pakket bij zich heeft, en dat dan bij de buren afgeeft, dan moet de bezorger dit per briefje aan je laten weten, welnu, wat wij zelf hebben meegemaakt: Een pakketje (Bader) franco besteld, keurig afgegeven door bezorger, 2 deuren terug, ook netjes briefje in de bus: Bel bij die mensen 2 deuren terug aan, om pakketje op te halen, wordt er doodleuk gezegd'we hebben niets gezien' en 'toch mischien ergens anders afgegeven' na veel geharrewar, bleek 'ons' pakketje toch bij bewuste persoon te liggen, (zag het zelf in een hoek in de gan liggen, waarop ik vroeg: Maar wat ligt daar dan?!) Bleek het inderdaad 'ons' pakketje te zijn...Je kunt er van alles bij denken, maar heb dat maar niet gedaan...

Om dit nooit meer mee te willen maken, hebben we besloten, om elk pakketje, onder rembours te laten komen, kost wel extra geld, maar dan moet er wel voor betaald worden, wie het dan ook aanneemt.....en ben je niet thuis, dan kunnen ze het nooit elders bezorgen. (Er moet voor betaald worden!)Wij zijn er in ieder geval mee gekapt, vooral dat franco huis gebeuren, want daar hebben ze ons niet (meer) mee, en ik ga/hoef echt niet op zoek naar iets wat er besteld is, nooit meer..en ja, stel dat het in verkeerde handen komt, jij als klant moet uiteindelijk wel ervoor betalen, ook als je nooit wat ontvangen hebt, want het kan, zeker op de door mij omschreven manier, terwijl zo'n bezorger er werkelijk niets aan kan doen....

Gr. Henri

re
door reactiemarie - Jun 11, 2009 om 15:06
22 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo Henk - in deze categorie heb ik ook nog wel eens het een en ander meegemaakt waaronder dat ik straten verder mijn pakje op moest halen (gelukkig bij een zeer betrouwbaar bedrijf, dat ik teovallig kende) - wehkamp levert af via selectrvracht of dergelijk bedrijf en werkt voor zover mij bekend niet met rembours - of ze pakjes bij andere huizen afgeven weet ik niet; ikzelf zal voortaan in ieder geval alerter zijn op wat ik besteld heb en wat er geleverd is en sneller/meteen bij wehkamp aan de bel trekken. - christine

kenwel2
door kenwel2 - Jun 11, 2009 om 15:18
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Christine, wij bestellen nooit wat bij Wehkamp, wel bij Bader (Duits Postorderbedrijf, gevestigd te Venlo (NL) en daar bleek, dat je wel onder remboursement pakketjes kon laten bezorgen, nadat we dat vervelende voorval hebben gehad, hadden we besloten, om voortaan alles onder rembours te laten komen. Ook zijn er inderdaad veel (internet) bedrijfjes, waar dit uberhaupt niet kan, helaas..en als er dan wat fout gaat, wat nogal eens voorkomt, dan zit jij met een probleem: Het betrokken (postorder)bedrijf heeft immers het geld al binnen..;-)

Gr. Henri

kenwel2
door kenwel2 - Jun 11, 2009 om 15:28
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Christine, inderdaad kun je bij Wehkamp geen bestelling plaatsen en onder rembours laten komen. Toch slim van ze....

Heb zojuist even wat rondgesnuffeld op hun site, en online deze vraag gesteld namelijk....

Succes, Gr. Henri