No
door November20171 Nov 11, 2017 om 12:37
Geldzaken & recht

Zijn gerechtsdeurwaarders Bountyhunters?

Beste Kassa,

Een tijd geleden werd ik verrast aan de deur door gerechtsdeurwaarder Van Arkel. Zij kwamen een bedrag van een vonnis innen van ruim 7 jaar terug. Ik moest binnen 2 werkdagen reageren en aangeven hoe en wanneer er betaald zou worden. Ik heb binnen 2 werkdagen gereageerd en een betaalvoorstel gedaan. Nu reageert de gerechtsdeurwaarder niet terug. Mijn vermoedde is dat Van Arkel helemaal geen contact heeft met de eiser van het geld. Van Arkel heeft namelijk alleen het vonnis en heeft verder geen inhoudelijke informatie over deze zaak.

nu hoorde ik van iemand dat deurwaarders openstaande pakketten doorverkopen aan elkaar. Is het voor een gerechtsdeurwaarder toegestaan geld te innen voor iemand waar zij geen contact mee hebben? En mag een gerechtsdeurwaarder na een maand een reactie sturen op het betalingsvoorstel als zij zelf 2 werkdagen eisen om te reageren?

1863 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2017 om 12:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als er echt een vonnis is, moet u gewoon betalen. Simpel.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Nov 11, 2017 om 12:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zijn mensen die hun rekeningen niet betalen wanbetalers?

Zijn gerechtsdeurwaarders Bountyhunters?

No
door November20171 Nov 11, 2017 om 14:29
Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Carola,

Fijn dat je een kortzichtige mening hebt. Als je goed hebt gelezen, zie je dat ik een betalingsvoorstel heb gedaan en daarmee erken ik de schuld.

Als je inhoudelijk iets hebt toe te voegen, dan graag!

Ge
door Genee - Nov 11, 2017 om 13:06
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Zou het kunnen dat de gerechtsdeurwaarder uw betalingsvoorstel doorgegeven heeft aan de schuldeiser en op antwoord wacht?

Topantwoord

ro
door ron503 - Nov 11, 2017 om 13:49
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als u een betalingsvoorstel heeft gedaan betwist u dus niet dat er ooit een vonnis is gewezen waarin u tot het betalen van het verschuldigde bedrag bent veroordeeld. Stel dat u bent verhuisd of anderszins een tijdlang ontraceerbaar bent geweest dan gaat het vonnis op de plank todat u weer zegmaar opduikt en van de plank afgehaald en wordt dan pas ten uitvoer gelegd. De schuldeiser is met het uit handen geven van de oorsponkelijke schuld geen partij meer want de kantonrechter heeft u tot het betalen van de hoofdsom inclusief bijkomende kosten veroordeeld. Wat betreft het indienen van een verzoek tot een betalingsregeling wordt gekeken naar uw inkomsten en uitgaven en voordat uw verzoek wordt géaccepteerd is er meer tijd nodig dan twee werkdagen.

No
door November20171 Nov 11, 2017 om 14:33
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Ron,

bedankt voor uw reactie.
Ik erken inderdaad mijn nalatigheid en wil het graag oplossen. Alleen is er teveel in rekening gebracht door de deurwaarder. Dus naast mijn betaalvoorstel heb ik ook verzocht het geeiste bedrag te verlagen. Uiteraard onderbouwd met bewijsstukken.

jo
door jorisw Nov 11, 2017 om 15:06
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Beetje arrogant dat je na zoveel jaar nog eisen durft te stellen.

ro
door ron503 Nov 11, 2017 om 15:10
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik geef u weinig tot geen kans om de kosten van de deurwaarder te verlagen want u bent 7 jaar vanaf de uitspraak buiten beeld gebleven en dat betekent niet dat rentes e.d. bevroren worden die kosten worden gewoon meegenomen in het invorderingstraject. Een relatief kleine schuld kan in 7 jaar torenhoog oplopen en daar kunt u geen bezwaar meer tegen maken.

No
door November20171 Nov 11, 2017 om 16:54
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Ron,

nogmaals dank voor uw reactie. In 2015 heb ik samen met een schuldhulpverlener contact gezocht met de eiser. Mijn schuldhulpverlener had hen 2x aangeschreven. Echter heb ik nooit meer een reactie van hen ontvangen. Overigens ben ik in 2012 8 maanden 'niet traceerbaar' geweest. ik sta al jaren ingeschreven. Ik vraag me af of de deurwaarder uberhaupt is aangestuurd door de schuldeiser. Telefonisch geeft de deurwaarder geen duidelijk antwoord op.

ge
door gewicht Nov 11, 2017 om 19:29
170 Antwoorden / 1 Vragen

Jorisw, je komt wat kort door de bocht. Ts eist niet,hij verzoekt en onderbouwt dat met naar zijn mening bewijsstukken. Dat heeft niets met arrogantie te maken.
IK vraag me wel af wat de schuldhulpverlener verder gedaan heeft nadat hij geen antwoordt kreeg.

jo
door jorisw - Nov 11, 2017 om 15:05
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer je nu onder een betaling uit te komen omdat het inningsproces anders loopt dan je had verwacht/gehoopt?

Bij dit soort onderwerpen wordt de verantwoordelijkheid van de vraagsteller vaak erg makkelijk aan de kant geschoven. Het feit dat er kennelijk na al die jaren nog steeds niet betaald is en dat er een vonnis aan te pas moest komen om tot inning over te gaan is oneindig veel erger dan wie er aan de deur komt om het bedrag te innen.

No
door November20171 Nov 11, 2017 om 16:57
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Jorisw,

bedankt voor het delen van je frustraties. Ik stel simpelweg een vraag in de hoop er iemand mij daarop een antwoord kan geven. Als je me inhoudelijk kunt helpen, dan graag

costnix
door costnix - Nov 11, 2017 om 17:05
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U kijkt te veel naar Amerikaanse “reality” series :-(

tenormin
door tenormin Nov 11, 2017 om 17:29
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Daar is inderdaad veel mis mee. ;-((

aurora1
door aurora1 - Nov 11, 2017 om 17:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gewoon betalen, dan bent u ervan af en hoeft u ook niet nog verder te zoeken naar mogelijkheden om onder uw betaalverplichting uit te komen.

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2017 om 18:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u bent dus gewoon een wanbetaler en blaast hier ook nog hoog van de toren. Die deurwaarder heeft een vonnis en dat kan hij ten uitvoer leggen. Hoe moeilijk is het om dat te snappen?

Deurwaarders verkopen helemaal geen openstaande pakketten aan elkaar, u bent in de war met incassobureaus.

U kunt wel allerlei “vermoedens” hebben, maar u zit fout.

En dan hier een beetje blaten over de “frustraties” van iemand die antwoord geeft, of vinden dat een mening “kortzichtig” is.

Had u dan hier een antwoord verwacht met de gronden dat u zich onder uw verplichting zou kunnen uitdraaien? Nou, mis.

No
door November20171 Nov 11, 2017 om 18:55
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Tiger,

bedankt voor uw 2e reactie op mijn vraag. Nogmaals ook nadrukkelijk onderstreept aan jou. Ik heb een betaalvoorstel gedaan, dus ik erken mijn schuld en ondanks dat ik geen reactie heb ontvangen van de deurwaarder, hou ik mij ook maandelijks aan dit voorstel.

ondanks uw boze reactie, bent u wel degene die aangeeft dat er inderdaad openstaande pakketten worden doorverkocht. Alleen gebeurt dit volgens u door incassobureau's. Dat wist ik niet, dank daarvoor.

tijger1
door tijger1 Nov 11, 2017 om 19:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kom gewoon uw verplichtingen na, dan hebt u dit gezeur niet.

aurora1
door aurora1 Nov 11, 2017 om 23:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U blijft maar veel praatjes hebben voor een wanbetaler. U doet alsof u wilt betalen maar u probeert van de terechte extra kosten af te komen. Pas maar op dat die stokoude en niet betaalde rekening door dat gerek niet nog hoger wordt.

Re
door Rebeldoom - Nov 11, 2017 om 19:07
6 Antwoorden / Vragen

Van Arkel is een prima gerechtsdeurwaarder en zeker geen louche bountyhunter.
U kunt er vanuit gaan dat een dergelijk kantoor gewoon een vonnis heeft en dus beslag mag leggen. Waarom u nog geen reactie heeft weet ik niet, wellicht dat ze uw voorstel aan de opdrachtgever hebben voorgelegd en nog op antwoord wachten. Bel Van Arkel gewoon op en vraag wat de stand van zaken is.

En deurwaarders verkopen geen 'pakketten' door.
En natuurlijk mag een deurwaarder geld innen bij iemand waar ze geen contact mee hebben. Hoe denkt u dat de deurwaarderij werkt? De deurwaarder is in het bezit van een vonnis en met een vonnis mogen zij bij u geld innen. Een vonnis is een gerechtelijke uitspraak.