gerdamarijke
door gerdamarijke Sep 24, 2010 om 17:42
Geldzaken & recht

Zuiver koffie?

Op 16 september bij webshop My Unique een jas besteld en betaald via IDEAL. Ze zijn aangesloten bij WebshopKeurmerk. Ik heb een email gehad met de bevestiging. Volgens de algemene voorwaarden leveren ze binnen 24 uur na verwerking van de betaling.Niets meer gehoord. Ik heb via email 3x gevraagd wat er aan de hand is, maar geen reactie. Via WebshopKeurmerk een ander emailadres gevonden, en ook daar een email gestuurd. Ook geen reactie. Op de KVK site staan ze nog gewoon geregistreerd. Dat een levering wat langer duurt, kan ik nog voorstellen. Maar reageer dan even naar de klant.
Wie heeft er toevallig ook problemen met deze shop? Of ben ik toch opgelicht?

1726 27 Rapporteer

Lsk520
door Lsk520 - Sep 24, 2010 om 17:58
827 Antwoorden / 2 Vragen

Kan niets vinden over dit "bedrijf". Kunt U het volledige webadres vermelden? Google kent alleen de uitzendburo's......

gerdamarijke
door gerdamarijke - Sep 24, 2010 om 18:23
330 Antwoorden / 15 Vragen

@tp
bedankt voor het mee zoeken.
Website is:
www.myunique.nl
kvk 34351337

genius
door genius - Sep 24, 2010 om 18:24
886 Antwoorden / 4 Vragen

@tp

Misschien bedoeld ts deze: KLIK

Een collegiale groet,

G.

genius
door genius - Sep 24, 2010 om 18:34
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo gerdamarijke,

Er is op de betreffende site ook de mogelijkheid om via een z.g. contact-pagina een on-line formulier in te vullen. De ervaring is dat dit door de regel méér effectiviteit creërt dan door te reageren d.m.v. een email.

Verder lijkt het, zo op het eerste gezicht, een "normale" shop.

Ikzelf ben zo vrij geweest om myunique even via de contactpagina op de hoogte te stellen van wat er zich hier afspeelt. Bij meerdere topics heeft dit tot een goed en positief resultaat geleidt.

In ieder geval veel succes toegewenst!

M.vr.gr.

G.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Sep 24, 2010 om 18:49
330 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Genius.
Bedankt voor je bericht. Heb al 2x via het contactformuler gereageerd, en nog een gewoon emailtje. Zojuist nog een email gestuurd dat ze negatief op Kassa en Radar staan. Heb ik maandag niks gehoord, gaat de rechtsbijstand maar een brief sturen. Betaal niet voor niks premie ;-)
Ik heb trouwens ook WebshopKeurmerk gewaarschuwd, daar zijn ze aangesloten.

birdies
door birdies - Sep 24, 2010 om 19:00
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Heb ik maandag niks gehoord, gaat de rechtsbijstand maar een brief sturen............

Nou, nou, vind dit eerlijk gezegd wel erg voorbarig. Iedere webshop heeft wettelijk gezien max. 30 dagen de tijd om te leveren, daarna heb je recht op annuleren en geld terug.

Levertijden zijn vaak maar een indicatie en niet meer dan dat.

genius
door genius - Sep 24, 2010 om 19:22
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo gerdamarijke,

Hierin geef ik birdies voor de volle 1000 % gelijk!

Mocht je bestelling te laat binnen zijn (voor feestje o.i.d.) dan staat er het volgende:[quote]. . . Mocht het zo zijn dat u uw bestelling later dan 14 dagen na bestellen ontvangt, kunt u het pakket op onze kosten retour sturen. Hiervoor kunt u gebruik maken van het retouretiket die door ons wordt aangeleverd . . . .Gewoon wachten is dan óók mijn devies, 30 dagen is de max!

G.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Sep 24, 2010 om 20:53
330 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo
bedankt voor jullie berichtjes. Zoals ik al schreef, dat een bestelling langer duurt kan gebeuren. Maar communiceer het dan en reageer op email.

genius
door genius - Sep 24, 2010 om 20:58
886 Antwoorden / 4 Vragen

@gerdamarijke[quote] . . . dat een bestelling langer duurt kan gebeuren. Maar communiceer het dan en reageer op email . . . Helemaal gelijk! Wat de reden ook mag zijn, een terugkoppeling was wel op zijn plaats geweest.

We horen uiteraard graag het verloop in deze, voor jou zo vervelende, kwestie!

Veel succes.

M.vr.gr.

G.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Sep 28, 2010 om 13:25
330 Antwoorden / 15 Vragen

Vandaag ben ik gebeld door My Unique. Hun website was gehackt, zat een worm in ofzo, maar daardoor konden ze niet bij de gegevens en email.
Mijn jas wordt vandaag verstuurd. Ik ga er van uit dat ik dan deze week de zending in huis heb.
Allemaal bedankt voor het antwoorden.

genius
door genius - Sep 28, 2010 om 13:31
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo gerdamarijke,

Wij vernemen hier graag het verdere verloop van de bestelling. Dankjewel voor het terugmelden!

M.vr.gr.

G.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Sep 29, 2010 om 22:08
330 Antwoorden / 15 Vragen

jas ontvangen, maar helaas.......hij past niet. Email gestuurd hoe ik hem retour kan sturen, nog niets op terug gehoord maar dat zal nog wel komen.

genius
door genius - Sep 29, 2010 om 22:23
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=gerdamarijke schreef op woensdag 29 sep 2010, 22:08]jas ontvangen, maar helaas.......hij past niet. Email gestuurd hoe ik hem retour kan sturen, nog niets op terug gehoord maar dat zal nog wel komen.Ai, weer een tegenvaller dus. . . . We horen het wel!

G.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Oct 25, 2010 om 16:36
330 Antwoorden / 15 Vragen

Inmiddels enkele weken verder. Jas volgens de regels retour gestuurd. Volgens track&trace is deze op 5 oktober ontvangen. De heer Joost Derksen schrijft in een eerdere mail: Uiteraard kunt u de jas terug sturen via elk TNT kantoor bij u in de buurt.
Het adres is Polderland 60 1112 RP Diemen.
Na ontvangst en controle zullen wij uw geld terug storen op uw rekening.
Dit alles duurt ongeveer 6 werkdagen.

Deze 6 dagen zijn inmiddels ruimschoots overschreden.
In heb hem na die tijd nog een aantal keer gemaild, maar wederom geen antwoord.
Dus toch een oplichter??

gerdamarijke
door gerdamarijke - Oct 25, 2010 om 17:28
330 Antwoorden / 15 Vragen

Trouwens, op een andere site vind ik nog een gedupeerde, ook betaald en niets geleverd gekregen begin oktober.Riekt niet goed........

ra
door rachel99 - Oct 27, 2010 om 20:04
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb op 6 oktober een vest bestelt bij Myuniqe helaas ook verder niks meer gehoort. Ik heb verschillende mails gestuurt, maar daar wordt niet meer op gereageert ,. Ze zijn ook aangesloten bij Pay Pal, daar heb ik nu wel een geschil geopend. Via webshop keurmerk heb ik de gegevens opgezocht ,en ze geprobeert te bellen,helaas telefoon (06)is afgesloten. Denk dat er toch wel meerdere klachten moeten zijn!!!

=gerdamarijke schreef op vrijdag 24 sep 2010, 17:42: Op 16 september bij webshop My Unique een jas besteld en betaald via IDEAL. Ze zijn aangesloten bij WebshopKeurmerk. Ik heb een email gehad met de bevestiging. Volgens de algemene voorwaarden leveren ze binnen 24 uur na verwerking van de betaling.Niets meer gehoord. Ik heb via email 3x gevraagd wat er aan de hand is, maar geen reactie. Via WebshopKeurmerk een ander emailadres gevonden, en ook daar een email gestuurd. Ook geen reactie. Op de KVK site staan ze nog gewoon geregistreerd. Dat een levering wat langer duurt, kan ik nog voorstellen. Maar reageer dan even naar de klant.
Wie heeft er toevallig ook problemen met deze shop? Of ben ik toch opgelicht?

ma
door marianvz - Nov 2, 2010 om 09:12
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

ook ik heb kleding besteld bij My Uniqe op 19-10-2010 en direct betaald via IDEAL. Wat prachtig: mooie kledingstukken en ook nog op voorraad volgens de website.Ik kreeg een bevestiging via de e-mail van IDEAL dat alles was betaald en ook een bevestiging via de e-mail van My Uniqe over het bestelde, maar daarna ....

Ik heb een e-mail gestuurd met de vraag wanneer mijn betaalde kleding zou worden geleverd. Geen antwoord. Ik heb een e-mail gestuurd met de tip om op hun website hun adresgegevens, zonder postcode en plaatsnaam, te corrigeren. Op de website staat een mobiel telefoonnummer, maar dat is niet in gebruik. Via de website van Webshop Keurmerk heb ik het huidige echte adres weten te achterhalen, maar ook hier staat het telefoonnummer vermeld, dat niet in gebruik is. Gebeld met de KVK te Amsterdam en navraag gedaan over het KVK nummer en het adres van de contactpersoon van My Uniqe is Polderland 60, 1112 RP te Diemen. Daarna heb ik contact opgenomen met Consuwijzer over mijn rechten en om alles toch nog af te ronden, heb ik een re-mail gedaan naar de firma My Uniqe als antwoord op hun bestellingsbevestiging. Wederom geen antwoord.
Als laatste mogelijkheid om van de heer Derksen van My Uniqe een antwoord te krijgen, heb ik via 1888 het telefoonnummer aan de Polderland weten te krijgen.
Na een aantal dagen proberen heb ik eindelijk contact gehad met My Uniqe. De heer Derksen vertelde ook mij over aanzienlijke computerproblemen, maar zei mij toe het bestelde en betaalde nog dezelfde dag te zullen sturen, maar toen ik na meerdere dagen niets had ontvangen, heb ik wederom contact opgenomen. De heer Derksen zei me dat de kleding niet meer op voorraad was en dat het geld teruggestort zou worden. Gisteren had ik het echter nog niet retour ontvangen, maar ik heb van de heer Derksen wel een e-mail gehad met gegevens over de betaling en hij heeft zelf telefonisch contact met mij opgenomen en ik heb hem, omdat hij zei dat hij niet bij zijn bedrijfs mail kon komen, verteld over het foutieve adres, het mobiele nummer dat niet in gebruik is, enz. Hij bedankte mij voor de tip en zou dit aan gaan passen, wanneer de computerproblemen verholpen zouden zijn.

Ik geef hem nu daarom nog even het voordeel van de twijfel, voordat ik weer actie ga ondernemen.

ma
door marianvz - Nov 2, 2010 om 14:10
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

in een vorig bericht heb ik melding gemaakt van het niet uitleveren van betaalde kleding en het niet in contact kunnen komen met de firma My Uniqe.
Intussen is het contact, na veel zoektochten, toch tot stand gekomen. De firma vertelde mij dat zij zeer ernstige computerproblemen hadden en dat er geen kwade opzet was.

Feit is: mijn geld heb ik vandaag via een spoedopdracht teruggeboekt gekregen en aan de website wordt op dit moment gewerkt.

Ik geef ze daarom het voordeel van de twijfel.

Groet,

Marian

genius
door genius - Nov 2, 2010 om 15:57
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo marianvz,

"Eind goed, al goed", maar heel erg omslachtig!

Fijn dat het alsnog afgerond is!

Bedankt voor het terugmelden!

M.vr.gr.

G.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Nov 2, 2010 om 16:51
330 Antwoorden / 15 Vragen

Nou, ik heb mij geld nog steeds niet terug. Gezien de data dat de klanten hier boven hebben besteld, en het bewijs dat mijn retourzending is aangekomen, had ik toch inmiddels ook mijn geld moeten hebben. Het bewijst toch dat hij in die computer kon, anders kon hij de bestellingen niet uitvoeren.Maar nee hoor, niks ontvangen. Vorige keer wist hij me ook telefonisch te bereiken, nu blijft alles stil.

ra
door rachel99 - Nov 2, 2010 om 17:23
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb helemaal niks meer gehoort,en zeker geen geld terug gekregen.

ma
door marianvz - Nov 3, 2010 om 08:50
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste gerdamarijke en rachel99,

Ik heb hem regelmatig gebeld en zo wellicht de druk opgevoerd, met als resultaat dat hij mij heeft terugbetaald. Wellicht ook een tip voor jullie. Ik vermoed dat ik zijn telefoonnummer hier niet mag vermelden, maar uit mijn eerdere bericht kunnen jullie lezen, hoe ik er achter ben gekomen.

Dames veel succes.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Nov 16, 2010 om 10:57
330 Antwoorden / 15 Vragen

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik heb zojuist, na een brief en meerdere emails, eindelijk mijn geld terug gehad. Heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie, ga dit nu weer intrekken. Eind goed, al goed!

Lsk520
door Lsk520 - Nov 16, 2010 om 16:14
827 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=gerdamarijke schreef op dinsdag 16 nov 2010, 10:57] Heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie, ga dit nu weer intrekken. Eind goed, al goed!

Wellicht nieuw voor je, maar een aangifte kun je niet intrekken.......

gerdamarijke
door gerdamarijke - Nov 16, 2010 om 17:20
330 Antwoorden / 15 Vragen

@TP
Oeps, maar ik zal daar toch even moeten om te gaan vertellen dat ik eindelijk m'n geld heb.
Heb net een printje van telebankieren gemaakt, dan kunnen ze zien dat er betaald is.
@ rachel99 of andere gedupeerden:
Hoop dat jullie ook je geld terug hebben of krijgen.

ra
door rachel99 - Nov 16, 2010 om 19:06
3 Antwoorden / 0 Vragen

Net mijn mails even nagekeken,en ja hoor ik heb het geld ook terug gestort gekregen ,op mijn pay pal rekening.
Gelukkig goed afgelopen!!!!

gerdamarijke
door gerdamarijke - Nov 16, 2010 om 19:11
330 Antwoorden / 15 Vragen

@rachel99
Gelukkig! Hoop dat de rest ook het geld terug heeft.
Ik ben genezen, nooit meer my uniqe.