He
door HenkvH Jun 19, 2020 om 13:59
Geldzaken & recht

Zijn er meer gedupeerde van Rang1tickets?

Ik ben op zoek naar advies over of andere benadeelden door Rang1Tickets. Begin januari heb ik tickets gekocht voor Daniel Arends in april, uiteraard ging dit niet door. Ondanks de reputatie van het bedrijf koos ik ervoor de tickets te kopen. Helaas willen ze nu, zelfs na een aangetekende brief en ingebreke stelling niet overgaan tot terugbetaling. Wat kan ik verder nog doen? Zijn er meerdere benadeelde zodat we samen op kunnen trekken?

Ik hoor graag van jullie.

Mvg,
Henk

2502 7 Rapporteer

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 19, 2020 om 14:05
2094 Antwoorden / Vragen

Je hebt je tickets toch gekregen? Rang1tickets organiseert geen concerten, die verkopen tickets door. Op welke grond heb je een vordering?

He
door HenkvH Jun 20, 2020 om 23:36
Antwoorden / 1 Vragen

Nee, ik heb de tickets nooit gekregen.

panter22
door panter22 Jun 21, 2020 om 08:45
6599 Antwoorden / Vragen

Dat je de tickets niet hebt gekregen, daar heb je over geklaagd? 4. Rang1Tickets is niet aansprakelijk voor (gevolg)schade indien de levering van de tickets mislukt als gevolg van het opgeven van een onjuist adres, het onvolledig inlichten van de bewoner van het opgegeven adres of wanneer door toedoen van door Rang1Tickets ingeschakelde derden niet of niet tijdig wordt geleverd. Voor een dergelijke situatie zijn de tickets niet verzekerd. Algemene voorwaarden

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 21, 2020 om 14:35
2094 Antwoorden / Vragen

Het lijkt mij dat de kantonrechter daar wel gehakt van gaat maken. Ik had begrepen dat ze de tickets niet terug wilden nemen nu de voorstelling niet door gaat. Niet leveren is een heel andere discussie.

aurora1
door aurora1 Jun 21, 2020 om 20:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Succes met het beter weten en nog meer geld verspillen....

He
door HenkvH Jun 22, 2020 om 14:19
Antwoorden / 1 Vragen

Aurora1, ik heb zelf al aangegeven dat ik ondanks de reputatie van het bedrijf de tickets gekocht heb en dat ik nu zoekende ben naar anderen zodat we samen een zaak kunnen aanspannen. Wanneer je dan niks beters te melden hebt dan je moet op de blaren zitten, reageer dan niet.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 22, 2020 om 17:17
2094 Antwoorden / Vragen

De vloek van Forums is de ongevraagde virtue signaling die je er gratis bijkrijgt.
'Hoe kun je zo dom zijn? Dat zou mij nooit overkomen. Ik ben veel slimmer."

tijger1
door tijger1 Jun 22, 2020 om 18:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is al genoeg gewaarschuwd voor die doorverkoop bureaus. Als men dan toch willens en weten daar kaartjes koopt, is het eigen schuld, dikke bult.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 22, 2020 om 22:53
2094 Antwoorden / Vragen

Zeker, wie zo kaartjes overkoopt weet waar hij aan begint, maar wel afrekenen en dan helemaal geen kaartjes sturen en nog denken dat dat acceptabel is, is toch wel een nieuwe mijlpaal.

aurora1
door aurora1 - Jun 19, 2020 om 15:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Er zijn vast wel meer gedupeerden van deze doorverkopers voor woekerprijzen. U hebt, tegen beter weten in, er toch tickets gekocht en nu moet u op de blaren zitten.

He
door HenkvH Jun 20, 2020 om 23:36
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor deze reactie, kan ik niks mee.

aurora1
door aurora1 Jun 21, 2020 om 00:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou, dan heeft u het kennelijk niet begrepen. U bent dat geld kwijt, en dat risico nam u bewust.

Jammer dat u van de gegeven links niets wilt opsteken voor bijv. een volgende keer. Gemiste kans?

marita5
door marita5 - Jun 19, 2020 om 15:19
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo henkvh ,

Ondanks de reputatie van het bedrijf koos ik ervoor de tickets te kopen

Had u beter niet kunnen doen , Rang1tickets is een wederverkoper .

Het barst van de klachten , en nog trapt u erin .

https://shoppingervaring.nl/rang1tickets/

https://www.klacht.nl/rang1tickets/

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/rang1tickets.nl/details?companyId=dfc4c286-cbfe-448c-803e-961ec6060f75

Zijn aangesloten bij Eusta , maar dit is een wassen neus , zie hier de reactie van @hutch ( 2012 )

https://www.bnnvara.nl/kassa/discussie-eusta

Lees hier waar u veilig tickets kunt kopen / en waar u niet moet kopen .

 http://www.weetwaarjekoopt.nl/waarkoopikveilig/

 http://www.weetwaarjekoopt.nl/waar-niet-te-kopen/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 19, 2020 om 16:36
16885 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft ao gezien dat u (en bij lange na) niet de enige bent die de dupe van dit soort 'doorverkopers' is en het is dus jammer dat alle eerdere waarschuwingen aan u zijn ontgaan waaronder ook dat er vaak sprake is van tickets die niet op (uw) naam staan en u dan geen toegang krijgt. Behalve het doen van een melding aan www.consuwijzer.nl kunt u uiteraard tot ingebreke stelling overgaan maar indien het tot een procedure zou komen zult u m.i. duurde4r uit zijn omdat de verkopers wel 'op het kerkhf zullen liggen'.

tijger1
door tijger1 - Jun 22, 2020 om 17:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er valt in Nederland niet "samen" een zaak aan te spannen.

U doet een koop, krijgt uw spullen niet, dus moet zelf naar de rechter.

mo
door mof - Jun 22, 2020 om 19:27
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben geen benadeelde, maar u heeft rexht op teruggave van geld . Het bedrijf heeft de dienst waarvoor u heeft betaald niet geleverd.

1paul
door 1paul - Jun 23, 2020 om 06:28
3173 Antwoorden / 0 Vragen

schakel een gerechtsdeurwaarder in en laat deze uw geld terug halen, stel ze wel nog een maal in de gelegenheid om uw geld terug te storten, geef ze hierbij een termijn van 14 dagen>>>>