yv
door yvonne 12 Jan 30, 2017 om 19:00
Geldzaken & recht

Zilveren kruis rekeningen van meer dan 5 jaar oud

ik krijg rekeningen van syncasso die in opdracht zijn van zilveren kruis maar ze zijn allemaal ouder dan 5 jaar en ik daar nooit wat van gehoord heb de laatste is zelfs van 10 jaar oud en gaat over toeslag betaalwijze 1 euro  van 2007 tot 2010 mag dat ik zelf heb er nog nooit post van gehad gr yvonne

1697 5 Rapporteer

Topantwoord

fa
door familyman - Jan 30, 2017 om 19:04
888 Antwoorden / 1 Vragen

Bedoelt u met betaalwijze 1 euro dat die kosten zijn geweest voor acceptgiro's over die periode?

yv
door yvonne 12 Jan 30, 2017 om 19:13
Antwoorden / 1 Vragen

het zijn idd de kosten van de acceptgiro ik dacht dat het bij de rekeningen zat

marita5
door marita5 - Jan 30, 2017 om 19:29
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Yvonne 12 ,

Opnieuw starten verjaringstermijn ( stuiting )

De schuldeiser moet binnen de verjaringstermijn actie ondernemen, anders zal de vordering verjaren en niet meer afdwingbaar zijn. Zodra de schuldeiser actie onderneemt zal de verjaringstermijn opnieuw gaan lopen, stuiting genoemd. De nieuwe termijn is dezelfde als de oorspronkelijke ter­mijn, maar met een maximum van 5 jaar. De verjaring treedt echter niet eerder in dan waarop de oorspronkelijke termijn zonder stuiting zou zijn verstreken.
In de volgende situaties zal de verjaringstermijn opnieuw starten:

Als er al een vonnis is waarin de vordering is vastgesteld (verjaringstermijn 20 jaar) leiden vergelijkbare situaties tot stuiting van de verjaringstermijn.

Indien de schuldeiser aangeeft een aanmaning te hebben gestuurd en de debiteur betwist dit , zal de schuldeiser moeten aantonen dat de aanmaning de debiteur heeft bereikt , dit kan bijvoorbeeld wanneer de aanmaning aangetekend is verstuurd of wanneer de debiteur op de aanmaning schriftelijk heeft gerageerd .

Wanneer de debiteur de vordering erkent zal de verjaringstermijn stuiten en opnieuw gaan lopen. Erkenning hoeft niet met zoveel woorden te gebeuren. Het kan ook uit de handelingen van de debiteur blijken. Voorbeelden van erkenning zijn:

  • om uitstel verzoeken;
  • een betalingsvoorstel doen;
  • een termijn betalen.
Als u nooit geen aanmaning heeft gehad , is dit verjaard .

 Voor verdere informatie klik op de rode regel ,

http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=61

an
door anti-azijnpizzer - Jan 31, 2017 om 19:54
8 Antwoorden / Vragen

Zorgverzekeraars mogen tot 5 jaar na dat terugvorderen van zorgverleners (volgens de wet- en regelgeving) het zou me niet verbazen wanneer ze bij particulieren nog wat langer kunnen "melken". De toeslag betaalwijze kan een correctie zijn naar het prijsniveau van tegenwoordig.

zoekster1
door zoekster1 - Jan 31, 2017 om 21:14
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nou, van deze flauwekul zou ik me niets aantrekken. Het is verjaard en dan nog zeuren om die paar euro's.  Gewoon weer zo'n incassobureau dat nog wat probeert te verdienen.
Ook bij particulieren is zo'n rekening verjaard.

Ik zou er wel contact over opnemen met Zilveren Kruis, vind het nogal vreemd deze actie van Syncasso.