Nu
door Nussbaum Oct 26, 2017 om 21:23
Geldzaken & recht

Zonder pardon geroyeerd levensverzekering

Levensverzekering plots geroyeerd

Goedenavond.
Al 37 jaar lang betaal ik altijd jaarlijks onze premie voor onze levens verzekering,
Bij Nationale Nederlanden (vroeger R.V.S) nog 3 jaar en dan zou ie premievrij zijn
Deze acceptgiro komt omstreeks april per post bij ons binnen en word dan vrijwel direct betaald.
Echter door een of andere reden heb ik (achteraf )nooit geen acceptgiro gezien.
Dus is deze vanaf april niet betaald.
Totdat ik vandaag doodleuk een brief van de directeur heb gekregen dat deze vanaf nu is geroyeerd en naar welke rekening het restant gestort kon worden.
Met vriendelijke groet de Directeur.
U snapt wel dat ik hier niet blij mee ben. Heb n.l voor die tijd geen brief of aanmaning gezien.
Heb zelfs nog een spaarrekening lopen bij Nationale Nederlanden waar een  leukbedrag opstaat.
Ik begrijp echt niet dat en hoe dit zo maar kan gebeuren???
Ik heb e .mail ik heb telefoon ik heb thuis een afgesloten brievenbus,ik heb geen aangetekende brief of wat dan ook gezien. ze hebben daar al mijn gegevens.
Kan dit zo maar?
Direct de telefoon gepakt en de medewerker daar kon vertellen dat dit wel 15 werkdagen kon duren voordat ik ook maar iets over dit kon horen.
Ik vind dit allemaal zo belachelijk
En dan nog wat (stel dat er met een van ons beiden nu iets zal gebeuren wat dan?
Je krijgt daar niemand over te spreken alles gaat via via >
Komt dit bij instanties wel vaker voor?
En mag dit zo allemaal maar?

8080 9 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 26, 2017 om 21:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als u niet betaalt mag de verzekeraar u royeren.
Wel lijkt het mij dat er op zijn minst een mailtje of brief had kunnen worden gestuurd. Dan had u tijd genoeg om te betalen.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 26, 2017 om 21:38
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Legt u anders de situatie nog eens uit via dit contactformulier:
Klik

tijger1
door tijger1 - Oct 26, 2017 om 21:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gaat dit over wat men noemt een begrafenispolis?

Het is heel simpel, als u een levensverzekering niet betaalt, wordt hij gestopt en meestal premievrij gemaakt. Royeren en eventueel uitbetalen van de waarde moet u zelf om vragen. Men is namelijk niet verplicht een levensverzekering voort te zetten. Dus men mag u geen aanmaning sturen.

Maar die nota komt altijd in april, het is nu eind oktober.

En wat bedoelt u met dat het restant aan u wordt overgemaakt?

brainless
door brainless Oct 26, 2017 om 23:50
324 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik mijn levensverzekering niet betaal (gaat automatisch, maar is wel eens verkeerd gegaan) dan krijg ik echt wel een herinnering toegestuurd.
Hoezo mag men dan geen aanmaning/herinnering sturen?!

tijger1
door tijger1 Oct 27, 2017 om 10:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er mag een herinnering gestuurd worden, maar geen aanmaning.

sc
door scorpio69 - Oct 27, 2017 om 11:52
15 Antwoorden / Vragen

Zo te lezen gaat het hier om een (tijdelijke en/of dalende) risicoverzekering met ingekorte duur premiebetaling.
In dergelijke verzekeringen zit altijd wat waarde, vandaar het aanbod van uitbetaling van 'restant bedrag'.
In principe zou bij staking premiebetaling uwerzijds (eenzijdig contract) de restantwaarde gebruikt moeten worden om - in dit geval eerder dan volgens overeenkomst - de verzekering premievrij te maken (met een uiteraard lager verzekerd bedrag omdat een resterend aantal premies niet meer worden betaald; 'nog 3 jaar premie betaling'). Lijkt me sterk dat er na 37 jr premiebetaling geen premievrij bedrag meer in zit.
Dus inderdaad vreemd. E.e.a. zou ook met uw instemming/handtekening pas mogen gebeuren.
U hoeft hier derhalve mijns inziens geen genoegen mee te nemen.

tijger1
door tijger1 Oct 27, 2017 om 11:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er zijn maar heel weinig mensen die voor samen een risico verzekering voor 40 jaar hebben afgesloten, dus het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat het hier om een risicoverzekering zou gaan. En zou dat het geval zijn, dan zit er juist, omdat hij nog maar drie jaar moet lopen nauwelijks premie in.

koekeloer
door koekeloer - Oct 27, 2017 om 12:11
562 Antwoorden / 18 Vragen

U bent niet heel helder. Eerst zegt U dat u via telefoon met medewerker heeft gesproken en later zegt U Je krijgt niemand te spreken. Ook heeft een dikke spaarrekening niets met de levensverzekering te maken. Waarom heeft U nooit gekozen voor automatische incasso ?

mo
door mof - Oct 27, 2017 om 15:18
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat mag allemaal zomaar. Als Nationale Nederlanden kan aantonen dat ze u brieven, acceptgiro's etc hebben gestuurd en geen reactie
van u hebben ontvangen dan mag dat.
Als het goed is staat in de brief niet alleen dat u geroyeerd bent maar ook een reden en een bezwaarprocedure. Die moet u volgen. U zult in elk geval moeten kunnen aantonen dat u alle post (behalve dan, merkwaardig, de brief met royement) niet hebt ontvangen. Of een hele goede andere verklaring leveren.

Grunnen.
door Grunnen. - Oct 27, 2017 om 15:33
509 Antwoorden / Vragen

Het is een kwestie van afwachten in plaats hier alvast te toeteren.Je ben vast niet niet de enige klant bij NN.Je hebt deze brengschuld te laat betaald en dan gaat er in hun syteem een belletje rinkelen met als resultaat een door het systeem automatisch gegenereerde brief van de directeur ???Automatisch betalen is een goede oplossing om dit soort fouten te voorkomen.

we
door weethet - Oct 27, 2017 om 15:48
107 Antwoorden / 2 Vragen

Ja uw fout . maar ik zou toch even kennis opdoen daar waar het moet nl. bij het juridischloket, jurifoon, of andere gespecialeerde advocaat om te zien wat wel en niet klopt.. Alle hier gegeven adviezen zijn niet van ter zake deskundigen nmm. Het was wel netter geweest als u dat eerst! had gedaan ipv hier (wat onlogisch verhaal) te toeteren ....

ro
door ron503 - Oct 27, 2017 om 16:17
1229 Antwoorden / 0 Vragen

U wordt niet zomaar geroyeerd want daar gaat een heel traject aan vooraf. Feit blijft dat de premie in april/mei voldaan dient te zijn en dat heeft u nagelaten want u stelt dat u geen acceptgirokaart of herinneringen heeft ontvangen. Dat u de acceptgiro en de vervolg post is ontgaan ontslaat u niet van de betaal verplichting want de betaalplicht ligt bij u.