antje16
door antje16 Jun 8, 2009 om 14:20
Geldzaken & recht

Zes auto's en twee motoren

Eerst werd de teruggaaf van de hypotheek rente  ingehouden.
Vervolgens word nu de teruggaaf van zijn inkomsten belasting in gehouden .
Mijn partner schijnt 6 auto's te hebben en twee motoren. Helemaal niet waar.Hij heeft niet eens een auto.....Alleen ik heb een auto waar hij wel eens in rijdt
 Na een gesprek met een  belasting consulente zou zij het REGELEN !!!!
Maar er is nog helemaal niets geregeld.We zouden een bedrag van 1200 euro terug krijgen maar dat is allemaal naar niet bestaande auto's en motoren  gegaan
 Maar hoe kunnen we hier tegen bewaar maken en hoe komen we aan die melding dat hij die voertuigen heeft?
En hoe komen we er vanaf?
 wie heeft voor ons een oplossing

536 8 Rapporteer

kiran
door kiran - Jun 8, 2009 om 16:11
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@antje16

Zou de fiets pakken of in jouw auto naar het Belasting-kantoor rijden. Ze helpen je daar wel verder. Soms is het mogelijk een probleem daar gelijk af te handelen. (papierhandel meenemen)

Succes!

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 8, 2009 om 16:45
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Antje,

Van die auto's en motoren zijn ooit kentekens afgegeven, dus die zullen echt wel bestaan.
Kan het zijn dat je vriend katvanger is? Soms laten mensen kentekens op hun naam zetten voor anderen, tegen een vergoeding. Reden? Een kennis zit bij de Sociale Dienst, en heeft er toch een handeltje bij.
Een kenteken komt niet zomaar op je naam te staan. Laat staan 8 kentekens.

Hoe goed ken je hem?

Hardware ERror MAN.

mabureau
door mabureau - Jun 9, 2009 om 12:02
102 Antwoorden / 12 Vragen

Als er sprake is van aanslagen motorrijtuigen belasting, kan je bij de belasting dienst het kentekenen van de motoren en auto's opvragen. Dit heeft ook reeds op de aanslag zelf gestaan, evenals de periode waar het betrekking op heeft.

Daarna kan je bij de rijksdienst wegverkeer een kopie van het te  naamstellingsverzoek opvragen. Dit zou ooit ingevuld moeten zijn op het postkantoor, daarbij zou een kopie van het identiteits bewijs moeten zitten.

Het kan dat de sprake is van een vals identiteitsbewijs, dan zit je met een probleem, maar weet je wel dat je in ieder geval aangifte moet gaan doen van identiteits diefstal.

Daarmee zou je dan kunnen proberen om met terugwerkende kracht de auto's en motoren van je naam te krijgen.

De politie kan dan ook een opsporingsbevel uit laten gaan om auto's en motoren met hun gebruikers van de weg te halen.

Wie betaald overigens de verzekering en de boetes voor deze kentekens ?

Aan de andere kant zou het ook kunnen dat je man zich als "katvanger" heeft laten mis/gebruiken en tegen een vergoeding de auto's en motoren op zijn naam heeft laten zetten omdat de gebruikers dit zelf niet konden.

Succes al vast.

antje16
door antje16 - Jun 9, 2009 om 12:03
15 Antwoorden / 15 Vragen
antje16
door antje16 - Jun 9, 2009 om 12:05
15 Antwoorden / 15 Vragen

  1. Op de aanslagen staat geen kenteken
  2.  alleen maar aanslag nummers.
  3. Dus we kunnen niet zien om welke auto's het gaat.GRRRRR
  4.  dus hoe kom je daar dan achter?

hutch
door hutch - Jun 9, 2009 om 17:28
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Herman,

2 zielen, 1 gedachte.......

Gr. Hutch

mabureau
door mabureau - Jun 9, 2009 om 21:43
102 Antwoorden / 12 Vragen

<SCRIPT language=javascript>

Antje16,

gewoon even bellen naar de belasting telefoon, daar kunnen ze je zo vertellen op welke kentekens de aanslagen betrekking hebben.

Overigens staat op de 1e aanslag altijd het kenteken en het tijdvak vermeld, op de herinneringen en aanmaningen niet meer !

Kjk zelf even naar de letters en de cijfers na de letters van het aanslagnummer, de cijfers voor de letters zijn je SoFi-nummer dus bij elke aanslag gelijk. De letters en de eind cijfers geven aan of het een aanslag of herinnering is en over welk tijdvak het gaat.

Dit kan je zelf doen en daar heb je geen belasting consulent oid voor nodig.

ma
door maxdamage - Jun 14, 2009 om 11:39
60 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt ook nog inloggen op www.rdw.nl met een digid. Daar kun je zien of er op dit moment nog auto's op zijn naam staan.