philkh
door philkh May 9, 2020 om 13:03
Geldzaken & recht

Zorginstelling & Ziggo

Als Ouder van een kind in de zorg (begeleid wonen) ben ik op zoek naar een oplossing voor een (kleine) financiele misstand.

Mijn dochter woont in een begeleid woonen omgeving en kan alleen vast internet afnemen via de door de instelling afgesloten contracten.

Op zich begrijplijk en ook het doorberekenen van de abonnementskosten en eventuele administratie kosten.

De kosten VS geleverde diensten zijn echter scheef. Er wordt nu 8€ per maand meer betaald voor minder diensten dan momenteel gebrukelijk is.

Ik heb dit bij de zorginstelling neergelegd met het verzoek dit aan te passen in overleg met ziggo.

De zorginstelling neemt haar verantwoordelijkheid niet om dit met Ziggo te bespreken, ook niet na meermaals mondeling en schriftelik aangeven per e-mail

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Zij hebben nu een oud abonnement

een 40/4 MB/s zakelijke internet verbinding met  wifi-signaal

En de kosten zijn 48,

Het minimale Abonnement bij Ziggo is Ziggo Start is op moment van schrijven

een 60/10 Mbit/s zakelijke internetverbinding

internet(hero_container_26087)

Inclusief 1 licentie van F-Secure en een wifi-modem.

Wifi-modem met ingebouwd wifi-signaal

Gratis internetbeveiliging 1 licentie

Power Promise

Gegarandeerd perfecte wifi

Gespecialiseerde klantenservice

7 dagen in de week, van 8 tot 22.00 uur

Online TV kijken met Ziggo GO

50+ zenders incl. Ziggo Sport

En de kosten zijn 40,

2622 13 Rapporteer

Topantwoord

diumenge
door diumenge - May 9, 2020 om 13:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

€ 40,00 exclusief BTW is € 48,40 incl. BTW. Maar voor die prijs zou een upgrade naar Zakelijk Internet Start inderdaad wel netjes zijn.

mr
door mrmoto - May 9, 2020 om 13:10
167 Antwoorden / 4 Vragen

Gegarandeerd perfecte wifi ? dream on girl .

rj
door rjw May 9, 2020 om 16:54
3360 Antwoorden / 5 Vragen

Prima te doen hoor. Je moet alleen wel even een goed ontwerp (laten) maken. Bij mij op het werk hebben we al jaren alleen WIFI en dat werkt altijd en overal. En thuis ben ik mijn mesh netwerk aan het uitbreiden zodat ik ook in alle hoeken en gaten goede wifi heb.

Topantwoord

Tr
door Trostomaat - May 9, 2020 om 13:24
239 Antwoorden / Vragen

Dit gaat toch nergens over?
Je kunt dit (of had dit kunnen) bespreken, netjes, met de zorginstelling, waarbij je hen op de mogelijkheden wijst. Hoe fatsoenlijker je communiceert, hoe meer kans dat het kwartje valt. Verder is het aan de instelling. Die nemen wel meer beslissingen met financiële consequenties en zitten vast niet te wachten op familieleden van cliënten die zich daarmee 'meermaals mondeling en schriftelijk' gaan bemoeien.

philkh
door philkh May 9, 2020 om 14:06
4 Antwoorden / 3 Vragen

Best trostomaat,

Jammer dat je het nergens over vind gaan. Voor deze groepmensen is een 48€ een groot bedrag, velen van hen zitten al onder het bestaans minimum met zeer hoge medische kosten.
Ziggo kennende (en ik heb een positief beeld van Ziggo omdat ik zakelijk ook met hen van doen heb) zijn zij best bereidwillig hierin mee te denken.
Uiteraard is dit eerst mondeling besproken en op zeer vriendschappelijke wijze.
Omdat ik zelf al zakelijke banden heb, heb ik aangeboden hierin te assisteren.....

en daarnaast:
Wanneer U er achter komt dat een leverancier na verloop van tijd beter voorwaarde geeft gaat u toch ook in gesprek?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 9, 2020 om 17:24
2246 Antwoorden / Vragen

Als de cliënten toe kunnen met langzaam internet dan heeft Ziggo ook nog "verborgen" opties die nóg goedkoper zijn.

tijger1
door tijger1 May 9, 2020 om 18:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus helemaal geen misstand. En er zijn zoveel mensen die van een laag inkomen moeten rondkomen.

Tr
door Trostomaat May 9, 2020 om 21:07
239 Antwoorden / Vragen

U gaf aan dat € 8 per maand werd betaald (per cliënt neem ik aan). Waarom doet u dan nu alsof het € 48 is? Omdat het dan gemakkelijker vol te houden is dat het  'een groot bedrag' is? Het met elkaar oneens zijn is geen probleem, maar houdt het wel zuiver.

r.kemperman
door r.kemperman May 10, 2020 om 13:21
423 Antwoorden / 4 Vragen

@trostomaat. TS schreef € 8,00 meer per maand

Tr
door Trostomaat May 10, 2020 om 16:04
239 Antwoorden / Vragen

Dan heb ik het niet goed gelezen, of verkeerd geinterpreteerd.
Maar dan gaat het dus over de abonnementskosten voor de instelling en ik vraag mij af wat dat betekent voor de kosten per cliënt. Voor ieder cliënt een apart contract, afgesloten door de instelling, à € 48, dat volledig wordt doorberekend? Heel duidelijk is het niet.

Topantwoord

ne
door neodutchio - May 9, 2020 om 13:51
5237 Antwoorden / 12 Vragen

Ik snap uw punt, echter is het niet aan u om te bepalen hoe een bedrijf moet werken. U hebt geen invloed op welke bedrijfsvoering dan ook.

philkh
door philkh May 9, 2020 om 19:30
4 Antwoorden / 3 Vragen

Dankjewel

Helaas heb je daar gelijk in.

Hoopte hier op een bruikbare tip om dat positef te beïnvloeden

Topantwoord

marita5
door marita5 - May 9, 2020 om 14:47
11642 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo PhilKh ,

Neem eens contact op met de klachtenfuntionaris van de zorginstelling , niet geschoten is altijd mis .

philkh
door philkh May 9, 2020 om 19:33
4 Antwoorden / 3 Vragen

Dankjewel,

marita5
door marita5 May 9, 2020 om 20:15
11642 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

Gr
door Grunn1 - May 9, 2020 om 15:14
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als ik een zakelijk klant zou zijn wel maar dat bent u niet, u heeft zelfs helemaal geen zakelijk contract met Ziggo maar de zorginstelling. Het zou wat zijn als alle ouders van kinderen die in een zorginstelling zitten zich gaan bemoeien moet de inkoop en contracten van de zorginstelling. Het enige wat u kunt is het voorstellen maar afdwingen niet.

rj
door rjw - May 9, 2020 om 16:55
3360 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien Ziggo even uit de titel halen. Die is helemaal geen partij in dit verhaal.

tijger1
door tijger1 - May 9, 2020 om 17:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ziggo start kost volgens mij € 52,00.

En wat is de financiele misstand?

Donuts
door Donuts May 9, 2020 om 17:33
1203 Antwoorden / 2 Vragen

De misstand is dat u naar het verkeerde pakket kijkt.

tijger1
door tijger1 May 9, 2020 om 17:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is er dan nog een ander pakket Ziggo Start?

Donuts
door Donuts May 9, 2020 om 17:55
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat hier om een zakelijk abonnement.

diumenge
door diumenge May 9, 2020 om 17:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, zakelijke variant.

tijger1
door tijger1 May 9, 2020 om 17:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus er is al voordeel tov gewone particulieren.

Topantwoord

Donuts
door Donuts - May 9, 2020 om 17:40
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Het probleem is dat degene die verantwoordelijk is voor het afsluiten van zo'n abonnement, daarna nooit meer omkijkt naar het afgesloten abonnement. Net als veel consumenten jaar in, jaar uit hetzelfde pakket houden, terwijl het ondertussen bijv. stukken goedkoper kan.

philkh
door philkh May 9, 2020 om 19:25
4 Antwoorden / 3 Vragen

Dankjewel voor je reactie.   Dat is inderdaad waar het om gaat... maar in dit geval met geld van je minder mondige cliënten...

Daarom mijn kleine ergernis.

tijger1
door tijger1 May 9, 2020 om 21:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan misschien overstappen Digitenne en onbeperkt internet op de mobiel. En Ziggo opzeggen.

Topantwoord

panter22
door panter22 - May 9, 2020 om 18:28
6599 Antwoorden / Vragen

Het kan misschien allemaal wel beter en goedkoper.
Niets mee mee dat je de instelling daarover informeert
Het is aan de instelling om met jouw informatie iets te doen.
Je wilt je zin op alle mogelijke manieren doordrukken.
Hoe je het het beste aan kunt pakken?
Je er niet meer mee bemoeien.

philkh
door philkh May 9, 2020 om 19:21
4 Antwoorden / 3 Vragen

Dank je wel voor de reactie.

Zin doordrukken vindt ik wat groot gezegd.  Wel wat geïrriteerde gevoelens,
Maar meer omdat er niet gereageerd wordt.

Dankjewel voor je advies

diumenge
door diumenge - May 9, 2020 om 19:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zoals al eerder opgemerkt gaat het bij die veertig euro om een prijs exclusief BTW, dus gaat het nu alleen om de lagere snelheid en ontbrekende diensten?

ro
door ron503 - May 10, 2020 om 08:16
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als uw dochter 8 euro per maand betaald dan zal zij er niet alleen wonen en als dat zo is zal er sprake zijn van 1 Ziggo aansluiting. Een alles in één start pakket is dan geen optie omdat er maar 1 licentie en 1 mediabox wordt gelevert. Per interne aansluiting zal er een licentie en een mediabox toegevoegd moeten worden waardoor de kosten navenant op lopen. De huidige situatie is de meest goedkope omdat het aantal interne internet verbindingen los staat van de licentie.

diumenge
door diumenge May 10, 2020 om 11:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

8 euro per maand méér dan gebruikelijk, volgens de TS...

ro
door ron503 May 10, 2020 om 11:11
1229 Antwoorden / 0 Vragen

8 euro meer zal op de abonnenmentskosten van toepassing zijn em niet op de kosten die de dochter nu betaald.

diumenge
door diumenge May 10, 2020 om 11:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er staat letterlijk dat abonnementskosten 48 euro zijn en TS is van mening dat die 40 euro zouden moeten zijn, dat is 8 euro meer. Er staat nergens dat de dochter 8 euro (of wel ander deelbedrag dan ook) betaald.

gerbera
door gerbera - May 10, 2020 om 11:08
7455 Antwoorden / 14 Vragen

U komt nu wel met een zgn voordeliger (1 aansluiting) abo maar u vergeet een ding, dergelijke instellingen hebben veelal een grootzakelijk contract  en dat zal deze instelling mogelijk ook hebben. En dat is voor de instelling best wel voordeliger dan het door u voorgestelde abonnement, dus wel verstandig dat ze op uw, (opdringerig) advies niet ingaan.