ir
door irmavanr Jun 8, 2016 om 20:44
Geldzaken & recht

Zalando betalen op rekening

Ik ben sinds kort klant bij Zalando.Bij het afrekenen is er een mogelijkheid voor kopen op rekening, echter deze kan ik niet aanvinken omdat ik niet in aanmerking  zou komen hiervoor. Zij geven hierbij een aantal  reden waarvan geen enkele op mij van toepasing zijn.
Zij kunen mij geen specifieke  reden geven. Hebben meer mensen dit? Mijn collega's geven aan dat zij dit wel kunnen.

46257 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 8, 2016 om 20:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zou het niet zijn omdat u pas klant bent? Het is aan Zalando om te bepalen hoe zij het willen hebben.

ir
door irmavanr - Jun 8, 2016 om 20:57
2 Antwoorden / 2 Vragen

Nee ik heb nu 2x besteld en vooruitbetaald en heb de vraag gesteld aande klantenservice.
Zij zeggen dat het niet mogelijk is maar kunnen of wilen mij niet zeggen waarom.

Cookies
door Cookies - Jun 8, 2016 om 21:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ze schrijven ook op hun site op basis van een veelvoud van factoren. Misschien is je adres 'besmet'.

https://www.zalando.nl/faq/

tenormin
door tenormin Jun 9, 2016 om 13:35
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Grappig, ze schrijven: betaalwijzen!

costnix
door costnix - Jun 8, 2016 om 23:33
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Een typisch geval van: "Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten."

pi
door pieterwolters Jun 9, 2016 om 18:32
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Past dus mooi bij deze site waar forummers als heel vaak vanuit gaan dat een bedrijf de boel bedondert...

ja
door jan_walters - Jun 8, 2016 om 23:51
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ook een zeer vage omschrijven van Zalando. Daar kun je als consument natuurlijk helemaal niets me. Dat bewijst Uw geval wel. Natuurlijk wilt U weten waarom u niet kunt wat anderen wel kunnen. Alleen zo is er een mogelijkheid daar iets aan te doen. U zegt "zij kunnen niet," maar het lijkt mij meer een geval van "zij willen niet"

marita5
door marita5 - Jun 9, 2016 om 00:17
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Irmavanr ,

Enkele redenen kunnen zijn ,

Het klopt dat soms niet alle betaalmethoden aangeboden worden. We kunnen hier inderdaad niets aan veranderen. Dat deze methode niet wordt aangeboden hoeft niet te liggen aan uw kredietwaardigheid. Het al dan niet kunnen betalen hoeft absoluut niet van kredietwaardigheid af te hangen. Het kan afhangen van het product (al dan niet erg fraudegevoelig), een postcode, totale bestelwaarde, samenstelling van producten, tijdstip in de dag/week, etcetera. Het systeem die al deze aspecten meeneemt in het eindoordeel van het al dan niet aanbieden van het betalen op rekening baseert zich dus absoluut niet enkel op kredietwaardigheid o.i.d.

Bron : klacht.nl

Lees ook deze klacht , klik op de rode regel.

http://www.klachtenkompas.nl/zalandonl/misleiding-website-zalando-over-betalingsmogelijkheden

me
door mein33 - Jun 9, 2016 om 08:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@irmavanr,

Uw postcodegebied kan alleen al voor een bedrijf voldoende zijn om u krediet te weigeren.
Ook de straat en/of het huisnummer kunnen besmet zijn vanwege betaalgedrag van buurtbewoners en/of een vorige bewoner.

En, hoe vervelend en onterecht dit ook mag zijn, kunt u niets anders doen dan dit te accepteren.

pi
door pieterwolters - Jun 9, 2016 om 18:34
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens hoeft Zalando aan niemand verantwoording af te leggen over hun beleid. Zij bepalen onder welke voorwaarden ze willen leveren. Als ze besluiten om allen achterafbetalen mogelijk te maken voor mensen van wie de achternaam met een klinker begint kan dat.

ir
door irmavanr - Jun 9, 2016 om 21:19
2 Antwoorden / 2 Vragen

Het wordt nog leuker.
Ik heb gisteren  nogmaals een e-mail gestuurd voor tekst en uitleg.
Ik kreeg letterlijk hetzelfde antwoord alleen nu uit naam van ene Lindsey, vorige antwoord was van ene Femke.
Het is mij wel duidelijkheid dat er helemaal niets met mijn e-mails is gedaan, laat staan naar gekeken.
Maar wel onderaan een knop waarmee ik het contact moet evalueren. Wat een lachertje.
Overigens heb ik bij andere postorderbedrijven  geen enkel probleem.
Het ligt dus echt aan Zalando. Haal dan die knop weg op de website waarin staat  dat betalen  op rekening  mogelijk is als dat niet in hun beleid past, maar breng aub klant niet op een verkeerd spoor, zo jaag je de klanten  alleen maar weg.

me
door mein33 Jun 10, 2016 om 10:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De mogelijkheid tot betalen op rekening bestaat ook bij Zalando, dus waarom moeten ze die knop dan weghalen.
Als u alle voorgaande recaties had gelezen dan had u kunnen weten dat dit "voorrecht" om verschillende redenen niet voor iedereen is weggelegd, ook als die klant wel voldoende kredietwaardig is.
Als u daar al iets zou willen kopen, betaal dit dan direct, aangezien er bij een dergelijke kredietrekening een behoorlijk hoge rentevergoeding wordt berekend.
Voor het geld dat u aan rentevergoeding uitspaart kunnen dan weer ander leuke dingen gekocht worden. ;-))

ra
door raarmaarwaar - Jun 17, 2016 om 22:45
41 Antwoorden / 1 Vragen

Beste irmavanr,

Advies is gewoon niets kopen bij zalando als je vindt dat service slecht is. Je heb tegewoordig keuze zat om ergens anders te "winkelen".
Waarom maak je jezelf moeilijk?